üzenetek

hozzászólások


hemaka
(nagyúr)

városban teríteni vagy GLS-nek talán jó lehet, legalább nem lokálisan szennyez, de amúgy full zsákutca ez az egész elektromos autózás. De nekem mindegy mit kínlódnak,
amíg van belsőégésű, azzal csapatom. :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

+1
Én színházaknak szállítottam díszletet ezzel a szerelvénnyel. Opera, Operett, Erkel, stb. Állandó behajtásim volt a belvárosba.
-Hol alszik az erdőben a 400 Kilós, hím gorilla?
-Ahol akar.
Na, pont így lehetett vele közlekedni, parkolni. :)

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

A poén eredetije így hangzik:
- Hová ül egy 200 kilós gorilla a tömött buszon?
- Ahová akar! :D


tomcat78
(őstag)

Ja, így értem. Félre értettelek :R
Szerintem egyenlőre árúszállítás, munkavégzés címén járó autóknál nem lehetne minden esetben kitiltani a belsőégésűeket. Arról nem beszélve, hogy simán nincs minden járműre alternatíva. Vagy legalábbis tudtommal nincs. Futárszolgálatoknak pl szerintem életképes lehet, náluk azért jellemzően térfogat van inkább, mint súly. De még kisvállalkozóként is lehet kiröhögök egy ilyet, ha nem bír el normálisan egy raklap gipszkartont, vagy egy-két raklap szőnyeget.... És azért én napi szinten nem is hurcolok ilyesmit. De van az a közeg, ahol ez tényleg túl nagy kompromisszum egyenlőre. A többi mellett..... Nekem nagyobb szívfájdalmam még mindig a hatótáv kérdése. De az enyém elég speciális eset...
Meg van ennek is a helye és a piaca. Kérdés, hogy ennyi kompromisszum mellett ér e ennyit. Azért itthon egy kvázi kis, családi vállalkozást szerintem elég nehéz volna meggyőzni, hogy hatalmas deal lenne egy ilyen, másfélszer annyiért, mint a "hagyományos" társai. És akkor a használt piacot nem is néztem. Ahol az ember effektíve munkaeszközt vásárol, ott erősen huszadrangú, hogy épp milyen kijelző meg IT rendszer van aplikálva egy autóba. A használt üzemanyag meg maximum ár szinten nem mindegy, mivel úgyis kifizetteti a megrendelővel az ember. Ellenben egy végszámlán, hogy x vagy x plusz 5 vagy 10ft a km díj..... városi környezetben, gyakorlatilag elenyésző. Azt, hogy ezeket a dolgokat hogyan lehetne jogilag megközelíteni..... Na arról viszont halovány, lila gőzöm nincs.


tomcat78
(őstag)

Jó-jó, az egy gorilla, de a cikk alanya akkor egy csimpánz :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

A végeredmény ugyanaz. Ez a Vivaro túl kicsi a városi közlekedéshez. ;]


Polarstar
(nagyúr)

Jogos.


Diabolis
(tag)
Blog

Tényleg baromira érdekelne milyen hatótávot villant ez a vas, miután beledobunk 400-800 kg könyvet.
Vivarotól pedig kényelmet vagy komfortot elvárni... Nagyon jó, hogy befér a másfeles üveg az ajtóba, csak alig éred el menet közben :D Például.
De ahogy Bog is írta: elővárosi, városi áruszállításra a villanyos életképes lehet. De szerintem oda sem árt egy gyorstöltés. Főleg ha két műszak van egy autóra.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ez egyébként szerintem egy komoly hiányosság minden város szervezésében, hogy blokkonként nincs fix rakodó hely kialakítva, ahová regisztráció után maximum negyedórára/félórára, pakolni megállhasson. Regisztráció mehet úgy is, hogy személyautós kéri, mert pl. költözik, vagy valami nehezet szállít, akkor egyszeri ilyen igénnyel élhessen.


tomcat78
(őstag)

Ennél egyszerűbb lenne, ha az adott önkormányzat kicsit dinamikusabban állna hozzá a dolgokhoz. Egy költözésnél nem biztos, hogy életképes mondjuk plusz párszáz métert cipelni bútorokat pl, mert úgy van hely kialakítva. Az ötlet amúgy nem rossz, de kétlem, hogy mondjuk pesten, fizető övezetben egy hiéna parkolótársaság ebbe bele menne, mondván az nekik bevételkiesés.
Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg pont ugyanúgy oda állna bárki, mint bármelyik, másik lefoglalt helyre. Mindig meg lesz az az állatfaj, akit nem érdekel. Be áll elakadásjelzővel, Te oda érkezel, volna negyed órád.... Mire be tudsz állni, téged büntetnek, mert letelt.... Már, ha ellenőrzi és szankcionálja valaki. Szerintem nehéz volna jól megvalósítani....
Én jártam úgy, hogy az egyik belvárosi piac épületében dolgoztunk. Az árurakodós részen volt kijelölt, elkerített helyünk az autónak. Első reggel kapásból nem tudtam beállni, mert állt ott egy autó. Bója ( a piac sajátja) félre rakva. Az egyik üzlet tulajdonosa.... Tehát olyan, aki ismeri a helyi rendszert, de nem dolgozott ott. Beugrott reggelizni..... Szépen megálltam előtte, nekiálltunk kipakolni. Még ő volt felháborodva. Mutattam neki a bójára ragasztott rendszámot meg az autóét. Annyit mondott rá, hogy én akkor is csak vendég vagyok, neki tulajként jogai vannak..... Őőőőőőőő..... Kocsi maradt, mentünk reggelizni, mi is..... :D


Alaaf Pi
(aktív tag)

Költözéshez létezik a nyugati módi: kibérelsz pár parkolóhelyet, adott napra kapsz oda megállni tilos táblát, majd költözöl.
Az ilyen helyre parkolást a közteresek figyelhetnék kellemesen, regisztrált autó áll ott, vagy sem? Ha nem, akkor repül a bünti, de csak két perce ugrottam be ezzel a levéllelért is.


Alert89
(tag)

A dízelhez képest +5 milla és egyéb költség számolást úgy kell csinálni, ha már ennyire belementetek az üzletbe, hogy amíg visszatérül az a pluszpénz, ha befektette volna a vállalkozás ugyanezt az összeget kötvénybe, részvénybe, betétbe, a vállalkozásba, stb, annyi idő alatt mennyit hozott volna még be.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Ez jelen helyzetben nem feltétlen így van. Tekintve az inflációt és áremelkedéseket. Mert akkor egy jármű ára is emelkedik. Elvileg. Vagy újként jobban tarthatja az értékét.
Szerintem most az az érték, amit meg tudsz venni. És 5 millióból (most szintén kis vállalkozásként gondolkodva) elég sokmindent lehet fejleszteni, ami utána pénzt tud termelni. Ha ezen kéne gondolkodjak sem az EV-t venném. 5 millóból egy kis cég hatalmasat tud lépni, ami többet jelent és hoz, mint egy korlátozottan felhasználható szerszám. Most a kicsi cég alatt értek évi 10-15-20 millió nettót termelő céget. Így leginkább attól függ, hogy van e honnan kivenned azt a pénzt, ha fejleszteni akarsz. Akkor lehet matekozni, hogy megéri e. De szerintem nagyon hosszú idő, mire megérőssé vállhat egy ilyen járgány megvétele. Legalábbis ezen a szinten. Nagyobb cégeknél, flottánál, lízingnél már lehet más a matek. De egyenlőre ott tartunk, hogy itthon szerintem egy kis cégnek nem éri meg új céges autót venni. Marad a magán autó és a kiküldetési rendelvény. Egyenlőre azt sem tudom, hogy elektromos magánautóként elszámolható e egyáltalán, úgy mint a hagyományos.
Alapvetően biztosan igazad van, csak épp szerintem viszonylag szűk az a réteg, akit ez érinthet.


bnss
(veterán)

A 3. oldal közepén, az alábbi szép körmondatban van egy elírás(?) szerintem:

"A töltés pedig sokáig tart egy ekkora telepnél, amin nyilván segít, ha pont van a kertben egy 100 kW-os DC állomásunk, de ez kifejezett ritkaság, a Vivaro konnektorból viszont a gyári töltőkábelével maximum 1,8 kW-os sebességgel táplálkozik, szerintem nem elegáns, hogy csak egy ilyen képességűt adnak mellé, egy Mennekes három fázisú EVSE kábel kábe 150 lepedő, igazán beleférhetett volna, hogy 7,2 kW-tal is lehessen tölteni."


NoZoli
(tag)

"Illetve nincs megemlítve a gépjárműadó sem. Céges autónál nincs cégautóadó sem."
Múlandó dolgok ezek, a mostani világban. Erre butaság lenne tervezni. (Lásd: zöld rendszámos parkolás)

"Amúgy nem néztem utána és személyes tapasztalatom nincs, de most, hogy megnövekedett az áram ára (különösen vállalkozások esetén), az utcai villanytöltőknél is volt áremelés (feltételezem)?"
Ők eddig is piaci áron kapták az áramot. Ettől függetlenül, vérszem előfordulhat és ezáltal drágulás is.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Azt se felejtsük el, hogy a benzin/dízel árában több, mint 100Ft a jövedéki adó literenként. Ebből többszáz milliárd Ft bevétele van az államnak, amiről nem fog lemondani. Hosszú távon erre is lehet számítani a villanyautóknál.


tomcat78
(őstag)

Lásd:zöld rendszámos parkolás. Szerintem ez így lenne helyes: lásd, szinte minden. Itthon, most racionális gazdasági érvet felhozni szinte bármi mellett, elég nehéz, akkora a bizonytalanság. A forintot "tárolni" értelmetlen, romlik a vásárló értéke. És ugye ez közvetlen kapcsolódik a vérszem dologhoz. Soha nem tudod előre, hogy x buznyákért holnap vagy a jövő héten mit kapsz. Mondjuk azt hiszem, hogy hazánk pillanatnyilag egy elég......speciális gazdasági környezet. A haldokló nyugaton sincs kolbászból a kerítés, de legalább tervezni lehet.
A másikban meg igaza van a kollégának. A jövedéki adót tekintve. Bölcs vezetésünk nem fog róla lemondani. Ha meg részben hajlandó, akkor azt beszedi máshol.


NoZoli
(tag)

Ha csak ezen múlna, akkor még simán lehetne venni az elektromosat. Hosszú távon sem biztos, hogy ezzel számolnék. Komoly fordulat kellene előtte. Most ugyanis, az elektromos autó töltése, szolgáltatás. Nem üzemanyag vételezése. És nagyon nehéz lesz összepárosítani a kettőt. Pláne, ha pl. egy ilyen haszongépjárművet, mondjuk a telepen tölt majd az ember.


NoZoli
(tag)

"Szerintem ez így lenne helyes: lásd, szinte minden."
Próbáltam ONtopik maradni.


tomcat78
(őstag)

Ha a gazdasági részét nézzük, sok összetevős dolog. Akkor meg minden megközelítés (nem a trollkodás) on.... Sajnos. A közlekedésre a komplett gazdasági környezet hatással van. Minden téren. És ez hatványozottan igaz valamire, amit az ember adott esetben egy szolgáltatás részeként tart üzemben.
Pillanatnyilag a magán felhasználás mellett több érv szól(hat). Simán közlekedési eszközként tekintve a fenntartás költségeit sokkal kevesebb tényező befolyásolja egy magánembernél, mint ennek a járműnek a célközönségénél. Ilyen tekintetben az EV vs nem EV nagyon hamar, sokadrangú tényezővé válhat. Pusztán csak azért, mert folyamatosan változó (leginkább romló) gazdasági környezet alapján kéne tudni döntést hozni egy hosszú távú befektetésről. Ilyen tekintetben- szerintem- nincsen off a témához. Tekintve a teszt alanyát.

üzenetek