üzenetek

hozzászólások


Uzi74
(senior tag)

Nekem is szimpatikus a Tesla szemlélte az új funkciók OTA hozzáadásával, de azért ők sem adnak mindent ingyen, a full autopilot engedélyezése 6.300 Eur.
A gyártok pedig azért kérnek pénzt, amiért csak megtehetik (értsd a vásárló megfizeti) - nem lepődnék meg, hogyha mire a tesla stabilabb lesz anyagilag és nagyobb szeletet hasít ki, szintén pénzt fog kérni sok funckióért.
De akkora szarrágás szerintem akkor sem lesz, hogy a többezer eurós navidhoz évente venned kellene új térképet...


Stard72
(tag)

Az pl nagy kérdés,hogy lehet-e szabályosan teljesítményt változtatni szoftver update útján. Ezért szerintem konkrétan le kellene venni a fejüket.Bármelyik irányba is teszik ezt

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Miért ne lehetne? Most is lehet, a belsőégésű motorokat is szoftver vezérli.
Nem látom, hol itt a probléma


Uzi74
(senior tag)

Azért tényleg lehet ez problémás:
Egyes országokban lehet adócsalás (teljesítményadó) vagy a biztosító mondhatja, hogy nem erre az állapotra kötötted, ezért érvénytelen. (mint ahogy ez (chip)tuningolt benzinesnél is előfordult már) - vagy maga a típusbizonyítvány lesz érvénytelen, nem erre az állaportra kapott engedélyt... Sok helyen egy másik felnit is be kell jegyeztetni a forgalmiba, nem hogy.
a megváltozott a teljesítményt - bár ez lehet elektromos autónál nehezebben definiálható, az iPace forgalmiba 172Kw (234 LE) van beleírva, pedig az 400 LE. ...(az ellenpróbaként megnézett benzinesnél stimmel a 180KW/245LE)

[ Szerkesztve ]


WiZARD
(addikt)

Gondolom csak a "pillanatnyi" csúcsteljesítmény változik.
Leaf-nél forgalmiban 85 kW szerepel, a csúcsteljesítmény (amit asszem 20 vagy 30 percig tud folyamatosan) pedig 110 kW.

[ Szerkesztve ]


Stard72
(tag)

A másik probléma ezzel a nagy szoftver frissítéssel,hogy sosem tudni mikor sikerül valami életveszélyes bugot kiadni. A régebbi autógyártók nem véletlen óvatosak,ők már sok mindennel pórul jártak. Ha valami félreszalad,és sikerül valakit megölni,akkor komoly bajba lehet kerülni. Márpedig bug mindig lesz ,lásd Apple IOS13 ,már vagy 4 frissítés jött ki hozzá,hogy egyáltalán telefonálni lehessen vele-


WiZARD
(addikt)

Azért ota frissítés nélkül is előfordul életveszélyes autó, csak ott visszahivasnak hívják a javítást. Amire vagy visszamegy user, vagy nem, vagy kap róla értesítést vagy nem. Vagy szarik rá és megöl vele mindenkit. (Hány csaló software-es dízel fut az utakon, ami sose lesz frissítve?)

Nem látom rosszabbnak ilyen szempontból az ota frissítést. Sőt...

[ Szerkesztve ]


Stard72
(tag)

Így még rátöltik olyan autóra,amelyiknek azt se tudják, hogy egyenesen áll-e a kormánya.


cucka
(addikt)
Blog

Szerintem az OTA frissítések pont ezt a problémát oldják meg.
A múltban is voltak problémás esetek, akár a Toyota gázpedál problémái, a Takata légzsákok, vagy akár az, amit a GM művelt az 50-es és 60-as években.
Egyik esetben sem technológiai jellegű volt a probléma, hanem a nagy autógyárak sumálolása, hazudozása.

Na OTA update-ekkel legalább az meg lenne oldva, hogy a gyártók olcsón, könnyen és megbízhatóan el tudják jutatni a javításokat az autókra. Mert most az a helyzet, hogy ha nem hal meg elég ember és nincs elég nagy botrány, akkor nekik olcsóbb kifizetni a halottak családait, mint visszahívni több millió autót.
Amúgy ezt nem is értem, hogy mi ez a "sose tudod mikor lesz bugos az update" dolog. Miért, a mostani autód vezérlő szoftverét te magadnak auditáltad? Van bárkinek bármi fogalma, hogy milyen bugok vannak most is az autók szoftverében?
Ja és azt nyilván pontosan szabályozni lehet, hogy mikor update-eljen az autód, azt is tudják, hogy hol kell ehhez állnia a kormánynak, azért ne feltételezd már azokról, akik ezeket gyártják, hogy totál segghülyék.

A pórul járásról. Azt elhiszem, hogy megrendelik a szoftvert a beszállítótól, aki aztán kiszervezi egy másik beszállítónak, majd 8 szerződés és 15 réteg menedzsment után valaki valamit lefejleszt. Na ezzel be lehet fürödni, be is fürödtek, ezért költ el a VW 20 milliárdot szoftverre, hogy ezt kiküszöbölje, és ezért fejleszt magának szoftvert a Tesla.

[ Szerkesztve ]


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Jajmár, olyan vagy. Biztos Maybachja van alkoholos cellákkal :D


WiZARD
(addikt)

Leaf-nél a vészfékező asszisztens korábbi verziója kicsit túlbuzgó. Arról lehet vitázni, hogy ez mennyire zavaró, vagy esetleg veszélyes is. Az biztos, hogy látszólag indokolatlanul szeret befékezni, akkor is ha az előttünk lévő már szinte ott sincs, lekanyarodott, stb. Ha valaki eléggé közel jön a seggünkben, akkor eléggé meglepődhet.

A jelenlegi, szervizben történő frissítéses rendszerben ezt "javítják" új software verzióval, aki szervizbe megy, az megkapja kérdés nélkül. Nincs visszahívás, addig a user akár 1 év/30k km-t mehet így az nem számít. Ha meg nem megy márkaszervizbe 40ezer forintos pollenszűrő cserére, akkor örökre így marad akár.

OTA frissítés mellett meg mindenkinek javítva lenne.

Model3-nál pl féket javítottak OTA frissítéssel, rövidebb lett a fékút. Frissítés nélkül meg maradna szar.

gyilkos bug-ot meg drótos, szervizes frissítésnél is lehet kapni, max azt lassabban/kevesebben kapják meg.

[ Szerkesztve ]


Sinesol
(veterán)

Ez is csak fakenews, ios13 van a telomon, nem vettem eszre semmi problemat, pedig munkabol kifolyolag eleg sokat telefonalok napkozben, de kameraval, navival, bongeszovel sincs semmi gond.
Amugy elozo verzional is jott par havonta update, szerintem ez a normalis, folyamat fejlesztenek, optimalizalnak.

[ Szerkesztve ]


sfdrakex
(nagyúr)

Egyébként lehet szidni a régi gyártókat, csak azt is vegyük figyelembe, hogy már most lassabb a Model S rendszere mint a Model 3-é. Tehát jó az update, csak ugye avul a hardver mint egy sima pc. Majd jó lesz mikor lagol a cucc. Jó dolog amit a Tesla csinál, bár valahol ez neki muszáj is volt. Belsőégésű motoros autóval 5 perc a tankolás, közben nem netflixezel, netezel. Ellenben a villanytöltés 50-60 perc minimum, ott kell valamit adni, hogy lefoglald magad. Kíváncsi vagyok, hogyan fog működni egy elavult hardveres cucc 10-15 évesen. Nem kap frissítéseket, vagy lassú lesz a rendszer? Még nem olyan egyértelmű az, hogy hosszútávon ez mennyire használható.


dabadab
(titán)
Blog

"Majd jó lesz mikor lagol a cucc"

Az a baj, hogy a hagyományos gyártók cucca általában már az első nap lagol.


WiZARD
(addikt)

Kérdés, hogy az MS rendszere lassult, vagy maradt amilyen volt és csak az M3 lett gyorsabb?
(nekem úgy rémlik hogy M3 megjelenésekor is már mondták hogy ez mennyivel gyorsabb lett mint a régi)

(#134) dabadab na igen, az a másik fele :)

[ Szerkesztve ]


sfdrakex
(nagyúr)

Nem lassult, az új gyorsabb. Csak szerintem ahogy 10 éves pcre is mehet W10, csak lassú lesz, úgy itt is lehetnek majd problémák. Erre viszont még várni kell pár évet, addig nem tudjuk meg. Kell a fejlődés amit a Tesla csinál, csak kíváncsi vagyok hogyan fog ez működni 10-15 éves autókban. Esetleg mennyire lesz veszélyes.


Stard72
(tag)

Olvasd el az előző updatehez kiadott hibajavítási jegyzékét. Ott van, hogy javítja azt a hibát.


Stard72
(tag)

Alapvetően nem az OTA ellen beszélek,(hamarosan a legtöbb autógyár használni fogja) hanem az nem tetszik,hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné. Szervízük persze nincs,mert azt drága lenne fenntartani. Elég régen autóiparban dolgozom, teljesen biztos vagyok benne,hogy előbb-utóbb bele fognak szaladni valami nagy botrányba. Mihelyst nem csak a fanok veszik meg,hanem az igazi kötözködős ügyfelek is, komoly pereknek néz elébe a Tesla


dabadab
(titán)
Blog

"Alapvetően nem az OTA ellen beszélek,(hamarosan a legtöbb autógyár használni fogja) hanem az nem tetszik,hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné."

Ez egyébként a Tesla előtt is így működött.

"Mihelyst nem csak a fanok veszik meg,hanem az igazi kötözködős ügyfelek is"

Ezen már rég túl vagyunk.


Stard72
(tag)

dehogyis ,az igazi köcsögök még ezután fogják megvenni.
Új funkciókat nem nagyon adtak eddig az autókhoz update -el. A Volvónál volt talán eddig lehetőség utólag aktiválni bizonyos funkciókat, de ezt csak kérésre és persze pénzért tették. Persze ezt is fogják használni mások is.
Az emberek nagyon nagy része nem szeretné,hogy ha az autó eddig így működött és itt volt a gombja,akkor holnap reggeltől máshogy legyen. Volt szerencsém már sok ilyen ügyfelet hallgatni. Nagyon a szájukba kell rágni,ha valami nem úgy fog menni,mint eddig. Ha ez nem történik meg,akkor bármi történik ,az update-re fogják majd. Hányszor hallottam,hogy azóta rossz,amióta kicseréltük a ....bármit
Szóval én biztos vagyok benne,hogy a nagy botrányok még ezután jönnek.
És az is biztos,hogy a régebbi autógyártók nagyon óvatosak,mert ők ezeket a dolgokat már megszívták.


cucka
(addikt)
Blog

hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné
Ugyanígy működik az összes számítógép, mobiltelefon vagy tablet, illetve az összes online szolgáltatás, amit az emberek használnak. Nem érzem, hogy ez mitől lenne problémás.

Szervízük persze nincs,mert azt drága lenne fenntartani.
Most jönnek be Európába, épülnek a szervizek is. A Mercedesnek se volt mindenhol szervize 1913-ban. Amúgy igen, ez jelenleg probléma a Teslával, de egyezzünk meg abban, hogy szervizkapacitást sokkal könnyebb kiépíteni mint szoftveres-akkumulátoros tudásbázist és gyártási tapasztalatot.

teljesen biztos vagyok benne,hogy előbb-utóbb bele fognak szaladni valami nagy botránybaá
Az egész autóipar botrányról botrányra bukdácsol, mégis miről beszélünk?

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Tiszta szerencse, hogy a technológiai fejlesztéseket nem az ostoba f*sz júzerek véleménye alapján csinálják. Ez most nem lenézés, tényleg így van. Ha 20 éve megkérdezed az embereket arról, hogy kell-e nekik iPhone, akkor ugyanezt mondták volna, hogy jó a Nokia 3310, már megszokták ahogy működik, megtanulták a gombokat, stb.

A Tesla azzal gurít nagyot, hogy ők nem úgy működnek, mint egy hagyományos autógyár, és a termékeik sokkal inkább guruló tabletek, mintsem hagyományos autók. Ha így, technológiai cégként tekintesz rájuk, egyből összeáll a kép.

mod: ok, az autóipar szerencsétlenségére ott az autós újságírók hada, akinek adniuk kell a szavára, ott azért sűrű a sötétség minden téren.

[ Szerkesztve ]


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Igen, te egy ember vagy a sokból. Ahogyan a bugok nagy része, nem szokott minden embernél jelentkezni.


hunluki
(senior tag)

Középsulis koromban sok helyre jártam gépet telepítgetni, beállítgatni, segíteni borítékért cserébe úgy hogy összeget nem mondtam csak hogy adjon amennyit érez.
Volt egy emberünk akinek konkrétan az volt a baja hogy eltűnt egy ikon (talán excel vagy word) az asztalról, felhívott pánikolva hogy letörölte. Mondtam hogy nopánik, start menüt megnyitja és kihúzza az asztalra, fél másodperc és helyrejön a világbéke. A "start menüt..." résznél közölte hogy ő nem ért hozzá, most azonnal jöjjek oda és csináljam meg. Elmondtam mégegyszer lassan hogy mennyi lenne a művelet és hogy ehhez igazán nem kell komoly szaktudás, közölte hogy jöjjek és rámcsapta a telefont. Gondoltam egye fene, biztos pánikban van, nem ért tényleg hozzá (98 még javában, xp szépen lassan korszakban járunk), most kell leadni az adóbevallását, fene se tudja elnézek. Elnéztem, megcsináltam a hadműveletet a szeme láttára, kaptam egy régi barna ötezrest és rengeteg hálát.

Amúgy annyiban kapcsolódik hogy tényleg vannak nagyon antitech emberek akiknél ha odébb raksz egy ikont lefagy hogy most mivan és kész. Gondolj bele mi lesz ha ez az embertípus reggel nem találja meg az ülésfűtés gombot a megszokott helyen.


Sinesol
(veterán)

Ja, van ilyen látom, de ez nem altalanos hiba, hanem csak “elofordulhat”, szoval elég erős tulzas ugy beallitani, mintha nem lehetne telefonalni az ios 13-at hasznalo telokkal. Igazabol lehet hogy bizonyos korulmenyek kozt elofordul es kezelni kellett, viszont lehet az userek 99%-at nem erinti, ez a valoszinubb. Kornyezetemben van még 2 iphone-os, senkitol nem hallottam problemat, pedig még kulonbozoek a modellek is, szobsl nem az van, hogy biztos pont az en keszulekemet nem erinti annyira.

[ Szerkesztve ]

üzenetek