[Re:] [mustang08:] MÁV - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Keleti-Bcs vonalon nem volt egyik opció sem sajnos. :((
A 2ó20p menetidőből lett 3ó20p. Nem baj, legalább célba ért ami nagy szó. :C
Pér héttel korábban egyik vonat még ki sem gurult az állomásról és lerobbant.
Visszafele inkább kérem a háztól házig fuvart ami +40euro.


sh4d0w
(félisten)
Blog

Nehezen hiheto, hogy ez nem egy alom volt :)
Nem ilyennek ismerjuk a MAV-ot (Mert Allunk es Varunk).


Jack Hunter
(tag)
Blog

Hú bakker, utoljára még anyukámmal ültem BZ- n kisgyerekként, azt hiszem Szigetvárra mentünk. Most is emlékszem a húgyszagú aluljáróra, a kopott fa padokra, a repedtfazék hangú hangszóróból csörömpölő "vízvezetékszerelő" melódiára, a dörmögő férfihangra, hogy a vágányok mellett vigyázzanak, a vonat állott bőr és meleg por, gépzsírszagára.Édes nosztalgia. :) Na ez se most volt, van vagy 30 éve.... :D A vicc az, hogy a Ladák, Wartburgok, Moszkvicsok, Polskik, Trabik, Samarák, Daciák kikoptak az utakról, de az aluljárók húgyszaga és a BZ- k maradtak... :DDD


Jack Hunter
(tag)
Blog

:)

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(tag)
Blog

Lehet elnézett valamit, és nem Magyarországon történt. De azt is el tudom képzelni, hogy valami nagykutya a vasúttársaságnál és felismerték... :DDD


Bambuszpro
(tag)

Á ez vala science fiction lesz. ;] Csak 3 percet késik? Heti szinten többször is ingázok Pestre de hétfőnként fixen késik vagy 10-15 percet az a vonat amivel megyek. Ha mázlim van akkor nincs ott a kinderkommandó vagy a fél nyugdíjas otthon. :DDD

Kedvencem az volt amikor tavaly az egyik héten 4x kellett oda vissza mennem Fehérvár- Pest között. Ezalatt a 8db kb 40-45 perces út alatt sikerült 6,5 órányi késést összeszedniük. Annyira nem voltam boldog a hét vége felé.

[ Szerkesztve ]


SpaceKombajn
(aktív tag)

Nem kellett volna megvenni az autót, akkor vonatozhattál volna haza. :)
Vagy inkább a vonatot kellett volna venni. :D


DraXoN
(addikt)
Blog

Bár minden vonal ilyen lenne, de nagyon messze vagyunk ettől (akaratban is, nincs is tervben ilyen szintű színvonal javítás valamennyi fővonalon).


UnA
(Korrektor)
Blog

Sokszor szoktam vonatozni (már ha utazni kell), és általában rendesen indul és érkezik. Persze ez leginkább a fővonalakon igaz, és még elég profi a pesti elővárosi közlekedés is.

De vannak az elátkozott szakaszok :) ahol közlekedik a vonat, de látszik, hogy ide nem jutott pénz.


mustang08
(aktív tag)
Blog

Bizonyíték képen feltöltöttem pár képet a vonatról + a hambiról :D

Egyébként az élményt a fiatal utaskísérő srác vitte el a hátán, akinél látszott, ez volt az álma, hogy egy vonaton szolgálhasson. Csak így tovább!

UI: Ne vegyetek első osztályú jegyet, mert még a végén nekem nem marad :P


ZS3NI
(őstag)
Blog

A vonat a világ legkényelmesebb utazási módja. Én most kocsi helyett konkrétan azzal ingázok. Szerencsém van, mert a GYSEV a szolgáltató Kényelmes, biztonságos, tudok filmet \ sorozatot nézni végig. Viszem magammal a kis erollerem, és az utolsó 2km-t azzal teszem meg. - Vonaton ezt is lehet tölteni. 18900 Ft volt az országbérlet, bőven megérte. Érdemes megnézni ausztriában pl az új Railjet mennyire menő. Reméljük egyszer ide is eljön ez a jóvilág.

[ Szerkesztve ]


Fáraó
(őstag)

Napi szinten ingázok Dunakeszi-Bp között és összességében én is meg vagyok elégedve a MÁV-val. Bár az ország legrégebbi vasútvonala, ezáltal a legtöbb tapasztalattal bíró, de ennek ellenére ritkán pontos, általában 10-15 perc késést összeszed. Az emeletes szerelvények nagyon királyak.


joghurt
(addikt)
Blog

Igen, ki lehet fogni ilyeneket.

A MÁV jegyváltó weblapja is ad néha okos ajánlatokat, amivel olcsóbb a helyjegyes IC, mint a sima gyors.
(Viszont ott van számtalan vonal - pl. szegedi, nagykanizsai -, ahol konkrétan ugyanannak a szerelvénynek egy kocsija az IC, tehát semmivel sem gyorsabb, mint a gyors.)

A MÁV egyik legfőbb baja a kiszámíthatatlanság. Igen, neked most jó volt. De ha egyetemista lennél, és ezzel kellene jönnöd-menned pénteken és vasárnap, és valahogy mindig tömve lenne, az nem jó. Mint ahogyan az sem, mennyi idő alatt juthatsz el Pécsre, Debrecenbe.


alcsa
(senior tag)

Fizetett MÁV hirdetesunket olvashattak.

;] :DDD


Victoryus
(addikt)
Blog

Hát, ilyen ritkán van szerintem. Legalábbis délkeletre. Klíma általában nincs, vagy nem működik. BCs-Keleti minden nap késik. Az a legjobb, mikor Rákos-rendezőn van gubanc, mert akkor bejárhatjuk vonattal egész Pestet! Volt szerencsém, másfél óra volt mire a Keletitől kijutottunk, de láttuk a városligetet, a Dunát, Ferihegyet... csak éppen se büfé se klíma, se semmi nem volt, mert Békéscsabára csak a legretkesebb, legócskább vagonokat szokták küldeni. 30 éve is pont ugyanezek a vagonok jártak, alapvetően az a régi jó műbőr ülés még kényelmes is volt, csak ma már ragad a kosztól.
A MÁV is csak azért üzemel még, mert vannak elhivatott vonatrajongó mozdonyvezetők, meg kalauzok stb. Ugyanaz, mint az egészségügy, oktatás, tűzoltóság. Ráadásul nem is olcsó.

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Szegedről Budapestre vonattal 2 és fél órát ír az elvira ami nekem nagyon optimistának tűnik, ha nem robban le a vonat és nem ugrik senki a vonat elé vagy nincs balhé ami miatt rendőrt kell hívni valamelyik állomáson akkor is nehezen hiszem el ezt a 2 és fél órás menetidőt. 3600Ft-ért inkább mentem oscar-al amivel kb. 1 óra 15 perc alatt Budapesten voltam. Szeretném hinni, hogy tényleg fejlődik a MÁV de egyelőre nem tudom elhinni.


sh4d0w
(félisten)
Blog

Azért a GYSEV-et ne hasonlítsuk a MÁV-val, nem egy kategória.


sh4d0w
(félisten)
Blog

Annyira fejlődik, hogy pár hónapja le kellett zárni a Bécs felé induló vonalat a pálya állapota miatt.


UnA
(Korrektor)
Blog

Ebből látszik, hogy nem szoktál errefelé vonatozni.

Az 1:15-ös oszkáros menetidő pedig nem tűnik szabályosnak :D Vagy nem a két végpont között mérted...


joghurt
(addikt)
Blog

Amikor Szegedre udvaroltam, kb. 30 éve, akkor még külön volt az IC és a gyors. Ez utóbbi menetrendi ideje talán 2:45 volt, de 3 órán belül sosem ért be. Az IC hivatalosan 2:15 kellett volna megfussa, de ott is szinte állandó műsorszám volt, hogy érkezés után a teljes szerelvény ment a pénztárhoz visszakérni az IC pótjegy árát, mert 15 percen túli volt a késés. Aztán a MÁV ezt úgy oldotta meg, hogy a limitet felemelték 30 percre.

Némi villanyosítás, felújítás és ütemes menetrend után 30 év alatt hova sikerült eljutni?


mustang08
(aktív tag)
Blog

Teljesen egyetértek veled. Én most kényelmesen voltam, és a vonatozást mint egy "kaland" fogtam fel, nem napi szinten használom mint közlekedési eszközt. A buszozással ugyanígy vagyok. Max akkor megyek busszal, ha iszok vagy ha az autószerelőhöz megyek. Mindkét esetben full ráérősen élvezem az utat, zenét hallgatok, olvasok, és örülök neki, hogy végre nem én vezetek. De napi ingázáshoz biztos meggondolnám, hogy bevállalnám-e a többet időveszteséget.


Szevam
(aktív tag)
Blog

Vonatoztam már keleten és nyugaton is. Akárhogy is nézzük az ország nyugati felén többen vannak akik vigyáznak arra amijük van (és mindezt meg is becsülik!!!). Ez megfontolandó a keleti régiók számára.

Velence felé menet beleakadtam egy olyan MÁV-os plakátba ami azt kéri, hogy ne rakd fel a lábad az ülésekre. Amúgy eléggé gáz, hogy ezt tanítani kell. Sokan cipőstől b****k fel a lábukat a kárpitra, de kárpittisztítót nem hoznak, hogy maguk után takarítsák. :(

[ Szerkesztve ]


Gerasz
(aktív tag)

A MÁV-os nagykutya kizárható, azok még kalandvágyból sem utaznak vonattal. Még véletlenül meglátja valamelyik állami cégvezető haverja a szolgálati kocsiból, és egy életen át ezzel fogják szívni a vérét.


nemlehet
(őstag)
Blog

Nagyapám mondogatta, hogy a politikusoknak és állami cégek vezetőinek nem benzinpénz meg szolgálati kocsi kéne, hanem országos bérlet. 1 hét alatt maglev menne mindenhova...


sh4d0w
(félisten)
Blog

+1


joghurt
(addikt)
Blog

"Helllikopter, helllikopter..."


szkaroly
(senior tag)

Ne haragudj de régen hallottam ilyen komplett marhaságot. Mostanában ugyan csak ritkán ülök vonaton, de egy időben rendszeresen utaztam Békéscsaba-Budapest-Debrecen vonalakon. Már akkor is komplett selejt cuccokat futtattak itt, különösen Csaba felé. Most sincs egy normális IC sem, egy IC kocsi van a végén vagy az elején és az az Intercity. A fűtés továbbra is vagy túl meleg vagy hideg. Két változás történt: 20 éve még tologatni vagy huzigálni kellett az ajtót, most már gombnyomás is elég, másrészt akkor még 7-8 kocsi volt a mozdony mögött, most meg 3-4 átlagban. 8 éve adták át a felújított 120-as fővonalat, de csak Csabáig (ezt persze nem hirdették hangosan), most csinálják Lőkösig a többit. :U Az hogy Keszthely felé ilyen jó vonat van és kelet felé olyan amilyen összefügg valószínűleg. Persze aztán nyáron dobják át az M41-eseket a Balaton felé mozdonyhiány miatt. Ezen a vonalon ha az utasok zsebkendővel fényesítenék a kocsikat akkor se néznének ki jobban.


mustang08
(aktív tag)
Blog

Szeretném annyival pontosítani, hogy itt sincs természetesen kolbászból a kerítés. Az egyetlen egy 1. osztályú kocsin kívül az összes többi olyan, mint amilyeneket te is korábban leírtál, illetve maga a mozdony is ugyanaz a 70-es évekbeli Gigant, mint az ország többi részén. Nagyon szomorú, hogy ezek a vonalak nem kapnak új szerelvényeket, de persze értem én, hogy amiket a MÁV vásárolt azok elővárosi vonatok és nem hosszú útra vannak tervezve, de egyszerűen annyira elment már az idő felettük, hogy simán lekörözik még ezek is a régi IC-ket.


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

+1
Szolnoknál a szembe vágányon szép emeletes kocsik. Itt meg ugyanaz mint 40-éve.
+ Hiába újították az állomásokat / vágányokat ha a 196km-t 3+ óra alatt tette meg.


donmackó
(őstag)
Blog

Én szívesen lepasszolnám felétek az emeletet, ha 45 percnél többet utazol rajta. Azokba az ülésekbe azt kötözném 1,5 órára aki azt tervezte. Ha meg még a klíma is behal az totál szívás, mert nincs rajta semmi levegő mozgás, nincs nyitható ablak.


Soderes
(aktív tag)
Blog

Az egyik unokaöcsém a MÁV-nál vezér (mozdonyvezető). Kelet, Dél és Észak elesett. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy 70%-ban Nyugatra viszik a legjobb állapotú szerelvényeket és motor kocsikat. Ha elkezdödik a szezon a Balatonnál ez az arány fel megy 90%-ra. Még a Flörteket is leküldik. Az ország többi részének marad a selejt. Elavult ősöreg vasak, amiknek múzeumba vagy a kohóba volna már rég a helyük. Bűzmot, Usgyi, M41, M42 Sergei. A keresztlányom a hét elején ment táborozni. Miskolcról Fónyódra 5 óra volt az út!! Ennyi idő alatt Győrböl Nyíregyházára érek kocsival. Régen nagyon sokat vonatoztam és nagyon szeretem. De a MÁV vonatok nagy része nem alkalmas már közlekedésre. Pályáról meg ne is beszéljünk. Az még rosszabb. Légkondi, tiszta ülés, zsúr kocsi? Mi nem kénne? Banán szoknyás lányok fél kokúszdióba hozzák a nagy fröccsöt?


joghurt
(addikt)
Blog

A Lajosmizse-Monor vonalon amúgy is rendszeresek az M41-ek. (A Szergejeket már nyugdíjazták innen, pedig azok hangjától nem esett szét a ház, és nem jelezte fekete füstfelhő, ha elindultak.)
Aztán egyszer láttam egy vörös csillagos festésű M41-est. Tiltott önkényuralmi jelkép, mifene? Biztosan valami filmforgatás. De nem, rendes utasokat vett fel. Aztán az elkövetkezendő hetekben kiderült, hogy az amúgy Vasúttörténeti Parkba delegált mozdony és szerelvény (tehát az 50 éves, műbőrös kocsik is!) a rendes menetrendi forgalomban dolgozott, mert nem tudtak kiállítani mást. Még a szintén muzeális Metrovagonmas motorvonatot sem.


Soderes
(aktív tag)
Blog

M62 a Sergei. Elírtam. Bocs. Nem tudtam, hogy az M41-böl volt vörös csillagos. A 424 Hrucsov elején tudom, hogy az volt. Patika lehet. Szívesen megnézném. Pár hete volt felénk egy 424-es nosztalgia. Egy élmény lehet azon utazni. 18 rupó volt egy menet. Sajnáltam rá, mert azért ez nem egy Kiss koncert. :)


szkaroly
(senior tag)

Itt Csabán pár hónapja még Nohab-ot is láttam. Pedig elvileg vagy 20 éve nyugdíjba küldték.


Pikari
(addikt)

Egyszer szállok le a vonatról... látom, hogy mindenféle furcsa ember szájtátva néz valamit a vonaton. Messziről látszott, hogy ezek nem utazni szoktak a vonattal, de fogalmam se volt, hogy mik ezek, és mit akarnak ott. Egy ismerős arcot láttam meg a tömegben, amikor leszálltam. Ő is a tömeg részeként volt ott. Leszóllít, azt mondja:

-Na milyen volt utazni?
-Hát inkább aludtam volna otthon, hogy rohadjon el.
-Nem úgy értem. A mozdony.
-A mozdony?
-Igen. A mozdony.
-Már fél éve vonattal járok.

Nem értettem, hogy miről beszél. Mondta, hogy nézzem meg alaposan a mozdonyt, hogy észre veszek -e rajta valami szokatlant. Ott állt egy másik mozdony is a közelben. Nézem, hát mondom, ez ugyanúgy néz ki.

-Nem teljesen. Látod, ennek ilyen meg olyan kereke van, a másiknak meg amolyan, és annak az orra így néz ki, az orra meg úgy. Ekkor hallottam először a Nohab nevű dologról, ugyanis a mi vonatunk elején az volt.

Onnantól ilyen 40 perceket beszélt a mozdonyokról, vonatokról, ha találkoztunk vele. Na most a kis történet alapján ki lehet találni, hogy ez engem mennyire érdekelt.

Viszont a Nohab neve beleégett a tudatomba, és egyet jelent egy azonnali "bocsi, de rohannom kell" védekező reakcióval.


DraXoN
(addikt)
Blog

Eléggé nagy rajongótábora van a Nohab-oknak, bár valahogy én nem értem miért (annyira sose fogott meg, technikailag se jött az a "hű b*meg ez de jó benne" érzés).

Részemről a Szilit többre tartom (bár igaz, az elektromos).. Jók voltak azok a 60-as években amikor tervezték (sőt). De mára kiöregedtek, nem igazán tudják a modern járművek dinamikáját és sebességét tartani.


UnA
(Korrektor)
Blog

Azt ugye a svédek gyártották még a 60-as években. Minőségben verhetetlen volt.


szkaroly
(senior tag)

Ha összehasonlítod az akkori mozdonyokkal (M41, M62, V43, V63), akkor rögtön látod a különbséget, szinte futurisztikusan néz ki azokhoz képest. Persze a technika 60-as évekbeli dízel, de akkor is. Régen általában a Balaton északi vonalán jártak. Itt Békésben soha.


Soderes
(aktív tag)
Blog

Nagyon szép mozdony. Elképzelhető hogy ez is valami nosztalgia járat lehetett, azért volt arra. Most már van abban a korban. Pikari azt üzenni, hogy "Bocs, de rohannia kell." :D


szkaroly
(senior tag)

Tehervagonokat vitt Lőkös felé. Ezen lepődtem meg legjobban.


Gábor90!
(csendes tag)
Blog

Vonatozni nem rossz, ha szinten van a szolgáltatás. A legutóbbi hosszabb vonat utam Prágába volt első osztályon még februárban. Nagyon kényelmes út volt, inkább ez, mint autó vagy repülés, még annak ellenére is, hogy a szlovák szakaszon volt egy ugró és több mint egy órát késtünk miatta. Hazafelé viszont pontos volt.

A probléma ott kezdődik, amikor a szolgáltatás nincs szinten. Szoktam rövid távokat is utazni vidékre és amikor árnyékban 35 fok mellett a peron a tűző napon, 500 méteren belül semmi árnyék, 20 percet késik a klíma nélküli személyvonat, amin csak az ablak felső 15 centijét lehet megnyitni kb. 5 centire, hogy valami szellő belengedezzen, az már nem olyan jó.


woodworm
(veterán)

Hogy mennyire megelőzte a korát, az abból látszik, hogy a 60-as években csak áttervezték európai használatra az ausztrál verziót. Maga a mozdony a licensz licenszének a licensze. Az alapokat a 30-as években az amerikaiak fektették le.

üzenetek