üzenetek

hozzászólások


janos666
(nagyúr)
Blog

Van valódi haszna a magas fps-nek, és nem csak a "simaság érzés".
Sample-and-hold kijelzőn (konyhanyelven: ami nem vibrál, de ilyen a monitorok >90%-a, alapbeállításon ~99%-a), ha sétálgatsz egy játékban, vagy görgetsz egy böngészőben egy szöveget, sokkal nehezebben, vagy egyáltalán nem tudod elolvasni a mozgó feliratokat 60fps-el, amiket 120fps-el már vígan olvasol úgy, mint ha megálltál volna.

Ehhez nem is kell "gyors játék", elég pl. lovagolgatni vagy sétálgatni egy The Witcher szerű játékban. 45-60 fps mellett minimum le kell lassítani és erősen koncentrálni, hogy elolvasd a feliratot (pl. az emberek feje felett, vagy a kocsma nevét a végtáblán, stb), míg 100-120fps mellett vágtázhatsz körbe a lovon és látsz mindent, amit van időd elolvasni.
De ha "hozzászoktál a jóhoz", engem FPS játékban is zavar, hogy elmosódik minden (pl. a házak fala, talajon a fű, stb), ha mozgok (és nincs bekapcsolva a BFI, vagy nincs >>60 fps). Álomszerű lesz tőle az egész, folyton be vagy b@szva. Persze az emberek 99%-a ehhez van hozzászokva, ez a normális, nem ismernek mást, elfogadják.
Ha egyszer megszokja a nép a jót, nehezebb lesz majd elvenni a "paraszttól" is. :P

A másik gond pedig a VRR, hogy azzal nem lehet BFI-zni (ami alacsony fps mellett is élesebb képet ad azzal, hogy villog), így szükséges a magas fps. De amúgy is egyszerűbbnek tűnik magas átlagos fps-t adni VRR-al, mint beton-stabil közepesen magas fps-t BFI-hez.

--

A fizika tényleg ugyan azt utat járj, mint az audio. Azt se kéne ennyire elhanyagolni. :(

[ Szerkesztve ]

üzenetek