[Re:] [Somatom:] Mad Max II. Budapest - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


aero.
(veterán)
Blog

Az enyém is (CLS), ma már csak a felső luxus-kategóriában van hatalmas tank sajnos :N


Egon
(nagyúr)
Blog

Lehet hogy szerencsém volt. Tegnap simán tudtam tankolni, a XVI. kerületi Arany János utcai MOL kúton volt minden (céges); és mivel a Szentmihályi úton levő Shell-nél az útról úgy tűnt, hogy nincs benzin, így a saját kocsival elmentem a Csömöri úti felüljárónál levő Shell-hez - itt az volt a vicces, hogy csak 95-ös volt (de az volt), az összes többi pisztoly le volt kötve, így ott is tudtam tankolni.


AxBattler
(félisten)

Najóvan', csak van értelme ennek az inflációnak, vagyminek... :U


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem ez nem az infléció hatása. A nyugdíjasok sosem voltak a Fidesz szavazóbázisa. Nyugdíjas nagynénémmel élek, ő biztosan a szocikra szavazott. Szívom is a vérét. ;]
Ahogy a telefonálgatásaiból hallom, az összes nyugdíjas ismerőse is rájuk szavazott.


AxBattler
(félisten)

Meglátásom szerint vagy az egyik, vagy a másik végletbe húznak.
Orbán v. Gyurcsány. :(


Somatom
(veterán)
Blog

Pont ezért szívom a vérét. Ő tudja az egyetlen helyes megoldást. Ha mégsem azt választja, akkor utána ne nyavajogjon!


AxBattler
(félisten)

Ebbe ne menjünk bele... hogy ki/mi a megoldás... :U


Somatom
(veterán)
Blog

Nekem mindegy. Én félig-meddig megfogadtam ex miniszterelnökünk bölcs tanácsát:
"El lehet menni Magyarországról, itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen, tessék! Lehet menni."
Azért csak félig, mert az itt lakással nincs baj, csak a pénzt kell rá máshol megkeresni. Szóval, nekem nincs okom panaszra, jól elvagyok. Egy külföldi kormánynál dolgozok vezető beosztásban. Ha gyengül a Forint, az nekem tulképp fizetésemelés. Úgyhogy nekem kb. mindegy, hogy itt épp ki rabolja a népet.

[ Szerkesztve ]


Hintalow
(senior tag)

Hát továbbra sem vagyok meggyőzve, hogy nekem autó kell :N


Somatom
(veterán)
Blog

Megértelek. Az előzőt tk. -ra törték. Utána másfél évig nem volt autóm. A németországi kijárkálások voltak gázosak, egyébként itthon (Budapest) símán elvoltam autó nélkül. De, így sem az igazi, sok a Kilóméter, túl sokba kerül a fenntartása. Nézegetek vmi közelebbi melóhelyet.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

Egy külföldi kormánynál dolgozok vezető beosztásban.
így hogy "ismerlek" ez hatalmas volt :R ( :


Somatom
(veterán)
Blog

Szóról szóra igaz. ;)

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Eközben Németországban lassan eléri az éves minimum árat.
Úgy tűnik a gázolaj tartósabban marad drágább, de ebben a megemelt adótartalom is nagyon bejátszik.
Üzemanyag bőven van, nem kell hosszú sor végére beállni.

Az ársapka és embargó lassan meghozza az eredményét. :DD

[link]


AxBattler
(félisten)

Nem akartam írni.... :D
Mondjuk nem egy túl jó meló, azzal a sok egy helyben szenvedéssel, de tökéletes arra, hogy külföldön körülnézzen, kapcsolatokat teremtsen, egy esetleges kiköltözés lehetőségeit felmérje, szóval valid opció.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem vagyunk egyformák. Én elégedett vagyok a melómmal, szeretem csinálni. Nem kell különösebben ismerkednem a környezettel, már húsz évvel korábban is elég otthonosan mozogtam Európában. Németországba bármikor kiköltözhetnék, de oda nem akarok. Jó ez így nekem. Havonta fixen két hetet melózok, a másik két hetemben azt csinálok, amit akarok. Akár évekre előre tudom, hogy mikor melózok és mikor vagyok szabad. Amíg megvolt az exem, addig az volt a menetrend, hogy szerdán végeztem, csütörtök reggel itthon voltam, szombaton indult a repcsim, este már Alicante -ban vacsoráztam. Egy hét múlva haza, szerda reggel irány Németország. Szóval, minden hónapban egy hetet a spanyol tengerparton töltöttem. De keserves a sors! :D
Melóban tök mindegy, hogy mit csinálok. Ha várakozok, akkor várakozok. Ahogy egy kollégám szokta mondani, csak arra kell figyelnünk, hogy az idő meg ne álljon. :) Letelik a két hét, becsukom a kamion ajtaját és csá.


AxBattler
(félisten)

Igen, korábban már írtál a munkádról; nyilván vannak előnyei. :R


Chaser
(titán)

: )

AxBattler
simán csinálnám, ez egy életforma, meg ugye kinek mi


Somatom
(veterán)
Blog

Csodálkoztam is. Amikor legutóbb kimentem, még 2 Erzsi volt a dízel. Két héttel később, hazainduláskor 1,78 -ért adták. Nemtom mi történt az utóbbi egy hétben, de ha lemegy 1,70 -re, akkor már megéri kint tankolnom.

Szerk.: Úgy látom, hogy most 1,76.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

nem tudom abból van-e több verzió, egyik kiskúton ma 665ft-ért láttam
csodálkoztam is mért nem 666ft akkor ;]
az 1.7 eur alatt van kicsivel


Somatom
(veterán)
Blog

A holtankoljak szerint a legközelebb levő kúton 711 a gázolaj, és máshol sem annyival olcsóbb, hogy megérje odamenni (már ha egyáltalán van). Ehhez képes ma 684 -ért tankoltam a motoromba OMV MaxxMotion 100Plus benzint.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

ez nem csudapest és kiskút, mindig jobb árakkal mint a nagyok


Somatom
(veterán)
Blog

Ha az ár dominálna, akkor Auchan -nál tankolnék 679 -ért, de azt inkább kihagyom. Egy W115 -be (állólámpás), vagy egy W123 -ba (zöldséges Merci) mindegy lenne, de a modern dízelek kényes jószágok. Pár Ft különbségért nem megyek ilyen kutakra. Budapesten a legbiztosabb az OMV prémium, mert azt Schwechat -ról hozzák.
Plusz, nekem azt is kalkulálnom kell, hogy a Fotintot Euróból váltom, ami csak korlátozott mennyidégben "jóáras" (Revolut). Tehát hamarabb megéri hazafelé osztrák OMV -nél teletankolnom.

[ Szerkesztve ]


aero.
(veterán)
Blog

Az Auchan az egyetlen kút, akik minden hónapban közzéteszik a méréseik eredményét, a 95-ös rendszeresen 98 oktános, szvsz legjobb "kis" kút. :R


kikikirly
(senior tag)
Blog

Ugyan, a férj őszintén hisz a női-férfi egyenjogúságban. :P


Somatom
(veterán)
Blog

Szóval, jobb minőségű, mint amiként árulják és még olcsóbb is. Szted ez nem sántít? Egyébként a benzinesek nem annyira kényesek az üzemanyag minőségére, mint a dízelek. Tízezrenként cseréltetek olajat és minden másodiknál gázolajszűrőt. Privát szerelőhöz járok, aki huszon éve foglalkozik Renault -tal. Mutatott nekem Auchannál tankolt autóból kivett gázolajszűrőt. Abból a gázolajból én nem kérek.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"... 95-ös rendszeresen 98 oktános, szvsz legjobb "kis" kút. ..."

Megnéztem 2022.11.04-n vizsgált mintavétel helye: Budakalász 95 és 98 jelzésű benzinek mérési jegyzőkönyveit.

Az adott napon a 95-ös benzin az E10 minősítésbe csak azért fér bele, mert a számolt biokomponens többlete a mérés határérték tűrésén belül marad.

A 98-as benzint Németország/Ausztria területén nem lehet forgalomba hozni, mert a biokomponens mennyisége meghaladja az E5 jelzésben megengedett maximum 5%-t. Ráadásul néhány régebbi járműbe, amibe E10 nem tölthető be, ezt sem szabadna használni.

A Super 95 E5 benzin tekinthető minőségi üzemanyagnak. Ezt csak néhány magyar kúton kínálják. Abban sem vagyok biztos, hogy valóban E5 és nem E10
A németeknél előfordul olyan időszak, amikor nincs elegendő E10 benzin. Ekkor azonos áron, az E10 is E5 benzin.

A legtöbb autósnak viszont nem szükséges a super E5 benzin. Az E10 többlet fogyasztása 1%. Kirívó esetben 2%. Az E5 bezin viszont 3-4% többletköltséggel jár.


bambano
(titán)
Blog

nincs olyan szabály, hogy a benzinbe mindig pontosan 5 vagy 10 százaléknyi bioetanolt kell belekeverni.
olyan szabály van, hogy a benzin bioetanol tartalma ÉVES ÁTLAGBAN 5 vagy 10 százalék. Ebbe nagyon simán és szabályosan belefér, hogy időnként olyan benzint tol a kútfej, amiben lényegesen több bioetanol van, mint 5%.


Somatom
(veterán)
Blog

A legtöbb benzines autó elviseli a gyengébb minőségű benzint. Az én motorom régi, karbis és most már bármikor jöhet olyan idő, hogy hónapokig nem tudom használni. Ezért ilyenkor már csak minőségi benzint tankolok és teli tankkal állok meg.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Éves átlagban? :Y

Nyilván a maximális százalék mennyiséget jelenti. Az a benzinkutas, amelyik onnan veszi az üzemanyagot, ahol olcsóbb, hogyan ellenőrzi az éves átlagot?

Lajos bátyád a veterán autójával betolja az E5 benzint, ami az E10-nek sem felel meg, az éves átlag ellenére generáloztathatja a motort. :(
Az éves átlagba, az üzemanyag helyett évente egyszer a híg fos beleférne. De ezzel egyszer sem megy az autó.

Szabványt nem építenek éves átlagra.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Nem lehet rá típusmódosítással befecskendező kiegészítőt szerelni az autóba. Az amerikai kocsikat így tuningolják. Jelentősebb fogyasztás csökkenés mellett, teljesítmény növekedés érhető el.

A karburátorba spriccelik be az üzemanyagot kívülről. Talán egy légmennyiség mérő is van a rendszerben és a gázpedál állást is méri a befecskendező.


Somatom
(veterán)
Blog

2004 -ben vásároltam a motort. Akkor már injektorosak voltak az új modellek. Az egyik kereskedő még talált nekem raktáron egy 2003 -as, karbisat. Szóval eszem ágában sincs átalakíttatni. Már csak azért sem, mert sikerült szereznem jó áron egy új, HSR42 -es, síktolattyús Mikunit. :)

[ Szerkesztve ]

üzenetek