üzenetek

hozzászólások


Ayg0
(senior tag)

nem tudom mennyire erős az rc-k kasztnija, de gyanítom nem esne jól egyiknek sem, ha egy 30 kilós gyerek telitappal ráugrana, mert balf...ék. az pedig a jobbik eset, ha a fordítva történik az ütközés: a zúzódás elmúlik. ingyen...

az élménybeszámolóhoz lesz videó is?


wolruf
(őstag)

"Ráadásul egy jobb elektromos simán jobb teljesítményű, mint a nitrós vackok."

Nadehát nem brummog, nem recseg és nem büdös a szobában. Élete ez?! :D Én most építek egy robbanós repülőt, már eleve félek a szagától (panelben nincs máshol tárolni, csak szobában) :D


rudi
(nagyúr)
Blog

Szerintem ott lehet jobb a benzines/nitrós aztó, hogy annál jobban lehet gázfröccsel és elvétellel korrigálni, mint az elektromosnál. Persze, ez már csak csúcsszinten jön ki, gyorsulásban meg nem igazán lehet megfogni egy csúcs BL szettet.


amdphenomX4
(csendes tag)
Blog

Gratula a cikkhez, tetszett! :)

Valamikor még én is szemeztem egy robbanómotoros RC autóval, csak aztán mégsem vettem meg, helikopter lett belőle. Azóta már van egy másik, mert a harmadik reptetésnél, pont amikor a legmagasabban repültem vele lemerült a távirányító és gyönyörűen lezuhant, majd azonosíthatatlanná tört. Jó kis hobby ez egyébként, de ebbe is - mint majdnem minden másban - a végletekig lehet fejleszteni egy repülőt, autót, helikoptert esetleg hajót. :)


wolruf
(őstag)

Szerintem még ott lehet egyébként jobb a robbanós (ha már keresni kell okokat), hogy tovább megy ,,egy töltéssel'', mint egy elektronyos.


HummeRC
(senior tag)

A BL szett + Lipo páros nem csak gyorsulásban jobb, hanem fordulatszámban, erőben, rugalmasságban, pörgősségben és nem mellékesen fogyasztásban. Kipróbáltuk nem egyszer. Simán lehet egy elektromossal gáz+fékkel irányítani, korrigálni, kanyarodni és röptében a levegőben gáz + fék + kormánnyal irányítani a repülést. Persze ehhez gyakorlás kell. Még nekünk sem megy mindig tökéletesen, ahogy látszik is a videóinkon. :P

wolruf: Tovább megy? A kis 2 decis tankjuk max 10 perc alatt üres, míg én a 4000mah lipoval 35-40 percet autózok verseny körülmények között és kb 1 órát a haverokkal az erdőben. Nem véletlenül mondák a rutinosabbak, hogy gazdaságosabb az elektromos. Mennyi is egy kanna nitro? És mennyi idő alatt fogy el? Ha sokat játszol, akkor 1 nap alatt ki lehet autózni.

[ Szerkesztve ]


rudi
(nagyúr)
Blog

Videó nem lesz sajna.


rudi
(nagyúr)
Blog

Akkor ez a robbanó vs elektromos egy Intel-AMD jellegű vita lesz :)
Mindjárt felpakolom a cuccot és kimegyek kicsit szlalomozni.


banhammer
(veterán)
Blog

Azért nem választott robbanó motorost, mert most az elektromos autó a divat.

És a korral is haladni kell ugye.


wolruf
(őstag)

"wolruf: Tovább megy? A kis 2 decis tankjuk max 10 perc alatt üres, míg én a 4000mah lipoval 35-40 percet autózok verseny körülmények között és kb 1 órát a haverokkal az erdőben. Nem véletlenül mondák a rutinosabbak, hogy gazdaságosabb az elektromos. Mennyi is egy kanna nitro? És mennyi idő alatt fogy el? Ha sokat játszol, akkor 1 nap alatt ki lehet autózni."

Nem kizárt, lipoval még nem operáltam :) Nekem sincs nitros autóm (nem is lesz, mint az okokat írtam :D ), csak próbáltam védeni őket valami okán. De úgy látszik ez sem állja meg a helyét :)


HummeRC
(senior tag)

Vita nem lesz. Legalábbis részemről biztos. Nincs min vitázni, mikor ez egy hobby, kvázi egy játék, amivel szórakozunk. Többnyire tét nélkül. Ha mindenáron hasonlítgatni kell, akkor gyerünk ki a versenypályára és ott lehet alátámasztani az érveket. :DDD Egyébként mostanában terjednek a tét nélküli Kóla-csoki rendezvények, hogy a versenyzés öröme meglegyen, de ne harc legyen belőle. ;)

Egyébként alapjában elmondható, hogy akik mechanikai műszaki képzettséggel rendelkeznek (autószerelő, gépész, stb...), azok a robbanós autókat preferálják, mivel többnyire nem is értik, hogy honnan van ilyen erő egy elektromosban. Aki pedig inkább elektro képzettséggel rendelkezik, az ugye egyértelműen az elektromos modelleket favorizálja. Mind a kettővel lehet jókat játszani, de ma már az elektromos fejlettebb. Régen a robbanós volt komolyabb, mert nem állt ilyen szinten az elektrotechnika.


D1Rect
(félisten)
Blog

Kell neked egy brushless motor, látom én. ;)

(#29) banhammer: Ha ingyen lenne az üzemanyag a belsőégésűbe nekem akkor is elektromos kéne... :)

[ Szerkesztve ]


jerry311
(nagyúr)

"Az új töltővel úgy 20 perc alatt fel lehet tölteni az akkut, így már nagyobb móka lett a dolog."

Egyrészt óvatosan, mert az ilyen gyorstöltés erősen élettartam csökkentő.
Másrészt, a lassú töltés plusz perceket ad.
Legalábbis én a fentieket tapasztaltam. Az állandó gyorstöltés miatt kb. 300 ciklus után kukázhattam az akkut. Ha lassú töltőt használtam, akkor +4-5 perccel nőtt a menetidő.


HummeRC
(senior tag)

Teljesen igazad van. Az akkukat a normál kapacitásuknál nagyobb töltőárammal nem illik tölteni. Pont az általad is mondott élettartam csökkenés és kapacitás vesztés miatt. Egy 4000mah akkut 4A-rel töltve kényelmesen fel lehet tölteni 1 óra - 1 óra 15 perc alatt, ami simán vállalható és nem káros.


rudi
(nagyúr)
Blog

Való igaz! Az Atom, kicsi 1100-as akkujait nem kíméltem, az 1:10-es gép (ma este tán írok arról is, és akkor a napokban olvasható lesz) 1800-asát már szépen 1C-vel töltöm.


olbaidhun
(őstag)
Blog

Érdekes írás, köszönöm! Érdekelt voltam a témában de mostanra sajnos el kellett hanyagolnom.


Saccco
(nagyúr)
Blog

Az a baj ezekkel, hogy eléggé hely és pénzigényesek...

Nekem ilyen van:

Ezzel beférek a klubba? :DD

[ Szerkesztve ]


hoffman_
(nagyúr)

RC-zni pöpec dolog, egy időben ennek éltem only :) Itt az én kis drágám, kicsit már eljárt felette az idő sajnos. Már kéne rá költeni eleget, ki is van belezve, csak egy kis törődésre vár :) Nagyon rég tudtam elővenni...

#1, Xirtam:

Én minden körülmények között elektromosra szavaznék :) Ahogy írták is, egyszerűbb. Belepattint az ember egy durva, kis körös motort, jó áttétel, és repeszt. Nekem 60-70km/h feletti igényeim mondjuk nem voltak/lesznek, és azt se terepen :D És nem büdös, nem eszik benzint, nem kell 800ezer órát szöszölni vele, mielőtt kigurulsz, ésatöbbi. A lustaság nagy úr, ráadásul zöldebb :DDD

Saccco:

Bááz, mindig beleszaladok. Egy perc és jó lesz, köszi :)

[ Szerkesztve ]


Saccco
(nagyúr)
Blog

Le vannak védve a képeid.

szerk: Ok :DD

[ Szerkesztve ]


Feruendios
(aktív tag)
Blog

Ez azért így nem igaz, például a Tamiya verseny sorozata elektromos autóknak szól. Na meg ahogy halad a közlekedés technológia lassan a közutakon is az elektromos/hybrid autókat tolják alád. Rengeteg előnye van egy elektromos motornak például a nyomatéka, "csöndes", a teljesítménye nagyon pontosan szabályozható.
Ellenben a belső égésű motor, zajos hangos és mindenki felfigyel rá, szóval ha el akarjuk a környezetet kápráztatni akkor csak az jöhet szóba.

üzenetek