Nulladik lépésben oldják meg a BKV finanszírozását, a kormány, a főváros, a kerületek, sőt az elővárosok önkormányzatai egymásnak passzolgatják a BKV pénzelését. Amikor forrás már van, akkor ki lehet vágni az adminisztráció felét, és már kezdünk haladni az áhított cél felé. Ja, hogy nem ez volt a kérdés.
Nem tetszenek nekem az új alacsony padlós buszok. Épp a héten utaztam újra Ikarus 280-ason, és elsőre feltűnt, hogy ülni is kényelmesebb a szélesebb üléseken, és állni is kényelmesebb egyszerűen a több hely miatt. Mostanság divatos első ajtós felszállás külön agyrém, mivel folyamatos karaván van hátrafelé, a 2x2 picike ülés között egy kis folyosó van a hátraosonásra, ott nem is lehet megállni, ha pedig véletlen ülnél az egyik kettesen, és állnak már melletted, akkor lehet a népeken átmászni leszálláskor, mivel előtte teljes képtelenség. További előnye az alacsony padlós Volvo, és Mercedes buszoknak, hogy a pesten szokásos kátyús szakaszokon a bélműködés elősegítése okán eszetlen módon rázkódnak, és néha olyat csattan egyik-másik, hogy azt hiszed menten szétesik a busz.
Iscariah: Olcsóbb akár lehetne is, ha a főváros, vagy az állam eszénél lenne, és felismerné, hogy a tömegközlekedés fenntartása nem szükséges rossz, hanem az alapvető feladatainak egyike, amelynek tisztességes működtetésével nagyban növelhető lenne a városlakók komfortérzete, már csak a városi tök fölöslegesen magas autóforgalom csökkenésével is.
[ Szerkesztve ]