Nos, vannak új fejlemények.
A balesetet szenvedő repülő előtt 2 másik Alaska Air 737-MAX pilótái jelezték, hogy a műszerek a kabinnyomás csökkenését mérték, de ezt a földön reprodukálni szinte lehetetlen.
Ez a kamuajtó normál esetben úgy működik, hogy meg kell emelni, hogy a keretben körben egymásba illeszkedő darabok szétváljanak és utána nyitható. A használaton kívüli ajtóknál egy keresztben elhelyezkedő csavarnak kellene megakadályoznia, hogy az ajtó elmozdulhasson fölfelé. Ha ez a csavar hiányzik, a kabinban lévő túlnyomás és a repülőgép mozgása megemelheti annyira az ajtót, hogy az nyitási pozícióba kerülhessen. Ilyen esetben a kinti alacsonyabb nyomás és a benti sokkal magasabb robbanásszerű gyorsasággal bekövetkező eseményeket generálhat.
Ez jelen pillanatban még csak feltételezés, noha elég jó tipp.