üzenetek

hozzászólások


snecy20
(veterán)

Arról nincs kimutatás, hogy hány telefonnyomkodás vezet közvetlenül balesethez? Gyanítom, hogy elég durván figyelemelvonó a mobil...

[ Szerkesztve ]


ntomka
(nagyúr)
Blog

A rendőrök akik a háromlábú mellett ülnek menjenek ki az utakra és szedjék ki a forgalomból azokat, akik így vezetnek. Nem lesz nehéz találni, baromi sokan csinálják. Egy idő után elterjedne, hogy rámentek erre (is) és akkor páran visszafognák magukat. A háromlábúkat meg fixen kitenni és átlagsebesség alapú rendszert bevezetni.

Problem solved. Szívesen.

(#1) snecy20: Gyanítom ez nem mérhető olyan objektíven, mint a gyorshajtás vagy az ittas vezetés, mert nehezebb bizonyítani utólag, hogy az a telefon kézben volt vagy a telefontartóból repült ki.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

lehetne még csiszolni ezen a poszton, mert ez így bulváros...
például a vezetés közbeni telefonhasználat nem elég pontos megfogalmazás ahhoz, hogy ki lehessen jelenteni, hogy szabálysértő. ha például engem felhívnak vezetés közben, és okostelefonom van, ami a kocsi gyári kihangosítójára van kötve, akkor azon beszélni teljesen szabályos.


vimes
(senior tag)
Blog

Nyilván nem erre gondoltak...


Reggie0
(félisten)

"...Magyarországon a leggyakoribb közúti szabálysértések egyike a vezetés közbeni telefonhasználat.."

Helybol hazugsag. Lehet menet kozben telefont hasznalni, csak nem szabad kezben tartani. Olyan szabalysertes nincsen, hogy telefonhasznalat vezetes kozben.

Arrol nem is beszelve, hogy egyre tobb jarmuben elerheto az Android Auto, amivel a navigacio megjelenitese vagy akar a zenehallgatas is telefonhasznalattal jar.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"tízből nyolcan ismernek olyan sofőrt, aki kézben tartva rendszeresen használja a telefonját a volán mögött.": ez meg nem mond semmit, mert lehet, hogy az a nyolc mind ugyanazt az egy embert ismeri, de az is lehet, hogy mind a nyolc ismer fejenként 10 másikat, aki különbözik... :P


vhw
(addikt)

Mennyiben más, ha az autó menürendszerében vagy a naviban matat a felhasználó?
Már a rádió/klíma használathoz is le kell pillantani 1-2 másodpercekre.


Reggie0
(félisten)

Akik 2017-ben az aprilisi hoesesben az uton ragadtak/behavazodtan napokra es jarattak a motort, hogy ne fagyjanak meg, azok feltehetoen mind a volan mogott hasznaltak a telefonjukat.

[ Szerkesztve ]


micimacko
(aktív tag)

Nem értelek titeket...nagyon jól tudja mindenki, hogy arra vonatkozott, hogy vezetés közben nyomkodja úgy a telefonját, hogy közben lefele bámul, Facebookozik, Viberezik, Messengerezik...stb., ami elvonja a figyelmet.
Annyi dashboard-ra, windshield-re szerelhető tartó van, amivel kihangosítva lehet úgy vezetni, hogy ne vonja el a figyelmünket, mégis a sok paraszt hagyományos módon telefonál vezetés közben. :(((


Foglalt név
(addikt)

Ami sajnos ezesetben kiábrándító, hogy ez talán az egyetlen olyan tajparasztság, ahol a keleti blokknak nincs egyértelmű előnye. Amerikában már 5 éve is falra másztam ettől, az öreg kontinensre csak pár éve ért el, viszont sikerült a kamionsáv(jobb szélső) mellé egy telefonsávot (középső) is kreálni az autópályákon.
Jöhetnek az önvezető autók, mert saját magunkat tettük alkatlanná ennek a feladatnak az elvégézésre. Én tényleg sajnálom... :(


hcl
(félisten)
Blog

Sosem értettem ezeket. Már egy rádióállítgatás is baromi figyelemelvonó nekem, de a gépelés másnak is. Max felvenni szoktam a telefonyt (van kihangosítóm).


himpike
(aktív tag)

Ismerek olyat aki filmet néz vezetés közben évek óta. 12 tonnáson :DDD
De a feliratost nem szereti :DD

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Az ilyet úgy felnyomnám a rendőrségnél mint az állat, lehet akármekkora haver. :W


Reggie0
(félisten)

Ha arra vonatkozott, akkor miert olyan nehez azt irni?


Hiftu
(senior tag)

Petőfi-hídnál 10 perc alatt összeszámolok átlag 15-20 szabálysértőt (telefon + öv). Ezt úgy, hogy sokat nem látok (5 sáv, vagy sokan jönnek egyszerre) és a véleményes eseteket nem számolom.


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem kell meredek szögben lepillantani, hacsak nem valami nagyon korai LCD kijelzős autóról van szó. Jelenleg az a bevett tervezési gyakorlat, hogy a szélvédő vagy műszeregység síkjától nem lehet lentebb a gyári kijelző, hogy ne essen ki teljesen a látómeződből az út a menü kezelése közben (de bonyolultabb menüpontok gyakran teljesen ki is kapcsolnak 10 km/h fölött, nem tudom erre van-e már EU-s rendelet). Ellenben ha valaki az ölében tartott okostelefont nézegeti az tényleg esélyt sem ad magának, hogy az útból is lásson valamit közben.

(#1) snecy20: Van erre egy csomó kutatás, - nyilván kimutatható a hatása -, de ahogy a bejegyzés is állítja, öröm az ürömben, hogy a teflon nyomkodás nagy része városi forgalomban, közlekedési csúcsidőben (reggeli és délutáni dugóban) történik, amikor nagyobb kárt nem nagyon tudnak okozni az autósok.

[ Szerkesztve ]


rover45
(senior tag)
Blog

Egy 5 ezer fős kisvárosban élek.
Az összes rendőr és a helyi rendőrfőkapitány is minden áldott nap, vezetés közben kézből telefonál... :(

35 éves felelőtlen suttyó vagyok, de az első dolgom volt a feleségem és a saját autómba is kihangosítós fejegységet venni.


Karex
(senior tag)

"nagyobb kárt nem nagyon tudnak okozni az autósok"
Igen, ez így talán helyes, de nem szabad elbagatellizálni.

"Még" csak 2 éve ingázok napi ~25 km-t egy kisebb robogóval, forgalmas budapesti szakaszokon. Mivel nem a dugóban állok, hanem el tudok haladni autósok mellett, nagyobb mintavételezéssel dolgozom :). A bizonytalan sávtartás, hirtelen sávváltás, zöld lámpánál leragadás/későn indulás esetén, melléjük érve 10-ből 8 esetben azt látom, hogy a telefont nézik, nem az utat, környezetüket.

Ha nem is közvetlen veszélyt jelentenek (eddig még csak 2-3 alkalommal kellett vészfékeznem emiatt ;) ), de semmiképpen sem képesek felvenni a forgalom normális ritmusát. Ebből következően pedig torlódások, dugók alakulnak ki -> ilyenkor nyomkodják unalmukban a telefont, hiszen úgyis csúcsidő van, igaz? :D

[ Szerkesztve ]


Kékes525
(félisten)

A felháborító az, hogy a rendőrök tudják, sőt látják a szabálysértőket, de nem tesznek semmit. Néhány éve láttam, ahogy két rendőr előtt ment el egy autós, és a kezében egy mobil volt, amivel telefonált. Megkérdeztem a rendőröket, miért nem csinálnak semmit, a válasz az volt, hogy nem tudják bizonyítani. Nem lehet lefényképezniük? A mai korban ez akadály? Az összes autóstól elvenném a jogosítványt, aki nem szabályosan használja a mobilt. Az még rendben van, hogy a saját biztonságát kockáztatja, de másokét is lehet büntetlenül?

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Mennyiben más, ha az autó menürendszerében vagy a naviban matat a felhasználó?"
Menet közben nincs mit matatni a jármű menetrendszerében. A naviban is csak annyi lehet, hogy elfogadod az alternatív útvonalat vagy sem.
A modernebb megoldások, amik teljesen támogatják az Android Autot, útközben letiltják a gépelést. Hangutasításra viszont reagálnak. Én szoktam szóban válaszolni a WhatsApp üzenetekre, ha valóban fontosak. (És viszonylag jó hatásfokkal váltja át írásra a szóbeli üzenetet a rendszer.)

"Már a rádió/klíma használathoz is le kell pillantani 1-2 másodpercekre."
A rádió állítgatásához nagy segítség a kormánykonzol. Kicsit szokni kell, utána már ránézés nélkül is megy a dolog. A sebességváltót sem szokás nézegetni váltáskor.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Mondjuk a navigációs app használata miatt ez nem tisztán fekete vagy fehér szitu, de amúgy én se preferálom a telefont használtatát vezetés közben. Ültem már olyan nő mellett, aki vezetés közben tartotta a mobilját és dumált, majd amikor rendőrt látott, akkor a kormányra tette. Nem tudta jól megfogni,
Szerencsére a mostani párom nem ilyen, és ha valaki vezetés közbeni mobilozást szeretne, az nézze meg pl. ezt a videót.

(#19) Kékes525 Jó egy évtizede egy kollégámat lemeszelték a rendőrök, mivel látták, hogy vezetés közben telefonált. Vett is utána egyből egy kihangosítót, meg is jegyezte, hogy kb. a bírsággal megegyező ára volt.

[ Szerkesztve ]


macilaci78
(nagyúr)

Csak a Telekom és Vodafon ügyfelei, a Telenor nem küldött sms-t. ;]


bambano
(titán)
Blog

"Menet közben nincs mit matatni a jármű menetrendszerében.": ezt majd magyarázd azoknak, akiknek a klímavezérlése a központi menüben van. meg ott van még a menettulajdonságok menüje, van, amelyik autónál azt is indokolt babrálni.


hcl
(félisten)
Blog

Volt kollegát megállították Pécsett. Mondták neki, hogy látták, amint kézből telefonált.
A csaj a haját túrta, arra hitték.
Megnézték a telefont, órák óta nem volt semmi a híváslistában. Elengedték.

Amúgy navigáció, zenelejátszás nekem is telefonról megy (meg ugye kihangosítás is van). Tartóban van a középkonzolon. Szépen látom, illetve ha ketten megyünk, akkor asszony nézi (néha kézből), így a hangutasítások mellett könnyebb navigálni.
Ha meg nincs bedugva a teló a kihangosítóra, és úgy csörög, akkor így járt, majd felveszem, ha megálltam..

Ha ezt egy 20 éves Astrában meg lehet csinálni, akkor nem értem, hogy az újabb autókban, amiben BT kihangosogó van, miért kell kézből.
Ja, mert idióta a user. Nem csak a telefonhoz, valószínűleg úgy általában is :D

[ Szerkesztve ]


BoB
(veterán)
Blog

Olaszországban ez az arány 10 / 10 ami mellé hozzájön még a vezetés melletti laptopozás is...


Hieronymus
(addikt)
Blog

Helyes.
A menettulajdonságok változtatása valóban fontos és gyakran kell állítgatni. Az automatikára nem szabad bízni ezt a fontos döntést Az automata klímát meg folyamatosan kell piszkálni. Főleg, ha váltóláza van a vezetőnek.. :D


hcl
(félisten)
Blog

WTF :D


vhw
(addikt)

Akkor "indokolt esetben" idönként azert a telefonra is rá lehet nézni? Csak annyira, amennyire egy manuális klíma, vagy kormányról nem vezérelhetö rádió igényli?
Esetleg emlithetö lehet a vezetes közbeni dohányzás, evés-ivás (nem feltétlen sört).


Aventador91
(őstag)

azért nem mindegy hogy vezetés közben telefonnyomkodás vagy telefonnyomkodás közben egy kis vezetés ;]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Amennyiben a jogszabályok megengedik igen. Ha nem akkor nem. Ha a klíma piszkálását is tiltani fogják, akkor azt sem.


Reggie0
(félisten)

Vagy uj uticelt allitasz be, vagy keresed a kerulo utcakat. Stb. stb.. Aztan lehet tarcsazni vagy kontaktot kikeresni, ha esetleg te akarsz hivni valakit. Klimat mar nem lehet rendesen allitani, azaz egyes funkciokat csak kozepkonzolrol lehet, amiota behoztak a csodalatos touch lcd-ket (lasd audi).

Az auto menettulajdonsagait pedig allitgatni kell, az automatika nem lat, csak azt ismeri fel mennyire rangatod a kormanyt vagy nyomogatod a pedalt, de annak nem feltetlen van sok koze a korulmenyekhez. Sot jobb is ha nem automata, mert pl. a szervo erejenek valtoztatasa elegge zavaro tud lenni, mert nem mindig egyertelmu, hogy a sikosabb utfelulet miatt valtozik a kormany ellenallasa vagy az automata allitas miatt. A gazpedal erzekenyseg automata allitasa pedig kulon jopofa lefulladasokat tud eredmenyezni lampanal indulaskor.

[ Szerkesztve ]


hunluki
(senior tag)

Rendőrök elég lazán veszik a törvényeket. Anno (~6-7 éve) Árpád hídnál rendőrpalota előtti villamosmegállóban hallottam fél füllel hogy xy filmet szedtek le enmagról és majd nézik este bent melóban. Mindezt akkor amikor nekem már 50+ játékom volt steamen.

Amúgy kocsiban ne nyomkodja senki a telefonját. Navira oké, zenére oké, de ezeket elindítod induláskor, navira rábökni ha van valami pedig még belefér ha rögzítve van, persze azt is csak ha a helyzet engedi és nem balesetveszélyes. Ezen felül ott a hangvezérlés, ha fel kell hívni valakit akkor simán kütyü aszisztense tárcsáz neked, messenger és egyéb szöveges üzenet bőven ráér ha megérkeztél.

[ Szerkesztve ]


freeknight
(őstag)
Blog

Szerintem egyáltalán nem megengedhető a mobiltelefon nyomkodása semmilyen formában vezetés közben. Nem bír ki a tahója 1-2 órát? Oda van rohadva az a sz*r a kezéhez?
Itt nyilván nem arról van szó, aki kihangosítóval beszél - bár még az is elvonja valamennyire a figyelmet, lásd minden buszon a kiírást, hogy a sofőrrel beszélgetni tilos.
De amit egyesek csinálnak, az nem figyelemelvonás, hanem életveszély kategória. Megy a pályán 150-el közben "kycsimmel" messengerezget, de úgy, hogy akár 10 másodpercekig nem is néz rá az útra...

[ Szerkesztve ]


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Végül is az önvezető autók korában élünk... ;]


hcl
(félisten)
Blog

Úticál beállítása azért inkább ne, az sok navigációval még nem vezetés közben is macera.
De pl. rábökni a Google térképen a navigációra, hogy vége, az még talán.


bambano
(titán)
Blog

azt, hogy vége a navigációnak, pont nem sorskérdés benyomni. ha csak akkor nyomom be, mikor már leparkoltam, akkor se dől be a világ.

(#26) Hieronymus "A menettulajdonságok változtatása valóban fontos és gyakran kell állítgatni.": pedig kell, és nem fogja automata kitalálni, hogy mi a helyzet. induláskor sportosabb módra kell kapcsolni, hogy hamarabb bemelegedjen a motor, mert ettől csökken a környezetszennyezés a városban. ha felértem az autópályára, túra módba kell kapcsolni, mert akkor kényelmesebb a rugózás, visszaveszi a motorerőt, nagyobb távolságot hagy, stb. amikor beértem pestfaluba, akkor meg ki kell kapcsolni a túra módot, ha nem akarok forgalmi akadályt képezni a pesti forgalomban.

ugyanígy: beleülök, klíma minimumra, amíg kifújja a meleget az utastérből és engem is lehűt valamennyire. utána feljebb tekerem, mert nem akarok megfagyni. de jöhet eső, időjárás változás, egyéb esemény, ami miatt babrálni kell a műszerfalat.

ha lesz jogszabály, ami megtiltja a klíma tekergetését, akkor lesz jogszabály, amire tojni fogok magasról. például ha megtiltja jogszabály, hogy babráljam az adaptív tempomatot, azzal az automata vészfékezés használatát is megtiltja, amit éppen most tett kötelezővé az eu. úgyhogy csak megfontoltan kívángassunk jogszabály változásokat.


hcl
(félisten)
Blog

Nem hát, de az egy érintés. Sokszor idegesítő, amikor tovább dumál.


bambano
(titán)
Blog

oszt akkó' mi van, ha még a bádogtérkép gizije is ricsajozik? :)
ha magad parkolsz be, akkor úgyis elnyomja a ricsajt a tolatóradarok hisztije.
ha meg hagyod az automatára a parkolást, akkor meg te fogsz éktelenül káromkodni, hogy már megint le akarta zúzni a melletted állót, úgyhogy pont nem fog érdekelni, mit magyaráz gugliné a műszerfalból, mint az su2 forgatásán :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

A duma nálam le van kapcsolva.
Egy bonyolultabb kereszteződésben vagy elágazásban nem elég intelligens a beszédre alakítás. A sáv mutatása sokkal korrektebb. Más megközelítésből. Számomra a navigáció nem a cél megtalálását, hanem a leggyorsabb útvonal megtalálását jelenti.


htomi85
(tag)

A modern autókban belefér, szinte magukat vezetik.
Sávtartóval, adaptív tempomattal és vészfék asszisztenssel mégis mi baj lehet?


8th
(addikt)
Blog

Remélem csak irónia volt.


hcl
(félisten)
Blog

Még mindig egy 2000-es Astrám van, abban nincs radar (viszont kilátni hátra).
Mondom, tök feleslegesen ne dumáljon, és néha nem is a célig navigálok.
Nem mindenki úgy használja ezeket a dolgokat, mint a nagy átlag. :)


btprg
(senior tag)
Blog

Ez még piskóta ahhoz képest, amit én tapasztaltam. Egyszer Pécsről jöttünk haza az öreg 6-oson, és volt valami útszakasz, ahol 40-es tábla és dupla záróvonal volt. Na ott előzött le kövér gázzal egy rendőrautó (nem használt megkülönböztető jelzést), amikor én szépen 40-nel mentem :D


btprg
(senior tag)
Blog

"Az auto menettulajdonsagait pedig allitgatni kell, az automatika nem lat, csak azt ismeri fel mennyire rangatod a kormanyt vagy nyomogatod a pedalt, de annak nem feltetlen van sok koze a korulmenyekhez. Sot jobb is ha nem automata, mert pl. a szervo erejenek valtoztatasa elegge zavaro tud lenni, mert nem mindig egyertelmu, hogy a sikosabb utfelulet miatt valtozik a kormany ellenallasa vagy az automata allitas miatt. A gazpedal erzekenyseg automata allitasa pedig kulon jopofa lefulladasokat tud eredmenyezni lampanal indulaskor."

LOL

Tanácsolnám az autó "átállítását" egy legalább 20 évvel korábbi típusra :P


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Tavaly nyáron csabán.... megyek 50 körül erre mögöttem egy rendőrségi kisbusz kerülget mindenkit záróvonalon és piroson át. A nínó nem volt bekapcsolva.


#90085632
(csendes tag)

Mi lenne ha nem látnák azonnal a Facebook posztot?! :((


Kékes525
(félisten)

+ (#45) Dr. Romano

Nekik mindent szabad. :DDD

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

armaggeddon.

egyébként én sem értem ezt a szerencsétlen leki toprongy facebook generációt, fontosabb nekik, hogy mi kerül fel egy eseményről a facebookra, mint az, hogy mi történt az eseményen.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Sajnos.... :(


-Skylake-
(addikt)

living legend

üzenetek