Érthető hogy főleg az online multit erőltetik, de ettől még bízom benne hogy csinálnak pár jó split screen vagy lokális coop címet. Ha jó a játék eladja magát, elvégre ezért is jók a PS eladások nem?
Erre írtam egyfelől, hogy nincs ilyen TV, ráadásul szerintem még csak igény se nagyon várható, hiszen tartalom terén max. a PC-k tudnának valamit kezdeni vele jelenleg, így a gyártók nem foglalkoznak eme igénnyel.
Lehet hogy jelenleg nincs ilyen TV, de leginkább 2021-ről, sőt ha eltolt megjelenésű Prot vizionálunk, 2022-ről beszélünk. Egyébként nem muszáj TV-nek lenni, elvégre monitorok is vannak nagy méretben és nagy képfrissítéssel. A 120Hz pedig részemről továbbra sincs betonba vésve. Lényeg, hogy a felső határ lehet akár 120 is. Ebben az esetben ha nem megoldható, nem muszáj a natív 4K, de lehessen nagyobb képfrissítéssel tolni, elvégre a Pro gépeket, inkább a multis arcoknak, PC-ről érkezőknek értékesíthetnék. A jelenlegi generáción is el lehet dönteni több címnél, hogy mit szeretne az ember.
Ha mindenképp csak a felbontás növelésére mennek, akkor még évekig élvezhetjük az alacsony sebességű konzol játékokat, de így sok potenciális vevőt vesztenek.
Mégis a PS4 viszi a prímet a jelenlegi generációban. Úgy tűnik te (és én is, meg a PH! nagy része) inkább geek, mint átlagos konzol felhasználó. Anno a konzolos topicokban hamar lejött, hogy a felhasználók nagy részét pont nem érdekli, hogy a játékok mekkora felbontásban rendereltek, sőt, azt sem értették, hogy mi az, hogy az 1080p felbontású kijelzőn valójában széthúzott (mondjuk) 1280x720 pixeles képet látnak. Az FPS sokszor ugyan ez a kategória.
Egyszerűen a konzol játékosok nagy részét hidegen hagyják az ilyen adatok. Ők játszani akarnak. Ennyi. Az eladási adatokon lehet látni, hogy a felhasználók oroszlánrészét pedig ők adják ki.
Érthető hogy sokan igénytelenek, mert nem látták még a címeket szebb minőségben, nagyobb sebességgel futni. Ha "konzolazisten" haverom átjön, mindig meglepődik hogy mennyire smooth, milyen gyors PC-n egy-egy multiplatform cím, még 60Hz-es játék esetén is. Ezt az élményt egy 30-60 Hz között működő FreeSync-kel simán lehetne hozni a következő generációban. Nem lenne baj ha a játék helyenként csak 30-40 fps-t produkálna, az adaptív szinkron sokat dobna az egészen. Plusz nem kéne 30 fps lockolni, hogy ne legyen az ingadozó framerate miatt probléma 60Hz-en.
A játékokat pedig persze hogy megveszik, azon játszanak ami van. Nem azt mondom hogy játszhatatlanok a gyengébben futó címek, csak azt hogy kiábrándítóak tudnak lenni.
Egyébként nem volt valami geek csapat, csak a sok előzetes hype után többet vártunk. Még a kevésbé PC-s arcoknak is feltűnt hogy mekkora pixelhalmaz és akadozás PS4-en több cím. Azt hogy a PS viszi a prímet és vannak jó címei, nem vitatom, de sem a kontrollerével, sem a teljesítményével nem vagyok kibékülve. A generációs buktát az MS pedig nagyrészt magának köszönheti a kezdeti balfaszkodásával. Sokkal több van az XboX-ban, mint amit sikerült kiaknázni.
Ha 2019 vagy 2020 körül jön, akkor szerintem extra lesz...
2019-ről nem írtam. Legkorábbra 2020 karácsonyi startot vizionáltam, ami inkább 2021 Q1-re húzódna és Q2-re az árak is beállhatnának.
Ahogy megjelenéskor az Xbox One és a PS4 hardvere is a PC-k alsó-középvonalát képviselte. Ilyenkor érdemes megnézni, mekkora tápegység van a konzolok, és mekkora a PC-hez. 120-150 wattból nem várhatsz el olyan teljesítményt, mint 300-400-500 wattból...
Na pont erről beszélek, ez a szomorú. Kijöttek "nextgennek" egy gyenge hardverrel. Oké hogy a konzol erejét nem lehet egy az egyben átültetni PC-re, de ennél nagyobbat is dobhatnának. Fejlettebb gépeket kéne hozniuk, mert ez így vicc. 200-240W-ból is megoldható nagyobb teljesítmény, nem kell horror tápokat erőltetni. PC-hez sem, csak sokan el vannak varázsolva.