üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Az tény, hogy meghülyült az időjárás, de még a tudósok is vitatkoznak az okáról. Pl. a Föld pólusváltását nem tudjuk környezetvédelemmel kompenzálni. A világegyetem is tágul. Áhh, így már semmi értelme az egésznek. Tényleg úgy kell megdöglenem, hogy nem drifteltem betépve a Corvette -emmel a Clark Ádám téren? ;]

[ Szerkesztve ]


Butcher82
(senior tag)
Blog

:D Megnyugtatlak, lesz erre még lehetőséged. És azt kívanom legyen is :)

Hiszem, hogy nem mi tehetünk elsősorban erről.


M@cika
(őstag)

Úgy, hogy a másik is okosautó és eleve nem fordulhat elő ilyen szitu. kivéve persze, ha programhiba lép fel.

Ez az önvezető okosautó még gyerekcipőben jár, de valós veszélyeket írtatok le, tuti rengeteg probléma lesz ha majd valamikor bevezetésre kerül. De ez mindig így volt. Amikor az autó egyáltalán elindult világhódító útjára. Nyilván ha minden közúti autóban is olyan biztonság lenne, mint mondjuk az F1-es kocsikban, hogy ha falnak mész 200-al, simán megúszod az sokat javítana a halálozási statisztikán.


Somatom
(veterán)
Blog

"sokat javítana a halálozási statisztikán."

Azt kétlem. Sokan kapnának infarktust, amikor meglátnák egy ilyen technikával felvértezett Suzuki Swift árát. Ez tipikusan a "spórolni kell a fejlesztési és gyártási költségeken" esete, ami vonatkozik a robotautókra is.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

A buggal eleve a kitételek között szerepelt a programhiba...


bambano
(titán)
Blog

"Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt": nem kell aggódni, erre már van hatályos jogszabály. Nagyjából az a lényege, hogy a töltőcsatlakozón áthaladó áram elveszti lakossági áram jellegét és üzemanyaggá válik, így jövedéki adóval sújtható.


csongi
(veterán)
Blog

Es toredeke adoteherrel sokszoros bevetlehez jut az allamvezetes :)


Kriza
(őstag)

Aztán majd lehet venni a kisipari okosított töltőket, ami nem jelent a NAV felé... Azért ez nem tűnik a tökéletes módszernek.


Wasquez
(senior tag)

Dehogy akarok én rád erőltetni akármit is, én is csak elmondom, hogy mit gondolok, tapasztalatból, hogy milyen fejlődést láttam az elmúlt évtizedekben a technikában! A kvarcjáték volt a beugró hol vagyunk már attól!? Nem tudom, hogy mennyi idősek vagytok, de nagyon alábecsülitek szerintem annak az erejét, ha valamibe ilyen erőkkel tolják a pénzt, kőkemény versenyben. Gondolom az ipar 4.0-a ismerősen hangzik, és megvan, hogy miről szól!? Nem mondom azt, hogy ez 5-10 éven belül lecseréli a jelenlegi technológiákat, de szerintem még bőven a mi életünkben lehet.
De az is lehet, hogy pont fordítva lesz az egész! Vagy előbb kipusztítunk mindent a nagy fejlesztésben!


Parson
(addikt)

Reakcioidöben egy számitógép biztosan mindig gyorsabb lesz egy embernél. De ez csak a reakcioidö.
Elötte egy adott (mindig egyedi, sajátos, új, stb) helyzetet fel is kell tudni mérni, majd pedig döntést hozni, és csak eztán beavatkozni / reagálni, es ez idölépésröl idölépésre ismételni. A probléma a felméréssel és föként a döntéshozatallal van.


Parson
(addikt)

Tehát aki balkezes, az ösztönösen balra menekül, aki meg jobbkezes, az meg jobbra... Ösztönt ne keverjük a tanult reflexszel. Jó példa az, hogy a jobbsávos közlekedésben veszélyhelyzetben alapból mindig jobbra kell menekülni. Nem ösztönböl, hanem betanult reflexböl.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. "

Nem csinálni kell csak elvinni egy márkaszervizbe. És ragasztják is néhány euró kifizetése után.
A zöld matrica == Euro 4.
Az EURO5 és 6 jelzésére nincs egységes megoldás. Jelenleg minden város valami saját jelzéssel tilt.

A probléma az, hogy az benzin motor esetében ma még elegendő az EURO4. Nem lehet egy egyszerű matricával csak a dízeleket tiltani.

Még egyszer!
Az EURO0-3 járművek egységesen, matricával vannak kitiltva, ahol ki vannak tiltva.
Az EURO4-6 Otto motor mindenhova behajthat.
Az EURO4 dízel motor ki lehet tiltva.
Az EURO5 dízel egy szoftver update után korlátozott ideig behajthat a tiltott zónába. (Javaslat volt a világos lila matrica.)
Az EURO6 dízel mindenhova korlátozás nélkül hajthat be. (Javaslat volt a sötét lila matrica.)

Vélhetően ki fognak találni egységes jelölést. Amiben a motor típusa is megjelenik.

Jelenleg kettő autómon van zöld matrica.
Egy benzines, ami EURO6 normát teljesít. Egy Diesel, ami EURO4 normát teljesít.


tomcat78
(őstag)

És mégis egy körforgalomhoz ez hogyan illeszkedik?Ahol alapból ballra fordulsz,mikor már bent vagy?Én csak ezt vittem tovább némi rásegítéssel.Nem vitázni akarok,mert alap esetben igazad van.De ilyen esetben pont,hogy jobbról teremt veszélyt,aki be akar hajtani.Nekem meg eszembe sem jutott,hogy jobbra kimenjek...valószínüleg a szigetre kihelyezett tábla miatt nem is tudtam volna,max azt vállal levenni,mivel alapból ballra kanyarodtam.Innentől kezdve,meg magamat védem,ha kell a másik kárára.Látták néhányan az esetet,pont benzinkútrol jöttem ki.Más esélyem nem nagyon lett volna,még a helyszinelők szerint sem.Ugyanis az érkező......SUV....cirka 100as tempóval jött már fékezve a maga 2,5 tonnájával.És igen,azon a részen simán keresztül lehet jönni a körforgalmon-lakott területre befelé,és már a táblán belül-kb gázelvétel nélkül.Amit nehéz volt kimagyarázni,az anyázó delikvens törött orra meg álla volt...Kemények ezek a légzsák függönyök,na ;]
Amúgy meg sima egyenes úton is pl,ha valaki esetleg szemből fasz módon előz,a kocsi hátsó részét teszem elé valószínüleg és pont nem érdekel,ha bele döglik...Ilyenben nem volt részem,hogy drasztikus legyen az ember-némi anyázás,fénykürt,fék akadt már-akkor viszont nem biztos,hogy reflexből,jobbra húzom a kocsit az árok felé pl.Mert az is beépülő,reflex vagy ösztön szerü dolog,hogy ha baj van,a sofőrök nagy százaléka az utas oldalt"kínálja föl".Gondolom részben ebből jön,hogy adott esetben az utas hamarabb hal meg,mint a sofőr.Az önvédelem meg ilyen szinten inkább ösztönös,mint tanult reflexek kérdéseszerintem.A dolgok vezetés technikai részét felesleges ide venni,mivel az "okos"járművek probléma megoldó készsége az ilyen esetekben kib@szott messze van egyenlőre az embertől.
És mielött félre értenéd:nem tartom magam jobb sofőrnek az átlagnál,törtem össze a saját autómat a saját hülyeségemből is.De ez,azon a tényen,hogy egyenlőre a vázolt jövőkép nagyon messze van a valóságtól semmit nem változtat.


akaido
(addikt)
Blog

57 leszek májusban, 1962 a születésem éve. Éltem Kubában 1971-72 ben. 36 éve dolgozok, ebből 1982- től a genxterváltásig még az "átkosban". Egyéb kérdés :) ?

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Genxterváltás,ezen jót röhögtem :R :DDD


akaido
(addikt)
Blog

Inkább fanyar ironikusra lett volna tervezve ha élőszóban működne a topik.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Igen, van. Akkor miért írsz ilyen blődséget? A köztulajdonból mindíg jobban lopnak, mint a magántulajdonból.

[ Szerkesztve ]


akaido
(addikt)
Blog

Ha szó szerint értelmezed...válasz az előző hsz-emben.


Somatom
(veterán)
Blog

Jaaa, akkor bocsi! Épp le volt merülve az akku az irónia-detektoromban. :)


akaido
(addikt)
Blog

A közösben való "turkálásról" a már nem élő apósom tudott nagyon mesélni- Ikarusban TMK - s volt.

üzenetek