[Re:] [Redneck:] Mit várok a következő konzoloktól? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Redneck
(veterán)
Blog

Érthető hogy főleg az online multit erőltetik, de ettől még bízom benne hogy csinálnak pár jó split screen vagy lokális coop címet. Ha jó a játék eladja magát, elvégre ezért is jók a PS eladások nem?

Erre írtam egyfelől, hogy nincs ilyen TV, ráadásul szerintem még csak igény se nagyon várható, hiszen tartalom terén max. a PC-k tudnának valamit kezdeni vele jelenleg, így a gyártók nem foglalkoznak eme igénnyel.

Lehet hogy jelenleg nincs ilyen TV, de leginkább 2021-ről, sőt ha eltolt megjelenésű Prot vizionálunk, 2022-ről beszélünk. Egyébként nem muszáj TV-nek lenni, elvégre monitorok is vannak nagy méretben és nagy képfrissítéssel. A 120Hz pedig részemről továbbra sincs betonba vésve. Lényeg, hogy a felső határ lehet akár 120 is. Ebben az esetben ha nem megoldható, nem muszáj a natív 4K, de lehessen nagyobb képfrissítéssel tolni, elvégre a Pro gépeket, inkább a multis arcoknak, PC-ről érkezőknek értékesíthetnék. A jelenlegi generáción is el lehet dönteni több címnél, hogy mit szeretne az ember.

Ha mindenképp csak a felbontás növelésére mennek, akkor még évekig élvezhetjük az alacsony sebességű konzol játékokat, de így sok potenciális vevőt vesztenek.

Mégis a PS4 viszi a prímet a jelenlegi generációban. Úgy tűnik te (és én is, meg a PH! nagy része) inkább geek, mint átlagos konzol felhasználó. Anno a konzolos topicokban hamar lejött, hogy a felhasználók nagy részét pont nem érdekli, hogy a játékok mekkora felbontásban rendereltek, sőt, azt sem értették, hogy mi az, hogy az 1080p felbontású kijelzőn valójában széthúzott (mondjuk) 1280x720 pixeles képet látnak. Az FPS sokszor ugyan ez a kategória.

Egyszerűen a konzol játékosok nagy részét hidegen hagyják az ilyen adatok. Ők játszani akarnak. Ennyi. Az eladási adatokon lehet látni, hogy a felhasználók oroszlánrészét pedig ők adják ki.

Érthető hogy sokan igénytelenek, mert nem látták még a címeket szebb minőségben, nagyobb sebességgel futni. Ha "konzolazisten" haverom átjön, mindig meglepődik hogy mennyire smooth, milyen gyors PC-n egy-egy multiplatform cím, még 60Hz-es játék esetén is. Ezt az élményt egy 30-60 Hz között működő FreeSync-kel simán lehetne hozni a következő generációban. Nem lenne baj ha a játék helyenként csak 30-40 fps-t produkálna, az adaptív szinkron sokat dobna az egészen. Plusz nem kéne 30 fps lockolni, hogy ne legyen az ingadozó framerate miatt probléma 60Hz-en.
A játékokat pedig persze hogy megveszik, azon játszanak ami van. Nem azt mondom hogy játszhatatlanok a gyengébben futó címek, csak azt hogy kiábrándítóak tudnak lenni.

Egyébként nem volt valami geek csapat, csak a sok előzetes hype után többet vártunk. Még a kevésbé PC-s arcoknak is feltűnt hogy mekkora pixelhalmaz és akadozás PS4-en több cím. Azt hogy a PS viszi a prímet és vannak jó címei, nem vitatom, de sem a kontrollerével, sem a teljesítményével nem vagyok kibékülve. A generációs buktát az MS pedig nagyrészt magának köszönheti a kezdeti balfaszkodásával. Sokkal több van az XboX-ban, mint amit sikerült kiaknázni.

Ha 2019 vagy 2020 körül jön, akkor szerintem extra lesz...

2019-ről nem írtam. Legkorábbra 2020 karácsonyi startot vizionáltam, ami inkább 2021 Q1-re húzódna és Q2-re az árak is beállhatnának.

Ahogy megjelenéskor az Xbox One és a PS4 hardvere is a PC-k alsó-középvonalát képviselte. Ilyenkor érdemes megnézni, mekkora tápegység van a konzolok, és mekkora a PC-hez. 120-150 wattból nem várhatsz el olyan teljesítményt, mint 300-400-500 wattból...

Na pont erről beszélek, ez a szomorú. Kijöttek "nextgennek" egy gyenge hardverrel. Oké hogy a konzol erejét nem lehet egy az egyben átültetni PC-re, de ennél nagyobbat is dobhatnának. Fejlettebb gépeket kéne hozniuk, mert ez így vicc. 200-240W-ból is megoldható nagyobb teljesítmény, nem kell horror tápokat erőltetni. PC-hez sem, csak sokan el vannak varázsolva.

üzenetek