üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Nocsak, ezt nem ismertem. Megnézem majd.

(#20) Viktor77: hát ez eszembe sem jutott volna, 3 éve láttam (AAA demot) ilyet utoljára.

Köszi mindkét tippet!

[ Szerkesztve ]


tasiadam
(veterán)

Nekem most xeon 1240 v2 (3770 i7 igpu nelkul, forrasztva) van. Gtx960 csutkan megy bf1 alatt, proci alig ultran. I5 2500nal proci 100on ment, a vga 60-80%on mediumon. Hat szerintem multi eseteben ez a 4c4th edes keves ugy manapsag komolyabb jatekokra. De ezen felbuzdulva, a 3770hez egy 1070 mar jo paros 1080p-re?


F.B.I.
(veterán)
Blog

Simán.


BerserkGuts
(őstag)
Blog

Ez a teszt szép színes :DDD és haszontalan :DD
Az átlag fps-re építesz az nem fogja megmutatni, kimutatni.

Nem győzöm hangoztatni 1% fps-t legalább a népnek de inkább cpu elemzésnél 0.1% FPS-re van szükség.

Fogd meg a BFV-öt és nézd meg a grafikont mit tud a gpu-d és mit tud a cpu-d ha összhangban van akkor jó más különben látni melyik fogja vissza a teljesítményt.

itt egy példa rx580-at visszafogja az i7-3770 mert az rx tudna 100-40fps között maradni de a cpu lenyomja 15-re ami miatt hullámvasutazás van az fps-ben fel-le ugrál vs szemben egy 2600 + gtx1050.


BerserkGuts
(őstag)
Blog

kb az RX580 100-45Fps (8ms-25ms)

Nálam


gbors
(nagyúr)
Blog

Hát ennek se füle, se farka. Mit nem mutat meg az átlag egy rövid tesztjelenetben? Mi a fenének a 0.1% FPS? Tudod egyáltalán, mi a különbség a CPU-limit és a minimum FPS között? ;)


BerserkGuts
(őstag)
Blog

Hogyan akarsz rájönni a teljesítmény különbségre??? Átlagból bravó matek 1es :C
Egyáltalán tudod mit jelent az FPS?

Jah meg Minimum FPS??????? Az mi szerinted.
Elmondom az is egy szar átlag érték 1 szekundum, 1 másodperc 1000ms/lekisebb
és attól még mindig ott van az az 1000ms ami 5x lassabb mint amit érzékelni tud az ember

az tudod mit jelent amúgy egy játékban? 5kattintást :C
[link] 0.88 másodperc =880ms :DD
[link]
És te ilyen értékeken akarsz lovagolni :Y sokat fog megmutatni :W


paprobert
(senior tag)

A minimum FPS-ek vizsgálata egy külön kategória.

Bár fontos a játszhatóság szempontjából, ennek a cikknek nem ez volt a fő profilja.

[ Szerkesztve ]


Hannibhál
(őstag)
Blog

Single player esetén teljes mértékben elegendő tud lenni az átlag fps ugyanis azt a vga és a cpu közös teljesítménye határozza meg, míg a minimum fps-hez a vga-nak vajmi köze van, talán csak annyi, hogy a cpu annyival erősebb lenne akkor a vga miatt lenne a minimum fps nem fordítva(pl uhd 630 igp esetén) de ez ritka. Illetve a minimum fpst főleg egyes játékoknál van értelme hadználni, nem átfogó teszt esetén, főleg nem a 0,1%-nak ami single esetén nem is zavaró, és elég nehezen mérhető :R


gbors
(nagyúr)
Blog

Hát ez igen tanulságos volt - megtudtuk, hogy évszázados tudományágak, valamint a versenysportok jelentős része matekból egyes. Meg úgy a fél világ - az átlagok összehasonlítását rengeteg helyen használják.

Komolyra fordítva, annyit sem tudsz a témáról, hogy az 1% FPS (amit egyébként nem győzöl hangoztatni) teljes néven "low 1% FPS" vagy "minimum 1% FPS". Érveid nincsenek, csak hangoskodsz. Mit keresel egyáltalán egy szakmai topicban? Vagy szedd össze magad, és mondjál érveket arra, hogy miért értelmetlen az átlagok összehasonlítása, vagy kívül tágasabb.


nobela
(senior tag)

"mondjál érveket arra, hogy miért értelmetlen az átlagok összehasonlítása"

Az "átlag" játékélmény szempontjából az égvilágon semmire nem jó.

Egy olyan 60 FPS átlag ahol ezt stabilan tudja egy játék (tulajdonképpen folyamatos 60 FPS), ÖSSZEHASONLÍTHATATLANUL jobb mint egy olyan 80-90 FPS átlag ahol bizonyos jelenetekben akár 25-30-ra is beeshet.

Pedig ez a nagyobb szám...


gbors
(nagyúr)
Blog

Igen, ez egy népszerű gondolatsor, sokan hangoztatják, és a második fele izoláltan igaz is. Az első fele (az "átlag" játékélmény szempontjából az égvilágon semmire nem jó) viszont egy ebből levont rendkívül sommás következtetés, és jellemzően téves is. Miért? Mert azt a fajta oszcilláció, amiről írsz, a játékkészítők a lehető legtöbb eszközzel igyekeznek elkerülni, és egy jeleneten belül kb. kétféle esetben fordul elő:
1. Valamilyen erőforrás (leggyakrabban VRAM) kifogyófélben van, és be-befullad a végrehajtás
2. Túl sok tényező van, ami a játékmotor hatáskörén kívül van - ez pl. egy 64 fős multi játéknál jellemző, single-ben nem. Ez az egyik oka amúgy, hogy multihoz teljesen más mérési módszer kell.
3. A harmadik eset pedig az, amikor több jelenet van a mérésben, tehát az ingadozás a jelenetek között van, nem jeleneten belül.

Az első kettő ebben a tesztben nem játszik, a harmadik pedig úgy érhető tetten, hogy az átlagos FPS-t is csökkenti (amúgy az első kettő is). Miután ebben a tesztben van négy méréssor eltérő platform-konfigurációval, az rögtön látszik, hogy ilyen jelenetek közötti eltérés CPU-igényben csak akkor jöhet szóba, ha a négy méréssor nem egyforma. Ez pedig azt mutatja, hogy valahol limitál a CPU / system RAM - és minden ilyen esetnél ezt is írtam le. Szóval akkor mi a gond az átlag FPS-sel?


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Jó cikk lett, jó volt olvasni, köszönjük. :R :)

(#24) BerserkGuts

"Ez a teszt szép színes :DDD és haszontalan :DD"

Igazán kedves dolog így tapintatlanul lehordani egy teljesen jó szakmai cikket, ugyanis nincs vele semmi probléma.


nalaca000
(tag)

Köszi a tesztet.
Nekem hasznos volt...


nobela
(senior tag)

"Szóval akkor mi a gond az átlag FPS-sel?"

Arra amire te szeretnéd használni, semmi :)

Arra amire én szeretném használni: továbbra is egy értelmetlen és semmitmondó adat. Játékélmény szempontjából nekem igazából egyetlen dolog számít: mennyi a minimum fps (vagy 1% vagy 0,1% ez most mindegy).

Bekapcsolt Vsync esetén a többi igazából lényegtelen.


BerserkGuts
(őstag)
Blog

Már fárasztó és frusztráló ilyen szinten mit kéne csinálni? Most komolyan mutogassam el?
Ennyire nem érted? Vagy csak direkt értetlenkedsz és trollkodsz.
Már csak azért is kardoskodsz egy rossz, elavult mérés mellett? :F

Mint írtam nem mész semmire az átlag értékkel.
Kezdjük a matekkal ha lemaradtál mi is az az átlag érték???

Átlagot úgy számolod ki hogy összehányod az összes mért értéket legyen az bármilyen és ennek a halmaznak fog kijönni egy közép értéke mintha ez mindegyikre igaz volna és ez a baj ezzel a számolással ez egy kalap alá vesz mindent és a kitéréseket, ingadozásokat nem mutatja meg.

Így te hogy akarsz teljesítmény különbséget kimutatni?.
Ezért szokták a frametime-okat nézni inkább.

Egy falu öregeinek az összes botját összeraknád és utána ezeknek az átlagát vennéd alapul hogy mindenkinek egyforma hosszú legyen a botja és egymáshoz igazodjanak.
Akkor szerinted ez jó megoldás???
Az alacsonyabb nénik pótlást kapnának a botjukhoz ezért lenne kényelmetlen a magasabb bácsik meg berogynának mert tőlük meg elvetted levágtad a botjukat :C

Egy bolygó -100 Celsius fok este. Nappal +140. Az átlagjuk +20fok akkor végül is átlagolt értéket nézve élhető egy ember számára és oda küldenélek, mert neked az átlag a lényeg az mindent megmutat ;]

A grafikont leolvasni se ment neked :C Kézjelekkel mutogassak vagy hogy?

Fent 8milliszekundumig-ig megy a menet a hullámvasúton mint látni is és hirtelen lemegy 80ms-ig (15FPS alá) és ezt folyamatosan, ingázva nagy kitérésekkel és nem a gpu hibájából mert az dolgozna rendesen 45-120 között de a cpu nem bírja az iramot tartani és 15FPS alá beesik vagyis 80ms-ig kileng a grafikonon lehet látni hogy egyenletlen fel le ugrál.

Ezt te nem fogod tudni a másodperc alapon 1000ms számított értékből ott a minimum fps 50-60körül fog virítani ezt csak a 0.1% mutatja.

És ez lesz a differencia a konfigoknál hogy mennyi időbe telik hozni a képkocka számot.
Mennyi ideig tart neki kimatekozni, mert ezen a cpu és a gpu is dolgozik és limitáló tényező ha nincs összhangban.

PC Konfigurációk összehasonlításánál pl:Ryzen 4magos 1200, 6magos 2600, és 8magos 2700-nál a te átlagolt táblázatodban egyformán 100körüli fps jönne ki minden esetben ugyanazzal a vga-val.
A valóságban meg nem mindegy milyen sebességgel állítja elő ezeket ha már össze vetésre kerülnének.

A te gondolkodás módod azért rossz mert ha ezt úgy csináljuk sajnos ahogy gondolod akkor nem fog látszódni nagy különbség mindegyik hozza pl: az átlag 100FPS-t.

Pedig nem mindegy hogy pl: az egyiknél bezuhant 1-re is a másiknál csak 15-ig ami még simán játszható, vagy 30-alá sose ment. Tehát hiba mentesen dolgozott a rendszer.
Ezt te nálad nem fogjuk megtudni csak annyi látszódik mindegyik ugyan az Pedig NEM az
Másodperc alapú 1000ms/ átlagolt képkocka számot veszed alapul.

Rossz az egész dobd a kukába. :C


Chaser
(titán)

jó volt olvasni:)
végéhez annyit hozzátennék, 1300-at sztem nem éri meg már venni, x-et sem, most néztem rá, azonos áron fut a 2200g-vel az x - sima 1300-ast nem is találtam - , ami órajelben ua., de ipc-ben már több és van benne egy igp is


gbors
(nagyúr)
Blog

Mondom, mit kéne csinálni: távol kellene maradni a szakmai topicoktól, mert láthatóan olvastál / youtube-oztál egy csomó mindent, ami megtetszett, de nem érted, mi a háttere. A hasonlataid egytől egyig rosszak, mert a falu öregjeinél nincs verseny abban, hogy melyik faluban milyen hosszúak a botok, ellenben pl. egy Indycarban az átlagsebesség alapján vetnek össze teljesítményt. Akkor ők is hülyék? Meg a statisztika, mint tudomány általában?

Azt lejjebb már írtam, hogy a minimumok kilengése az átlagot is erősen befolyásolja, tehát azonos VGA mellett marhára nem lesz egyforma a három CPU sebessége, szóval az a példa is fals. A belinkelt grafikonod mellesleg rosszul van méretezve, úgyhogy kb. olvashatatlan.

Csak hogy tanulj is valamit. A frametime-analízis szerepe az, hogy kimutassa az átlag által megmutatott teljesítmény stabilitását. Két teljesen különböző mérőszám, teljesen másra lehet őket használni - jelen teszt céljára az átlag FPS tökéletesen megfelel. 2010 óta használok frametime-elemzést, tudom, hogy mikor van rá szükség.

Ja, és a stílusból meg vegyél vissza.


kisza25
(félisten)
Blog

Oda kell az 1600x 42-45 eFt és mehet a game
Nekem volt r3 1200, 2200, r5 1400 és most r5 1600x
Az 1400 3,8 Ghz-en is kevéske volt pubg és bf5 alá, az 1600 x -el már nem rossz, de rx 580-al kombinálva volt az igazi

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

az a vicc, 41-43e közt bőven sok értelmes boltból be lehet zsákolni, mondjuk a 2600 - x nélküli - is csak pár ezer ft-tal több

üzenetek