üzenetek

hozzászólások


Matska
(senior tag)

Már írnám is listát, hogy mit küldjenek, akár Japánul is, ha így lenne :D


Dißnäëß
(veterán)
Blog

E-M10 volt a szerelem oka, imádtam. Egyszerűen imádtam.

Aztán jött egy buli, kellett egy kis iso, és "wáááh".

Most egy Sony a6000 van bohóckodni, de ezt ff üveggel fogom ellátni, nagytesó érik majd jövőre. Nem is rossz, megszoktam teljesen. Persze nem adja egyik Sony sem az E-M10 feelinget, azok a finom klikkek, kis cukker nyomógombok, kijelző, stb, kis mini tank.

Obik terén 45 1.8: tágon imádtam, mennyit lőttem vele, istenem. De igen, én azt nem értem, hogy ha ff obival használunk ff-nél kisebb, mondjuk APS-C gépet, ezáltal középen is élesebbek vagyunk, akkor - ha már m4/3-ozunk - mi az istenért nem gyártanak rá kicsivel nagyobb képkört kirajzoló obit, amit ugyanúgy hagynak 1.8-on (valójában egy 1.4-et is elbírna), cserébe az üveg szélei nincsenek a képalkotásban a szenzor felől nézve és élesebb tágon is az 1.8. Se Samyang, se senki .. :F Pár milliméternyi plussz sugárról lenne szó a frontlencsét illetően (+ valszeg picit nőne belül is minden lencsetag) .. na azt az üveget venném például.

Egyébként engem egyetlen dolog húz most Sony ff fele: a 85 1.4 GM. Az az üveg valami elképesztő... egyetlen másik gyártó sem csinál hasonlót, sem "mainstream" fullframe-ben, sem réteg fullframe-ben. Mögé olyan szenzor az új A7R-ekben, hogy "anyáááád". A képalkotás két legeslegfontosabb eleme kimaxolva. (Mármint továbbra is elérhető áron, tudnék persze még Hasselblad-ra fentebb menni, meg Phase One-ra, de bilibe lóg a kezem)..

[ Szerkesztve ]


duke
(aktív tag)

"Fogyasztói ár 999 990 Ft"

Egesz kellemes az arazasa, csak az zavar, hogy gyenge lesz hozza a szelfibotom. :DD :C

[ Szerkesztve ]


gekkoXT
(senior tag)

Na jó, de mire jó a CARD gomb??


Mercutio_
(félisten)

Hagyjuk már a DoF számolgatást...


PuMbA
(titán)

Azért nem szabad hagyni, mert nagyban befolyásolja az objektív maximális fényereje a súlyt, ami az összehasonlítás tárgya :)

[ Szerkesztve ]


Matska
(senior tag)

Az objektív maximális fényerejének nem sok köze van a súlyhoz ebben a kontextusban, az ugye megvan?


SidCorky
(senior tag)

Minden lehetséges helyen nyomkodtam, de nem reagált semmire, a beállításokban sem találtam ezzel kapcsolatos dolgokat. Valószínűleg akkor van funkciója, ha két kártya van a gépben.


Mercutio_
(félisten)

Nézz utána van-e difi egy m4/3 és egy FF obi f-értéke között ;)

Segítek: Nincs :N


#31733248
(őstag)

"A Fuji mennyivel túlárazottabb mint bármelyik másik rendszer??"

Hogy túlárazott-e, az nézőpont kérdése, hiszen egyrészt drágábbak ugyan az obik, mint a Sony APS-C-re elérhető darabok, de az is biztos, hogy szinte minden van. Ha most fixekből szeretne valaki rendszert építeni, akkor a Sonynál (elsősorban az egytől egyig piszok jó Sigmák miatt) jóval olcsóbban megússza, mintha a Fujit választaná. Ha utazózoomot szeretne, akkor is. Ha f4-nél fényerősebb zoomot és maradna az APS-C-nél, akkor vagy adapterezik, vagy Fujit vesz, más választása gyakorlatilag nincs. Mindkét rendszer másban jobb választás a másiknál, csak az a kérdés, hogy az adott vevőjelöltnek mire van szüksége.


hibavissza
(veterán)

Ezt a sületlenséget/csúsztatàst minden alkalommal felböfögöd. Jó lenne màr utàna nézned vagy csendben maradnod. Köszi!


PuMbA
(titán)

Ha képileg ugyanazt a végeredményt akarod kapni, akkor szorozni kell az f értéket :) FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt. Ötezer videó van erről YouTube-on, szóval ha akarod, akkor utána nézhetsz, hogy mikor kapsz pontosan ugyanolyan képi végeredményt m4/3, APS-C és FF esetén.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Például ha FF f/1.4-es végereményt akarsz, akkor az elérhetetlen m4/3-on, mert f/0.7-es obit kéne rácsavarnod, hogy pontosan ugyanazt a képet kapd :) Ez az FF előnye, hogy sokkal szélesebb skálán mozoghatsz objektívek terén és kevésbé korlátoz a szenzor.

[ Szerkesztve ]


Mercutio_
(félisten)

Ha képileg ugyanazt a végeredményt akarod kapni, akkor szorozni kell az f értéket :) FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt.

Szóval szerinted azért lesz kisebb a DoF, mert 2x annyi fény kerül a szenzorra :DDD :DDD és ha 3x több fény kerülne, még kisebb lenne a DoF?:))) és az hogy van, hogy azonos rekesz mellett fele akkora záridőnél nem lesz kisebb a DoF, csak sötétebb a kép? :U nem inkább a szenzorméret következménye adott látószög és tárgytávolság mellett? (egy gondolatkísérlet: ha ugyanazt az obit FF után azonos rekeszértékkel adapterrel felteszem egy m4/3 vázra mennyi fényt bocsájt a szenzorra? És mégis miért változik a DoF?;] )
Képileg a DoF-tól eltekintve nem lesz semmi különbség egy 300-as obival m4/3-ad vázon és egy 600-as obival FF vázon készült kép között, mivel az elkészült kép azonos látószöget fog adni. Az, hogy van, aki a pengevékony DoF-ra recskázik, és képtelen elvonatkoztatni ettől ezen nem változtat.
Ráadásul a példaként hozott objektívekre jellemző tipikus tele-témáknál (pl. vadfotó) cseszheted a kis DoF-ot, ha amiatt nem fér bele minden az élességi síkba, vagy épp attól még egy F4-es obi esetén szemben egy m4/3 F2.8-cal, már bemozdul a téma, ami f2.8-nál még nem :U

btw nem kell YT videókat nézegetnem, én használom a felszerelésem ;]

hibavissza: Az f-érték egy arányszám, amit nyilván te is ismersz, és az adott objektívre jellemző, innentől mi is a sületlenség? :D


hind
(csendes tag)

Szerintem elbeszéltek egymás mellett.

Mercutionak_ is igaza van ([itt]), mert a lencse fényereje független a szenzormérettől.
Illetve neked is, mert hasonló látószöghöz és mélységélességhez (már ha ezt értetted "képileg ugyanazt a végeredményt" alatt) jön a szorzó...


PuMbA
(titán)

"Képileg a DoF-tól eltekintve nem lesz semmi különbség egy 300-as obival m4/3-ad vázon és egy 600-as obival FF vázon készült kép között, mivel az elkészült kép azonos látószöget fog adni."

A mondatodban van amire ki akartam lyukadni. A DoF nem lesz ugyanaz és ezért nem fer a súly összehasonlítás :) A két rendszer úgy hasonlítsuk már össze, hogy mindenben ugyanazt kell tudnia. Ha pedig A7RIII-mal dolgozunk, akkor kétszeres felbontás előnye van az FF-nek és az üveg is van elég jó, hogy ezt kiszolgálja. A súlynak valahol le kell csapódnia képminőségben, olyan nincs, hogy feleslegesen nagy egy objektív.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Amit még akartam leírni, hogy sportfotóban pedig igen nagy jelentősége van ennek a DoF különbségnek és azért nem szaladgálnak m4/3-as gépekkel, mert ha például strandröplabdát fotózol a pálya mellől ~70mm-en és befókuszálsz a pálya közepére, akkor FF - f/2.8 kombó a minimum, különben tök jól fogod látni, hogy valaki a közönségben hogy vakargatja a fejét, azaz nem lesz téma szeparációd. Ha nem kéne több kilós objektíveket cipelniük ezeknek az embereknek, akkor nem cipelnének, de sajnos kell.

[ Szerkesztve ]


Mercutio_
(félisten)

Mégegyszer: Nem minden célra/körülmény esetén van értelme a kis DoF-nak. Ahol a téma/körülmények ezt nem indokolják, ott a fényerő (és az abból adódó rövidebb záridő) lehet fontosabb. Minden ilyen esetben "képileg" is azonos fotót kapunk, vagy a kép tartalma szempontjából a "többlet"-DoF-nak nincs jelentősége.

Pixelkukkolást hagyjuk meg a plakátragasztóknak és a fotelfotósoknak ;] 4K TV-n és monitoron nézve szvsz a mai szenzorok már bőven jók.

Amúgy tippre elég kevés az olyan amatőr/fél-pro fotós, akinek a felszerelése (kisebb szenzora) a szűk keresztmetszet :U


Muerte68
(addikt)

Igen pontosan ezt mondom van relatív olcsó, van drágább és nagyon drága de nagyon jó obi.
Mint a Sony-n a batiz- obik drágák és jók.
De az egyforma szintű obik egyforma árban vannak ráadásul a Fuji kit obik elég jók is.
Ami jó az drágább ami olcsóbb az mindenütt olcsóbb ha a sigma csinálna obit Fuji-ra az ugyanannyiba kerülne.
Ezért nem értem miért ugrik sok ember hogy a Fuji drága.
Nem drágább mint más apsc rendszer csak vannak drágább dolgok is.
De ez olyan beidegződés már az emberekben hogy meg sem nézik mi mennyi csak drága.


.mf
(veterán)

"pöcs szenzor"

Aha. A FF átlójának 0.5x az pöcs, de a Canon a 0.625x-ével már jó. És mivel fényerős natív fix EOS M bajonettre csak mutatóban van, az f-sötét zoomokkal már mennyivel jobb a háttérmosása, mint a pöcsszenzoros mikrósok, ugye?
Sajnos gyakori a m4/3 zsigeri (de közben indokolatlan és alaptalan) lesajnálása.

Pumba: "A Sony-ra elég lenne [...] Az már más kérdés, hogy van-e ilyen obi a Sony-ra."

Pont ez a lényeg.
Egy madárfotós számára sokadlagos lesz, hogy ugyanúgy 600 mm-nek megfelelő látószögön a háttérmosás f4-nek vagy f8-nak megfelelő lesz-e.

Dißnäëß: "Aztán jött egy buli, kellett egy kis iso, és "wáááh"."

Zajban a nagyobb szenzornak előnye van, de nem ég-és-föld, mint amennyire egyesek felpumpálják. EM5 és A7 között érzésre 1 2/3 FÉ van, előbbin 3200 tisztább, mint utóbbin 12800. Az f2.8-as zoommal A7-en kb ugyanott vagyok, mint EM5-ön az f1.4-1.7-1.8 fixekkel; csak a cserélgetést spóroltam meg.
A 45 f1.8-nak nem a képszéli élességgel van gondja nyitva, az egész kicsit lágy, ezen egy nagyobb képkört kirajzoló optikai dizájn sem segítene. A Pana 42.5 f1.7 például élesebb (ellenben hidegebb a színe a más bevonatok miatt).
A 85 f1.4-en portrézás egy kocka-buzulás, már elnézést a kifejezésért. Portré-távon f2~2.8-ra rekeszelek, hogy mindkét szem, az orr és a fül is éles legyen.

Hibavissza: egyáltalán nem sületlenség, az f-érték az obi fizikai tulajdonsága, független attól, hogy mekkora szenzor van mögötte. Az egy teljesen más kérdés, hogy az obi által vetített képkörből a szenzor mennyit hasít ki és hasznosít képként.

Pumba: "FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt. Ötezer videó van erről YouTube-on, szóval ha akarod, akkor utána nézhetsz"

Eddig is sütött, hogy nincsenek helyén az alapok, de hogy ekkora katyvasz van... Ideje lenne helyre tenned az alapokat, nem Northrup-féle videókkal, hanem rendes anyagokkal.

"A DoF nem lesz ugyanaz és ezért nem fer a súly összehasonlítás"

Mivel madár/vadfotónál másodlagos a sekély mélységélesség, ebben a helyzetben fair.
Miért olyan nehéz elfogadni, hogy ezek eszközök különböző célokra? Hiába dögös sportkocsi egy Lambo, a hétvégi nagybevásárlásra mégsem az a legjobb eszköz.

"ha például strandröplabdát fotózol a pálya mellől ~70mm-en és befókuszálsz a pálya közepére, akkor FF - f/2.8 kombó a minimum, különben tök jól fogod látni, hogy valaki a közönségben hogy vakargatja a fejét"

Tessék, DoF szimulátor.
De ha nagyon akarod: Sigma 50-100 f1.8 + Metabones 0.71x Speed booster = FF-ekv 71-142 mm f2.556 ;]

üzenetek