üzenetek

hozzászólások


snecy20
(veterán)

Arról nincs kimutatás, hogy hány telefonnyomkodás vezet közvetlenül balesethez? Gyanítom, hogy elég durván figyelemelvonó a mobil...

[ Szerkesztve ]


ntomka
(nagyúr)
Blog

A rendőrök akik a háromlábú mellett ülnek menjenek ki az utakra és szedjék ki a forgalomból azokat, akik így vezetnek. Nem lesz nehéz találni, baromi sokan csinálják. Egy idő után elterjedne, hogy rámentek erre (is) és akkor páran visszafognák magukat. A háromlábúkat meg fixen kitenni és átlagsebesség alapú rendszert bevezetni.

Problem solved. Szívesen.

(#1) snecy20: Gyanítom ez nem mérhető olyan objektíven, mint a gyorshajtás vagy az ittas vezetés, mert nehezebb bizonyítani utólag, hogy az a telefon kézben volt vagy a telefontartóból repült ki.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

lehetne még csiszolni ezen a poszton, mert ez így bulváros...
például a vezetés közbeni telefonhasználat nem elég pontos megfogalmazás ahhoz, hogy ki lehessen jelenteni, hogy szabálysértő. ha például engem felhívnak vezetés közben, és okostelefonom van, ami a kocsi gyári kihangosítójára van kötve, akkor azon beszélni teljesen szabályos.


vimes
(senior tag)
Blog

Nyilván nem erre gondoltak...


Reggie0
(félisten)

"...Magyarországon a leggyakoribb közúti szabálysértések egyike a vezetés közbeni telefonhasználat.."

Helybol hazugsag. Lehet menet kozben telefont hasznalni, csak nem szabad kezben tartani. Olyan szabalysertes nincsen, hogy telefonhasznalat vezetes kozben.

Arrol nem is beszelve, hogy egyre tobb jarmuben elerheto az Android Auto, amivel a navigacio megjelenitese vagy akar a zenehallgatas is telefonhasznalattal jar.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"tízből nyolcan ismernek olyan sofőrt, aki kézben tartva rendszeresen használja a telefonját a volán mögött.": ez meg nem mond semmit, mert lehet, hogy az a nyolc mind ugyanazt az egy embert ismeri, de az is lehet, hogy mind a nyolc ismer fejenként 10 másikat, aki különbözik... :P


vhw
(addikt)

Mennyiben más, ha az autó menürendszerében vagy a naviban matat a felhasználó?
Már a rádió/klíma használathoz is le kell pillantani 1-2 másodpercekre.


Reggie0
(félisten)

Akik 2017-ben az aprilisi hoesesben az uton ragadtak/behavazodtan napokra es jarattak a motort, hogy ne fagyjanak meg, azok feltehetoen mind a volan mogott hasznaltak a telefonjukat.

[ Szerkesztve ]


micimacko
(aktív tag)

Nem értelek titeket...nagyon jól tudja mindenki, hogy arra vonatkozott, hogy vezetés közben nyomkodja úgy a telefonját, hogy közben lefele bámul, Facebookozik, Viberezik, Messengerezik...stb., ami elvonja a figyelmet.
Annyi dashboard-ra, windshield-re szerelhető tartó van, amivel kihangosítva lehet úgy vezetni, hogy ne vonja el a figyelmünket, mégis a sok paraszt hagyományos módon telefonál vezetés közben. :(((


Foglalt név
(addikt)

Ami sajnos ezesetben kiábrándító, hogy ez talán az egyetlen olyan tajparasztság, ahol a keleti blokknak nincs egyértelmű előnye. Amerikában már 5 éve is falra másztam ettől, az öreg kontinensre csak pár éve ért el, viszont sikerült a kamionsáv(jobb szélső) mellé egy telefonsávot (középső) is kreálni az autópályákon.
Jöhetnek az önvezető autók, mert saját magunkat tettük alkatlanná ennek a feladatnak az elvégézésre. Én tényleg sajnálom... :(


hcl
(félisten)
Blog

Sosem értettem ezeket. Már egy rádióállítgatás is baromi figyelemelvonó nekem, de a gépelés másnak is. Max felvenni szoktam a telefonyt (van kihangosítóm).


himpike
(aktív tag)

Ismerek olyat aki filmet néz vezetés közben évek óta. 12 tonnáson :DDD
De a feliratost nem szereti :DD

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Az ilyet úgy felnyomnám a rendőrségnél mint az állat, lehet akármekkora haver. :W


Reggie0
(félisten)

Ha arra vonatkozott, akkor miert olyan nehez azt irni?


Hiftu
(senior tag)

Petőfi-hídnál 10 perc alatt összeszámolok átlag 15-20 szabálysértőt (telefon + öv). Ezt úgy, hogy sokat nem látok (5 sáv, vagy sokan jönnek egyszerre) és a véleményes eseteket nem számolom.


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem kell meredek szögben lepillantani, hacsak nem valami nagyon korai LCD kijelzős autóról van szó. Jelenleg az a bevett tervezési gyakorlat, hogy a szélvédő vagy műszeregység síkjától nem lehet lentebb a gyári kijelző, hogy ne essen ki teljesen a látómeződből az út a menü kezelése közben (de bonyolultabb menüpontok gyakran teljesen ki is kapcsolnak 10 km/h fölött, nem tudom erre van-e már EU-s rendelet). Ellenben ha valaki az ölében tartott okostelefont nézegeti az tényleg esélyt sem ad magának, hogy az útból is lásson valamit közben.

(#1) snecy20: Van erre egy csomó kutatás, - nyilván kimutatható a hatása -, de ahogy a bejegyzés is állítja, öröm az ürömben, hogy a teflon nyomkodás nagy része városi forgalomban, közlekedési csúcsidőben (reggeli és délutáni dugóban) történik, amikor nagyobb kárt nem nagyon tudnak okozni az autósok.

[ Szerkesztve ]


rover45
(senior tag)
Blog

Egy 5 ezer fős kisvárosban élek.
Az összes rendőr és a helyi rendőrfőkapitány is minden áldott nap, vezetés közben kézből telefonál... :(

35 éves felelőtlen suttyó vagyok, de az első dolgom volt a feleségem és a saját autómba is kihangosítós fejegységet venni.


Karex
(senior tag)

"nagyobb kárt nem nagyon tudnak okozni az autósok"
Igen, ez így talán helyes, de nem szabad elbagatellizálni.

"Még" csak 2 éve ingázok napi ~25 km-t egy kisebb robogóval, forgalmas budapesti szakaszokon. Mivel nem a dugóban állok, hanem el tudok haladni autósok mellett, nagyobb mintavételezéssel dolgozom :). A bizonytalan sávtartás, hirtelen sávváltás, zöld lámpánál leragadás/későn indulás esetén, melléjük érve 10-ből 8 esetben azt látom, hogy a telefont nézik, nem az utat, környezetüket.

Ha nem is közvetlen veszélyt jelentenek (eddig még csak 2-3 alkalommal kellett vészfékeznem emiatt ;) ), de semmiképpen sem képesek felvenni a forgalom normális ritmusát. Ebből következően pedig torlódások, dugók alakulnak ki -> ilyenkor nyomkodják unalmukban a telefont, hiszen úgyis csúcsidő van, igaz? :D

[ Szerkesztve ]


Kékes525
(félisten)

A felháborító az, hogy a rendőrök tudják, sőt látják a szabálysértőket, de nem tesznek semmit. Néhány éve láttam, ahogy két rendőr előtt ment el egy autós, és a kezében egy mobil volt, amivel telefonált. Megkérdeztem a rendőröket, miért nem csinálnak semmit, a válasz az volt, hogy nem tudják bizonyítani. Nem lehet lefényképezniük? A mai korban ez akadály? Az összes autóstól elvenném a jogosítványt, aki nem szabályosan használja a mobilt. Az még rendben van, hogy a saját biztonságát kockáztatja, de másokét is lehet büntetlenül?

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Mennyiben más, ha az autó menürendszerében vagy a naviban matat a felhasználó?"
Menet közben nincs mit matatni a jármű menetrendszerében. A naviban is csak annyi lehet, hogy elfogadod az alternatív útvonalat vagy sem.
A modernebb megoldások, amik teljesen támogatják az Android Autot, útközben letiltják a gépelést. Hangutasításra viszont reagálnak. Én szoktam szóban válaszolni a WhatsApp üzenetekre, ha valóban fontosak. (És viszonylag jó hatásfokkal váltja át írásra a szóbeli üzenetet a rendszer.)

"Már a rádió/klíma használathoz is le kell pillantani 1-2 másodpercekre."
A rádió állítgatásához nagy segítség a kormánykonzol. Kicsit szokni kell, utána már ránézés nélkül is megy a dolog. A sebességváltót sem szokás nézegetni váltáskor.

üzenetek