[Re:] [tkazmer:] BKV sztrájk - miért? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


puttputt
(őstag)
Blog

Egy pedagógus 140 körül keres (ha szerencséje és jó helye van), ugyanúgy felelős munkakör..., és senki se mondja, hogy kevesebb idegeskedéssel jár. :DDD
Örülni kéne a 250k-nak... örülni kéne...

Tegnap egyébként úgy jártam, hogy 30 percet késett a buszom, mert a buszsofőr nem tudta becsukni a hátsó ajtót... 30 percet fagyoskodtam vagy 15 ember társaságában, aztán jött a 25 perces buszút... :U Gratulálok.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

itt is nyereséges az SZKT, folyamatosan fejlesztenek.
a Tisza Volán is az elmúlt két évben 25 vadiúj alacsonypadlós Merci buszt vett (ami persze nem tűnik soknak, de a Szeged helyi állomány kb 130 busz, ebből mostmár 40+ az alacsonypadló, és a járműpark átlagéletkora 9 év)
a régi buszokat is meg lehet nézni, hogy milyen egy 20 éves busz, ha karban van tartva.
és ezek a cégek együtt sincsenek feleakkorák se mint az BKV.

ha "kicsiben" meg lehet ezt valósítani, akkor egy tízszer akkora városban, Istentudja mennyivel több pénzből miért nem?

[ Szerkesztve ]


D.R.O.
(tag)

Jah csak ebben az esetben kirúgnák a buszsofőröket meg a többit, megszüntetnék a járatokat, de a vezetőség maradna, és az így felszabadult pénzeket szépen zsebretennék (nem kell kifizetni a béreket, mert kirúgták őket, sem üzemanyagot ...stb), aztán amikor a gyalogsztrájkból visszamész nem lesz mivel utazni, se busz, meg se buszsofőr...stb, csak a még jobban meghízott Bkv vezetők. Mert ugye te sem gondoltad komolyan, hogy először a vezetőségben tisztogatnak majd.

Egyébként a Bkv. vezetői nem hülyék, csak "nem azt csinálják" amiért ott vannak, de azt durván jól, és ezért szívesen szétrúgnám a seggüket. Jah és a sztrájkosoknak is szétrúgnám a seggüket, egy szerencséjük volt, hogy a metrók járnak, mert különben irgum-burgum lett volna.

Irgum-burgum :)) .


Dany007
(veterán)
Blog

"ha "kicsiben" meg lehet ezt valósítani, akkor egy tízszer akkora városban, Istentudja mennyivel több pénzből miért nem?"

Na vajon mért?: ) Mert Pesten sokkal nagyobb pénzekről van szó, egy sokkal nagyobb vezetői körről. Ergo sokkal könnyebb lenyúlni elrakni a pénzeket, mint vidéken, és sokkal kevésbé feltűnő ha 1-1 ember szarik az egészre. Sokkal többen vannak és sokkal több pénzt lopnak. És mivel az egész egy hatalmas cég / vállalkozás akármi, így mindez kevésbé feltűnő. Persze néha kibújik a szög a zsákból, és akkor van pár letartóztatás, meg ejnye-bejnye, aztán minden megy tovább.
Btw, én azt hittem azért, hogy a múltkori 'hideg' miatti leállás már eléggé kiveri a biztosítékot, hozzátéve a milliós fiktív szerződésekhez, meg lenyúlásokhoz és talán lesz valami érdemi lépés, de nem. Szóval ezek után szinte bármi meg lehet csinálni. 1-2 ember talán le is csuknak, csak arra kell figyelni ne legyél az az 1-2 között... =/

Amúgy nálunk itt Veszprémben vagy 10 éve kezdték lecserélni a buszokat egy újabb Neoplán típusúra. Na persze nem erre. Ez is neoplán... Hanem inkább ilyenekre.
Ahhoz képest, hogy az egész folyamat >10 éve történt alig látni 4-5 darabot. A legtöbb járat még ma is a jó régi ikarusz buszokat jelenti. Persze párat lefestettek kékre, és ráírták, hogy együtt a kultúrállt közlekedésért... :U
Ja, hát a festés helyett inkább a fűtést csinálnák meg. Mert ilyenkor reggel melóba menet az ember felszáll, és kb 10-15 percet vacog, mire a vacogástól bemelegszik egy kicsit.

Szal az új buszaink, amikről képet is linkeltem, Lengyelországban leselejtezett buszok felújítva. Ezek nálunk az 'újbuszok'. Alacsony padlós ez is. A szigetelése már jobb. Télen melegebb. Viszont kb fele annyi hely van rajta mint egy ikaruszon. Az ülések se kényelmesebbek. És nincs rajta ablak. Jóformán egyetlen egy nyitható ablak sincsen. Nyáron kibírhatatlan. Kis mini félig nyíló ablakok vannak fent, meg a tetőablak, ami csak akkor ér valamit ha / gyorsan megy a busz / vagy és pont a levegő útjában állsz. Mindez vegyítve a kevés helyből adódó tömeggel és kész is a hőguta. Volt már olyan, hogy 2 megálló után inkább leszálltam, mert már nem lehetett bírni... Szal ennyit erről.
Nálunk nem túl jó a helyzet. Nem tudok mire büszke lenni :)


MaciG
(addikt)
Blog

Én nem olvastam végig a kommenteket csak bele-bele olvastam (a cikket viszont igen). Arra, hogy a bruttó250 az sok egy buszsofőrnek a bkv-nál, arra csak azt mondom, hogy ülj be egyszer egy napra egy buszba, nyomj végig egy műszakot, és azután hidd el, ennek ,hogy "sok", még a gondolata sem fog benned felmerülni... Mert akár hiszed akár nem, óriási felelősség van egy buszsofőrön (szerintem nem is gondolnád, hogy mekkora...), és azonkívül még sorolhatnám a tényezőket, de most nem szeretnék belemenni, majd talán egyszer.
És hidd el, nem csak a levegőbe beszélek, mivel én is buszsofőr vagyok, -csak nem Pesten, mielőtt megennétek :D - , hanem Szegeden.

(#22) Lenry: Ha jól emlékszem, egy átlagos hétköznap, csúcsidőben, 150 busz van szolgálatban, + a tartalékok.


Dany007
(veterán)
Blog

Végre :) A másik oldal is képviselteti magát v.milyen szinten.
Egy ápolónőn, vagy orvoson mennyi felelősség van?

Btw, azt senki nem vitatja, hogy nem nehéz munka. Erről szó se volt. De akkor az _ágaskodó_ buszsofőr menjen el egy-két hónapig mondjuk betonozni ki az 5-7 fokba, vagy épp a 35-40 fokba! Havi nettó 90-100 ezer forintért. Na aztán térjünk vissza arra, hogy mi a kemény munka, meg mi nem.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Én megértem, tőlem kereshetnének 2x annyit is a buszsofőrök, de ha nincs miből...


MaciG
(addikt)
Blog

A kemény meg a felelősségteljes az nem ugyanaz. Az orvosokon és az ápolókon is van ekkora felelősség ,és nem is mondtam, hogy nincs, és sajnos ők nincsenek is megfizetve rendesen.
Nem tudom mért olyan nagy sláger ez a betonozás? :)


Dany007
(veterán)
Blog

Nem, nem is a felelősségen volt a hangsúly.
Az ápolókon és az orvosokon sokkal nagyobb a felelősség.
Amúgy a felelősség miért olyan sláger? Ki az, akin nincs felelősség egy munkahelyen?
Meg miért olyan hűde nagy felelősség buszt vezetni? Mert utazik rajta 50-100 ember akiket nem kéne összetörni? Ez igaz. De olyan nagy dolog vezetni komolyabb baleset mentesen?
Még csak sebességről sem beszélhetünk, mert a buszok nagyrésze a 60-70km/h-t alig üti meg. Belvárosban meg még annyit se. Pesten ráadásul egymást érik a lámpák sorra, tehát még lehetőség sincs olyan nagyon komoly balesetet csinálni.
De most komolyan, egy buszsofőrnek, akinek az a munkája, nem pályakezdő, letette a megfelelő vizsgát, tényleg olyan baromi nagy dolog elvezetni egy buszt ~ 50km/h- val úgy, hogy ne törje össze (meg az utasokat se)?

A másik kérdésem, amit már az elején is feltettem, hogy van még egy olyan állás, ahol ennyi pénzt lehet keresni (mint Pesten) olyan végzettséggel ami egy buszvezetéshez kell (most a jogosítványt leszámítva, mert az egyértelmű, az azon kívüli szükséges(!) végzettségre gondoltam)?

(betonozás helyett mondhattam volna szinte bármit. Bármit ami fizikai munka, vagy legyen szellemi munka... ahol nem csak ülni kell egész nap. Lehet az szerkezet lakatos, ács, tetőfedő, hegesztő, stb... A betonozás azért jó példa, mert elég kemény fizikai munkáról van szó, és eléggé rendesen alul van fizetve, már ha egyáltalán kifizetik, a mai építőipar nem erről híres...)

[ Szerkesztve ]


Pörp
(senior tag)

Azért egy orvos és egy buszsofőr felelőssége köszönőviszonyban sincs egymással... A bérük viszont sajnos igen. Senki sincs megfizetve rendesen, de más felelősségteljesebb munkakörökhöz viszonyítva 250e bruttó igenis jó fizetés.


localhost
(Közösségépítő)
Blog

mephi666
(nagyúr)
Blog

anyósjelölt x évtized munkaviszony után most államvizsgázik levelezőn és talán diplomával átlépi a bűvös 100ezres nettó határt... ez a nem gyenge... :( ennyit érnek kb. a papírok... itt meg megy a sírás 2szer ekkora nettóval 13% fölötti emelésért meg évi 500ezres béren kívüli juttatásért... még jó, hogy újabban egyben van az idegrendszerem... megyek is rágyújtani mielőtt felb@sznám igazából az agyam :(


Pörp
(senior tag)

A rágyújtáson már én túl vagyok, felb****am magam én is ezen. Feltéve, ha az Intex.hu a valóságnak megfelelően közölte ezt a 250e körüli bruttót. Szüleim tanárok, 30 év munkaviszony után örülnének, ennek a fizetésnek. Sztrájkolhatnak, van sajnos sok munkanélküli tanár a helyükre azonnal...


MaciG
(addikt)
Blog

"De most komolyan, egy buszsofőrnek, akinek az a munkája, nem pályakezdő, letette a megfelelő vizsgát, tényleg olyan baromi nagy dolog elvezetni egy buszt" -Nem nehéz, mert az már rutin kérdése, ugyanúgy meg lehet szokni, mint egy autót, vagy akármit (bár én még csak kezdő vagyok) Itt egyedül az utasokon van a hangsúly. Ha valakivel történik valami a buszon, akkor azért a sofőr a felelős, és ide nem kell komoly baleset, elég egy meggondolatlan fékezés, (amit egy feltételes emberi reflex is előidézhet), és a buszon álldogáló idős nénik sorra dőlnek el ,mint a dominó, és ha valamelyiknek lesz valami komoly baja (ugye azt mindenki tudja, hogy ők azért jóval könnyebben megsérülnek, meg amúgy se kellemes dolog kiterülni a a padlón...) akkor járhatsz évekig a bíróságra, ahol aztán a végén úgyis te viszed el a balhét.

Nem tudom Pesten mik a lehetőségek. Ehhez a munkához, kell egy érettségi, B+C+D-s jogsi, valamennyi gazdasági ismeret, és 2012-től egy úgynevezett GKI vizsga (Ez ilyen nemzetközileg elismert szolgáltatói tanfolyam) Szóval ha annyira soknak tartod a fizut ,és azt mondod, hogy szinte elég hozzá ilyen kicsi végzettség is, akkor ha elmúltál 21, előtted a lehetőség, hogy te is kipróbáld. :D


sbazsi
(veterán)

gazdasági ismeret minek :F


MaciG
(addikt)
Blog

Ezt most nem konkrétan a bkv-ra írtam, mert mint mondtam, én nem ott dolgozom. A minimális alatt annyit értek, mint ami pl. ahhoz kell, hogy beülj mondjuk a Tescoba pénztárosnk, mivel a buszon is van pénztárgép, és azzal is ugyanúgy el kell számolni,stb.


Lenry
(félisten)
Blog

megkerestem, 128 busz van a helyi állományban, plusz a 3 KDJ, amik már a helyközibe tartoznak, de még helyiben járnak

plusz reggelente pár helyközis, amik beugranak ide-oda (20, 21-en szoktam látni)

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Tudom mire gondolsz :)
Nálunk ezt rendszeresen csinálják. Sokszor még ülve is kapaszkodni kell, nehogy kiessen az ember az ülésből 1-1 kanyar közben. Van egy 40-50 körül sofőr, neki mániája, hogy az öreglányok előtt úgy vagizik, hogy eszeveszettül vezeti a buszt...
Szal jah. Oda kéne figyelni, mégse sokan teszik.

Amúgy ha hiszed ha nem :) Mostanában nekem is megfordult a fejemben a dolog. De tényleg... Itt a környéken ráadásul nem is olyan vészes a forgalom. Mit nekem informatika, meg grafika, meg nyomda :) Ha elmennék sofőrnek ~ dupla ennyit keresnék. És bejelentve.
Szal komolyan megfordult a fejemben.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Tanárként meg kell egyetemi diploma, 2 nyelvvizsga, folyamatos továbbképzés (néhány évente kb annyi kreditet kell összegyűjteni, mint a felsőoktatásban). A kettő szakma elvárásai nincsenek köszönőviszonyban, mégis dupla annyit keresnek a buszsofőrök, mint a feleségem középiskolai tanárként. És nem mondanám, hogy egy tanárnak kevesebb a felelőssége, csak éppen másért kell felelősséget vállalnia. Na meg nem fizetik a túlórát, vagyis ha az ember hazaviszi kijavítani a dolgozatokat, meg otthon kell felkészülnie az órára, mert munkaidőben nincs rá idő. Arról még nem is beszéltem, hogy mennyire megviseli az embert a neveletlen diákság, és az is elég, hogy rossz szemmel nézz egy meggondolatlan pillanatban, és máris perelnek a szülők. Persze tudom, a buszvezetőt is perelik, de csak érzékeltetni akartam, hogy milyen tanárnak lenni.


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem kell felengedni a nénikéket a buszra.
Mindenkinek jobb lenne. ;]

Leülök magamtól is.

üzenetek