üzenetek

hozzászólások


Silεncε
(őstag)

Az óraadós részre: gyakornokként dolgozok már több, mint másfél éve. Nálunk a cégnél rendszeresen szerveznek kurzusokat, az egyiket az egyik kolléga tartja, a jobbaknak a kurzus végén általában felajánlják, hogy jöjjenek el interjúzni. Nyilvánvaló, hogy a szándék itt is az, hogy elcsábítsák az ígéretes munkaerőt.

A másikra: nálunk is volt több ilyen tárgy már eddig (most is van egy), élveztük is (kivéve, hogy sikerült kicsit beválasztani a csapatból, így a 6 ember munkáját hárman hárman csináltuk. Ez van). A többivel egyet értek én is, de attól sem lehet elvonatkoztatni, hogy muszáj az alapokat megtanulni ahhoz, hogy valami érdekesebbet, izgalmasabbat, bonyolultabbat csináljunk. Ezért nem is értem, hogy az alap kötprogokat miért nem hajlandóak egyesek (elég sokan) megcsinálni, mikor ezeknek pont az lenne a lényege, hogy begyakorolja az alap dolgokat, fejlesztőkörnyezeteket megismerje, a debugolást, stb... De az ő dolguk, csak aztán nem kell felháborodni, ha nem megy. Gyakorlás nélkül persze hogy nem fog menni.

Amit mondasz, tényleg jó lenne, csak a legnagyobb baj itt a létszám. Nálunk az évfolyamon van 400-500 diák, vegyesen proginfo, mérnökinfo, stb. Na, most ennyi embernek egyedi projekteket kitalálni, mindet egyenként külön-külön ellenőrizni nagyon nagy munka. Néhány tucat diáknál ez megoldható lenne (tipikusan MsC már), de BsC-n kb lehetetlen megoldani. Kevés hozzá az oktató, a tanterv is kötött, kevés mozgásteret hagy az oktatóknak-gyakvezeknek minden téren. Persze a létszámmal is lehetne kezdeni valamit (kezdetnek mondjuk emelni a ponthatárokat, hogy ne utólagos kiszórás legyen, hanem előre szűrjünk), de szerintem ez pont nem az a szakma, ahol ez jól működik

de ugye csökkennek a helyek a felsőoktatásban, úgyhogy fogyni fog ez...

[ Szerkesztve ]

üzenetek