üzenetek

hozzászólások


Kasya
(nagyúr)
Blog

Biztos nem vennék ilyet a 130-as korlát miatt. A 150 elfogadhato lenne, de a 130-at egyszeruen nem erzem biztonsagosnak. Adodhat olyan szituacio a palyan, ahol egy gyors elozes celravezetobb, mint a lassitas. A fogyasztasra meg elegendo lenne, ha 100 felett sarga, 130 felett piros jelzest adna a kocsi, hogy a fogyasztas bizony drasztikusan megnott...


Polarstar
(nagyúr)

Dícséretes, mert a menetlevél megvan. :R


tomcat78
(őstag)

Ez egy korrekt teszt lett. :R Különösen tetszik az önsúly vs teljes terhelhetőség probléma taglalása. Ahogy látom az ipar fejlődését, még messze van, mikor ez életképes alternatíva lehet mindenkinek... Munkaeszközként. Még mindig sok a kompromisszum a konkurens hagyományos hajtáshoz képest. Ilyen megközelítésben az ára meg egy vicc.... Több pénzért, jóval kevesebbet nyújt.
Kicsit az az érzésem a kategóriával kapcsolatban, hogy inkább PR jellege van, erősen korlátozott felhasználhatósággal, mint valós alternatíva legyen egy nem csak lokálisan működő cégnek. De ahogy a Ferrarinál mondják: Majd jövőre....


mjani1172
(addikt)

Ez csak elővárosi forgalomban életképes.
Belvárosba nagy, országúton meg életképtelen.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

A tanksapka helye: ki lehetne venni, csak kellene egy teljesen új présszerszám a komplett oldalnak, RHD verzióhoz még egy, töredék darabszámra, vagyis nagyon megtolná a költségeket.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Valamit muszáj hozni a jogi környezet változására, jelenleg ezt tudja produkálni az ipar, a háttéripar.
A Fiat Ducato mindenféle iterációiból 2024-ben jön BEV, utána meg a BEV alapján HFCE.


tomcat78
(őstag)

Belvárosba miért volna nagy??? :U Még egy nagy Masterral is el lehet férni. Max nem komfortos vezetni.... De személyautóban is van, ami simán van ilyen hosszú, és el lehet vele férni. Nem azt mondom, hogy praktikus, de egy smartal nem tudsz mindent megoldani.... :U Az a gyerekjáték kategória még ehhez képest is, kishaszon téren. Ha kell a nagy kocsi, raktér városba, mit tudsz ami jó? Kíváncsian várom....


tomcat78
(őstag)

Nem igazán látom, hogy ezt jogilag miért kéne megközelíteni. Ahol fontos (lehet), nagyvárosi környezet, ott akár elfogadható is. Országútra, nagy távokra..... Meg mit kéne szabályozni?
Fiat-ért meg elvből nem vagyok hajlandó pénzt adni. Nem, nincs márka fétisem, de szivatott már meg annyit, több típus, hogy esélyt sem vagyok hajlandó adni neki. Pedig a Scudot nézegettem.... De ugye Fiat, így maradt, ahol van....


Polarstar
(nagyúr)

Erre vessenek egy pillantást! [link]
Talán jó lesz! Néztem egy órás műsort hogy tervezték és gyártották. Szerintem figyelemre méltó. :R


tomcat78
(őstag)

Viszont ez nem EV.... Így ez eretnekség ;]


mjani1172
(addikt)

Mert nem tud úgy:
-parkolni,
-fordulni
-elférni
mint egy fele ekkora autó.


mindthecrap
(aktív tag)

Azért a karbantartás az elég szignifikáns, elég megnézni az interjút a TESLA taxissal... ha csak egy nagyon spúr 30 ezres olajcsere periódust nézek az már kb +450.000 forint csak olajra és szűrőre (nemrég voltam szervízen egy dízel Opel Comboval, nem hasraütés árak). Ja és még ott az időkiesés, ilyenkor 4-5 órát nem tud "termelni" az autó.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Aha.... És ebből hol jön az, hogy alkalmatlan? Egy fele akkora autó meg alkalmatlan munkára. Amúgy tök egyszerű: ezt is meg kell tanulni vezetni... :U


Postas99
(senior tag)

ÁHHHHHHH.. jobbkormányos..


mjani1172
(addikt)

Gondoltam nem válaszolok, de látszik az a fajta vagy aki mindent jobban tud.
Ezért kérlek küldj egy képet arról mikor egy hely felszabadul a pl a V. Bank utcában, ami 4,5- 5 méteres, beállsz egy 5,4 méter hosszú autóval.
És ezt kb 5 percenként amikor megérkezel egy másik címre.


tomcat78
(őstag)

Nem érted, amit írok! Két dologra hívnám fel a figyelmed: első sorban, hogy munkaeszközként aposztrofáltam és nem közlekedés/ kényelmi szempontból! A másik meg össze függ ezzel: az "is" szócska a megtanulni részt tartalmazó mondatban. Ezzel nem azt írtam, hogy Te vagy más nem tud vezetni, hanem azt, hogy az ilyeneket is meg kell/ lehet tanulni vezetni. Nem mellesleg nem érdekel, ha kicsi a hely, beteszem félkeresztbe, ha úgy hozza dolgom. Vagy megállok a járdán, aztán odébb leteszem, vagy akármi. Pest érdekes, mert az önkormányzat egy halom nyeretlen balfasz, akikkel egy közterület foglalásit elintézni is agybaj- még mindig munkaeszközről, munkavégzésről beszélek, pl konténer-, de ami a nagyobb gond, hogy sokszor a környéken lakók is tesznek rá, hogy valaki dolgozna, esetleg ennek érdekében bóját teszek ki. Volt olyan, hogy a megrendelő tette odébb, hogy ő itt lakik.... :DDD Ergo, amennyire tesznek az én fejemre adott esetben, pont ugyanez megy vissza is. És nem hat meg senki véleménye.... Azt jelzem, hogy nem futárkodom pl, tehát az öt percenként odébb állni nem feltétlen az én műfajom. De amíg ki/ bepakolunk a kocsiból teszem azt, Szívfájdalom nélkül megállok akár az út közepén is, vagy akár egy ház kapubeállójában, odébb teszek virágládákat, kiemelek oszlopot járdánál, stb. Ezt alkalmazkodás szinten és nem szándékos bosszantásként. Ezzel persze lehet nem egyet érteni, de azt hiszem okosabb megközelítés nem keresztbe tenni annak, aki dolgozik. Én mondjuk pont ezért nem nyomom a dudát, ha látom, hogy valaki hasonló helyzetben van.
Nem, nem tudok mindent jobban, csak jelzem hogy meg lehet oldani az életet egy ilyen batárral is pesten. Teszem azt a Molnár utcába pótossal bemenni, állványt szállítva, és még daruzni is.... Nem valóban nem könnyű egy ilyennel az élet, de az élhetetlen az a kisautó, amivel teszem azt nem tudsz felvonulni egy munkára. A más perspektíva nem mindjárt okoskodás.


BReal
(addikt)

Illetve nincs megemlítve a gépjárműadó sem. Céges autónál nincs cégautóadó sem.

Amúgy nem néztem utána és személyes tapasztalatom nincs, de most, hogy megnövekedett az áram ára (különösen vállalkozások esetén), az utcai villanytöltőknél is volt áremelés (feltételezem)? Ha igen, milyen mértékű?

[ Szerkesztve ]


freeknight
(őstag)
Blog

Ha 5 percenként másik címre mész nem keresgélsz parkolóhelyet, megállsz a lehető legközelebb a bejárathoz és kirakod az elakadásjelzőt... se a rendőr se a közteres nem csesztet mert dolgozol és pár perc múlva arrébb is állsz.
Ha hosszabb időre kell megállnod (belvárosi árufeltöltés), a megrendelő gondoskodik neked parkolóhelyről.
Ha építkezésre mész szintén dedikált parkolóhelyed van, mert dolgozni kell nem helyet keresni.
Minden másra meg meg kell tanulni vezetni.
Igen, ez az autó valóban nagyobb, mint egy Smart, de hiába könnyebb azzal parkolni, ha nem fér el rajta a 3x10-es létra és nem tudom besuvvasztani a műhelynyi szerszámom meg az összes megrendelt szerelvényt.
Naponta járok dolgozni egy Ford Transittal és sosem ütköztem problémába parkolás terén. Egy ennél jóval nagyobb 3,5 tonna feletti kisteherrel is el szoktak férni Budapest belvárosában is.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Mondjuk a (hivatalosan) lefoglalt parkolókról is tudnék mesélni.... Az egyetlen cucc, amivel mindig, minden körülmények között sikerül távol tartani az agyatlan parasztokat, az a használt wc csésze. Olyan még nem volt, hogy ahhoz hozzá nyúlt valaki :DDD . Bója, szalag, kinyomtatott engedély, semmit nem számít. Simán odébb b@sszák, ha nem egy őrzött területről van szó, hanem privát megrendelőről.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Fordítva: ez egy válasz a jogi helyzetre: a városokból kitiltandó belsőégésű motoros autókra. Egy dízellel még mindig több árut lehetne vinni, így városba is hatékonyabb lenne logisztikai szempontból, de ha azokat kitiltják, akkor meg csak ezek maradnak. Vagyis az akkori szállítási igényt kielégíteni valamivel.

üzenetek