[Re:] [Redneck:] Mit várok a következő konzoloktól? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Ghoosty
(őstag)

Tetszene egy ilyen konzol generáció, különös tekintettel a billentyűzet egér támogatás részt. Ha el is kezdenének gyártani rá ezt kihasználó játékokat én is azonnal áttérnék konzolra.

Azonban a teljesítmény elvárásokat túlzónak találom. Gyorsan ránéztem, mire képes egy 400 USD-s VGA és legtöbb esetben még a 30 FPS-est sem képes hozni stabilan 4k-ban. Akkor ez csak a VGA rész volt. Bárhogy is számolgatok, nem tudom, hogyan lesz a végén ebből 5-600 USD-ért teljes értékű gép, ami stabilan hozná a 60 FPS-t.
Ha megnézzük a pro verziót. 120Hz 4k-ban. Ezt az RTX 2080 Ti egy két játékban már tudja, de a többségben inkább nem. Ez ami önmagában 1500 USD. De a teljes gépet 800-1000 USD közé várod.

Persze én is örülnék ilyen teljesítménynek ennyiért, de nem számítok rá, hogy megvalósul.


SH4D0W2011
(őstag)

Te tulajdonképpen PC-t akarsz olcsón.
Én jó játékokat várok tőlük.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Érdekes összegzés.

-Split screen játékok? Azok jó részt kihaltak, ha jól tévedek a "top" konzolokon. Pár cím előfordul néha, de ennyi...

-Jobb VR címek? XBox-ra nincs is rendes VR, csak a Sonynak adott ilyen lehetősége. De az erős VR-hez erős hardver is kelllene. Az meg nincs, vagy rohadt drága -> nem jön.

-Natív 4K@60Hz a belépő géptől? Ez a mai csúcs PC kategóriája. Drasztikus ugrás pedig nem várható 1-2 évben belül...

-Natív 4K@120Hz az erős géptől, 1000 dollárért? Ez meg egyenesen vicc. Ha 2000 dollár lesz a gép, akkor esetleg.

-Eleve nem értem, hogy akarsz 4K-n 120Hz-et otthoni felhasználásra? Nincs is ilyen TV a piacon szerintem...

Szóval egy kicsit bilibe lógó kéz esete. Szerintem...

[ Szerkesztve ]


ldave
(félisten)
Blog

A PS4 400$-os árral indult, ez fölé nem hiszem, hogy mennének.


#00137984
(őstag)
Blog

[link] Itt a VS. topikban fűztem hozzá ezt [link] (36542 hsz), és a vélemények szerintem igen érdekesek. Ha az általunk felvázolt új PS5 és XBOX hardveresen fejlett képességeivel tudna Raytracing-et, FullHD @120Hz és 4K @60Hz teljesitményt, már akkor jó alternativát nyújtana a Gamer PC ellenében.


Shing
(őstag)

2020 karácsonya előtti megjelenés? Nem lenne értelme ilyen gyorsan konzolokat kiadni, elvesztené az egyik érvét a platform.

Egyébként is ütközik az elvárásokkal... 2-3 év egy új GPU széria, az AMD még sehol sem lesz 2020-ra. Nem lehet csak úgy felbontást növelni, grafikai újítások mellett, természetesen ray-tracing sem lesz a köv. generációban, majd csak utána vagy pedig a 4k-ról kell lemondani.


Thusor
(őstag)

Raytracinget? PC-n is kiválóan megy jelenleg. Napokban jött ki a teszt, hogy még a 2080TI-t is eléggé elviszi erőforrásban, ha be van kapcsolva a funkciója. Igaz ezen némi optimalizálással lehet javítani, de szerintem még nagyon gyerekcipő ez a technológia. Xbox-ba egyáltalán nem vágyok jelenleg ilyenre és nem is lenne ésszerű. Szerintem ésszerűbb az hogy 4K60Hz stabilan legyen meg mindenütt és mindenkor. A konzolok nem éppen a PC-vel akarnak versenyezni. Inkább egy olcsóbb megoldást kínálnak azoknak akik játszani szeretnének, de nem a csilliónyi FPS-el Ultra beállításokon, jóval olcsóbban.


#00137984
(őstag)
Blog

Raytracing DXR tükrözödés LOW beállitáson is látványos effekt. RTX 2080 Ti teljesitménye még nem szükséges konzolra. A konzolok hardvere és az API jobban optimalizálható egy ilyen feladatra. Aztán meglehet, hogy a SONY PlayStation 5 Pro képes lesz ilyenre, de az alap PS5 meg nem. Igy a nagyobb vételár többet is nyújthat látványban. 4K felbontásra igy sem hozható konzolon, de még videókártyában is kell néhány RTX széria generáció, hogy a PC játékokban jó teljesitményt és látványt is tudjon.

[ Szerkesztve ]


paprobert
(senior tag)

Ahogy előttem mondták, ez a kívánság egy lelockolt PC-t takar. Akkor már, ha kérhetem, legyen egy nem lelockolt PC. ;) Az még jobb.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Ez csak egy kis fantáziálgatás volt, és reménykedés, hátha most nem csak megint apró lépést teszünk előre.
Nem igazán érdekel hogy lesz belőle 4K@60Hz. Van 2, max 3 évük megoldani. Ha azt vesszük hogy 4K@30Hz most sem extra dolog.

Ne PC hardverekben gondolkozzatok, hanem erre a célra fejlesztett chipekben. Elvégre a jelenlegi konzolok sem túl erősek, mégis egész jó teljesítményre képesek néhány exklúzív cím alatt.

Cifu:
Azért lehetne pár. Az online multi mellett, a közvetlen közösségi élmény is fontos. Pláne akkor amikor baromi nagy TV-ket, és relatíve olcsó, használható projektorokat is lehet kapni.

A natív 4K@60Hz-et FreeSynckel értettem. A 2 év múlva esedékes rajt, és a 3. évben beinduló szekér idejére beleférne. Nem kell minden címnek 60 fps-sel futni, de egy 30-60Hz között működő FreeSync, sokat dobna a játékokon. Plusz addigra alapból lehetnének ilyen TV-k is, elvégre a FreeSyncnek nem kell külön hardver a megjelenítő részéről.

Akár natív 4K@120Hz-et írtam, szintén FreeSync-kel. Lehet alacsonyabb is a képfrissítés, de a felső határ lehetne 120Hz a multi miatt.

Nincs 4K@120Hz TV? 2-3 év múlva lehet. A Pro verziónak nem muszáj azonnal megjelenni, el is csúsztathatják +1 évvel. Így akinek van lóvéja, megveszi először a simát is. A jelenlegi generációnál sem érkeztek azonnal az erősebb verziók.

A VR-t pedig csak azért írtam mert gondoltam valakinek fontos. Ha menne a 4K@60Hz, akkor legalább 1080p is menne szemenként, ergo a teljesítmény adott lenne hozzá.

SH4D0W2011:
Nem éppen. Fejlődést akarok, és nem ilyen egy, meg kétpálcás vasakat. A jelenlegi konzolok közül egyedül a One X szimpatikus mint gép, de arra nincs cím ami miatt megvenném. A többi komolytalan. A PS4 már mikor megjelent röhögés tárgya volt a baráti körben. Csaptunk egy kis összejövetelt pár címmel, és el se hittük mekkora gagyi a sok 20-30 fps között futó játékkal.
Szétszedve sem valami frankó, látható hogy nem egy high-end cucc.

ldave:
Szomorú. Egy fos telefonért mekkora lóvékat elkérnek? A konzolok is lehetnének drágábbak, cserébe
komolyabbak.

Shing:
Megjelenés helyett inkább bejelentés. Át is írom.

Thusor:
Az RT-t egyelőre hagyjuk. Ha az lesz a főirány, jelen állás szerint még évekig max 4K 30 fps-sel fogunk bohóckodni.

paprobert:
Aki akar PC-zzen és fejlesztgessen, meg hagyja magát időszakosan lehúzni pár dologgal. Rengeteg PC-s már így is átállt konzolra, most lehetne még több. Nem olyan bonyolult ám elkülöníteni a különböző perifériákat, csak kell egy zárt rendszer amibe nem tudnak belenyúlni.


Redneck
(veterán)
Blog

Kicsit átírtam, és nyomatékosítottam pár gondolatot.
Ne legyetek kishitűek, 202-re, egy Pro +1 évvel elcsúsztatva, simán összejöhet. Nem hiszem hogy extra dolog lenne egy következő generációs konzoltól a 4K@60Hz FreeSync-kel.

Egyébként nem értem miért írtátok többen hogy olcsó PC-t akarok. Nem. Értelmes konzolokat akarok, amik jobban összehozzák a játékosokat. A billentyűzet+egér támogatás már most is megvan, szerintem logikus hogy ha ez is egy igény, különítsék el őket multiban. Ne lehessen kijátszani, rendesen védjék le a rendszer ezen részét.

A jelenlegi árakból kiindulni nem sok értelme van. 2021-ben a jelenlegi felső kategóriás CPU-k és GPU-k sebessége, a középkategóriát fogja max képviselni. Addig még rengeteg megjelenés várható, folytatódik az AMD-Intel CPU "háború", és remélhetőleg az AMD VGA és APU részlege is komolyan dolgozik.
Lehet bennük potenciál, elvégre itt prohardveren mindig az a mantra hogy mennyire jövőbe mutató hardverek. Most majd domboríthatnak. :K

paprobert:
Annyiból módosítok hogy valamilyen szinten igen, de a jelenlegiek is azok. :U Használja mindenki ugyanazt a vasat az adott kategóriában, ergo ne legyen előnyben a másikkal szemben. Ebben semmi baromság nincs.

Shing:
Nem tudom merre jártál mostanában ezügyben, de jelenleg ezek a kilátások. 2020 vagy maximum 2021 esélyes PS5 megjelenést tekintve. A Sony 2019-es konferenciája után majd okosabbak leszünk.

SH4D0W2011:
Ez rendben is van, csak legyen alá hardver. Ne kelljen sok cím alatt 30 fps-sel, vagy hangos hűtéssel szenvedni.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Az előző kommentben kicsit elgépeltem:
Ne legyetek kishitűek, 2021-re, a Pro +1 évvel elcsúsztatva, simán összejöhet. Nem hiszem hogy extra dolog lenne egy következő generációs konzoltól a 4K@60Hz FreeSync-kel.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Azért lehetne pár. Az online multi mellett, a közvetlen közösségi élmény is fontos. Pláne akkor amikor baromi nagy TV-ket, és relatíve olcsó, használható projektorokat is lehet kapni.

Én nem azt vitattam, hogy ne lenne létjogosultsága, hanem azt, hogy a játékfejlesztők egyre inkább csak pár casual játéknál hozzák elő. Anno teljesen normális volt, hogy egy konzolra négy (4) irányítót köthettél rá. Ma ez már korántsem ennyire egyértelmű, noha az elméleti lehetőség megvan persze...

Akár natív 4K@120Hz-et írtam, szintén FreeSync-kel. Lehet alacsonyabb is a képfrissítés, de a felső határ lehetne 120Hz a multi miatt.

Erre írtam egyfelől, hogy nincs ilyen TV, ráadásul szerintem még csak igény se nagyon várható, hiszen tartalom terén max. a PC-k tudnának valamit kezdeni vele jelenleg, így a gyártók nem foglalkoznak eme igénnyel. Ők inkább a 8K@60Hz felbontást erőltetik, mint a 4K@120Hz-et, hiszen azt könnyebb látványosan demonstrálni... Átlagos felhasználó semmi értelmét nem veszi a 120Hz-nek, így miért foglalkozzanak vele? :F

Ha pedig nincs 120Hz-es kijelző, a konzolok sem fognak ilyen kimenetet adni...

A PS4 már mikor megjelent röhögés tárgya volt a baráti körben. Csaptunk egy kis összejövetelt pár címmel, és el se hittük mekkora gagyi a sok 20-30 fps között futó játékkal.

Mégis a PS4 viszi a prímet a jelenlegi generációban. Úgy tűnik te (és én is, meg a PH! nagy része) inkább geek, mint átlagos konzol felhasználó. Anno a konzolos topicokban hamar lejött, hogy a felhasználók nagy részét pont nem érdekli, hogy a játékok mekkora felbontásban rendereltek, sőt, azt sem értették, hogy mi az, hogy az 1080p felbontású kijelzőn valójában széthúzott (mondjuk) 1280x720 pixeles képet látnak. Az FPS sokszor ugyan ez a kategória.

Egyszerűen a konzol játékosok nagy részét hidegen hagyják az ilyen adatok. Ők játszani akarnak. Ennyi. Az eladási adatokon lehet látni, hogy a felhasználók oroszlánrészét pedig ők adják ki. Vagyis ezért is értelmetlen a PC-khez fogható adatokból építkezni, lásd 4K@120Hz, ráadásul natívban...

Nem hiszem hogy extra dolog lenne egy következő generációs konzoltól a 4K@60Hz FreeSync-kel.

Natívban? Hát, tudja fene. Ha 2019 vagy 2020 körül jön, akkor szerintem extra lesz...

2021-ben a jelenlegi felső kategóriás CPU-k és GPU-k sebessége, a középkategóriát fogja max képviselni.

Ahogy megjelenéskor az Xbox One és a PS4 hardvere is a PC-k alsó-középvonalát képviselte. Ilyenkor érdemes megnézni, mekkora tápegység van a konzolok, és mekkora a PC-hez. 120-150 wattból nem várhatsz el olyan teljesítményt, mint 300-400-500 wattból...


Redneck
(veterán)
Blog

Érthető hogy főleg az online multit erőltetik, de ettől még bízom benne hogy csinálnak pár jó split screen vagy lokális coop címet. Ha jó a játék eladja magát, elvégre ezért is jók a PS eladások nem?

Erre írtam egyfelől, hogy nincs ilyen TV, ráadásul szerintem még csak igény se nagyon várható, hiszen tartalom terén max. a PC-k tudnának valamit kezdeni vele jelenleg, így a gyártók nem foglalkoznak eme igénnyel.

Lehet hogy jelenleg nincs ilyen TV, de leginkább 2021-ről, sőt ha eltolt megjelenésű Prot vizionálunk, 2022-ről beszélünk. Egyébként nem muszáj TV-nek lenni, elvégre monitorok is vannak nagy méretben és nagy képfrissítéssel. A 120Hz pedig részemről továbbra sincs betonba vésve. Lényeg, hogy a felső határ lehet akár 120 is. Ebben az esetben ha nem megoldható, nem muszáj a natív 4K, de lehessen nagyobb képfrissítéssel tolni, elvégre a Pro gépeket, inkább a multis arcoknak, PC-ről érkezőknek értékesíthetnék. A jelenlegi generáción is el lehet dönteni több címnél, hogy mit szeretne az ember.

Ha mindenképp csak a felbontás növelésére mennek, akkor még évekig élvezhetjük az alacsony sebességű konzol játékokat, de így sok potenciális vevőt vesztenek.

Mégis a PS4 viszi a prímet a jelenlegi generációban. Úgy tűnik te (és én is, meg a PH! nagy része) inkább geek, mint átlagos konzol felhasználó. Anno a konzolos topicokban hamar lejött, hogy a felhasználók nagy részét pont nem érdekli, hogy a játékok mekkora felbontásban rendereltek, sőt, azt sem értették, hogy mi az, hogy az 1080p felbontású kijelzőn valójában széthúzott (mondjuk) 1280x720 pixeles képet látnak. Az FPS sokszor ugyan ez a kategória.

Egyszerűen a konzol játékosok nagy részét hidegen hagyják az ilyen adatok. Ők játszani akarnak. Ennyi. Az eladási adatokon lehet látni, hogy a felhasználók oroszlánrészét pedig ők adják ki.

Érthető hogy sokan igénytelenek, mert nem látták még a címeket szebb minőségben, nagyobb sebességgel futni. Ha "konzolazisten" haverom átjön, mindig meglepődik hogy mennyire smooth, milyen gyors PC-n egy-egy multiplatform cím, még 60Hz-es játék esetén is. Ezt az élményt egy 30-60 Hz között működő FreeSync-kel simán lehetne hozni a következő generációban. Nem lenne baj ha a játék helyenként csak 30-40 fps-t produkálna, az adaptív szinkron sokat dobna az egészen. Plusz nem kéne 30 fps lockolni, hogy ne legyen az ingadozó framerate miatt probléma 60Hz-en.
A játékokat pedig persze hogy megveszik, azon játszanak ami van. Nem azt mondom hogy játszhatatlanok a gyengébben futó címek, csak azt hogy kiábrándítóak tudnak lenni.

Egyébként nem volt valami geek csapat, csak a sok előzetes hype után többet vártunk. Még a kevésbé PC-s arcoknak is feltűnt hogy mekkora pixelhalmaz és akadozás PS4-en több cím. Azt hogy a PS viszi a prímet és vannak jó címei, nem vitatom, de sem a kontrollerével, sem a teljesítményével nem vagyok kibékülve. A generációs buktát az MS pedig nagyrészt magának köszönheti a kezdeti balfaszkodásával. Sokkal több van az XboX-ban, mint amit sikerült kiaknázni.

Ha 2019 vagy 2020 körül jön, akkor szerintem extra lesz...

2019-ről nem írtam. Legkorábbra 2020 karácsonyi startot vizionáltam, ami inkább 2021 Q1-re húzódna és Q2-re az árak is beállhatnának.

Ahogy megjelenéskor az Xbox One és a PS4 hardvere is a PC-k alsó-középvonalát képviselte. Ilyenkor érdemes megnézni, mekkora tápegység van a konzolok, és mekkora a PC-hez. 120-150 wattból nem várhatsz el olyan teljesítményt, mint 300-400-500 wattból...

Na pont erről beszélek, ez a szomorú. Kijöttek "nextgennek" egy gyenge hardverrel. Oké hogy a konzol erejét nem lehet egy az egyben átültetni PC-re, de ennél nagyobbat is dobhatnának. Fejlettebb gépeket kéne hozniuk, mert ez így vicc. 200-240W-ból is megoldható nagyobb teljesítmény, nem kell horror tápokat erőltetni. PC-hez sem, csak sokan el vannak varázsolva.


Norb79
(őstag)

Már többen mondták, de amit te körülrajzolsz az kb az alienware pc. Az lesz 2020 karácsonyán, lerakod érte az 1-2 millió forintnak megfelelő dollárt és ott lesz összerakva neked a brutál pc, ami tudja majd amit tudni lehet, nem kell neked összerakni meg alkatrészt vadászgatni, egyben lesz, mint egy konzol, raksz rá steamet, meg kontrollert, berakod a tv alá és big picturéval pörgetheted a brutálkonzol feelinget.
Amit a piac hív konzolnak az egy darab szakóca, aminek a fő kritériuma az olcsóság, mert akkor lehet eladni belőle sokat, és ha sokat eladtak belőle, akkor lehet eladni sok játékot. És ebből van a profit és a konzol gyártók pedig tudod miben érdekeltek? <dobpergés> A profitban. Van ez a kis görbe, amit lehet potméterezni, hogy drágább a HW, akkor nagyobb a profit egy darabon, de a szumma eladott darabszám kevesebb és akkor ki lehet szorozni, hogy, hogy 5*2 forint haszon a több, vagy 50*0,5 forint, de ráadásul nem is ez számít, hanem, hogy utána, ha 50 darabot sikerült eladni, akkor minden játékból el lehet adni tizet, ami 1 forint haszon per darab, és bár elsőre nem egyértelmű, de 5 darabra meg nem fog elmenni 10 játék. Az első játékból se, a századikból se, az ezredikből sem, és az n+1.ből sem.
Az xboxos csávók most szivárogtatták, hogy lesz blueray olvasó nélküli xbox, hogy még 10 dollárral olcsóbb legyen az xbox, mert akkor még iksz tízezer embert be tudnak vonzani, és akkor még 10000nek iksz %-ának el tudják adni a sokszáz játékuk egy részét, ami még profit.
Szóval a konzolgyártók nem érdekeltek abban, amit írsz.
A másik a tv gyártók. Azt is írták neked, hogy a tv gyártók sem érdekeltek ebben. Ők nem a 4k@120 hanem a 8k@60 felé indultak el. És ha senki nem gyárt 120hertzes panelt, nos akkor nem lesz 120 hertzes kép. Freesyncel, elméleti maximumban sem.
Szóval alienware pc amit keresel. :)


kikikirly
(senior tag)
Blog

Ray tracignet el kéne felejteni, semmiért megeszi a számítási kapacitás közel felét.
Több éve használnak előre renderelt CGI-ba Ray Tracinget nem tudok róla hogy optimalizálással sikerült drasztikusan csökkenteni a számítási igényét.Ráadásul mostani Ray Tracing is ki van egészítve hagyományos trükközős eljárásokkal,mert nem lehet natívan rászabadítani a játékokra.Ha nyernek is mondjuk 15%-ot optimalizálással, lesz mire elkölteni.Komplexebb geometriából adódó többlet terhelésről még nem is beszéltünk.Alsó hangon is 6-8 évet bőven ráért volna ez a cucc.Ha bekerül a konzolokba játékokba minőségi előrelépést évekre vissza fogja vetni.Leterheljük a GPU-t, mi fogja majd kiszámolni a komplexebb fizikát, részletesebb sérülés modellezést,4K felbontást stb-t?Ez egy vagy vagy kérdés, nem És ahogy fórumon sokan gondolják.
Szebb grafikát akarunk inkább növeljük a felbontást,akár felskálázással, még mindig láthatóbb lesz mint ez a baromság.Végre közel kerülünk a tömeges 4K Gaminghez,erre előállnak egy eljárással ami keresztbe tesz az egésznek.Megdöbbentő hogy sokan még tapsolnak is hozzá...

Témához is hozzászóljak, bill-egér támogatás nagyon kéne és a 4K60FPS vagy FullHD 120FPS szintén jó lenne. :R

[ Szerkesztve ]


kikikirly
(senior tag)
Blog

Abból a szempontból jó lenne az erős konzol hogy kevesebbet kéne foglalkozni optimalizálással, kiadók így is panaszkodnak az egyre jobban elszabaduló fejlesztési költségek miatt(Persze nem csak az optimalizáció ennek az oka,komplexebb grafika stb önmagába is növeli a költségeket).Erős hardver játékfejlesztési oldalon költség csökkentő tényező.Meg kéne találni az egyensúlyt árazásba és teljesítménybe, nem biztos hogy mindenképpen a minél olcsóbb/mostaniakkal azonos áru konzol koncepció a nyerő,a leendő konzoltulajoknak és videó játék fejlesztőknek.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Érthető hogy főleg az online multit erőltetik, de ettől még bízom benne hogy csinálnak pár jó split screen vagy lokális coop címet.

Erre írtam, hogy elvi szinten most is megvan a lehetőség, hogy 4 irányítót kezeljen egy XBone vagy PS4, de mégse nagyon létezik játék, ami kihasználja... :U

Szerintem egyszerűen túl kicsi a piac... Ahogy a Nintendo sem a Wii-t vitte tovább (ami anno ugye az ilyen játékok terén anno a prímet vitte), hanem előjött a Switch-el...

Egyébként nem muszáj TV-nek lenni, elvégre monitorok is vannak nagy méretben és nagy képfrissítéssel.

Eddig is voltak. Soha semmelyik konzol nem használta ki. Eleve a konzolok eddig is szinte kizárólag TV csatlakozókkal jöttek ki (kompozit, komponens, EUROSCART, HDMI)...

Ha mindenképp csak a felbontás növelésére mennek, akkor még évekig élvezhetjük az alacsony sebességű konzol játékokat, de így sok potenciális vevőt vesztenek.

Rosszul látod szerintem. A konzol játékosokat alapvetően a játékélmény érdekli. Nem fogja őket érdekelni a 120Hz...
Hogy a PC-s online multi hardcore gamereket elvesztik. Pont nem fogja őket érdekelni...

Érthető hogy sokan igénytelenek, mert nem látták még a címeket szebb minőségben, nagyobb sebességgel futni. Ha "konzolazisten" haverom átjön, mindig meglepődik hogy mennyire smooth, milyen gyors PC-n egy-egy multiplatform cím, még 60Hz-es játék esetén is.

És mégis ott tartunk, hogy adott szinten PC-n a fix 60fps-hez drágább hardver kell, mint egy konzolhoz. A piac eléggé árérzékeny, ezt kell elfogadni.

Azt hogy a PS viszi a prímet és vannak jó címei, nem vitatom, de sem a kontrollerével, sem a teljesítményével nem vagyok kibékülve.

Erre írtam azt, hogy a Sony-t, de a Microsoftot sem fogja érdekelni a PC-sek sirámjai. Ők eléggé jól körülhatárolták azt a piaci szegmenst, amit le akarnak fedni. Nézd meg a Sony VR-t. Nevetséges az Oculushoz vagy a Vive-hoz képest, mégis messze a legelterjedtebb VR szemüveg, többet adtak el belőle, mint a konkurensekből összesen. Az analógia jól látható szerintem...

Na pont erről beszélek, ez a szomorú. Kijöttek "nextgennek" egy gyenge hardverrel. Oké hogy a konzol erejét nem lehet egy az egyben átültetni PC-re, de ennél nagyobbat is dobhatnának. Fejlettebb gépeket kéne hozniuk, mert ez így vicc. 200-240W-ból is megoldható nagyobb teljesítmény, nem kell horror tápokat erőltetni. PC-hez sem, csak sokan el vannak varázsolva.

Azért egy felső közép, vagy felső kategóriás gép, ami natívan vinné a 4K@60Hz-et, szvsz 2020-ban se fog kijönni 200-250W alatt.

De ahogy lent is leírták: te olyan teljesítményt vársz el, mint egy felső vagy csúcs kategóriás gamer gép. Azt nem fogod tudni a piacra dobni a lélektani 400-500 dolláros áron. 1000 dolláros konzol? Próbálkoztak vele, SteamBox volt a neve. Kudarc lett... Pedig az árán kívül mindent tudott az adott korszaknak megfelelően, amit felvázoltál (akkoriban ugye az 1080p@60Hz volt a varázslat). Hidd el, nem tudsz 1000 dolláros tömegeknek szánt konzolt eladni. Aki ilyen teljesítményre vágyik, annak ott vannak az alianware, ROG meg hasonló brand gamer gépek...


Redneck
(veterán)
Blog

Srácok, azt hiszem elbeszélünk egymás mellett.

A Pro konzolt most hagyjuk az valóban erős vágyálom, maradjunk az alap verziónál. A dolgok mai állása szerint a natív 4K@60Hz a realitás a következő generációra nézve. Természetesen FreeSync-kel értem, ahhoz nem kell plusz modul, és fix 60 fps sem. Fix 60-ról mondjuk nem írtam, az erősebb vasat kívánna.
Nem hinném hogy 3 év múlva ez ne lenne kihozható 500$ körüli MSRP-vel.

Egyébként nem, nem vágyom PC-re, mert erőforrás kihasználást tekintve a kanyarban sincs a platform, köszönhetően a temérdek hardvernek és vszoftveres környezetnek. Nem érdekel a nyíltság, az építés, fejlesztés, bűvészkedés. A SteamOS és a gép azért bukott mert béna volt, nem azért mert egy zárt gamer PC rendszer koncepció nem működne. Ha normálisan megcsinálnák, lenne rá vevő.

Amit a konzolokban díjazok:
-zárt rendszer
-mindenkinek egyforma hardver (nincs multis előny vagy hátrány a nettől és a megjelenítőtől függetlenül)
-kevesebb csaló

Ha ezt továbbvinnék, fejlesztett hardverekkel, és elkülönített PC-s perifériát használókkal (ami már most is elkezdődött), nagyobb vásárlóközönség lenne, és többet adhatnának el.

Szerk:
A blu-ray, sőt bármilyen optikai (és merevlemez) meghajtó nélküli koncepciót támogatom. Ezen is faraghatnak az árból, és sokan nem használják ki.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Az elgépelésekért elnézést kérek, rohanásban vagyok és telefonról írok. :B


Norb79
(őstag)

Szerintem alapvetően két táborra szakadtunk.

Az egyik tábor az xbox360/ps3 genből indul ki, amikor egy erős és fix hw volt mindegyik gyártónál, viszont emiatt hosszabb megtérülési görbe (hw fejlesztési költség tekintetében) és alacsonyabb eladott darabszám volt.
A másik tábor meg azt látja, hogy fordult a trend és ps4/x1 gen már arról szól, hogy olcsón sokat, gyors megtérüléssel, és aztán sw oldalon kaszálni, illetve egy szűk körnek egy erősebb, de drágább gép.

Te az előző gen formuláját várod a következőben, mi meg a mostani ismétlését.


Redneck
(veterán)
Blog

Van benne valami, de ettől eltekintve tartom, hogy nem lehetetlen egy erős 4K@60Hz (FreeSynces, ami már most is adott) hardver. Ha pár évet ki akarnak húzni vele, nem léphetnek aprót a jelenlegi Pro/One X szintről.

A billentyűzet+egér támogatás szintén már működő feature, csak annyit kell csiszolni rajta, hogy megkerülhetetlen legyen az elkülönítés. Ha nagyot akarnak kaszálni, házon belül (vagy szerződött partnerekkel) is megoldhatják a perifériák kérdését, így nem esnének el a bevételektől.

Oké, a Pro gépes elvárásaim irreálisak bizonyos tekintetben, de az esportok népszerűségét meglovagolva, az a piac is kiaknázhatóbb a jelenlegi állapotnál. Saját, vagy kereszt-liga rendszerrel, nem hiszem hogy mellélőnének.

Szerk:
Fórumos haterkedés helyett, le lehetne játszani a PS vs Xbox szájkaratét a virtuális térben. Platform-függő címek esetén, pedig működhetne saját liga, versenyekkel, közvetítéssel.
Szerintem lenne rá igény, elvégre az esport egyre népszerűbb.

[ Szerkesztve ]


Jhonny06
(veterán)
Blog

Mit várok? Értelmes játékokat. Mindenki az új hardverekre veri, miközben alig van olyan stúdió, aki képes kihozni egy igényesen megcsinált játékot.


Redneck
(veterán)
Blog

Egyértelműen jó játékokat is, különben semmit nem ér az egész. ;)


Wesder
(félisten)

Sportjàtékok egyszerre 8-at kezelnek. (PES FIFA NFL NBA NHL)


Redneck
(veterán)
Blog

A Pro részt átírtam kicsit:
"-akár 4K@120Hz-et FreeSync támogatással"

Így lehet felskálázott 4K de nagyobb képfrissítéssel, amihez nem elképzelhetetlen a hardver. Mielőtt lehurrognátok, merjetek kicsit nagyobbat álmodni. Az elmúlt években rengeteg fejlődés történt, ha nem használják ki őket a következő generációban, akkor csak PS4 Pro 1.5-öt és Xbox One 1.5-öt kapunk. :W

üzenetek