üzenetek

hozzászólások


Parson
(addikt)

Ehhez minek közösségi autó? Alapvetöen a bmv + vasút!! fejlesztés kell csak ehhez. Meg a változás mindenki fejében. Különben ugyanott vagyunk.

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Szerintem túl korai nagy jelentőséget adni ennek a felmérésnek, lévén hogy még nem elég kifinomultak a rendszerek. Teli zöld lámpás kereszteződésénél láttam, hogy iszonyat bizonytalan tud lenni egy ilyen autó még. Ha a telefonomat nyomkodnám, nem nézném az utat és csinálna ilyeneket, a frászt hozná rám...

Pl.: Figyelembe veszi a szemközti sofőr tekintetét? A környező autók várható haladási irányát/lendületét? (a KRESZ is megfogalmazza, hogy előre kiszámíthatóan kell közlekedni) A kerekek szögéből következtethető kormányállást, és így, hogy várhatóan merre szeretne menni? Autók irányjelzése? (És ha tévesen "beragadt" az irányjelzés?) etc... Vagy mondjunk bizonyos nációk közlekedési morálját, kultúrálját figyelembe veszi? Mire eljutunk egy városban is használható autonóm autóig, ahol ráadsul a jogi felelős az autó karbantartója és gyártója lesz (nem az autóban utazó) addigra unokáim vagy dédunokáim lesznek. :DDD Amíg nem vállal felelősséget az esetleges balesetek után egy autómárka és márkaszervize addig miről beszélünk? Legfeljebb vezetéssegédletekről beszélhetünk, ugyan úgy, mint mondjunk az évtizedes öregségű ABS esetében.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

én sem értem a motivációt, de több ilyen embert is láttam már.
például a lányomat abszolút nem érdekli az autó, neki megfelel a tömegközlekedés. a jogsit is szinte erőszakkal kellett keresztülverni rajta.

neki a napjai zömében megfelel a bmv. amikor nem, akkor meg lehetne közösségi autó, és akkor nem kellene sajátot tartania. tehát ahhoz, hogy havonta kétszer arrébb álljon, nem lenne ott egy autó. ez, a város közlekedése szempontjából, egy jó helyzet lehetne.

én nyilván nem értem az ilyet, mert kétliteresnél kisebb motor csak az ablakmosó tartályában legyen, de ettől még van ilyen is... :)


Somatom
(veterán)
Blog

Van ilyen, de ritka, mint a fehér halló. Ilyenekre nem lehet közlekedési infrastruktúrát alapozni.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Kettő dolgot nem szabad összemosni.
Az önvezetést, a jármű megosztással.

A saját jármű esetében az átlag használat jelentős részét a munkába eljutás és onnan visszatérés teszi ki.
A maradék idő hatalmas részét a parkolás teszi ki. A parkoló járművek többségében közúton parkolnak tartósan. Olyan területen ami eredetileg, a közlekedést szolgálná.
Ezeket a járműveket meg lehetne osztani mással munkaidő alatt.

Ha valaki le tudja győzni birtoklási vágyat, hideg fejjel ki tudja kalkulálni melyik az olcsóbb számára. vásárolni vagy bérelni. Sok embernek a bérlés már most is olcsóbb lenne.
A garázs szomszédom egy idős ember.Évente kétszer, néhány hétre tünt el az autója. Gondolom nyaralt vagy telelt. Hetente néhányszor pár órát használta. Gondolom bevásárlás, ügyintézés. Nagyjából öt évente újra cserélte a járművet.
A jármű fenntartásánál, már a taxizás olcsóbb lett volna. Az első évben annyit bukott csak az autó árán, ami elegendő lenne az ötéves taxizásra.

Az önvezető autóról majd akkor beszéljünk érdemben, amikor majd megjelennek a kész járművek.

Az úton való közlekedésnek nem élményt hanem biztonságoz kell nyújtania. Aki az élményre törekszik, az menjen a közúti forgalomtól elzárt helyre vagy kifejezetten élményre kijelölt útszakaszra. Pont.
Ha csak saját magát töri össze, az még rendben van, ha mást is, az már nem.


Derrewyn
(senior tag)

Erre megoldás az, hogy ne csak egy ember üljön egy ilyen autóba, hanem 3-4 is. Nyilván ez újabb kérdéseket vet fel, és simán lehetne egy Black Mirror részt is a témára húzni, hogy kiket és mi alapján ültet össze a rendszer.
Viszont én úgy látom, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz valami hasonló, mert az emberek nagy többsége a saját individualizmusa folytán magától nem képes arra, hogy a közösség érdekét szem előtt tartva ne egyedül üljenek egy autóba.
Pedig neki is jobb lenne, ha reggelente fele annyi autó haladna Budapestre befelé, csak ugye hiába ugyanarra megy a szomszéd is, 5-10 percet várni reggel és délután az már nem fér bele. Helyette inkább ennek a dupláját üli a dugóban, mellette költ pluszban benzinre is és bosszankodik egész úton.

Egyébként a jobb, komfortosabb, magasabb színvonalú és megfizethető (sőt akár ingyenes, mint az észteknél) tömegközlekedés lenne legjobb, de ugye az állami/önkormányzati cégek működése nálunk olyan, amilyen.

Egyébként én szívesen közlekednék önvezető autóval. Szeretek vezetni, de nem reggel 6-kor ébredés után, és nem egy fárasztó munkanapot követően.
Sajnos, rossz időben nincs más alternatíva, BP-ről kifelé megyek és munkahely közelében semmi sincs, vonat van legközelebb, kb. 2 km.

Szerk. Ja, igen, az önvezető autót akár meg is osztanám mással, ha megfelelően biztonságos a rendszer.

[ Szerkesztve ]


ALBY
(senior tag)

Nekem az jött le például a felmérésből, hogy a nép nem sokat tud a témáról (finoman szólva) és a valódi előnyökről, hátrányokról.
Félnem attól amit nem értenek, fennakadnak lényegtelen vagy megoldódó problémákon,
bizonyos problémákról meg akkor sem hajlandók tudomást venni ha elmagyarázzák.

Drága kampányokba fog kerülni hogy megkedveltessék ezeket...
Valódi, általános tájékoztatásra is szükség lenne mielőbb, az autómárkák marketingje mellett.

Én már várom hogy értem jöjjön egy kocsi ha mennem kell valahova, és azt is hogy meg tudjam fizetni.


Somatom
(veterán)
Blog

Megosztás:
Már írták korábban az elméletet, de akkor hol parkolnának ezek a járművek? Az oda eljutás, majd onnan visszatérés nem terhelné a közlekedést? Továbbá még egy kérdés, ami az élményautózással kapcsolatos véleményedet is érinti. Miért mondanának le az emberek a kényelmükről, az élvezetükről?


Tapsi
(addikt)

Az önvezető autók állhatnak központi parkolóházakban, a munkahelyedtől viszonylag távol is. Utána érted jön a meló végeztével. Az Uber mellesleg ezen dolgozik gőzerővel. Élményautózás? Ez az emberek 0,001%-át érdekli.


Somatom
(veterán)
Blog

De, hogyan jutnak el a távoli parkolóházakba, majd vissza? Az ugyanúgy kihasználatlan út, hiszen üresen megy az autó. Mennyi idő összeszedni, majd lerakni négy embert? Számoljunk 10 perccel emberenként (hiszen oda is kell érni a következő címre, ami nem biztos, hogy pont útba esik)! Feltéve, hogy az utas már készen várja az autót, ami szintén kényelmetlen, hiszen a saját autó akkor indul, amikor akarom. Szóval, 10 perc, az összesen 40, ugyanez délután, az összesen 80 perc plusz idő. A többi komplikációról nem is beszélve (csomagok, egyéni igények, stb). Mint írtam, van benne tapasztalatom, mivel elég sűrűn utazom közösködősben. Kizárt, hogy napi szinten bevállaljam.


forumpista
(tag)

Ez igazából sokat nem segít a helyzeten. Az autók most is jó messze állnak a munkahelyektől, pont ez a gond, mert reggel hirtelen mind be akar jutni a munkahelyekre, délután meg vissza.


#06658560
(félisten)
Blog

Mert megszokás is, illetve elbaszott munkaszervezés. Plusz azért annyira mégsem, mert felénk az irodisták jó része korábban jár, hogy ne kelljen a dugóval küzdenie, meg legyen parkolóhely és így hamarabb is távozik, mások meg később, mert akkor már nincs dugó.
Az, hogy a közösségi autók a nap nagy részében kihasználatlanok lennének, egy jó részükre biztosan nem igaz, figyelembe véve, mekkora forgalom szokott egy-egy nagyvárosban lenni napközben is, mert az emberek mindenféle ügyet is intéznek. Budapest utcái sem halnak ki 9-kor.

#30: Nem biztos, hogy ajtóig kell vinni mindenkit. Ha megadható olyan paraméter, hogy mondjuk x percet sétálok, akkor sokkal nagyobb rugalmasság kerül az útvonal tervezésbe. Az autónak utána nem kell kötelezően egy parkolóházban állnia, de ha mégis, egy központi parkoló jobb a város parkolóvá varázslásánál! Ráadásul esetleg ott könnyebb az elektromos autót tölteni, közben karbantartást el lehet végezni, nem az ember munka-szabadidejéből kell erre fordítani.

#24: Nem, nem ritka. Manapság a városi fiatalok egyre kevésbé akarnak maguknak autót, motort és a fenntartásukkal járó nyűgöket.

#21 Parson: A carsharing pont a közösségi közlekedést terjeszti ki a rugalmasság irányába, menetrendi és útvonali kötöttségeket felülírva.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A szokásokat reális alternatívákkal lehet formálni. Ez a csoportos munkába autózgatás semmivel sem jobb, mint a bmv. Nincs benne a változáshoz szükséges plusz.
Én biztos nem gyalogolnék pluszban azért, hogy három idegennel közösködve utazzak egy személyautóban. Nekem nagyon megfelel, hogy itt áll az autó a ház előtt, amivel akkor és oda megyek, ahova és amikor akarok. Sőt! Épp kinéztem egy német kereskedésben egy régi SLK200 -as Mercit. Egy kis, fémtetős kabrióval furikázni nagyobb élmény. Vagy, ott a HD -m. Szóval, felőlem a hajukra kenhetik az önvezető, közösködős hülyeségüket.


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

Az, zsákutca. Nyilván... [facepalm]


Hintalow
(senior tag)

Én simán ellennék egy ilyen rendszerben, 34 évesen is tök jól megvagyok autó nélkül, valahányszor kiszámolom, hogy mi lenne ha vennék egyet, mindig az a vége, hogy nettó veszteség lenne számomra. Inkább bringa és bkv (jópár havernak aki a wc-re is kocsival megy, már nagyobb a bele mint én magam :D )
Ennek az elterjedése meg úgy is a törvényhozáson múlik, ha mondjuk a lehetséges alternatíva meglétével a saját használatú ,hagyományos autók kötelező biztosítását brutálisan megemelik, elég hamar töredéke lenne az ilyen autó állomány.


akaido
(addikt)
Blog

:K
Kevesebb magántulajdon, kisebb bűnözés.. nincs miért elrabolnom ha az eleve az enyém ...is. Hacsak nem szeretem magam meglopni...


tomcat78
(őstag)

Nálunk?Nemzethy okosautó bevezetési minszthéryum ;] :DDD
Amúgy meg dugóra perpillanat a motor a legjobb megoldás...Parkolni is egyszerü...persze mindig nem lehet azt használni.
Gyűlölök a városba autóval közlekedni.Csak sajna sokszor egyszerüen nem tudok más megoldást.
Viszont ennek ellenére is maradnék a saját autónál.Nem előitéletek miatt,hanem mert pl gyakran hurcolok szerszámokat,esetenként építőanyagot,stb.Ilyesmire a közösségi autó nem lenne alternatíva.Mert pl míg vilin max hülyén néznek rám,ha 60m kötelet,meg egy halom szart cipelek,addig egy autóban az ilyesmi másoknak valószínüleg komolyan zavaró lehet.Arról nem is beszélve,hogy elég ritkán van lehetőségem ruhát cserélni,mosdani mielött haza érek :DDD Tömegközlekedésen simán nem ülök le.....Na de egy autóban?
Persze,tudom az enyém szűk keresztmetszet a társadalomból.


Somatom
(veterán)
Blog

Te hány éves vagy? Tuti, hogy nem éltél a szocializmusban. Hidd el, hogy a közösből lopnak csak igazán!


Vesa
(veterán)

Pedig biztonságosabb lenne az autonom autókkal. Legalább ki lehetne kapcsolni az utakról azt a sok idióta hülyét, akik a szabályokra fittyet hányva okoznak baleseteket állandóan. A vezetás "örömét" lehetne űzni sportpályákon, már akinek ez a fétise. A legtöbben viszont csak szeretnénk eljutni A-ból B-be, egyben, élve, sérüllések nélkül, biztonságosan. Amire jelenleg leginkább maguk az emberi sofőrök jelentenek veszélyt.

üzenetek