[Re:] [Mr.Jesus:] A Ray Tracing hülyeség - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


nemlehet
(őstag)
Blog

Bár nem vagyok felkent rajongója a Ray Tracingnek, de szerintem mozgóképen jobban kiütközik a különbség mint állóképeken. Egészen pontosan úgy fogalmaznék, hogy egy screenshoton könnyebb rábökni hogy "Itt a konkrét különbség" de mikor járkálsz egy RT fényforrás körül, vagy csak a kép sarkából jön a bevilágítás elképesztően meg tudja dobni az atmoszférát.

A Witcher 3 kapott nemrég RT támogatást és szerintem nagyon sokat hozzátett a hangulathoz. Eddig is egy gyönyörű játék volt, de egész egyszerűen ahogy a fényforrások most viselkednek, ahogy egy kandallóból vagy egy fáklyából terjeng a fényudvar és interaktál a modellekkel és a növényzettel egészen egyedi hangulatot ad az éjszakai jeleneteknek.

De ahogy írtátok többen is a cost-benefit még mindig elég gyatra. Nekem egy 3080Ti van a gépemben, a barátnőmnek megy egy 3060 és brutális teljesítményesést okoz az RT. Sokszor ráadásul nemcsak az FPS lesz alacsony, de egyfajta stutter és popping keletkezik ahol a fény/árnyék fél mp-el később jelenik meg mint a textúra. Ez van amikor marha zavaró, van amikor nem, van amikor ritkán jön elő, van ami játszhatatlan lesz tőle.

Ha egyszer felnő és nem lesz ekkora erőforrás igénye az RT-nek akkor egyértelműen egy nagyon jó feature lesz, de jelenleg még max ilyen érdekességnek jó, vagy legalábbis a vastag tárcájú emberek játszótere.(mondom ezt úgy, hogy a 3080Ti sem éppen aprópénz).

[ Szerkesztve ]

üzenetek