üzenetek

hozzászólások


g0dl
(őstag)

Root kell a titanium backuphoz is, és az alkalmazásadatok mentése még mindig nem megoldott ilyen nélkül.


sky11
(őstag)

Adguard , és nem kell root a reklám blokkoláshoz .


ilyr
(tag)

Csak szólok, hogy EU-n belül a rootolás nem lehet garanciavesztés oka... :)


g0dl
(őstag)

Az lehet, de sokkal egyszerűbb, ha ez ügyben nem kell birkózni a szervizessel.
Pl. Samsunggal régi emlékeim szerint ez macerás, és nálam eljátszották a bizalmat.


ilyr
(tag)

Ez nézőpont kérdése. Nálam alap, hogy minden új teló rootolva van, mert nekem az a sokkal egyszerübb, ha mindent meg tudok tenni a telómmal és nem azután kell keresgélnem, hogy adott dolgot hogy tudnék root nélkül megoldani... :)
Amúgy meg nem azért veszem a telefont, hogy arra számítsak, hogy biztos el fog romlani, szóval inkább felvilágosítom a szervizest az EU-s jogról ha akadékoskodik... :)


PistiSan
(addikt)

Tudsz linkelni valami hiteles forrást erről?
Első google alapján, (pár éves linkek) mindenhol a garancia elveszítése miatt sírnak.
Ezért is lett op3 anno, mert itt a gyártó alapból normálisan álla dologhoz.


BornToBePuli
(tag)

Szia! Erre kiváncsi vagyok. Bemutatnád, hogy miért van ez így?


ilyr
(tag)

Itt van egy bővebb leírás, ami tartalmaz linket is az EU-s jogszabályhoz...
[link]


zhata
(senior tag)

Megfontolandó tartalmú, nagyon jó írás.
Csak az a baj nálunk, hogy az eladó, vagy akár a gyártó is (jellemzően Samsung) a priori feltételezi, hogy a bootloader nyitással a vevő eleve potenciálisan tönkreteheti, tönkreteszi majd a telefont.
So, we finally come to the question of rooting, flashing and changing the software. Unless the seller can prove that modifying the software, rooting your device or flashing it with some other OS or firmware was the cause for the defect, you are still covered for defects during those 2 years. A good test to see if it is the software’s fault is to flash it back with stock firmware/OS and see if the problem persists. If it does, it is not a software-caused problem. If it is not possible to revert it stock software any more, it is also not a software-caused defect. There are very few hardware defects that are caused by software – e.g. overriding the speaker volume above the safe level could blow the speaker.
Ha a bootloader nyitás után és főzött ROM esetében valami nem működik megfelelően, mindenki a gyári visszaállítást szokta javasolni. Ha ekkor viszont a malfunkció már nem áll fenn (az idézett szöveggel ellentétben), akkor a forgalmazó, (gyártó) jogosan áll el a garanciától???


Macika66
(őstag)

Az EU-s jogszabály egy tagországban nem sokat ér, ugyanis LEHET szigorúbb a tagországi jogszabály, mint az EU-s. Csak szembe nem mehet vele.

Pl. Szlovákiában lehet tartani önvédelmi lőfegyvert, meg sportlőfegyvert otthon.
Az egész EU-ban meg csak elméletileg. Magyarországon meg egyáltalán nem.

Nem a rootolás tiltott. Hanem a bootoloader van lezárva.

Több típusnál is JOGOD van elkérni a BL-nyitókódot, nekik pedig jogukban áll elállni ezzel a garanciától.

Az OnePlus pont nem ilyen, de mindegyik gyártónak megvan ez a joga.


ilyr
(tag)

Látom nem olvastad át a cikket... :) Nem a bootloader nyitása vagy a rootolás a téma. Egész egyszerüen az EU-ban alapfeltételezés, hogy ha egy eszköz jó volt és garanciaidőn belül elromlik, akkor az azért romlott el, mert gyári hibás volt. Kivétel ez alól ha egyértelmüen olyan sérülésnek volt kitéve a készülék ami a meghibásodást okozta. De a lényeg ott van, hogy a gyártónak/eladónak kell bizonyítania, hogy te okoztad a hibát, ahhoz, hogy a garancia érvényét veszítse. A bootloader felnyitása vagy a rootolás önmagában nem okoz semmilyen károsodást a készülékben, azaz nem lehet oka a garanciavesztésnek. Kitétel, hogy fogyasztó által vásárolt termékről lehet csak szó, azaz magászemély által, magánhasználatra vett készülékről. De javaslom, hogy rágd át a leírást...


ilyr
(tag)

Lásd előző kommentem... Ahhoz hogy garanciavesztés jöhessen létre, a gyártónak/eladónak bizonyítania kell azt, hogy te okoztad a sérülést. Ha ezt nem tudja minden kétséget kizáróan bizonyítani, akkor kötelezi a garancia. Most hogy a gyártó/eladó mit feltételez, az a szive joga, de ettől az EU-s jog kötelezően vonatkozik rá is. Ha kötözködik, akkor vagy bedőlsz a maszlagnak és elhiszed, hogy elvesztetted a garanciát, vagy bíróságra (esetleg elötte fogyasztóvédelemre) viszed az ügyet és megnyered azt... :) A döntés a tiéd...


ilyr
(tag)

Még a postod végére egy reakció... Ha gyári visszaállítás után nincs hibajelenség, akkor a készüléknek az égvilágon semmi baja, ergó nem kell érvényesítened a garanciát. De ettől az még nem szünik meg. A lényeg, hogy olyan nincs, hogy a forgalmazó/gyártó eláll a garanciától, mivel ez számára nem lehetőség, hanem kötelesség... :)
Ha be tudja bizonyítani, hogy te tetted tönkre a készüléket, akkor nem jár a garancia, ha nem tudja, akkor jár...


g0dl
(őstag)

Már homályosak az emlékeim, da samsung esetében elsó bootloafer nyitásánál bebillenő, és nem visszaállítható bitre hivatkozva volt a garancia érvényesítése macerás.


zhata
(senior tag)

Így van, ez a "híres-hírhedt" knox flag.


ilyr
(tag)

A macerás alatt azt érted, hogy nem fűlik utánnajárni a jogaid érvényesítésének? :D


g0dl
(őstag)

Igen azt értem, ha a "szolgáltató" igyekszik átbni a vevőt, és a korrektség látszatát is igyekszik kerülni. Tudod az idő pénz.
Mikor elromló fizikai gombra, beéget kijelzőre is az a kifogás, hogy ja kérem ez rootolva volt.
Nálam a samsung azóta tiltólistás, bár tudom, hogy ez nem hatja meg őket, mert a céges eladásokból jól elvannak.


PistiSan
(addikt)

Hamarabb veszek egy új oneplus készüléket, ahol egyértelműen azt csinálsz a telefonnal amit akarsz, mintsem vitázzak akármelyik szolgáltatóval erről.


TomMusic
(senior tag)

Biztonsági frissítés fog még jönni?
Augusztus óta nem jött.


g0dl
(őstag)

Szerintem nem, én egy volte frissítésnek is örülnék, hogy ne kelljen mókolni.

De lássuk be 3+ év, az már sok, a gyártó gondolom azt szeretné, ha új modelleket vennének az emberek. Bár nem hiszem, hogy eladási gondjaik lennének.

üzenetek