[Re:] [RawrrSoul:] Téma indító?! KRESZ vizsga. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Bird
(addikt)
Blog

1999-ben KRESZ elsőre.


AxBattler
(félisten)

KRESZ-ből először buktam, mert leginkább a tankönyvből készültem, nem a tesztkönyvből... másodjára ezt a hibát nem követtem el. EÜ vizsga sima ügy, bár a gyakorlóbabát csak úgy tudtam orron át lélegeztetni, hogy
ráharaptam az orrára.

Akadálypályán először meghúztak, mert lassan gyorsítottam föl, és a fékezést nem sikerült a vonalnál abszolválnom. Másodikra 100%.
Forgalomban viszont csak minimális hibát vétettem, előszörre meglett.

Hát ennyi, ennek már 15+ éve. :D

Ja, persze B kategória.

[ Szerkesztve ]


Urby66
(aktív tag)
Blog

Nekem a KRESZ elsőre meglett, a forgalomban viszont meghúztak. A legegyszerűbbet, a távolsági vezetést kaptam. Nem is volt gond szépen mentünk, de arra lettem figyelmes, hogy az oktatóm (aki fiatal korában raliversenyző volt) integet az öléből, hogy a vizsgabiztos ne lássa, hogy menjünk, menjünk. Nem tudtam mire vélni, de gondoltam biztosan igaza van, mentem gyorsabban kicsit.
Visszaértünk a kezdőpontra, és a vizsgabiztos közölte, hogy azt még talán elnézte volna, hogy negyedikben megyek végig 80-al, de hogy gyorsítottam is azt már nem fogadta el.
Mint kiderült az oktatóm azért integetett, hogy váltsak fel ötödikbe. Nekem erre akkor nem volt rutinom, hisz akkoriban még nem sok autóban volt 5 sebesség és otthon is egy 1300-as kocka Ladát hajtottunk. Nem volt kultúrája az ötödik sebességnek, na. :D

[ Szerkesztve ]


ktr_lala
(csendes tag)
Blog

Nekem minden elsőre ment, már lassan 20 éve volt. Én sem tudom, hogy sikerülhetett, mert nem fizettem, ráadásul a forgalmi vizsgán egy kicsit be is szóltam a vizsgabiztosnak. Befordultunk egy parkolóba, majd kérte, hogy tolatva álljak be két autó közé. Én meg megálltam, hogy betolatok, de akkor észrevettem egy jobb helyet és előrébb gurultam, majd oda álltam be. Egyből kérdezte is, hogy miért váltottam? Én meg mondtam neki, hogy ez egyszerűbbnek tűnt, én meg nem szeretem magam feleslegesen kínozni. Persze 10 perc múlva újabb parkolás, párhuzamosan a szegély mellé, két kocsi közé, de olyan kis helyre, hogy még ennyi év rutin után sem parkolnák ma olyan helyre. Elsőre, javítás nélkül sikerült, lehet, hogy ez mentett meg.


Somatom
(veterán)
Blog

Én eddig ötször vizsgáztam. SMKP, A, B, C, E. Mindegyik ment elsőre.
Még a 90 -es években szerettem volna taxizni. Kellett hozzá a PÁV 2. Akkoriban fél éves csúszással lehetett időpontot kapni. El is felejtettem, vmi buliban ugrott be, hogy reggel PÁV. Hulla másnaposan mentem, persze elhasaltam. De, zavart, mert az volt eddig az egyetlen bukott vizsgám. Cirka 15 évvel később arra jártam, bejelentkeztem és megcsináltam. :)

[ Szerkesztve ]


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Kresz másodjára lett meg (2005-ben), bár az is csoda hogy sikerült, szerintem ma sem bírnám megcsinálni. :DDD
Rutin egyből úgy hogy helyi parkoló gáz fék kuplung tudom micsoda akkor mehetünk is a rutin pályára...a szomszéd faluban van a pálya át a városon vezessek én... szóval egyből mélyvíz de ment. Rutin nem volt vészes.
Forgalom (megyeszékhely) is egyből ment bár majdnem sikerült hegymenetben lefulladnom menet közben mert csesztem visszaváltani és a forgalom meg lassan haladt. Meg emlékeim szerint nem néztem be egy jobbkezesbe szóval volt hibapontom dögivel.
Aztán nem vezettem vagy ~6 évig... ez volt a legnagyobb hiba, a biztonság kedvéért ismerős apja oktató így vettem pár órát hogy visszarázódjak, szükség is volt rá de ez is már jópár éve volt. Most tartok olyan 60k km-nél vezetésben (spritmonitorban vezetem a tankolásokat).


sztanozs
(veterán)
Blog

Egy éve csináltam meg a KRESZT újra az "A" viszgához. Kb 10 perc alatt végeztem egy hibaponttal. Volt olyan kolléga, aki még a teszt elején tartott, amikor én már végeztem.

Felkészülésre nem csináltam mást, csak minden nap lenyomtam 3 tesztvizsgát az online felületen a teszt előtti egy-másfél héten.

[ Szerkesztve ]


RawrrSoul
(csendes tag)
Blog

Ahogy látom vannak itt bőven érdekes történetek ezzel kapcsolatban.

Hát nem tudom... Remélem ennél a sulinál vagy bármelyiknél már nem működik ez a jattolás... Legalábbis én úgy szeretnék vezetői engedélyt szerezni, hogy valós tudás alapján ne pedig azért, mert adtam cash-t. Igenis, ha olyat hibázok, vagy épp még nem megy úgy a vezetés vágjanak el, menjek még, és ha már oké akkor legyen meg. Illetve nem is fűlik a fogamhoz ez a fajta mentalitás. :)

D1rect: azzal maximálisan egyetértek amit írtál a jogsi megújításról, már csak abból kiindulva amit eddig gyalogosan illetve buszon közlekedve tapasztaltam.

szaszyka: újra reagálnék a hozzászólásodra. A fentebb írt tágabb bekezdésem pont erre céloz... Az bukik meg aki a legyügyesebb, mert nem fizet... nemá'... :(

Egyébiránt, én a könyvből tanultam, de már utólag csak azokat amiket tényleg nem értettem vagy nem tudtam megjegyezni, gyakorlásképpen pedig programban nyomattam a "kvízeket" mittomén... Napi 1-1.5 órát, meglett a hatása azért. :)

Hááááát, egyelőre egy oktatót kell találnom aztán a többi majd jön. Lehet lesz még ebből később bejegyzésem. :)

[ Szerkesztve ]


Gargouille
(őstag)

"Legalábbis én úgy szeretnék vezetői engedélyt szerezni, hogy valós tudás alapján ne pedig azért, mert adtam cash-t."

Kéretlen tanácsként - ha elfogadod - ebből tényleg nem érdemes presztízs kérdést csinálnod. Téged is beleértve senkit sem fog érdekelni, hogy hogyan kaptad a jogsidat, az a lényeges, hogy majd hogyan fogsz közlekedni. :)


#56573440
(nagyúr)
Blog

az a baj, hogy ez az akarat kb a láncban szereplő összes más résztvevő akarátával ellentétes... Az oktatók alig alig oktatnak, a pótóra kb borítékolható az esetek túlnyomó többségében. A vizsgabiztosok meg.... Ugye... Biztos van ellenpélda mert én is megéltem egy éve mint írtam lennebb motoros képzésen, de az kb a mérési hibahatár mennyiségű, maréknyi és lelkes, lelkiismeretes ember, akik nem hajlandóak a donorképzésre...

Arról nem is beszélve, hogy ugye ha így egy vizsgabiztos behuppanna bármelyik random autóba pl pesten, nem hiszem hogy sokan mennének át 20 km-es karikán és még csak nagyon meg se kell forgatni őket trükkös helyeken.


AuraSync
(őstag)
Blog

Elsőre sikerült az A2 és utána 2 évre rá a kocsi is. :P

Aztán megvettem életem első autóját ami egy zsír új Corsa E volt. :P
Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az. ;]

[ Szerkesztve ]


Gargouille
(őstag)

Nagyon ügyes vagy.


Freiherr
(őstag)
Blog

Áhh, itt még senki sem vett újótót..


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem ha Jézus fingja tele először, az akkor is csak egy Corsa marad. ;]

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az

Eszel babot. Felöltözöl szépen. Elmész egy Merci kereskedésbe. Beülsz egy kocsiba a szalonban. Aztán had szóljon.... ;]


AxBattler
(félisten)

De honnan tudod, hogy más vevő, vagy maga a kereskedő nem ült bele előtted? :B


freeknight
(őstag)
Blog

2015-ben csináltam a B-t, minden meglett elsőre. Valami 180ezerbe volt 5 darab pótórával, és én már akkor is bosszankodtam, mert ha 2010-ben megcsinálom gimi utolsó évében, akkor 100-120 körül megúszom. Hát nem irigylem a mai fiatalokat, akkor még a C+E GKI kártyával se került 500ezerbe, most meg annyi a sima mezei B.

Nekem nehézségem nem volt. A legfontosabb, hogy jó oktatót válassz, akkor nagy baj nem érhet. Ha mondjuk a 30 órából 10-et vártál rá a parkolóban, míg ő az ügyeit intézi és bevásárol, az pl rossz előjel :D .

Mondjuk nekem mákom is volt a forgalmin, aznapra én voltam az utolsó beosztott, mert az oktatómnak is vizsgáznia kellett kb 5 perccel az én vizsgám után. Szóval az egy órás vezetés 40 percig tartott, hogy időben visszaérjünk, és a vizsgabiztos elnézte a párhuzamos parkolásnál a szerencsétlenkedésemet - bár igaz, hogy csak sikerült egyedül beállni. Mindössze 4 hibaponttal meg is lett első próbálkozásra a forgalmi vizsga.


Czeky
(Arcképgyáros)
Blog

Nekem először 1 ponton múlott az egész, 74 ponttal buktam, aztán következő alkalomkor 79 ponttal átmentem. :)
Elsősegélyt azt 2 hét alatt megtanultam, aztán mentem is vizsgára, és elsőre átmentem rajta, igaz, nem sokon múlott hogy megbukjak.
Ma lesz a 30-adik órám vezetésből, de óvatoskodó vezetési stílusom miatt (aka megvárom míg elmegy egy még messze lévő balról érkező kocsi, mert félek hogy bekanyarodáskor lefulladok mert kuplungozni szívás) még 10 órát kell vennem, úgyhogy valamikor lesz vizsga, ami nem biztos hogy sikeres lesz elsőre... :DDD


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Amit megveszel, abba is beleülhetett már előtted bárki... :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az."

Nem dicsekszik!
Az én autómban 9 km volt az eladás pillanatában és a kutyám fingotta össze, nem én. :DD


AuraSync
(őstag)
Blog

Azóta le lett cserélve. :B
4 évesen 23k km-el számíttattam be egy szintén új ezúttal nagyobb kocsiba.
Amúgy kinek mi, számomra többet ért egy új Corsa mint egy használt 15 éves bömbike vagy ajudi.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Amit megveszel, abba is beleülhetett már előtted bárki... "

A bemutató autókat - normáliséknál - kedvezménnyel forgalmazzák. Amit csak tele finganak, némileg olcsóbban, amiben próba úton szagosítanak azt nagyobb kedvezménnyel adják el.


D1Rect
(félisten)
Blog

Lol.


Somatom
(veterán)
Blog

Ne érts félre, szoktam tisztelni más elmebaját, mert nincs unalmasabb egy normális embernél. A hsz. -t kicsit nagyképűnek éreztem, ezért reagáltam így.


DonElvis
(tag)

Jogosítvány... ejj de régen volt, 2006-ban. Kressszből húztak meg egyszer és sikerült egy forgalmi vizsgán is megbuknom. A kresszvizsgán első alkalommal sikerűlt 55 hibapontot begyűjtenem a maximális 10 helyett, erre csak annyit mondtak, hogy "Fiatalember ez azért jelzésértékű" :) . Másodikra meglett 3 hibaponttal (megszereztem a vizsga CD-t, mint akkoriban mindenki). A forgalmi vizsgán azért húztak meg, meg egyirányú utcában balra kanyarodás előtt nem húzódtam balra (ezt az oktatóm sohasem mondta előtte). Második vizsgára beűlt mögém a vizsgabiztos aki azzal nyitott, hogy kéri felhúzni az ablakokat, mert nem akar meghalni a huzat miatt (augusztus közepe, 42 fok árnyékban, kocsiban klíma nuku). Az első 5 percben a kocsi beltere már 50 fokos lett, élvezet volt. Ráadásúl a tündér vizsgabiztos meg akart szivatni azzal, hogy visszafelé egy olyan útra irányított, ahol volt egy 50 éve nem használt vasúti holtvágány, persze kitáblázva. A táblát teljesen kitakarta a rálógó faágak tömkelege, de persze még attól ott volt, szóval max. 30 ilyenkor. Kis botor vizsgabiztos nem tudhatta, hogy régebben arra udvaroltam, ismerem a helyi viszonyokat, így nem tudott megbuktatni. Vágta is a pofákat amikor "gatulált" a sikeres vizsgához, persze azért megegyezte, hogy szerinte túl lassan mentem. Nyilván az ember forgalmi vizsgán száguldozik. Érdekes viszont hogy egyik forgalmi vizsgán sem merült fel az, hogy esetleg meg kellene olajozni a dolgokat sőt, amikor erre rákérdeztem az oktatómnál azt mondta, hogy eszembe se jusson ilyesmivel előhozakodni a vizsgán. Hozzáteszem pont akkoriban foglalkozott ezzel a média.


dugo_
(veterán)

Nekem is elsőre meglett a KRESZ, egy darab 3 pontos hibával, mert elsőbbséget adtam volna a villamosnak, olyan helyen ahol nem járna neki... ;]

Cserébe a forgalmit két évre elhúztam, 73 óra és 4 vizsga után lett meg, a végére közel 300k körül állt meg 10 éve. Utólag már látom a figyelmeztető jeleket, de autó nélküli környezetből érkezve ez akkor, ott egyáltalán nem látszott nekem. A pesti oktatót 55 óra után hagytam csak ott (kb. a 20. környékén már látszódott, hogy bármit csinálhatunk, vezetni nem fog megtanítani). Az 50+10 perces óra fix 45 perc volt, aminek a nagy része 30-as övezetben alapjáraton prüntyöngve folyt. A maradékban hentes, virágbolt, villanyborotva garanciáztatás és hasonlók mentek. Mindenért maximum kétszer szólt, aztán rám hagyta, ha rosszul csinálom... A három pesti vizsga egy lefele tartó spirál volt, elsőre egy köt. haladási irányú T-ben elfelejtett index miatt buktattak, másodikra nem engedtem át a házfalnak dőlő, mobilozó "gyalogost" a "zebránál", harmadszorra működtek a tanultak és a gyomorideg, állóra fékeztem egy zebránál, apró probléma, hogy főúton haladtam telizöld mellett. ;]

Utána váltottam Veszprémbe, távoli ismerőshöz, aki teljesen ledöbbent az egész eddig tanulmányaimon, gyakorlatilag elölről kellett kezdeni mindent. Ott 18 óra után elsőre meglett. Fizetni egyszer sem fizettem, és utólag megvizsgálva ezzel mindenki nagyon jól járt. Mondta is, hogy azért a nyomott pesti óradíjért igazából nem is várható más, mert szinte még az autó rezsijét se fedezi, nem csoda, hogy csak elcsalt zöldövezeti gurulgatásra futotta.

Ezt olvasd át, lehet azóta van újabb, annak a keresését rád bízom:
https://pdfhost.io/v/T~3NzB2MO_nkh_vizsga_szempontok

Én csak a második vizsga előtt találtam rá, akkor derült ki, hogy szó szerint mindent fordítva tanított nekem az első oktató...

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Az tulképp nem is hiba. Nagy, sárga vasalónak mindenhol elsőbbsége van, mert ő a nagy, sárga vasaló. :K

[ Szerkesztve ]


fatpingvin
(őstag)
Blog

KRESZ vizsga elsőre ment, még a járvány elején.

nem tudom autósiskolával hogy állsz, de az ismerősi körben általános tapasztalat alapján a legolcsóbb óradíjasakat sürgősen felejtsd el ugyanis előre borítékolhatóan drágább lesz mint egy normális, de magasabb óradíjjal olgozó sulinál, cserébe rohadtul nem fogsz megtanulni vezetni sem.

az igazán nagy lehúzás talán nem is a vizsgán van, hanem előtte (tudom, másik ember...). a vizsgabiztos orosz rulett öt tölténnyel, ritka az aki normális, nekem hatalmas mázlim volt, kifogtam egy kedvesnek éppen nem mondható de nagyon korrekt és végülis engedékeny alakot, 9 ponttal átengedett, én15nél abbahagytam fejben a számolást csak azt nem értettem miért nem hívta ki oldalra a kocsit.

vissza a vezetési gyakorlatra: ugye 580km 30 óra a követelmény... na ezzel a legtöbb helyen szeretnek sumákolni. ebben ugyebár benne van autópályás meg éjszakai vezetés is. ha visszaosztod, városi forgalom és a manőverezés összesített átlagsebességével egyszerűen ez nem jön ki. Arról nem beszélve, hogy ugyancsak a fent említett kategóriából hallottam többször a sztorit hogy több gyakorlaton keresztül lényegében ugyanazt csináltatta az okattó, ami persze nem vizsgaútvonal volt hanem mondjuk kertvárosban jobbkezes utcákban keringés... ezzel elment egy csomó óra, aztán 30 után közölte hogy hát így nem mehet a tanuló vizsgázni mert mondjuk az éjszakai vezetés meg a pálya még nincs meg, és hát az ugye kell. aztán a negyvenvalahányadik óra után bemondta hogy jó akkor beírja teljesítettnek. persze azután hogy random kifogásokkal szerveztek le órákat természetesen nem éjszakai idősávba.

hogy ne csak ezt az oldalát mondjam, és most csinálok egy kis ingyenreklámot Laci bácsiéknak, nekem sikerült egy nagyon jó iskolánál megtanulnom vezetni. mind az elmélet, mind a gyakorlat tényleg nagyon profin lett leadva, 30 órában benne volt aminek kellett, tényleg mindent az alapoktól kezdtünk, mindennek el lett magyarázva a miértje és hogyanja, sumákolás soha semmivel nem volt, az anyagiakkal végtelenül rugalmasak voltak, minden fillérről számla... és mindezekkel együtt még mindig lényegesen olcsóbbal jöttem ki mint a párom, aki egy másik autósiskolánál kezdte, de egy ponton kénytelen volt váltani mert ami történt az lényegében tényleg csak a pénz beszedése volt. átjött a jogsikovácshoz és jé, onnantól számítva minden időben és rendben lement. szerintem elég beszédes, hogy egy kedves cimborám konkrétan Budakesziről járt le Kispestre csak azért hogy itt tanulhasson vezetni a beszámolóink alapján (ő is ugyanennél a már említett autósiskolánál kezdte: 5 hónapon keresztül nem voltak képesek oktatót biztosítani neki. Laci bácsiéknál a páromat váltotta kb 2 héttel a bejelentkezés után.) és mai napig hangoztatja hogy az utolsó fillérig megérte az utazási költséggel és idővel együtt is.

ami az eü oktatást és vizsgát illeti, vicc. pár best practice-ről konkrétan én homályosítottam fel az oktató srácot, a legrosszabb hogy nem is tudom őt kárhoztatni ezért. tök nyitott volt és szerintem ő volt a legjobban kiakadva azon hogy nem kaptak szakmai továbbképzést (a vegyszermarás kapcsán még mindig ezt a száraz ronggyal letörlős baromságot oktatják, a szemmosásra meg a közömbösítő oldatokat...) ami a vizsgán volt, az alapján kezelhetjük úgy hogy akinek a kresz miatt van eü vizsgája az konkrétan alkalmatlan elsősegélynyújtásra. de ez már egy másik kérdés :)


#56573440
(nagyúr)
Blog

Nekem b kat oktatáson se lehetett 40-ezni, nem hogy vizsgán... óra 60 vagy a forgalom ritmusa városban, kint meg... A-kat meg inkább hagyjuk, lendületesen, életszerűen közlekedés volt :DDD

üzenetek