üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

"pedig azzal csökkenteni lehetne a forgalmat, a dugókat és a parkolási problémákat"
Ez hogy jött ki? Rengeteg saját autó parkol magánterületen, a használó közvetlen közelében. Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?


atike
(nagyúr)

...csökkenne a saját autók száma emezek elterjedésével egy időben - gondolom én... :)


UnA
(Korrektor)
Blog

"tízből hatan azt gondolták, hogy az autó annyira személyes tárgy, hogy sajátot szeretnének"

Ez a legfontosabb, a birtoklási vágy :P

Pedig ez csak egy eszköz.


gabor7th
(addikt)

Na ná, hogy bizalmatlan az ember, hisz ha ez is ilyen netrekötött, felhős cucc lesz, akkor akár csak azok hackelhetőek lesznek és ez az életünkbe kerülhet.

Amúgy Szijjártó egyenesen kijelentette, hogy az önvezető autókon fog múlni a magyar gazdaság sikere annyira mindent meg akarnak tenni, hogy Magyarország ebben élenjárjon. Vagyis Magyarország megint megy szépen a zsákutcába.

Az autó mint szolgáltatással meg az a baj, hogy a techcégek ma már nem igazán csinálnak valódi innovációkat, hanem ugyanazért akarnak újra és újra pénzt szedni, ez a model működhet addig amig az ember jó keres, de ha kikerül az egészből akkor végül úgy végzi öregkorára, hogy fizetett egy csomó pénz amíg sokat keresett, de aztán végülis nincs semmije, hisz mindig csak szolgáltatást vesz. Ha pedig nyugdíj előtt betegség miatt esik ki akkor nem marad semmije, sőt... egyáltalán meddig lesz még nyúgdíj, hisz nem nagyon lesz elég fiatal aki kitermelje.

[ Szerkesztve ]


gabor7th
(addikt)

Az, hogy legyen egy saját autód elég minimális vágy, akiknek nagy a birtoklási vágya épp azok akiknek kb. lassan minden a tulajdonába kerül és fizethetsz nekik a használatért, ezt nevezik szolgáltatásnak.


atike
(nagyúr)

"Vagyis Magyarország megint megy szépen a zsákutcába"

Hááááát..... :U


Somatom
(veterán)
Blog

Ezt értem. De, egy közösségi autót nem fogok a garázsomban tárolni, viszont akkor reggel el kell jöjön értem, hogy elvihessen. Írok másik példát. Kéthetente ingázok Németországba a munkahelyemre. Két módon. Kollégákkal, vagy Oszkar -ral (kisbusz). Előbbinél 8 -körül indulunk, mert egy helyre megyünk. Kisbusszal viszont 5-6 között, mert több helyen meg kell állni és azokra a helyekre nekem is el kell mennem, pedig egyáltalán nem célom. Nem mindegy.


gabor7th
(addikt)

"Talán meglepő, hogy a fiatalok és a jogosítvánnyal rendelkezők vagy azt tervezők – tízből heten – nem viszonyulnak pozitívabban az okosautóhoz, mint a többiek"

Nem meglepő, mert a valóság az, hogy inkább az öregebbek azok akik nem tudnak szabadulni attól a gondolattól, hogy minden fontos dolgot netre kell kötni és digitalizálni kell, még akkor is ha látszik hogy az állandó sebezhetőségi problémák miatt ez nagyon nagyon rossz ötlet.

Az Itcafe egy korábbi cikkéből:

Az elvileg legtech... szeretőbb réteg se fogadja már jókedvel az innovációkat:

"A hallgatókról összességében elmondható, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé: a magyarok többsége (55%) általában megvárja, amíg egy-egy újítás széles körben elterjed,"

"míg a külföldiek legnagyobb arányban (42%) csak akkor használják az újdonságokat, ha feltétlenül szükséges."

Nyilván mert fiatalok és az agyuk még elég rugalmas hozzá, hogy ha látják, hogy amit adni akarnak az rossz akkor nem kérnek belőlük.

Vagy itt van ez:

"Bankfiók vagy okostelefon? Meglepő a magyar fiatalok válasza"

"A kutatás egyik meglepő eredménye viszont, hogy még a legfiatalabb, 18-22 éves korosztályon belül is többen mondják azt, hogy kizárólag bankfiókot használnának, mint amennyien a kizárólagos okostelefonos bankolásra nyitottak. Sőt, a két köztes válaszadási lehetőséget figyelembe véve is kissé a fiókok felé billen a mérleg nyelve."


gabor7th
(addikt)

Egyébként én akarnék okosautót, csak legyen nagyon kiforrot és ne csatlakoztassák a netre, hogy hackerek hozzáférjenek könnyen távolról. Az, hogy majd megoldáják egy szuper biztonsági programmal... ugyanmár, nem fog sikerülni. Még a biztonsági programokat készítők is bevallják már:

"Az antivírus halott, a hackerek pedig úgyis bejutnak a gépeinkre"

"Egy meglepő bejelentést tett a napokban a vírusirtó szoftverek egyik legnagyobb szállítójaként ismert Symantec. A Brian Dye, a cég egyik elnök-helyettese ugyanis kerek perec kijelentette, hogy az antivírus technológia gyakorlatilag "halott", és bármit teszünk, a hackerek úgyis be tudnak jutni a gépeinkre."

"Így Dye szerint a cégeknek egyre inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy olyan megoldásokat nyújtsanak, amik képesek a bejutás esetén keletkezett károk minimalizálására - mert magát a bejutást megakadályozni úgysem tudják az esetek legnagyobb részében."

Meg persze igen, a felhasználó utánni kémkedés is nem szép, meg az se lenne jó, ha azt mondaná a "szolgáltató", hogy nem tetszik a politikai beállítottságod, úgyhogy neked tovább nem szolgáltat.


Somatom
(veterán)
Blog

Néhány gondolat ehhez.
-Nincs egységes szabvány, az érintett cégek egyénileg fejlesztik a saját rendszereiket. Két, azonos képességű jármű közül a vásárló melyiket veszi meg? Az olcsóbbat. Tehát, a cégeknek spórolniuk kell a fejlesztési és gyártási költségeken.
-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e.
-Kb. 100 önvezető kamion összehangolásával meg lehetne bénítani Magyarország közúti közlekedését.
Ezekből neked mi jön le? Nekem nem az ideális jövőkép.


gabor7th
(addikt)

"-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e."

Ha tényleg szinte minden autó önvezető lesz, akkor a titkosszolgálatoknak minden pénzt meg fog érni, hiszen egyes emberek likvidálásától kezdve, egy háború esetén az egész rendszer galyravágásig nagyon megérné tudni, hogyan lehet ezeket a rendszereket meghackelni.

De amúgy láthattad tavaly kiderült ,még a csúcsszuper amerikai katonai rendszereket is simán törik, úgyhogy ez se lesz akadály.

Ráadásul a szokásos model, hogy majd a gazdagok veszik aztán, majd a kevésbé gazdagok valószínű nem fog működni, mert a gazdagok nagyon is oda fognak figyelni arra, hogy ne veszélyeztessék az életüket.


wody21
(tag)

Az a "rengeteg", az arányait tekintve minimális - főleg helyileg ott, ahol jelenleg valóban problémát jelent a parkolás, dugók (főváros, nagyváros). Az, hogy pl. "falun" (kertváros, alvóváros, stb.) az autók nagyobb része magánterületen parkol (erre sem vennék mérget, nem lehet egy kalap alá venni minden mo-i, nem nagyvárosi vidéket), az ebből a szempontból pont nem számít, hiszen ezeken a helyeken eddig sem okozott problémát a parkolás, közúton való torlódásmentes haladás.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ahol nincs zsúfoltság, meg dugó, ott nincs is szükség e probléma kezelésére. De, ha szted ez nem jellemző szitu, akkor miért van az, hogy reggelente a Budapest irányában van torlódás, délután meg kifelé? Szted az lenne a jó, ha négyen ülnének egy autóban és ezáltal negyedannyi autó kéne? De, akkor hogyan és mennyi idő alatt jutna el a jármű az egyik utastól a másikig? Vagy, gyűjtőpontok lennének? Ez a forradalmi újítás most is létezik. Buszmegállónak hívják.


Gargouille
(őstag)

Hasonlóképp látom én is, felmérhetetlen kockázat van ebben. Valahol egy ilyen idealizált - tervezőasztalon nagyon jól mutató - elképzelés ez, de ha a valóság térfeléről nézem és belekalkulálom az emberi aljasságot, az érdekeket, a negatív értelemben kiaknázható (vagyis amivel vissza lehetne élni ) potenciált, akkor azt mondom, hogy minden előnyével együtt is köszi, inkább nem.


bambano
(titán)
Blog

ez úgy jött ki, hogyha lenne rendesen működő és normális áron elérhető okosautó, akkor a mostani autótulajdonosok közül sokan nem vennének megint sajátot.

Pesten most is van egy réteg, akinek a napi szokásához megfelel a tömegközlekedés, a bmv (buszmetróvillamos), és a nem szokásos, ritkán előforduló feladataira meg taxit használ. ez a réteg szélesedhetne, ha lenne rendes okosautó.

egyébként az okosautó elterjedését két módon lehet segíteni:
1. olcsóbbá teszik a közösségi autót
2. drágává a saját autót.

találgatok, nálunk mi lesz...


Somatom
(veterán)
Blog

Ahhoz nagyon meg kéne drágítaniuk a hagyományos autót. Az önvezetőnek az ára, a használata, a fenntartása is nagyságrendekkel drágább, ráadásul kényesebb is. Arról nem is szólva, hogy ahány szituban praktikusabb, legalább ugyanannyiban hátrányban van a hagyományoshoz képest. Esetleg taxiként tudom reálisan elképzelni.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

A világ motorizáltabb részein az autók tömege nem privát területeken parkol, hanem utcán. És a városokban állandó esti játék a hová tudok parkolni vetélkedő, a munkahely környékén meg reggelente. És a privát céges parkolóhelyeken is ez megy.
A másik, egy közösségi autónak nem kell egész nap állnia kétszer fél-egy óra használatért, hanem más utazási igényeket is kielégíthet közben. Akár teljesen másik is szolgálhatja ki a reggeli és az esti utazási igényeket. Megfelelően szervezett appon keresztül akár a telekocsi rendszer is hatékonyabban működhet, akár munkába ingázáshoz is. Autonóm autóval lehet kisebb követési távolságot tartani, így adott útszakasz áteresztő képessége is javul, csökken a dugó. Plusz nem fog dugót okozni vele az, hogy a szembejövő oldalon baleset volt és jól meg kell nézni mindenkinek.

"Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?"

Lehet bárhol akár pusztában, régi gyártelepen kialakítani parkolót és karbantartó állomást nekik, eljutni meg maguktól jutnak el.

#16: Lesz eleinte. Aztán ahogy tömegesen elterjed és kikerülnek az emberi interakcióhoz szükséges elemek, plusz beindul a tömegtermelés, az árak meredeken fognak zuhanni. A Lidarok is már nagyságrendekkel kerülnek ma kevesebbe, mint öt éve akár.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Vajon miért vannak minden nap, ugyanabban az időben a csúcsok? Azért, mert a többségnek mindíg ugyanakkor van szüksége az autóra. Tehát, a közösségi autók is ugyanakkor kell közlekedjenek és a nap nagy részében kihasználatlanok. De, el kell jussanak a külső telephelyekről az első utashoz, majd végig a többihez, aztán ugyanez a kiszállási pontoknál. Aztán elmennek a parkolós telephelyeikre, majd délután ugyanez a műsor visszafelé. Ezt én nem látom praktikusnak. Arról nem is szólva, hogy ha én mondjuk nyolcra megyek melózni, akkor hétkor kell indulnom. Ha a tíz utcával arrébb lakónak is, akkor nem közösségi autó kéne, hanem időgép.


bambano
(titán)
Blog

de lehetne egy olyan közlekedési szokás, hogy melóba bmv-vel mész, és ha valamit intézned kell, akkor mész csak kocsival, ami közösségi autó.


Somatom
(veterán)
Blog

Miért lenne ilyen? Mi lenne a motiváció? A környezettudatosság, az ökolábnyom? Mesés lenne. Szó szerint.

üzenetek