[Re:] [t72killer:] Fapadisztán 2, avagy a Bp-Kanári saga folytatódik a Ryanair szervezésében - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


t72killer
(titán)
Blog

Mondjuk 50/50 a felelősség. A légitársaság az utolsó milliméterig kicentizte (=mi van, ha szembeszél fog fújni, le kell szállni Marokkóban tankolni??), a reptér pedig nem tudott ilyen precízen megfelelni a követelményeknek.


t72killer
(titán)
Blog

Egy kis háttérinfó.

"Ez egy heti járat és már csak azért is pikáns a történet, mert a Ryanair legdrágább budapesti járata. Erre nincsenek még 20 ezres jegyek se, egy vagyonért tudják adni őket, mert ez az egyetlen menetrend szerinti járat az egyik legnépszerűbb Kanári-szigetre." - ennyit az "olcsóságról"...

"Ha jól értjük, a feladottá átminősített kézipoggyászokat is kidobták, vagyis nulla cuccal mente, vagy mehettek volna sokan ." - ez mondjuk kérdőjeles.

"A szabályozás tehát szar, amilyen szigorú késésnél, annyira semmi joga nincs az utasnak csomagproblémánál. Ahogy a gépről az egyik utas elmondta, fel is világosították őket, hogy aki elrepül a csomagja nélkül, napi 50 euróért vásárolgathat, azt térítik meg. A szabályozásban csak "ésszerű mértékig" van, ez a Ryanair szerint tehát 50 euró. De ezt se szokták pöccre kifizetni, lásd a Wizz esetét, ahogy a búvárügyet kezelték." - ezekszerint nem Ryanair-specifikus a szarrágás.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

http://rtl.hu/rtlklub/hirek/nem-vittek-el-a-csomagokat-elalltak-a-gep-utjat

Ezek szerint nem igaz, hogy elállták volna a gép útját, de akit érdekel nézze meg a videót.


updog
(senior tag)
Blog

Nekünk a Neckermann szervezte az egész utat (nem bántam meg hogy nem én szívtam vele), a Travel Service (cseh) légitársaság charter járatával mentünk közvetlen TFS-re. Velük elégedett voltam.


t72killer
(titán)
Blog

A charter ugye teljesen külön biznisz, ott illene teljesen a nyaralókra szabni az utat.


tuki2200
(senior tag)

Kiderult, hogy Kubatovek is a gépen voltak, a fovaros vizsgalatot is inditott, hat ezt most benezte a Ryan, ha fideszessel kellemetlenkednek biztosra vehetik a buntit

[ Szerkesztve ]


Bird
(addikt)
Blog

Egy jó KuBaToV FTC "szurkolókkal", meglett biztonsági őrökkel MinDeNt elintéz! ;]


#56573440
(nagyúr)
Blog

Aszitted viccősz, aztán igazad lett? Munkás ökör in action.


Bird
(addikt)
Blog

De szép kis ország a miénk. :R Imádom a tisztaságáért, a törvénytisztelő- másokat segítő politikusokért... Ja ez nem az, egy lemezzel odébb! :D

A Hvg.hu cikke szerint Kubatov Gábor Fradi-elnök és Fidesz-képviselő is rajta volt a most vasárnapi gépen, és el is utazott a Kanári-szigetekre. Az Index a kabinetfőnökétől megkérdezte, hogy lehet-e összefüggés a kormányzati vizsgálat és aközött, hogy Kubatov is a gépen volt. Várjuk a választ, amint megérkezik, frissítjük a cikket.

Amikor ezt olvastam kiköptem a délutáni kvét. :D Köszönöm neked eme remeket. :C ;)

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

Akkor lett felulvizsgalva a kerületek által telepített, hitelesitetlen kihelyezett kamerák általi büntetések kérdésköre is, amikor honatyának fájt...


t72killer
(titán)
Blog

Ez van, elég gáz, hogy csak akkor működik az igazságszolgáltatás, ha egy nagyfőnök szívja meg, de legalább történik valami.


Lauda
(félisten)
Blog

Itt egyébként mi a probléma faktor? Szerintem jó, hogy vizsgálódnak. Más kérdés, hogy bármi változni fog-e, mert szerintem a légitársaságnem nagyon sérthetett törvényt. A biztonság mindenek felett áll és arról nem tehetnek, hogy annyi szart becsomagolnak az utasok, hogy különgép szükséges hozzá.

Amúgy érdekes, ilyenkor senkinek sem tűnik fel, hogy fapadoson utazott a kubatov.

[ Szerkesztve ]


Bird
(addikt)
Blog

Háááát mivel "másképp" jóval körülményesebb kicsiny porfészek országunkból a Kanári szigetekre jutni... Lehet nem is olyan meglepő? Mondhatni lehetetlen átszállás nélkül... Kjubi meg talán van olyan kényelmes. :D

[ Szerkesztve ]


bgufo
(csendes tag)

Mert a főni elvitte a az új OrbánForce 1-et máshova így kénytelen volt, Tóni helikoptere se volt épp kéznél.


t72killer
(titán)
Blog

Éppenséggel mehetett volna bécsből Austriannel - ezek után a fiaskók után inkább azt javasolnám az utazóknak (lévén nem csak a Ryanair, hanem a reptér is bakizott). Csakhát a franc se gondolta volna, hogy ekkora cirkuszt csinálnak. Bécsig meg valahogy el kell jutni, saját kocsival 3 óra, és persze +1-2hét parkolási ktg a bécsi reptéren, ami mondjuk egy politikusnak nem téma, de minek vesződjön vele, ha nem muszáj.

Visszatérve az átlag földi halandó nyaralóra: a magyar utazónak ugyebár van ez, kb 500EUR retúr árban csomagok nélkül, és van Austrian, 700EUR-ért. Felmerül a kérdés, hogy tényleg akar az ember 200EUR-nál nagyobb értéket egy plusz bőröndben vinni, vagy megelégszik a kicsi kézipoggyászban elférő fürdőgatyával, fogkefével?

Itt jönni szoktak a kisgyerekes utazókkal: valóban, az első utunkra még cumisüveg-fertőtlenítőt is vittünk (:Y), de a cuccok 90%-a itt is felesleges. Az a pár darab ruha, repülési időre szánt kaja/pelenka szintén elfér a gyerek kézipoggyászában. A babakocsi meg külön, a tolószékekkel azonos kategória - se fizetni nem kell érte, se aggódni, hogy kidobálják a rongyrázómarcsáék esküvői bőröndjeivel együtt.

[ Szerkesztve ]


Wlac
(Ármester)

Belsősként annyit elárulhatok, hogy első alkalommal (már ha ez alatt a másfél héttel ezelőtti eseményekre gondolsz) is pont ugyanez történt. A média valamiért úgy hozta le, mintha a csomagokra nem akartak volna várni, de várhatott volna a kapitány napestig is, a gép túl volt terhelve. A gép pedig valóban sokat tankolt, de nem tankoltak bele többet, mint kellett volna. Nem tudom, hogy az ismerősöd melyik cégnél dolgozik, de feltételezem túl tankolás alatt arra gondolt, amikor a tanker még "csöpögtet" bele pár tíz kiló üzemanyagot. Az valóban minden napos, és egyáltalán nem probléma (az APU még az állóhelyen gondoskodik róla, főleg ha megy a légkondi is a gépben).

Egyszerűsítve szimplán arról van szó, hogy a Ryanair alacsonyabb maximális felszállósúlyt határozott meg a legtöbb gépén, mint amit a gyártó, mivel így kevesebb illetéket is kell fizetnie a reptereken. Ez a járatai jelentős részén tök jól működik, mivel átlagban az utasok 30-40 százalékának szokott csak csomagja lenni, szóval bőven a korlátozott súly alatt szokott repülni. A kanári szigetekre azonban olyan gépek szoktak járni, amiknél ez a limit magasabb. Na, valamiért mostanában ez a dolog elmarad, mintha figyelmetlenségből tök "átlagos" gépet küldenének erre a járatra, holott ott mindig is nagyon sok volt a feladott poggyász. A túl súllyal meg nem lehet mit csinálni, ha elfogy az underload, akkor hisztizhet bárhogy az utas, a gép nem fogja elvinni a poggyászt.

Van egy kis rálátásom a dologra, mivel utasként én is kerültem már szo... jártam rosszul (Frankfurtból nem jött velem Philadelphiába a poggyászom, és három napig tartott, mire megkaptam), jelenleg pedig a repülésben dolgozom, és látom, hogy mi folyik ott. A Ryanair valóban egy elég alja társaság, mind utasszempontból, mind kiszolgálás szintjén, de így tud olcsó lenni. Engem is baromira zavar, hogy még a gépen is tukmálják az emberre a dolgokat, cserébe tavaly 6000 forintért mentem Korfura. Megértem az utasokat is, akik miután rákészültek a nyaralásra, szembesültek azzal, hogy lehet nem lesz ott a cuccuk. Azzal azonban, hogy ők leszállnak a gépről, nem a légitársaságot szívatják (ilyen jegyárak mellett nem kell, hogy az imázsukkal foglalkozzanak), hanem a földi kiszolgálót, aki túlórázhat emiatt, és magukat, mert nem repülnek. És természetesen azt ne felejtsük, hogy az itt maradt poggyászok egy-két órán belül már elindulnak az utasok után. Kellemetlen, de nem végzetes.

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

Hmm, pedig a multkorit megpróbálták full a reptérre kenni. Viszont ha így néz ki a sztori, akkor várhatóak további botrányok.

"a Ryanair alacsonyabb maximális felszállósúlyt határozott meg a legtöbb gépén, mint amit a gyártó, mivel így kevesebb illetéket is kell fizetnie a reptereken." - gondoltam, hogy van itt egy kis extra szarrágás a képletben :((( . Tehát egy telefon a Ryan főnöknek, hogyasszongya "főnök, becsekkoltuk az összes utast, sok a csomag, befizetne egy kör nagyobb felszállósúlyra és 500liter extra keróra?" Denem, inkább megspórolják az illetéket és a kerozin árát, utas meg szív. Olcsó hús és híg lé esete...

"És természetesen azt ne felejtsük, hogy az itt maradt poggyászok egy-két órán belül már elindulnak az utasok után." A múlt heti körben ez 4 napig tartott, pedig nem interkontinentális út. Nyilván így volt olcsóbb.

[ Szerkesztve ]


Wlac
(Ármester)

Sajnos maximum súllyal csak bizonyos gépeik repülhetnek, így a földön hiába látják, hogy nem lesz elég a szabad súly, nem lehet mit tenni. Ha a gép csak maximum 72 tonnára van belőve, akkor lehet telefonálgatni bárkinek, az nem lesz több. Itt egyértelműen az a személy hibázott, aki kitalálta, hogy erre az útvonalra elég lesz egy ekkora gép is. Hogy ez most figyelmetlenség, kísérletezés vagy szimplán a nagyobb gépek máshol való használata miatt van, senki nem tudja, erre a választ max egy-két ember ismeri egy dublini irodában.

Egyébként ismétlem magam, bármilyen Ryan döntés mögött a spórolás áll. Hívhatjuk ezt bizonyos dolgok rágásának vagy üzleti érzéknek, tök mindegy, a cég így képes ennyire olcsó lenni. Ha valaki nem akar ebbe belefutni, akkor választhat drágább nem fapados társaságokat is, ahol garantáltan nem lesz semmi hasonló probléma.

Az pedig, hogy a kapitány a reptérre kente a dolgot, ésszerű lépés a részéről. Ha azt mondja, hogy ő nem hajlandó így felszállni, vagy hogy a rampás bepakoltatni a gépet, abból simán vasvillás parasztlázadás lesz, mivel ott vannak az (utasok szemében) felelősök. Ha azonban egy arc nélküli valamire fogja (leállt a szalag), azt könnyebben elfogadja bárki.

Egyébként személyes megjegyzésem annyi, hogyha valaki nyaralni szeretne, menjen charterrel. A héten konkrétan másfél órán keresztül állt a gép extrában a földön, mivel ott valóban a szalagrendszer volt túlterhelve, és nem érkeztek a poggyászok a géphez. A kapitány azt mondta, hogy nem érdekli, hogy mennyit késnek, ő nem akar egy családot sem megszívatni azzal, hogy nem kapják meg a cuccukat, inkább vár. A cég pedig, mivel egy nyaralásra specializálódott társaságról van szó, azt mondta neki, hogy rendben van. Ilyen egy menetrendszerinti járatnál nincs. A kapitány, még ha jó fej is, pár perccel hülye indokokra hivatkozva el tudja tolni az indulást, de pont egy fapadosnál ezt nem fogja szeretni az iroda, mivel ez pénzkiesés nekik.

Az pedig, hogy a múltkori körben négy napig tartott a poggyászok útja, valóban sok, maximum egy-két nap alatt ott kellene lennie. A repülésnek ehhez a részéhez már nem értek, de a lényeg, hogy a lemaradt poggyászokat nem csak az a társaság viszi, akik itt hagyták, hanem a vele egy szövetségben lévő partnerek is. Sanszos, hogy a fapadosok nincsenek benne ezekben a csoportokban (tagdíj), így egy ilyen szituációban magukra vannak utalva.

üzenetek