üzenetek

hozzászólások


nyunyu
(félisten)

3dfx gyors hanyatlasa nem meglepo.

Technikailag ugyan a Voodoo 1/2 nem volt egy egetrengeto (16 bit only, 256x256 texturameret?), de a nyers teljesitmenyuk mindenkit maguk moge utasitott a piacon, es igy berobbantak a piacra.
Konkurencia meg utanuk kullogott fel-egy ev lemaradassal. *

Voodoo 3 megjelenesere viszont mar elvesztettek a sebessegbeli elonyuket is, par het kulonbseggel kijott TNT2 kartyak gyakorlatilag ugyanakkora teljesitmenyt nyujtottak, mikozben egy csomo olyan featuret is tudtak, amit a 3dfx kartyak nem. (32 bit, rendes OpenGL tamogatas, DirectX, nagy texturak...)

Emiatt viszont nem tudtak eleg penzt gyujteni a kovetkezo generacio fejlesztesere, aztan mire kijott a Voodoo 4/5, addigra mar elavultnak szamitottak, igy elkerulhetetlenne valt a rolo lehuzasa.

*: akkori 3D gyorsito piac eleg sokszereplos volt, volt mar nVidia, Ati, Matrox, korabbi VGA kiraly S3 is probalkozott, aztan ott volt a konzolokba videochipeket szallito Rendition, PowerVR is.

[ Szerkesztve ]

üzenetek