[Re:] [mephi666:] Astra felújítás - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


mephi666
(nagyúr)
Blog

open! :D

...képminőségért sorry: ennyit tud a telefon, arra meg meló közben nem volt idő, hogy folyamatosan szórakozzak fényképezővel... egyszerűbb volt előkapni a telefont és lőni párat azzal

[ Szerkesztve ]


mrlt
(tag)

Szép munka lett! :)
Mennyiben volt javítás kb.? (anyag + mukadíj)

Nekem is esedékes lesz nekiesni a birodalmi 3-as Golfnak, küszöböket eszi a rozsda, halványan az kerékíveken is megjelent már, egy alvázvédelem sem ártana, meg egy teljes fényezés. Bordó (piros?) színű a lelkem és már eléggé krétásra van mattulva, pár helyen a lakk is felpattogott. Sajnálom szegényt, de a pénz beszél sajnos.


mephi666
(nagyúr)
Blog

köszönjük :K próbálom összeszedni, de úgy 60-80ezer volt az anyag meg 80 a munkadíj... (nem tudom, hogy máshol ez mennyi lett volna...) ...a 2db küszöb 6500 volt, kézifékbovden 6000 körül, a festék (k2-es akril, gyorskötővel, vagy mi) literje 16-18ezer (ebből fél liter bőven elég volt ezekre a részekre, úgy hogy duplán fújtuk), ráment alulról 3.5doboz alvázvédő, amiből 2ezer körül van egy flakon, ecsetgittből egy bödön 5000huf, meg fogyott a vágókorong, 0.6-os co drót, fúrófejek, nitrohígító, észterhígító, üregvédő, hőálló festék kipufogóra, oxigén+disszu... az üzemanyagbetöltő párezer körül volt, "új" ajtó a betöltőhöz bontóból 2000 körül... gsi légterelő szintén bontóból 4000huf (classic-ét akarták 3000-ért adni és az még nem is volt leszerelve, így hoztuk el a gsi-t) ...kellett még fólia, maszkolószalag meg még jópár apróság is, ami már eszembe se jut :) nem volt ez kevés, de talán egy ideig nem kell nagyon költeni a gépre

kellene még azért egy garnitúra 14es felni egy pár jó téligumival előre, aztán a mostani első gumik mehetnének hátra (azok is kibírnak még jópár évet) ...meg jó lenne egy pár classic visszapillantó, mert néztem, hogy abból sokkal jobban be lehet látni a mögöttes forgalmat :) ja meg a csomagtartó teleszkópjait is ki kellene cserélni (ezek apróságok, amiket én is meg tudok oldani egyedül)

[ Szerkesztve ]


mrlt
(tag)

Köszi a választ, most már legalább tudom milyen magasra kell belőni az anyagiakat, egész korrekt összeg.
További sok-sok balesetmentes kilométert kívánok. :R


mephi666
(nagyúr)
Blog

köszönjük :R neked meg sok sikert a rendberakáshoz... a golf is kb olyan idős lehet, mint az astra: jók szerintem ezek a 15-20éves német gépek és, ha nincs pénz 10 évnél fiatalabb autóra, rendben lehet ezeket tartani aránylag kevés pénzből (az ilyen nagyobb felújításokat leszámítva) és megbízhatóan szolgálnak ...nem is tervezünk egyelőre túladni rajta, amíg nem kezdenek előjönni komolyabb problémái: motorilag szerencsére rendben van...


Lomha 8V
(addikt)
Blog

Szép munka, éveket kapott pluszban. A lakatos is szépen dolgozott, látszik, hogy igényes a munkájára. :K


Fr0z3n
(őstag)
Blog

No offense, csak kérdezek mert tudom mit beszélek.

A küszöbök csak gittelve és alapozóval lettek kezelve? Legalább cink alapú alapozóval? Mert ha csak a képeket nézem és leírtakat, akkor 2-3 év és olyan szépet ki fog tavaszodni, hogy öröm lesz nézni.
3. nap, 2-es kép :W
Tanknyílásnál ugyan ez a kérdésem volna. A ponthegesztések körüli terület hogyan lett eldolgozva? Kapott maga a fém valami védelmet?
A padlólemez javítás meg kifejezetten ronda lett, olyan mint amit csak az alvázvédő tart egyben.
A ráköltött több mint 200ból már autót lehetett volna venni, nem a Fastrának adni még 2 évet :R


mephi666
(nagyúr)
Blog

kapta mindenhol bőséggel a cinkkromátos alapozót :K

az említett képnél nem számít igazából a szépség, mert erre az elemre jön rá a küszöb és a tartás miatt fontos (szét volt rohadva az előző, azt pótoltuk) ...padlólemeznél is egyik képen látszódik, hogy a 2 réteg cinkkromátosra lett még rákenve az ecsetgitt (alulról-felülről oda lett hegesztve a lemezdarab)

ami még nem nagyon látszódik: a küszöb aljára nyomtunk ilyen rücskös gittet (természetesen alapozóra) és ezután kapta meg a színt

200at szerencsére nem értük el, de az a baj, hogy 200ból zsákbamacskát kapnánk megint, ami lehet hogy gányolva volt már 10szer és majdnem szétesik :K itt legalább az alapokig lementünk és onnan kezdtük el rendbe szedni

ui: képeken nem látszódik, csak egy kicsit: az előző küszöbök purhabbal voltak telefújva :Y


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Így mindjárt másabb a leányzó fekvése :R
A 2es képen azért csodálkozok, mert az egy hosszmerevítő is egyben, nem csak a küszöböt tartja. Hiába lett pótolva, a vágással gyengült az anyag is. Illetve a kaszt merevsége is megváltozik.

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

gyengül valamennyit, de fentebb néhány képpel nagyításban látszódik, hogy az az oldal mennyire szét volt rohadva már :K másik oldalon is pótolni kellett ezen a helyen valamennyit, de ott közel sem volt ilyen rossz a helyzet

ui: azért sem akartuk lecserélni a kocsit, mert barátnőmnek és nekem is csak pár éve van jogsink, tanulóautónak bőven megteszi ez... majd ha pár év múlva többen leszünk és kinőjük, akkor váltunk... addig rutint szerezni jó ez :K


halkow
(őstag)

szépen helyre pofoztátok :)


Lomha 8V
(addikt)
Blog

Azért rohadtan hagyni csak nem lehetett. És szinte biztos vagyok benne, hogy a lakatos nem gyári vastagságú lemezt használt, szóval meglesz ott a merevség. Meg különben sem versenyautó.


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Na igen, szerencsére ilyenkor erősebb anyaggal szokták pótolni. Annó 8 éve amikor a kadettemet csináltuk, 3 milis acéllemezzel lett pótolva a padlólemez. Mondta is a lakatos, hogy a padló akkor is egyben lesz, ha már minden más szétmállott :D
Igaza lett, mert még akkor télen a parkolóban belecsúsztak és bontóba kötött ki. :'(


Lomha 8V
(addikt)
Blog

Kell is a rendes lemez, a gyárban kispórolták. Nekem az életemet mentette meg a GSi-ben a 2-es lemez küszöb. Ha az nincs, akkor alulról szagolnám az ibolyát. Mondjuk furán néztek, mikor kerékcseréhez felemeltem elöl és hátul is ugyanolyan magasan volt a kerék. :DDD


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Az enyém túl esett ezen 3 éve, ( kezd rohadni ujra ) , most muszakizik a heten, mar csak elektronikai problémák voltak. Most toppon lesz végre :)


mephi666
(nagyúr)
Blog

elektronika, ne is mondd: januárban elkezdte a kocsi játszani, hogy ha 1-2hétig nem volt beindítva, lemerült fullra az akku... először arra tippeltünk, hogy hideg is van, meg főleg a városban van használva a kocsi kisebb távokra és nem tölt vissza rendesen a generátor... akkut koppra feltöltöttük (2éves), pár hétig rendben, majd megint nem indul... ekkor ki lett cserélve a generátor, "mert a régi biztos nem tölt már vissza rendesen" :( következő merülésnél tologattuk az utcában, mire észrevettük, hogy a hátsó szélvédő fűtése be van nyomva... "talán ez szívja le gyújtás nélkül?" ...végül már 2-3 nap alatt lemerült, amikor áldoztunk rá 1 napot és nekiálltunk jól átvizsgálni: találtunk egy kóbor vezetéket, ami a csomagtartóból jött előre... ez a csomagtartó belső világításához vezetett, amit nekiálltunk próbálgatni: gyújtás nélkül ha a csomagtartó ajtajának pöcke ki van engedve (=nyitva a csomagtartó), akkor kapcsol be a lámpa... viszont ha a pöcök be van nyomva és testet kap a kóbor vezeték, akkor is bekapcsol a lámpa :W emellett volt jópár dolog, ami gyújtás nélkül is ment, ezeket átkötöttük mind és kiheréltünk a gépből egy csokor kóbor vezetéket, ami felelős lehetett a merülésért ...azóta szerencsére nem volt semmi gond


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Nekem leghuteses volt az utóbbi időben az auto, nem működött semmi. Tavaly a generátor egyszer csak megszorult a belvárosban, úgyhogy levágott ekszijjal romboltam haza, amíg bírta az akku.
Egy dolgot nem tudtak 10 éve megoldani. Néha ha motofekkel állok meg, es a végen kinyomom a kuplungot, akkor elveszti az alapjaratot es leáll. Utána poccre indul, de erre senki nem tudott rájönni, hogy mi az oka.

üzenetek