Márkasógor Mindenki tudja, csak van aki szégyelli bevallani hogy nagy kufferba jó rakni... Ha jól emlékszem, a szedán talicska csomija 500 lityós, ami nem csak a kategóriában,hanem kb mindenhol benne van a top háromban. Jó kis szekér ez, igénytelen, bírja a ridegtartást, csak a lambda szonda a hisztis meg a pillangószelep.De az is csak ritkán, és egész baráti az ára. Hanem azt a kilométert ne vedd készpénznek, szinte lehetetlenség hogy csak ennyi lenne benne. Egy kettest még nyugodtan eléje lehet biggyeszteni, de igazából lényegtelen. Tartson sokáig, legyen sok örömöd benne! Ja, ha érdekel, segíthetek mélyládát belerakni!
[Re:] [RawrrSoul:] 4 hónap Liával... - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Ja, a cím elég megtévesztő, meg a bevezetés is, azt hittem, valami nyálas romantikus izé lesz belőle, és gyorsan be is csuktam. De azért még egyszer nekifutottam, kíváncsi lettem, hogy lehet egy nő büdös És milyen jól tettem! Gratulálok még egyszer a verdához. Jó kis gép!
[ Szerkesztve ]
Az' direktes lett.... Csak a legbátrabbak tudhatják meg az igazságot...
Ez itten a lényeg, főleg autóbuziknak:
Látható, hogy a súly-lóerő arány igen jó. Plusz meg van áldva egy rövid áttételű váltóval, ami miatt száznál háromezer fölött forog kicsivel.Jól mondom kolléga? Ez nem baj, a 16 szelepeseket érdemes kicsit noszogatni, hogy menjen is. Megy is, ha kell. Mennyei szívászajban lehet részünk, ha a szívócsonk elől levesszük azt a nagy buflák műanyagdobozt. Fogyasztásba nem számít, cserébe ha rálépsz a gázra, olyan hangja lesz, mintha tudna gyorsan is menni.
[ Szerkesztve ]
"azt hittem, valami nyálas romantikus izé lesz belőle,"
Én is azt hittem, de nem.. "csak egy autó"..... viccet félretéve szolgáljon téged sokáig RawrrSoul.
[ Szerkesztve ]
Jó kis írás, tetszett. Első autónak szerintem egész jó. A km óra állása minimum kérdőjeles, de az nem is igazán számít.
Egyébként miért Yarison tanultál? Nem volt más?
A Yaris ideális tanulóautó. Viszonylag magasan ülsz, a négy sarkán hordja a kerekeit, fordulékony, jól átlátható. Plusz a fenntartási költségei sem vészesek. Csak az a furcsa digitális műszeregység középen...
Szerintem pont nem az. Ha egy yarissal tanulsz, és utána valami kombit veszel, akkor megszenvedsz a parkolással (is) . Ha egy kombival tanulsz, utána egy Yaris féle autó már gyerekjáték. És amíg tanulsz, ott van az autón a T jelzés, valószínűleg elnézőbb lesz veled a többi autós is. Élesben már ilyen nincs. Nem is engednék tanuló autónak yarist. Minimum valami sedan lenne az ideális. Lehet az Dacia, Opel, Volkswagen vagy bármi más.
."Egyszerű francia konstrukció"
Tudtommal török gyártmány, de mindegy.
A gyártás és a tervezés nem ugyanaz.
Ismered a viccet... Suzuki, a ti autótok.
Áhhh... Minden oktatónak Cadillac Escalade-t, és nincs több gond a parkolással
Jack Hunter: olyasmi, bár fordulatszámmérő hiányában, erre csak tippelni tudok.
Luck Dragon: köszi! Reméljük így lesz!
icemad: röviden tömören, 20 oktató közül egy volt aki elsőre tudott vállalni, neki pedig egy dízeles Yaris volt az autója, így hát, ez lett amin elsajátítottam a vezetést. Km. óra meg annyi amennyi, azt tudom pontosan én mennyit mentem vele, valaki mondta egyszer nekem, hogy nem kilométert vesz, állapotot, na, hogy most ez jó gondolkodás vagy sem?! Tény, nem az fogott meg először, hogy a hirdetésbe, meg az órán is a 96 ezres szám volt. Másik kommentedre reagálva, nálam ez fordítva volt, a Yaris-al szenvedve parkoltam az oktatás során, ahogy átültem a saját nem Yaris méretű autómba, ezek a nehézségek megszűntek. Ahogy írtam is, sokkal jobban érzem a Thalia-t mint a Yaris-t bármikor is éreztem.
Steve_Brown: igaz! Agyaltam is rajta, hogy kiegészítem ezzel, hogy bár francia autó, az összeszerelést török komák végezték.
LamerGyuri: gyönyörű!
[ Szerkesztve ]
Látható, hogy a súly-lóerő arány igen jó.
Ne azt nézd! a súly - lóerő arány határozza meg a végsebességet. Németországon kívül teljesen lényegtelen. Legfeljebb a versenypályákon van jelentősége. De ott sem az elsődleges szempont.
A súly - nyomaték aránya határozza meg a jármű gyorsulását. Ami biztonsági szempont is fontos a kényelem mellett.
Ezzel nem teljesen értek egyet,kivéve a végével. A súly -lóerő aránynak elhanyagolható része van a végsebességben. Azt az áttétel, vagyis a nyomatékváltó határozza meg.Sarkalatos példa: van egy 300 lóerős, öttonnás traktorom, 700nM forgatónyomatékkal, meg egy Renault Thalia-m. Melyik a gyorsabb? Persze egy könnyebb autó hamarabb eléri a végsebességét, ez igaz, de a végsebesség nagyságát a váltó határozza meg. Ennek nem csak a versenypályán van szerepe: egy autóval sokkal könnyebb az élet, ha kilencvenről markánsabban, lendületesebben gyorsul tovább, ezáltal sokkal könnyebb egy nyolcvan kilométer/órával haladó teherautót megelőzni. Mivel a KRESZ szerint az előzés a legveszélyesebb manőver a közlekedésben, ezért nem mindegy, hogy azt milyen gyorsan tudjuk végrehajtani. A könnyebb autó könnyebben gyorsul, ezért könnyebb is vele a közlekedés. Nem mellesleg kevesebbet is fogyaszt. Szívesen kitárgyalnám azt is, hogy a mostani autók, még az egyszerű városi kisautók közül sem lehet ilyen pehelysúlyút találni, amit meg mégis, abba nem fér el kényelmesen négy felnőtt ember, pláne nincs 500 literes csomagtartója, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy a súly-lóerő arány igen jó.
[ Szerkesztve ]
Várjál egy kicsit.
A turbó egyetlen lóerőt sem ad a motorhoz. A maximális nyomatékot húzza szét szélesebb fordulatszám tartományba. Ugyan az az autó turbóval jobban gyorsul.
Az egysebességes elektromos autók végsebessége nagyjából 130 körül van.
Egy kis VW e-Up! a 83 lóerős motorjával nem agy dobás. De a maximális 210 Nm nyomatékát már az indulás utáni másodpercben képes leadni. Induláskor csak a robbanómotoros versenyautók képesek lépést tartani vele.
Szerintem mi két külön csatornát nézünk.
Cadillac Escalade? Amatőröknek való javaslatom:
Burkolt hátsó kerékjárat, dupla kerek fényszóró, targatető és ezek a felnik... Chevrolet Impala? Gyönyörű!
[ Szerkesztve ]
[link] Gyorsulásban és rugalmasságban is veri az up! 1.0 TSI (nem GTI, sima TSI) az e-up!-ot úgy, hogy a benzinesben kézi váltó van és az elektromoshoz képest időt veszítesz minden egyes sebességváltással. az elektromos nagyobb nyomatéka ellenére mindenben jobb a benzines pedig a kis pöcsköszörű kávédaráló motorjával nem kimondottan egy "robbanómotoros versenyautó". Ezt a "gyorsulást" elnézve elég vicces kijelentés, hogy csak versenyautók képesek lépést tartani vele.
Ui. A kommentedet turbós okfejtésed okán lementettem az utókornak (és a TDI fórumnak)
[ Szerkesztve ]
Mivel a komment nekem lett címezve, engedd meg hogy hozzzászóljak én is.( bár sok értelme nincs)
"Induláskor csak a robbanómotoros versenyautók képesek lépést tartani vele."
Ez itten a lényeg. induláskor.
Gyorsulástól szó sincs.
egyébként az elektromos autók akkumulátorát négyfázisúvá átalakítva az elektromotor kétütemű üzemmódban működik tovább, elektron szabadul fel a földkábelen, amit egy változó geometriájú turbókompresszoron átvezetve hatványozható a forgatónyomaték, ezáltal kedvezőbb lesz a fogyasztás,és nő a végsebesség.
Ha behasonlítod a 100íra gyorsulás idejét, akkor valóban igazad van. A városi közlekedésben viszont az 50 - 60 az átlagos utazósebesség. Ebben a 0 - 60 sebesség tartományban jobban gyorsulnak az elektromos autók.
A hagyományos és elektromotor nyomaték görbéi.
Ebben az alacsony utazósebességű tartományban adja le a motor a legnagyobb nyomatékát. Majd amikor nyomaték teljesítmény páros csökkenni kezd, dolgozza le a hátrányát a hagyományos motor.
Te egy konkrét autót írtál példának. Én arra az egy konkrét példára reagáltam. Illetve arra a kijelentésedre miszerint egy vw e-up! menetteljesítményei induláskor egy versenyautóéhoz hasonlíthatóak. Ez nyilvánvalóan nem igaz. Utasként a turbós ladától kezdve az Octavia WRC-n át elég sok mindenbe volt szerencsém betenni a seggem, hidd el nekem egy versenyautó nem úgy indul meg. Nagyon nem.
"Ebben a 0 - 60 sebesség tartományban jobban gyorsulnak az elektromos autók."
Ezt sem merném így kijelenteni. Pl. a BMW i3 S (184hp) 3,3s alatt futja meg a 0-60km/h-t, a hasonló méretű, súlyú és teljesítményű Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG (180hp) 3.4s alatt. (-0.1s az elektromos javára).
A 0-100km/h sprintet 7.0s és 6.8s alatt futják meg (-0.2sec a benzines javára). Látszik, hogy a menetteljesítményeik szinte egyformák. Manapság a 6-7-8-9 akár 10 sebességes duplakuplungos váltók korát éljük amelyek olyan gyorsan dolgoznak, hogy egyáltalán nem is érezni bennük ülve a váltást. Néhány extrém példától eltekintve (pl. 1000+ lovas S Plaid) lassan eltűnik a különbség azonos hajtásmódú és súly/lóerő arányú elektromos és benzines között.
[ Szerkesztve ]
Kondíciókat, árat, felszereltséget tekintve lehet, de jobban a szívem húzott Lia irányába... Köszi!
De hát az ember nem azért vesz elektromos autót, hogy gyorsulgasson vele, nem?
Én egy 8 gen Civic után vettem egy Dacia Logant (0.9 TCe). Egyáltalán nem bántam meg, végre nem kell havi 30-40 ezreket elköltenem mindig valami szarságra. Csak beleülök és megyek. A szívem a Chrysler 300C irányába húzott, de azt nem mertem bevállalni
Igazából nagy punciba lehet jól pakolni.
Hát, én nem szeretek harangozni, sem vödör lenni a kútban, de ültem már Espace-ban, és van egy feelingje!
Hátrafelé nézés, ülést utazás közben mindig kiváltotta bennem a rókát
10mp átfordítani az ülést. Illetve, a hátrafelé néző üléseknél lehúzhatóak az ablakok.
[ Szerkesztve ]
Az tény, hogy ez is csak a benzint kéri! Mondhatni éles váltás a Civic után a Logan, de ja, néha az embernek a zsebére is hallgatni kell.
[ Szerkesztve ]