üzenetek

hozzászólások


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Jól van az, csak a mosfet lábainak feliratait kell felcserélnem.
Egyébként lehet, hogy még li-po akkumulátorról is működhetne. Láttam 90C-eket is és akkor már az egész ponthegesztőt meg lehetne csinálni egy pillanatforrasztó méretűvé, ráadásul még hordozható is lenne.

[ Szerkesztve ]


Gicz
(addikt)

Akiknek akksi a gond....

Rengeteg méret, nagyon nagy kisütő ès töltőáram. Ezekhez kepest alegdurvabb 18650 is gagyi vacak :)
https://hobbyking.com/en_us/batteries/turnigy-graphene.html

Ilyenekben használunk 12-14 db 5000mah cella sorbakötve, 2 perc alatt lemerítve
https://youtu.be/PptMrBFAO-A


seolwon
(tag)

Nekem ez így kicsit veszélyesnek tűnik.
Mi történne ha a fetek véletlenül zárlatba mennek, és a hegesztő odaragad a fóliához? Vakult már meg ember akkusavtól.


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Tudtommal a lipo az egyik legtűzveszélyesebb. Egyik egyetemen használtak ilyet a go-kartban. De egy este le is égett az egész.
Ezért sem használják barkácsgépekben és elektromos járművekben sem. Pedig minden tekintetben jobbak az tény.

seolwon:
Akkor valószínűleg elpárolog a szalag amihez hozzá van érintve így nem tapad hozzá. De egyébként ezért is van túlméretezve. Elvileg 1 mosfet is elég lenne, ezért tettem bele 5-öt, hogy biztosan ne ez menjen tönkre.

[ Szerkesztve ]


Kernel
(nagyúr)

Aki tart tőle, felvehet egy olcsón kapható munkavédelmi szemüveget, de ezzel nem foglalkozik még az sem, aki ráküldi az autóakkut direktben, elektronika nélkül:

https://www.youtube.com/watch?v=Gk3vrKc4Y1w

Ez már persze gányolás, mert túléget. De nem lyukad ki és nem is ragad hozzá.

Erre írtam korábban máshol, hogy itt esetleg lehet játszani a vezeték ellenállásának áramkorlátozó hatásával is (egy jól méretezett kábeldobbal csökkenteni?).

Van egyébként sok ponthegesztős videó, rákereshet bárki a spot welder szavakra. Arra már nem emlékszem, hogy ezekben szerepelt-e védőszemüveg, nem azt néztem.

[ Szerkesztve ]


Teréz Atya
(senior tag)

A LiPo-tol nem kell felni, jo dolog az. A Tesla-ban azert nem LiPo-t hasznalnak, mert a 18650-esek sokkal olcsobbak, mig LiPo-bol nincs egy altalanosan elfogadott standard.
A batteryuniversity szerint a LiPo es LiIon ugyanazokbol a kemiai osszetevokbol epul fel, a kulonbseg a szeparatorban es a csomagolasban van:
"Li-polymer can be built on many systems, the likes of Li-cobalt, NMC, Li-phosphate and Li-manganese, and is not considered a unique battery chemistry. The majority of Li-polymer packs are cobalt based; other active material may also be added."

A grafenes akku meg nagyon jo, ugy megy vele a versenytechnika, mintha seggbe rugtak volna. :D


Béééla
(őstag)
Blog

Nem okoskodásként, de egy sima GCC van mögötte, nincs sehova butítva. Átlagember számára érthető szintre egyszerűsített saját függvények és makrók vannak, semmi több. Nem piszkálták meg a nyelvet.


Gicz
(addikt)

Tény, hogy ésszel kell használni, de tobb 1000 ciklusokon vagyok tul rengeteg akksival es az egesz modellezo tarsadalom is, es akkor volt csak tűz amikor foldhoz vertuk a gepet nagyon csúnyán :)

Dehát valamit valamiért :)


Teréz Atya
(senior tag)

Marciart a Dron topicban szamolt be rola h toltes kozben elkezdett melegedni, majd kigyulladt egy alig hasznalt turnigy akku. Van rola valahol video is a YT-on.


Béééla
(őstag)
Blog

Gyári hiba mindig előfordul. Baleset meg még gyakrabban ;]


Teréz Atya
(senior tag)

En biztos ami zicher alapon jo vastag penzkazettakban tartom az akkujaim. Eddig, kopp-kopp, eggyel sem volt baj. Persze racernel az odacsapas inkabb termeszetes felhasznalas mint nem. :)

[ Szerkesztve ]


Béééla
(őstag)
Blog

Ha kigyullad akkor az a kazetta kiváló ágymelegítő/merülőforraló is egyben :DDD


Kernel
(nagyúr)

Nem hinném, hogy csak azon múlik, bizonyára vannak más különbségek is.

Li-po hajlamos lehet a duzzadásra vagy belső átvezetés esetén gyulladásra, míg a fémtokokos 18650 gyártható olyan biztonsági kivitelben, ami csak felforrósodik, kifúj a szelepen, de nem gyullad meg.

A 2,5 V-ig is kisüthető Li-on jobban teljesít a csökkent feszültségű tartományban, míg a Li-po belső ellenállása valamivel hamarabb (vagyis már magasabb potenciálon) kezd nőni.

Az elektromos autókban állítólag nem is töltik 4,2 V-ig a cellákat, így kitolható az élettartam az akkura vállalt garancia idejéig, legfeljebb valamivel kevesebb töltést tárol.


Teréz Atya
(senior tag)

Hmm, hat ez nagyon fugg a Li akku kemiai osszeteteletol, a burkolattol, meg millio es egy tenyezotol. Nekem pl. van 4.2V-os 18650-es LiIon akkum, ami ennek megfeleloen nem komalja az alacsonyabb feszultseget. Pontos infom nincs rola, de kb. LiCoO2 lesz, epp ezert nem nagyon vernek bele szeget, mert hajlamos kigyulladni.
Amit te emlitesz, az valszeg a LiFePO4 akku. Nem szeret kigyulladni, jobban birja az alacsonyabb feszt, de alacsonyabb az energiasurusege.
Forras szinten a batteryuniversity.


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Ahogy nézem ezeknek a lipoknak az árait, hát elég drágák. 18V 2500mah-s kb 12 ezer forint. 18650-ből ez 3500Ft (vatera, jofogas, újak, de bontottak). Vagy újonnan 6,5K (LG HE4).

[ Szerkesztve ]


lajozs
(aktív tag)

A Te projekted (és felelősséged), így csak még egyszer figyelmeztetnélek: a kivezetéseket nem cserélheted fel a rajzon, mert az (így, a Drain-t direkt nyákra rögzítve, tehát "szemből" nézve) G-D-S. A fényképeiden korrekt a nyák. Bocs, befejeztem.


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Így gondolta?

Sprint layoutban sárga színű az az alkatrész ami a fólia oldalon helyezkedik el. A felirat pedig elvileg jó így az SDG. Ha a nyák felől van nézve abból GDS lesz.


lajozs
(aktív tag)

Tehát, még szájbarágósabban: ez a nézet lesz a beültetési oldal képe (piros alkatrészek), "hátul", a nyomtatott oldalon rácsavarozva az IRF-ek. Egyetértek, így korrekt.


Reverend
(tag)

Gratulálok a fejlesztéshez! Érdeklődő kérdés: a magas áram miatt nem lett volna jobb a panelre csavaros kötéssel kötni a vastag vezetékeket? Csavaros érvég krimp, majd a szemet csavar-alátéttel a panelra? Szebb is, és könnyebb cserélni is. Ezt a gigaforrasztást javítani elég horrornak tűnik így messziről. :)


gyenesmartin
(őstag)
Blog

De igen jobb lett volna. Csak kár, hogy utána jutott eszembe, miután szereztem egy aluminium sínt (nagyfeszültségű transzformátor bontásából). Mert így kiforrasztani már nem lehet. A plusz 8mm2-es vezetéket is kínszenvedés volt hozzáforrasztani.

üzenetek