üzenetek

hozzászólások


nb_store
(csendes tag)

Szia,

Erre a magyarázat egyszerűbb mint gondolnád: Hanyagság.

A HP rendszerébe visszakerült gépek 70-80%-ának semmi baja, csak a felhasználó volt hülye, a színe nem tetszett, vagy nem erre számított.
Amiket most fogok írni annak egy része a magyar ember számára nagyon, nagyon furcsán fognak hangzani, mivel az itthoni tapasztalatokkal ellentétes lesz, de lehet hogy így kicsit tisztul a kép sokak fejében.
A HP mint köztudott most már jó ideje magasan a világ első számú notebook "gyártója" és ezt ki is használja. A HP által forgalmazott termékek hiába jönnek le akár ugyanarról a kínai gyártósorról, mint a konkurens gépek, mert a HP márka név nagyon, nagyon jól cseng a világ nyugati felében és így képesek akár 10-20%-al drágábban eladni ugyanazt a hardvert, persze más csomagolásban. A HP termékek (a low-end kivételével) nagy átlagot nézve semmivel sem rosszabbak, vagy jobbak mint a többi nagy gyártó hasonló termékeié, sőt a hatalmas lobbierő miatt biztosan sokkal jobbak, mint a kis gyártóké (ők erőtlenek). Ezt a kiváló márka nevet a HP azzal érte el, hogy NAGYON komolyan veszi azt a kereskedelmi alapszabályt, miszerint "a vevőnek mindig igaza van". Ezért is van annyi viszáru és ezért létezik a HP Renew Program. A többi gyártó is értékesít újraforgalmazott termékeket, de ezek száma elenyésző az ilyen típusú HP termékekéhez képest, így erre nem alakítottak ki olyan rendszereket, "csatornákat", mint a HP. A HP renew termékek száma az új termékekéhez hasonlítva még így is magasan 1% alatt van, így ez az üzletpolitika a HP-nak kifizetődő. A gond inkább az, hogy a HP számára kevésbé érdekes (anyagilag), vagy problémás (emberileg és jogilag) piacokon nem a fent említett alapszabály szerint jár el. És Magyarország mindkettő.

Ne áltassuk magunkat, a HP nem azért van itt, mert jó üzlet, hanem azért mert világ vállalat és emiatt muszáj. Viszont természetesen a Magyar leányvállalattal szemben vannak elvárásaik, amik általában teljesíthetetlenek, vagy csak szenvedéssel (hú de jó, hogy ide nem írtam le az első gondolatomat) teljesíthetőek. Így már érthető, hogy miért van tele a hazai piac low-end notikkal és miért nem lehet választékot látni, de akár csak kipróbálható, vagy mintadarabot megtekinteni premium termékekből. Ha valami nem megy és nem fontos, ők sem erőltetik.

A HP Renew programba beérkező gépek sokfélűsége miatt (megvan a gyári csomagolás, vagy nincs, hiányos a termék, vagy sem, sérült a termék, vagy makulátlan, stb. stb.) a HP mindet leteszteli és a hibátlanokat újracsomagolja (új, HP Renew dobozba). A hibásak elmennek a HP szerződtetett javítópartneréhez (nevét nem írhatom le), majd ha a javítás sikeres volt és az újratesztelésen sem bukott meg, akkor ezeket is újradobozolják és eladják. A két fő kategóriát már ismered, úgy mint HP AsIs és HP Renew. A kettő közt inkább jogilag van különbség, mint minőségben. Elvileg a Renew újszerűbb állapotú, kereskedelmi forgalomba még nem került (tehát nem végfelhasználótól került vissza) termék. Sajnos ebbe a kategóriába tartozik a hipermarket polcán 3 hétig pihenő három millió ember álltal összefogdosott, de soha el nem adott termék is. Az AsIs egyértelműen végfelhasználótól jött vissza, ezért a szoftver licensz (az esetleges aktivizáció miatt) el lett távolítva, az vissza vétel okát nem lehet tudni, de nem is érdekes, a minőség változó.

A garanciára és a kérdésedre térve (a fentieket csak azért írtam le, hogy mások számára is hírértéke legyen az írásomnak). Mindkét kategóriánál a termék új termékszámot kap. Ez pontosan ugyanaz, mint a régi, azzal a különbséggel, hogy kiegészítik egy "R" betűvel. A HP az új termékszám alatt elindít egy teljesen új garanciát (13 hónap, de ha az értékesítés kifut a ráhagyott egy hónapból, akkor is igazolhatja az ügyfél a garancia jogosságát a számlával), a régi termékszám alatti már elindult, futó garanciát pedig elméletileg kiütik. Hogy ez utóbbi megtörténik-e valaha és ha igen, akkor mikor, na erre írtam az elején, hogy hanyagság. Ezért nem életbiztosítás, hogy az eredeti, elméletileg már nem létező termékszámmal mit mutat a rendszer, mert lehet, hogy az csak egy ideiglenes, de lehet, hogy egy végleges állapot.

Mi a termékeket tapasztalatunk alapján rangsoroljuk és vállalunk rizikót azzal, hogy plusz teljes körű garanciát vállalunk némelyik modellre a meglévő HP Renew garancián túl. Ha gond van, akkor mi bukunk, de az ügyfélnek megrendeljük az alkatrészt. Szerencsére jók a tapasztalataink és tudjuk, hogy mire mit vállalunk. Nem véletlen, hogy a consumer gépeknél egyetlen sorozatra sem vállalunk a gyárinál több garanciát.

Remélem kielégítő választ kaptál.

üdv,

Gergely

üzenetek