[Re:] [tkazmer:] BKV sztrájk - miért? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Apollyon
(Korrektor)

Én ezen nem is bosszankodnék, végülis semmit sem tudsz csinálni ellene :(
Az egy dolog, hogy valszeg én is és még egy páran elég nehezem fognak holnap eljutni a munkahelyükre, de van egy haverom, ő fősulira jár vagy egyetemre nem tudom, és holnap vizsgázik és nem nagyon fog tudni oda eljutni... De nem is számít, "csak" az élete függ tőle.. :/


Dany007
(veterán)
Blog

100%-ig egyetértek veled.
Sikerült olvasni az előző moderálatlan írást is.
Azért elképesztő, hogy egyes emberek mit meg nem engednek maguknak.
A legutóbbi bkv-s sztrájkos topicban is meg lett erősítve a ~ 200-250 ezres kereset.
Egyik rokonom is dolgozott a volánnak, igaz ő távolsági járatokon. Ő itt vidéken 160-180-at keresett, ez kb 5-6 éve volt, legalábbis akkor beszéltünk erről legutóbb. Szóval teljesen reális az összeg fenn pesten.

Ja és Bkv-s helyijáratos buszozás semmiképpen sem összekeverendő a kamionozással. Főként gamerkiller kollega miatt térek ki erre.
Teljesen más országokon át vezetni egy kamiont, amikor az ember van, hogy egy hétig sincs otthon. Fürdeni alig-alig van lehetőség, aludni meg csak a hálófülkében... Ráadásul nem veszélytelen az út sem, mert sok parkolóban rablótámadásnak vannak kitéve a kamionosok. Van nekem is 1-2 kamionos ismerősöm, meséltek pár szép storyt.
Szóval ennek semmi köze a BKV-sokhoz. Azok lenyomják a napi 8-10-12 órát, aztán mennek haza a családhoz. Ágyban alszanak és rendes fürdőben fürdenek naponta.

Arról nem is beszélve, hogy a buszosok azért (is) váltogatják a járatokat, nehogy beleunjanak 1-1 már hónapok óta vezetett útvonalba.
Szóval vérlázítónak tartom, hogy egy ilyen munkahelyen, ahol ennyit keresnek ilyen munkával, még fel vannak háborodva a kapott fizetés emelésen!
Egyszerűen röhej!
Mondjon már valaki mégegy olyan állást (törvényeset), ahol ilyen minimális végzettséggel kézhez havi 250 ezret lehet keresni??? Mert én nem tudok olyanról.
Mi kell hozzá? Max egy 8 osztály, meg a jogosítvány. Ennyi.
Egész nap ülnek a jól fűtött részen, mert a vezetőülés (környezete) mindig jól fűtött, és vezetnek. Persze, tudom én, hogy fárasztó napi 8 órát vezetni, nehogy valaki ezzel jöjjön. (arról nem is beszélve, hogy legtöbbször körönként tartanak 1 cigi vagy/és kávészünetet)
De próbálnának meg 8-10-12 órában mondjuk betonozni! Kinn a hidegben, vagy épp a dög melegben! Pedig azok az emberek még a felét se keresik meg, és kb ugyan az a végzettség kell hozzá... Szóval aki ilyen munka után még siránkozik mert 'kevés' a havi 200 ezer forint kézhez, azt szépen elküldeném culágernek, vagy ácsnak vagy szinte akármi másnak, aztán majd megtudja, hogy mennyire jódolga is van...
Röhej... Arról nembeszélve, hogy a magyar átlagemberek többsége egyén kis közép vagy nagyvállalkozásoknál dolgozik. Na ott próbáljon meg bárki sztrájkolni! Már a gyanú hallatán úgy bassznák ki másnap (akármilyen indokkal), hogy a lába nem éri a földet!
És ezek meg itt nyomják a hepajt a havi 200 ezres keresettel, ami ha jóltudom durván a magyar átlak duplája!
Szóval igenis teljesen jogos a felháborodás a sztrájk ellen!


concret_hp
(addikt)
Blog

mondjuk bruttó 250K az közel sincs 200K kézben, de amúgy egyet értek :)
szerencsére nem nagyon érint, mert nem megyek sehova holnap :D


HaaS
(addikt)

Én igazából azt nem értem, hogy miért nem távolítják el a folyton elégedetlenkedőket. Nem egyszerre gondolom, hanem fokozatosan.
Nem hiszem, hogy jelen helyzetben ne lenne olyan ember, aki ennyi pénzért elvállalná a munkájukat.

Nekem két problémám van a sztrájkkal: morális és anyagi. Morális, mert rengeteg emberrel kitolnak, morális megint, mert visszaélnek a helyzetükkel, valamint morális és anyagi, mert nem megy jól a szekér, sokaknak jut kevesebb, ők meg folyton többet akarnak.

Hol tévedek?


eddie17
(addikt)
Blog

Bizony, olyan 150ezer körül van nettóban.


biker
(nagyúr)
Blog

egy buszsofőr bruttó 250 ezer forintot keres havonta, ennél nem keres többet egy pedagógus vagy egy osztályvezető főorvos sem.

khm, egy pedagógus, párom, aki most miattuk nem tud dolgozni menni a MEGVÁSÁROLT és ÉRVÉNYES!!!!!! bérletével, az minden pótlék nélkül 140.000-et keresne, pótlékkal bruttó 170e körül
egy főiskolai diploma, 4 kiegészítő akkred. tanfolyam, és egy egyetemi szakvizsga után.

mit akar egy ................ buszvezető még?

és ugye a bérletet nem hosszabbítják annyival, amennyi kiesik.
és a mávosok is "jajjdejó, nekünk nincs miért sztrájkolni, akkor szimpatizálunk" felkiáltással sztrájkolnak.


JetiRulez
(őstag)
Blog

Téves

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

hát igen, családunkban is van pár tanár... ismerem "nagyjából" a helyzetet :( elég szomorú... mellesleg mintha régen lett volna pedagógus-sztrájk is, de az ilyenkor kiesett napot utána pótolni kellett... a bkv-soknál van ilyen? nem hinném, hogy a kiesett nappali járatokat pótolnák utána mondjuk bónusz éjszakaiakkal...

durva ez a 13%, nálunk már 2008óta semmi fizuemelés nem volt... 1éve ki lett jelentve, hogy a 2009-es emelést elvileg(!) 2010-ben megkapjuk visszamenőleg is, aztán 2011-ben ha minden jól megy, megkapjuk az aktuális és a 2010-es emelést is és helyreáll a rend... most úgy áll, hogy előfordulhat, hogy a 2009-es tovább csúszik... és itt nem 13%-ról van szó, hanem max. 5-6%-ról... persze nem tetszik nekünk, de ha sztrájkolni támadna kedvünk, repülnénk... fuvarozással kapcsolatban pedig van többszáz/ezer maszek cég, akik fuvarosainak a helyzetét hírből nem lehetne összehasonlítani a bkv-s sofőrök helyzetével... a belföldi fuvarozás sem leányálom, de akik hozzánk járnak, ők szeretik csinálni... van pl. egy 55körüli fickó, aki mindent elvállal, mert kell neki a meló... van, hogy reggel 2-re kap egyik helyre időpontot, ott felpakol... másik helyen 5kor... aztán 7re már itt is van nálunk és csinálja az itteni kiszállításokat... 1szer nem hallottuk tőle, hogy nincs kedve csinálni... volt pedig pár fiatal srác, akik mindig lázadoztak: ha helyi kiszállítás van->nem tetszik neki, mert sokat kell állni... ha helyközi, akkor meg azért nem, mert "messze van"... 1szóval: büdös volt a munka mindig... mellesleg mindig csak baj volt velük, mert többször is mondjuk 5re volt időpontjuk a gyárba, ehelyett odamentek 7-8körül... persze akkor már be kellett várniuk x kamiont is, akik eléjük kerültek, így pedig dél körül estek be hozzánk és szétb@szták az egész leszervezett napot... csomót kellett miattuk túlóráznunk :( (persze a túlórát is jelen esetben csúsztatással tudjuk csak rendezni...)

összeszedve: nem csoda, ha a bkv-s dolgozók népszerűsége nem valami magas... szerencsére soha nem érintett még a sztrájkjuk, de megértem azokat, akiket szétb@sz az ideg ilyenkor... megveszik a bérletet, számolnak a járatokkal... ezek meg sz@rnak az egészre és olyan helyzetben vannak, hogy bármikor megbéníthatják a város közlekedését, ha el akarnak valamit érni... és ezt évente csomószor eljátsszák, kényük-kedvük szerint...


Dany007
(veterán)
Blog

Én nem bruttó értékről beszéltem, hanem a kézhez kapott, adó és járulékmentes fizetésről. :) Anno nagybátyám mikor buszozott, ő azt a 160-180 ezret készhez kapta, nem a bruttója volt annyi. Vidéken.

[ Szerkesztve ]


Vakegérke
(veterán)
Blog

Közel két éve nem kaptunk egy huncut vasat sem béremelésként. Ne legyen titok, 686 Forint az órabérem. Mennyit ért két éve, és mennyit ér most?
Nálunk is van szakszervezet, hogyne lenne. Csak éppen az a vezetője, aki egyre nagyobb teljesítményre igyekszik sarkallni a dolgozókat.
Rebesgetik, hogy ebben a hónapban rendezik a béreket. Ha kapunk, szétvet minket az öröm. Ha nem, hát befogjuk a szánkat, és gürizünk tovább.


kennystyle
(tag)

Én úgy tudom, hogy még elég komoly összegű cafeteria juttatás is megy a bruttó átlag 250 mellé...
Engem nem érint személyesen jelenleg a sztrájk, de azért az elég visszatetsző, hogy tavaly azért sztrájkoltak mert "minket utasokat" akartak védeni a buszok állapotával szemben. Mondták, hogy értünk van a sztrájk. Hát a lókukit azt, érdekes módon most bekeményítettek a saját érdekeik miatt és nem vették át azokat a buszokat, amiket szabály szerint nem lehetne átvenni. Miért nem így tiltakoztak idáig is ? Minden nap akár éveken keresztül ? Akkor talán történt volna legalább valami apró előrelépés a buszok széthullását illetően, nyilván nem cserélték volna újra hirtelen a hulladék gépparkot de ha kicsit nagyobb keretet hagynak a javításra már az is sokat segítene biztos.


HaaS
(addikt)

Én azt várom, mikor csinál már valaki egy ellentüntetést. Az első lesz, amiben történetesen én is részt veszek.
"Dolgozz, gondolkozz" ...vagy valami hasonló mottóval.

Vagy lenne ilyen kezdeményezés, csak én nem tudok róla?


mephi666
(nagyúr)
Blog

az lenne az igazi ellentüntetés, ha pl. 1hónapig 90%-al kevesebben választanák a bkv járatait és helyette főleg gyalog/biciklivel közlekednének... tudom, hogy megvalósíthatatlan, de akkor nem tudom mit néznének a bkv-nál... :( laikus szemmel elvileg azt kellene elérni, hogy minél többen válasszák egy pest méretű fővárosban a tömegközlekedést, ehhez pedig a sztrájk nem a legjobb motiváló eszköz :( szerintem a bkv vezetői még a traffic giant-hez is hülyék lennének...


HaaS
(addikt)

Igen, szép is lenne, de nehezen megvalósítható, sajnos:)!

Igazából én nem cégszinten gondolkozom, hanem az emberek szintjén.
Nekem azokkal az emberekkel van bajom, akik folyton sztrájkolnak, és azért tüntetnék, hogy ezzel a viselkedéssel ne dolgozhassanak, mert erre senkinek nincs szüksége: küldjék el őket... mert vannak, akik örömmel dolgoznának helyettük.


whiz
(aktív tag)
Blog

"az lenne az igazi ellentüntetés, ha pl. 1hónapig 90%-al kevesebben választanák a bkv járatait és helyette főleg gyalog/biciklivel közlekednének"

Tényleg ez kellene, mert a f@szkivan, hogy jól kereső nyivákoló s€ggfejek miatt kellett ma szabadságot kivennem, mert senki nem lakik arra, ahol én, így nem is visznek be melózni. Túlélem, csak nem tudom miből gondolják ezek, hogy ha bármi bajuk van, akkor minket kezdenek el szopatni. A szar buszokért még oké, és nem sajnálom én a pénzt se tőlük, leszarom mennyit keresnek. De azért ami sok, az sok. Mindenhol leépítések, meg válság, meg tököm, erre 13%, hát menyjenek a k**ba anyjukba.
Ha nálunk mindig jó időjárás lenne még meg is lehetne csinálni azt, hogy mindenki bringázik. Akkor aztán nem lenne szükség a csodálatos szolgáltatásra (ezt inkább ne is részletezzük), aztán kiba**hatnák mindet az utcára. Majd akkor pofázzon, hogy 13%, amikor odaáll a kocsim mellé mocskosan, büdösen, és azért könyörög, hogy csak 10Ft-ot adjak egy köcsög zsemlére... bah, kidühöngtem magam én is...


Dany007
(veterán)
Blog

Áh, a tömegközlekedést nemigazán lehet kihagyni.
Ilyen időben akinek 5-6, pesten 10-20-30km-t kell utaznia a melóhelyig nemhinném, hogy biciklire ülne. Én legalábbis biztos nem :)
Kurvajó dolguk van ott a Bkv-nál és szépen ki is használják a helyzetüket.
Mint mondtam, én nem bruttó összegekről beszéltem, és a felhozott példám egy vidéki, falujáró buszsofőr fizetése volt. Gondolom Pesten jobban megfizetik. Szóval ha a 250-hez nem is, de a nettó 200-as keresetet még mindig valóságosnak látom, hogy ezek annyit simán megkeresnek.

Ilyenkor szépen azt kell csinálni, amit minden főnökség tesz. Sztrájk után az összeset kirúgni. Ennyi. Elbocsájtásra mindig lehet indokot találni. Ez nem is kérdés. A munkanélküliség pedig akkora, hogy szerintem legalább 4 ember jutna minden kirúgott Bkv-s helyére. Olyan emberek, akik megbecsülnék azt a havi ~ 200 kp-t.

Ha az ápolók sztrájkolnának az megint más téma lenne. Van pár ápolócsajszi ismerősöm, 85-90-et kapnak kézhez. Aztán el lehet gondolkozni melyik terület érné meg a nagyobb fizetést?
Az én fizetésem az elmúlt 4 évben nettó 80 ezerről 85 ezerre nőt... :U

Amúgy kíváncsi vagyok mikor jön ide egy BKV párti, mert alig várom a választ arra a kérdésre, hogy melyik munkaterület az, ahol ilyen minimális végzettséggel ennyit fizetnek...


Lenry
(félisten)
Blog

250k? :Y
itt Szegeden ugyanezért a munkáért a troli/villamos/buszsofőrök cca 80-110ezret kapnak (nettót) és mégse lázonganak (illetve hát nem örvendeznek, de azért nem is sztrájkolnak)

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Később javítottam, hogy a 250k kézhez lehet kicsit sok, inkább 200.
Ami biztos, azt későbbiekben leírtam, saját rokoni tapasztalat alapján, de az is jóval több, mint 80-110.
Hja, és hozzá kell vennünk a BKV-sok éves nettó 500 ezres plusz juttatását. Ha leosszuk akkor az havi ~ 42.000 forint még pluszban.
Tehát ha bruttó 250-et veszünk, akkor hmm az mennyi lehet... 140? talán.. + a havi 42 egyéb juttatás akkor az ~180 meg is van... szép... nesze nekem kellett az informatikai suli? Meg az építész technikusi? Inkább szereztem volna + 1 jogosítványt... :U


mephi666
(nagyúr)
Blog

+#15: hát igen, én egy kecskemét méretű városban teljesen függetlenítettem magam a helyi tömegközlekedéstől... vannak kellemetlen napok (-14fok, eső, szél, hó, jég), de még a legrosszabb körülmények között is jobb időt "futok" bringával, mintha busszal jönnék be... pesten azért ez necces... egy újpest->csepel távot szerintem nem mernék bicajjal bevállalni... szvsz: a bkv az egyetlen olyan állami cég, amit érdemes lenne privatizálni... kiadni mondjuk 2-3cégnek, hogy csinálják, aztán talán lenne verseny is az utasokért és a sztrájk is kimaradna... vicc az egész... 15éve voltam kölnben és tisztán emlékszem, ott milyen szinten van a tömegközlekedés... örülök, ha itt 20éven belül eljutunk a németek akkori szintjére...


tope
(addikt)

Örülök én ennek a sztrájknak, csak a probléma ott kezdődik jövő héten megyek Pestre, 2 hónapon át, már csak a MÁV sztrájkja hiányzik (Állam az államban)
Érdekes nálunk miért nyereséges a Jászkun Volán ?, sőt a buszpark is miért az ország egyik legjobbja ... (talán mert értenek hozzá)

üzenetek