üzenetek

hozzászólások


aerosmith
(őstag)

Mocskosul drága még mindig.


cinemazealot
(addikt)
Blog

"...mintha mise történt volna..."
:DDD


aujjobba
(addikt)
Blog

Jó lesz ez, majd egyszer.

Majd amikor
1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,
2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,
3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,
4. el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával
5. egy szigorúan csak városban használható 2-4 személyes kis vacak nem egy felsőkategóriás benzines kombi árába fog kerülni.

[ Szerkesztve ]


Kasya
(nagyúr)
Blog

Az utolsó pontod üti az első hármat.

Érdekelne a vásárlói kör...


aerosmith
(őstag)

5. számomra a legfőbb probléma. Ezért most azonnal kicsengetnék 4misit de ennyiért bármelyik ekkora villanyautó egy vicc kategória.


aujjobba
(addikt)
Blog

Igen, pont ezért tartom egyelőre életképtelennek a villanyautózást.

Vásárlói kör?
Van elég pénze ahhoz, hogy második autónak ilyet vegyen, és azt gondolja valami nagyon környezettudatos dolgot tesz azzal, hogy ilyet használ. Pedig szerintem ez minden, csak nem környezetkímélő.

[ Szerkesztve ]


Astrolagoon
(junior tag)

Így van.Ezért a kis cukiért 3 milla max.Még az is sok.Idővel megy majd lejebb!

[ Szerkesztve ]


hemaka
(nagyúr)

+1 misiért már eletromos Hyundai Kona van, egész jó hatótávval. Szóval ez maximum annak jó, akinek ilyen apró "autó" kell.


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Ez "tetszett"! Pl.: a műtrágyához szükséges foszfátot honnan hozzák? Afrika. Szintén vitatható erkölcsi, morális módszerekkel. Gyanítom mégsem fogsz holnaptól 2-3x áron bio-oragnikus zöldésget vásárolni, vagy ilyen termelőtől húst, tejterméket vásárolni. Így vagy úgy, de sokszor az mutatkozik, hogy mi a nyugaton azért is élünk ilyen jól, mert kihasználjuk a 3-ik világ szegénységét/korrumpálhatóságát, így olcsó munkaerejét és értékes nyersanyagait. És így, közvetetten mi is vétkesek vagyunk. Tudatlanul vagy tudatosan, mindegy. Vásároljuk a termékeket amik részei nagy rendszernek és élvezzük a kényelmet. Még akkor is, ha ezt itt keleten kevésbé érezzük, mint nyugaton. Még mindig kis királyok vagyunk, egy átlag afrikaihoz képest. A sors ironíája, hogy egy afrika látogató ismerősöm szerint átlagban jóval boldogabbak az emberek ott, mint itt.

[ Szerkesztve ]


aujjobba
(addikt)
Blog

Jól gyanítod, nem fogok, de villanyautót vásárolni sem fogok.
Az a baj azt próbálják elhitetni mindenkivel, hogy ez egy nagyon környezettudatos kímélő dolog, pedig közel sem az.


zseko
(veterán)
Blog

Tehát adott egy több szempontból is hulladék, 7.2 millióért. Nice.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Majdnem minden szempontból az. Nem a reklám helye, szóval belinkelni nem fogom, de az egyik számomra kedves autós videócsatorna is letesztelte ezt az autót és teljesen reális képet alkottak róla.

Egyébként pedig az egésznek nem látom a létjogosultságát, amikor 7.2m Forintért a Yaris HSD-től kezdve a vadonatúj Corolla Hybrid modelleken át annyi mindenre el lehet költeni ennyi pénzt. És ebbe beletartozik a Hatchback és a kombi is. Ha pedig divatos autó kell, akkor minimális ráfizetéssel pedig CH-R is van. Ezek pedig azért jelentősen több mindenre alkalmasak, egyedül a Yarisban lehet annyi kompromisszum, hogy szerintem gyenge, de viszont jelentősen olcsóbb is egy ilyen Smartnál. A Corolla család pedig a CH-R-ről nem is beszélve egy teljesen más univerzum.


Kasya
(nagyúr)
Blog

Hollandoknal tapasztaltam leginkabb, hogy masodik autonak kis autot vesznek. Viheti a gyerek is, asszony bevasarlasra, nincs ra ado (vagy elenyeszo) és elfér a haz elott a csaladi/ceges auto mellett. Tehat egy koltseghatekony, de hasznos dolog.
Namost melyik csalad fog ezek után ennyit kolteni egy kis autora, nem tudom. Gondolom az az elenyeszo szazalek, akik az elektromossagot preferaljak...de nem lesz egy nepauto.

Az e-auto amugy messze nem eletkeptelen. Mutatja ezt a Tesla és hogy a nagy autogyartok is raallnak a modellekre. Valaki tenylegesen kolt a fejlesztesre, valaki csak nevlegesen, hogy elmondhassa "o mindent megtesz".

A kornyezetszennyezés elkerulhetetlen. Hogy rosszabb e az e auto, nem tudom, errol nem lattam tanulmanyt. Nem hiszem, hogy tobb CO2 kibocsatast okozna az auto gyartasa es eletciklusa alatt a hasznalata, mint egy benzinesé/dizelesé. Mas teren is vizsgalhato, de ellehet merulni benne evekig egy rendes anyag kidolgozásában, ami csak elemzes...

A harmadik vilagot meg megneznem, hogy mi lenne veluk, ha a multik kivonulnanak es bergyartast sem kernenek. Ido kerdese, hogy alkalmazkodjanak es szep lassan felfele iveljen a gazdasagi mutatojuk.

[ Szerkesztve ]


Örni
(senior tag)

Na, ez a friss videó pont neked szól:

[link]


Jonesy84
(tag)

6,8-ert sajna még csak benzinest kapsz.


hemaka
(nagyúr)

Állami támogatással 8,5 misi körül megy a Kona, és akkor még nem alkudtál belőle semmit, mert szalonban aki nem alkuszik, az milliomos vagy hülye. :DDD

Az más kérdés, hogy ennyiért nem venném meg, inkább egy hibrid vagy tököm tudja, de madzagos autó nem kellene még nekem.

[ Szerkesztve ]


Nartaas
(tag)

A lényeg az lenne, hogy ne az orrunk alá pöfögjenek az autók és tisztuljon a városok levegője. Ilyen szempontból igenis jó az elektromos autó. Persze mint mindennek a legyártása, ennek is van környezet terhelése de ezt fölösleges felroni mivel a benzinesnél is meg van ez továbbá az olaj kitermelésnek és finomításnak is.
Más részről, hogy őszinte legyek engem nem érdekel, hogy a villanyt a kocsimba egy 500km-re lévő szén erőműben termelik meg. Engem az érdekel, hogy a város ahol élek élhető legyen, és ne dögöljek bele a szmogba a zajszennyezésről nem is beszélve. Majd fejlődnek a megújulók és az akkumulátor technológia/újrahasznosítás is és kevésbé lesz környezetterhelő. A lényeg hogy el kellene már felejteni a belső égésű motorok városi használatát.


aujjobba
(addikt)
Blog

A felhasználás helyén javulhat a légminőség, zajterhelés, stb, ez rendben van.
De az a hozzáállás, hogy ha nem ott szennyez ahol én lakom akkor nem érdekel, szerintem nem helyes.
Oké tiszta lesz a levegő Budapesten, cserébe a felmelegedés hatásaiba halsz bele, kicsit később.

Környezetterhelés a benzinesek gyártásánál is megvan, igen, pont ezért nem az autózást kellene reformálni mindenáron és az autógyártást pörgetni, hanem a tömegközlekedést fejleszteni és az autós közlekedést a nagyvárosban akadályozni.

[link]

[ Szerkesztve ]


Bdanyy
(addikt)

5. Melyik felsőkategóriás benzines kombi van ennyiért?


Uzi74
(senior tag)

Egyedül közlekedő városi-elővárosi embernek már kitalálták az elérhető árú elektromos mobilitást: pedalec-nek, esetleg elektromos robogónak hívják (a havas, jeges vagy a nagyon esős napokon meg ott az autó) Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át.
Ezt a hatótávot az is tudja - pedalec fogyasztás 1Kwh/100km.

Ma vittem az autóm szervizbe, pedalec fent volt hátul, hogy haza tudjak jönni valahogy. Odafele autóval 50 perc, vissza 30 pedaleccel...

üzenetek