üzenetek

hozzászólások


joysefke
(veterán)
Blog

Lánctalpas mindenképpen többet fogyaszt és kötve hiszem, hogy jobb terepképessége lenne mint egy nagy has és tengely -magasságú széleskerekű monster truck vagy buggy kivitelű autó. A másik dolog az, hogy a lánctalpnak mindenképpen van egy komoly tapadási súrlódása (ha gumi), ami problémásabb kanyarodást eredményezhet.

A lánctalpas vs autó kivitelnél a legnagyobb különbség szerintem az, a lánctalpas javára, hogy
1,
az irányítása 2x DC motorral is tökéletes lesz, ha mindegyik láncatalpat 1-1 PWM szabályozott DC motor hajtja, ezzel szemben egy autó designnál _szerény véleményem szerint_ a meghajtás mehet PWM szabályozott DC motorral, de a kormányzás szervóval vagy stepper motorral kell menjen, ha nem bináris kormányzást (egyenes - full balra - full jobbra) akarsz, hanem sokállapotú, analóg kerékkel vagy karral vezérelt kanyarodást.A stepper motor szinkronizálása adott esetben lehet egy újabb kihívás.

2,
A másik az, hogy autó design-nál el kell dönteni, hogy kell-e a hajtott tengelyre a differenciálmű. Nem feltétlenül szükséges, de ha a dolog az én projektem lenne akkor és, ha szervós vagy stepper motoros kormányzást építenék, akkor ragaszkodnék a differenciálműhöz 2WD designnál is, mert anélkül félő, hogy nem lehet értelmesen kanyarodni a géppel. Tizenévesen rengeteget legóztam, de nem volt differenciálom, ezért egyetlen autóm sem tudott értelmesen kanyarodni...
Szóval ha kell a differenciálmű akkor úgy kell eleve alapot választani, hogy benne legyen. Auchanban most 6K-ért láttam kínai RC modelleket amiben már volt....

J.

üzenetek