üzenetek

potyautas
(csendes tag)
Blog

Horvátországban például háború volt.

(aktív tag)

Volt sajnos, épp abban az időben őriztem a hazát 1 évig mint határőr. Még otthon is egész éjjel hallottam a bombák robbanását, és láttam a hatalmas villanásokat. Akkor Eszéket és környékét támadták a szövetségesek...
De a háborúnak szerencsére vége. Ha valaki nem az autópályán jár, mint például én, az igen sok szétlőtt épületet láthat még ma is. Ezeket persze szándékosan hagyták úgy, hogy a jövő nemzedéke is lássa mi is történt akkoriban.
Sokszor végigmentem a nyolcason, a tengerpart melletti főúton, és néha elhagyatott hegyi utakon kellett átvágnom hogy pl. Senj-nél fel tudjak menni a nyolcasra. Rengeteg még a hegyekben az elaknásított terület, erre figyeljen mindenki !!!

Blog

Na, ez például elég szörnyű, ahogy a háború is az volt. :( Az aknásított részekről hallottam, de nem árt minél többször felhívni rá a figyelmet.

(félisten)

De rohadt gyáva és gerinctelen eszköze a háborúnak ez a taposó akna. Pfujj

HUNPSP
(aktív tag)

Mivel a nyár elején voltunk mi is, így csak pár szóban, de bírnék:

Car-Tours-al utaztunk, önellátós apartmanba, a tulaj és lánya nagyon nagyon kedvesek voltak. Minden rendben volt a "hellyel", amiét fizettünk, csak annyi baj volt, hogy a kártúrszosok akiktől bérlik a helyet, ők nem tudnak egy mukkot sem magyarul. Vagy horvát, vagy angol. Tudom, meglehet oldani horvát kiskönyvvel, de macerás minden mondatot, szót lefordítani, ráadásul ha a másik mondja, az úgy pláne érdekes. De oké, én ezt letudtam, megy az angol. Egyébként mindenhová elég volt angolul tudni, szerencsére. Egyszer ültünk be a mekibe, csak próbaként, de inkább nem is említem, kihagytak dolgokat amiket kértünk, nem azt hozták amit kértünk, stb. De mentségére szóljon, hogy a kasszás nem igazán tudott angolul.

Feljebb írta valaki, hogy az Isztriai-félszigetre mennek. Mi is ott voltunk, Pula-ban. (románul egyébként egy nem szép szót jelent, minden férfinak van ilyen :DDD )
Egy hétre mentünk, hárman, ha jól emlékszem 70-75 ezer körül. Maximum 80e. De még ez is nagyon nagyon baráti ár volt, szerintem. Autóval mentünk egyébként, így sem volt vészes az árat tekintve.
Rakás ásványvizet vittünk, illetve sok-sok elállós dolgot. A szálláson egyedül a mikró volt hiány, de az is csak annyira, hogy teljes mértékben megvoltunk végülis nélküle. :)
Közelünkben volt egy Lidl, mindent lehetett kapni.

A tenger csodás, igen, tényleg kavicsos-köves, de egyáltalán nem vészes.
Mi minden nap mentünk valahova, Fazana-ban egy nagyon nagyon jó fürdős hely van. Kicsit messzebb a parttól lehet parkolni ingyen bárhol. Part mellett mindig fizetni kell mindenért. Egyébként a beljebb parkolás mindenhol megoldás volt. :)
Megnéztük a Baredine barlangot (vagy mi a fenét), Kamenjak-ot, természetesen az összes pulai dolgot is. Hű, elég sok felé jártunk - mentünk, minden nagyon jó volt, és élvezetes.
Az emberek kedvesek, rendesek, autósok tudnak is vezetni. Tetszett, hogyha megnyomtam zebránál a gombot, egyből zöld lett, kb. 2-3 másodpercen belül. Igaz, pont annyi idő volt, hogy átmenjen az ember. De ez így tökéletes is. :)

Szerintem az árak rendben vannak, emlékeim szerint maximum 20%-al drágábbak, persze attól függ, miről beszélünk, de ennél nagyobb drágulást nem igazán találtam.
Van, ami olcsóbb, szóval nagyjából kompenzálva van a dolog.

Sokat tudnék még mesélni, de késő van, és tényleg csak nagyjából szerettem volna beírni, remélem, azért valakinek ezek hasznosak lehetnek. Kíváncsian olvasgatom itt a hozzászólásokat is. :)

Üdv Horvátországosok! :)

Blog

Az időjárás mennyire kiszámítható Horvát tengerparton(mert most is megszívtuk a Balcsin) ill. ezeken a partokon járt-e valaki és milyenek a benyomások? :R

(félisten)

Csak annyira mint máshol. Az időjárás mindig változik.
Egyébként meg itt is igaz hogy minél délebbre mész annál kellemesebb idő van. Az Isztrián pl. hasonló idő van mint itthon. Amikor ott voltunk néztem a radarképet és naná hogy sehol nem volt felhő Európában csak Magyarország és Isztria felett. Ott forgott a kis szemét. Bosszantó volt de túl tettük magunkat mert gyönyörű volt a tengerpart. Aztán persze egyszercsak kiderült, és minden happy volt.

(aktív tag)

Kiszámíthatóbb mint itthon. Az az igazság hogy az sem mindegy az ország melyik részére szeretnél utazni. Az északi rész időjárása inkább a miénkhez hasonló, nagyobb változás inkább Zadartól lefele van. Itt megsokasodnak a pálmafák :) Idáig egyetlen egyszer fogtam ki rossz időt, 2010-ben. De akkor nálunk is esett szinte egész nyáron.
Az idén napra pontosan akkor voltam Horvátországban amikor a cikk írója is :) Gyönyörű volt az idő, még felhőt sem nagyon lehetett látni, 33-37 fok volt. Ugyan ebben az időben északabbra tudtommal volt 1-2 esős nap. Tehát minél délebbre mégy, annál nagyobb az esélyed a jó időre.
A déli rész további előnye, hogy talán valamivel olcsóbb, és nincs az a tömegnyomor a strandokon mint északon. Idén Krilo Jesenice-ben voltunk, az apartman előtti strandon szinte csak mi fürödtünk hétköznap, hét végén jöttek csak fürdőzők Split-ből.

Szerk: Közben látom már vadászcsiga is válaszolt :)

Blog

A pálmafák szerves részei a tengerpartnak + ha az idő is jobb, úgyhogy irány dél! :) Csak ne köves legyen a part. Már időben elkezdem a tapogatózást, hogy ne maradjon az utolsó pillanatra mint általában szokott.... :R és vadászcsigának is :R

(félisten)

Horvátországban nem igen találsz homokos partot, de én azt mondom nem baj ennek is meg van a szépsége pl az a hang amikor visszafelé húzódik a hullám a kavicsok meg összesurlodnak, vagy a kavics gyűjtés. Feleségem a gömb alakúakra bukott haza is hozott egy zacskonyit.

(aktív tag)

Általában nem foglalok előre szállást, hanem leérve keresek . Így az utazási irodának sem kell fizetnem a hasznát, és a banki átutalás miatt sem bukok vagy 20 ezret.
Persze aki jobban szereti előre tudni hogy hova megy, az keressen egy szimpatikus utazási irodát.
Nincs a köves partal sem baj, csak kell venni egy fürdőszandált, ez véd a sünöktől is.
Van több homokos part is Horvátországban, én Omis környékét szeretem a legjobban.
Volt hogy Velencétől végig a parton jöttem a nyolcason, de engem ez a környék fogott meg leginkább.

Srácok! Booking.com
A legjobb szállás-ajánló, foglaló oldal. Sok keresési szempont, jó árak, rettenetesen sok ajánlat. Nem vonnak pénzt, csak összegyűjtik az ajánlatokat. Ott foglaltam én is. 2 főre, 5 éjszaka, reggelivel 51 ezer. :D

Blog

Egy kicsit félek a bizonytalantól két gyerkőccel úgy lemenni, hogy előre nincs a szállás lezongorázva. Köszönöm nektek az infókat, talán a kavicsos part sem olyan nagy probléma legalább nem dobálják egymás szemébe a homokot..... :D

(aktív tag)

kmarci25 : Igen, ismerem ezt az oldalt,csak az általam kedvelt környékről nincs túl sok szállás itt .
teratti : Nem kell félned, az út szélén kínálják az apartmanokat :)
A kavicsos strand nagy előnye, hogy kristály tiszta a vize . Persze a homokos is tiszta, csak ha mondjuk aznap épp hullámzik a tenger, akkor felkeveredik a széle, de még így is sokkal de sokkal tisztább a Dunától. Rettentően jó ,kemény a fenék, nem iszapos, szinte mintha beton lenne :)

Reaper04

Sziasztok!

Bocsi hogy ide teszem fel a kérdésem, de olvasva a kommenteket voltatok már párszor erre felé nyaralni :)
Mi is Horvátországba indulunk majd, de elakadtunk az utasbiztosítás kötésénél. Még nem kötöttünk utasbiztosítást soha (tavaly voltunk először külföldön, akkor olaszban, és azt mondták hogy az Eu kártya elég ... utólag kiderült hogy még sem :DDD )
... szóval, poggyászbiztosítás.

Tudnátok segíteni biztosító ügyében ahol laptop, fényképezőgép is biztosított tárgyak között van? Néztem már egy csomó biztosítót, de a szerződésben A-t írnak, míg a honlapon B-t, egyéb alkusz oldalon a kalkulátor meg C-t ír. :(

Sok biztosítónál a fényképező/ videókamera nem számít biztosítottnak, valahol igen, laptop nem ...stb.
Megosztanátok velem a tapasztalatotokat ilyen téren? Illetve tudnátok segíteni, tanácsot adni?
Hálás lennék érte :R

Köszönöm előre is!
Üdv: Dave :R

Blog

Tegnap kötöttem éppen a netrisken. Ott kis ikonok jelzik az ilyen "extrákat", és ha ráviszed a kurzort az ikonra, akkor kiírja, hogy pontosan mi a helyzet, illetve ha "kinyitod" az adott ajánlatot, akkor ott is leír mindent, hogy mit milyen összegre biztosít. Próbáld meg ott, eddig a netrisk nekem minden ügyben bevált (kgfb, casco, utazás). :)

e=mc²
(őstag)
Blog

Ha van idod es lehetoseged, akkor szemelyesen menj be egy-egy biztositohoz. Ha mas nem ott meg tudjak mondani. Ha meg nem, akkor gyorsan el onnan, de mindennel, nem csak utasbiztositassal...

Mi tavaly kotottunk Uniqa-nal weben, bankkartyaval fizettunk, 10 perc volt osszesen 15k-ert.
Iden mar nem. Inkabb vigyaztunk magunkra.
EU kartya van.

(aktív tag)

Nálunk az asszony intézi a biztosítást, legalább azt ne nekem kelljen :D 12K körül volt hármunknak.
Amúgy a Horvátokra nem jellemző a lopkodás... A digókra már sokkal inkább...

HUNPSP
(aktív tag)

Annyira nem jellemző, hogy este 11-kor több autó is nyitott csomagtérrel állt az egyik nagy ház előtt, és senkinek meg sem fordult a fejében még a lopás kis szikrája sem. :)

Reaper04

Köszi a válaszokat :)
Mi a Krk szigetre megyünk, remélem ott sem jellemző.

Bementem személyesen pár helyre, meg írtam e-maileket is.
Mon*dial megtetszett, de poggyászbiztosítás csak a széfben vagy őrzőtársasághoz elhelyezett cuccokra (fényképező, laptop...stb) érvényes.
Tehát ha az apartmanban nincs széf, se porta- őrző szolgáltat ,akkor ciki van.

Jártam még az All*ianz-ba. Korrekt válaszokat kaptam, náluk az is biztosított amit az apartmanban hagyunk, nem kell hozzá széf, csak a bejárati ajtót kell bezárni, illetve az ablakokat becsukni :) Az áruk sem vészes, két főre 8 nap ~7.8e Ft. (490 Ft/nap)

Rákérdeztem az Auto Assistance szolgáltatásra (még jó, mert arra is gondotlam, hogy az is kellene), mert kiderült az csak arra jó, ha cserbenhagy az autó.
Kérdezte a hölgy hogy "attól félek hogy megáll az autó, vagy belém jönnek?"
Válasz: "B"

Ajánlotta a casco-t, határozott időre, tehát arra a 8 napra. 5,8 ezer pénzre jött ki.

szerk:: Jut eszembe! A KGFB mellé kaptam zöld papírost is. A ugye a nemzetközi biztosítási lap. Na most azon az érvényességnél fel vannak tüntetve az országok, de a horvát szaggatott vonallal be van keretezve.
Magyarázatot nem találtam rá.

Mit jelent ez szerintetek?
A többi országnál nincs keret, ennél meg párnál még van.