üzenetek

hozzászólások


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... elképesztően szűk az autó ... "
Fejtér, lábtér, vállba ... esetleg mindenhogy?


M_norbi
(csendes tag)

Magasságban biztosan, de vállban sem az igazi. Főleg ahhoz képest, hogy mennyire hosszú az autó.
Persze ez nagyon szubjektív, lehet hogy másnak kényelmes.


Hebry
(senior tag)

Nálam is ez volt az oka, hogy kiesett, amikor autó kerestem.
A három gyerek nem fér be tisztességesen hátra.
Sajnos az én véleményem szerint ez az autó is négyszemélyes.

Köszönöm a bemutatót. Jó volt olvasni.

[ Szerkesztve ]


Sub-S
(senior tag)

Évtizedek óta mindig az F-150 vezeti az USA eladási listát.

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Valahol egyet értek. Mivel nekünk csak holnap jön az első így 4-5 évig biztosan jó lesz amíg megjön a harmadik. :)


h1mpi
(nagyúr)

Az lehet, de a Toyota adta el a legtöbb autót 2023-ban az USA-ban, a Ford lett a második.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Persze, az EV egy "totális összeesküvés". A Föld meg lapos, és még a csúnya Szíriusziak is köztünk járnak. Lapozzunk...

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Honnan jön h nem lehet 500km+ egy fenékkel? Én rendszeresen 800-900km-t megyek és ha lehet nem állok meg csak tankolni.


Vesa
(veterán)

Onnan, ahonnan a többi féligazság és fake news. Legutóbb azt próbáltam elmagyarázni egy facebook károsultnak, hogy az elektromos autónak is világít a féklámpája attól még, mert nem a fékpedált használja, hanem az egypedálos módot. Nem tudtam meggyőzni, mert Ő olvasta facebook-on, hogy nem így van, és ez mennyire balesetveszélyes. EV témában is mindig azok szakértenek, akiknek nincs. Jöhetsz Te azzal, hogy 3 éve azzal jársz, akkor is jobban fogja tudni.


Vesa
(veterán)

"Talán van valami a japán munkaszervezésben, ami inkább alulról építkezik és nem egy ember mondja meg az irányt, aki ha épp nem oda való, elég gyorsan a süllyesztőbe tudja navigálni a céget."

Igen, pl. hidrogén alapú üzemanyagcellás autó koncepciója, amibe még akkor is tolták a horror pénzeket, amikor már nyilvánvaló volt, hogy a technológia életképtelen lesz a mezei autókban.

Hibrid rendszerekben nagyon jók, de azóta már mások is felzárkóztak. A Volvo V60 Plug-In hibrid mai napig legendásan jó PHEV, még 10 évesen is vállalható és megfelelően működik. Az Chevrolet Volt/Opel Ampera is megelőzte a korát, már 12-13 évvel ezelőtt tudtak 50-80km-t tisztán elektromos módban.

"mindig lehúzzák a Toyotát, hogy így meg úgy elavult meg lemaradott, de azt sosem említik, hogy ami viszont belekerül az autóikba, az működik is."

Nem annyira...csak meg kell nézni a nagy nehezen kiizzadt első EV-jüket, a BZ4X-et. A szoftver nem tud szinte semmit a konkurensekhez képest, és amit tud, az is bugos (utóbbi megbocsátható, mert ezek is csak szoftverek, lehet bennük hiba), de ne gondoljuk azt, hogy a Toyota kivételt képez és minden amit kiadnak, csodás. A kormány kitakarja az instrument clustert (megfontolt tervezés??), elektromos fogyasztása pedig ahhoz képest, hogy minden szempontból középszerű autó, rettenetesen sok.


adamssss
(veterán)
Blog

Onnan hogy ha palyan hasznalod 140-es temponal akkor 7 korul van a fogasztasa. 42 literes a tank. 42/7=6. Ergo az elmeleti maximum palyan 600 korul van.


Paxker315
(addikt)
Blog

irigylem a sggt, nekem 1.5 óránként kell pisiszünet meg kimozgatás, kis nyújtás-mászkálás. Bár az okokat ismerem, így ezt mindig kalkulálom tervekbe :D


h1mpi
(nagyúr)

A piac el is döntötte a bz4x-et, hogy kuka. Viszont a hybridben tény, hogy piacvezető a Toyota, de én azt sem értem/sose értettem. Az, hogy most már kezd jó lenni, nagy előrelépés, de eddig gyenge motorokkal, nyúlósan váltó, motort bőgető cvt váltóval és egy minimum 10 évvel lemaradt infotainment rendszerrel ezt hogy tudták megcsinálni? Amúgy tudom is a választ, mert az egyik kollégám Toyota fan: ennek az ügyfélkörnek ez kell, és kész…

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

a haverom most kapott egy új Octaviát és a minőség az katasztrófa. Mind az anyaghasználat, mind az elektronika.

Ezt nem igazán értem. 2 éve van céges Octavia-m (IV), az anyaghasználat semmivel sem rosszabb mint egy Corollában, sőt. Az elektronika (ha az infotainment rendszerre gondolsz) az tényleg elég bugos, de együtt lehet vele élni. Kábé tízszer idegesítőbb a motort bőőőőőgető automata váltó a Corollákban.


bitpork
(veterán)
Blog

a fizikai korlát mint olyan megérthető de számomra maga ennek a korlátnak a bevédése a kérdőjel minszerint ennyél többet nem megy el ember egy seggel. Hansban is lehetne 55 literes üzemanyagtank de inkább az 1000km-s lélektani határt célozták meg nagyon helyesen , szerintem.


Sub-S
(senior tag)

Az lehet, de több Fordot adtak el ott mint Toyotat. :)


joydrv
(tag)

Miért kell annyira sajnálni a nagy európai (Német) gyártókat? Mást sem tesznek csak a nevüket sulykolva 30-40%-kal túlárazzák az autóikat. Már persze, ahol ezt ki tudják használni, jellemzően Európában és Kínában. Pl. az USA-ban lexarják az emberek ezt, inkább azt veszik amelyik ár/értékben többet ad.

Kína felnőtt az elektromos autókban is. Nincs ebben semmi meglepő. Odavitték a technológiát az olcsó munkaerő miatt a nyugati gyárak. Ők meg megtanulták, lenyúlták, de mostanra már elkezdték továbbfejleszteni minden iparágban. Sorolhatnánk: telefon, tv, számítástechnika, klíma, autók...

Visszatérve az autókhoz. A történelem ismétli önmagát. Japánban ugyanez történt a II. világháború után. Az amerikai kocsikat kezdték másolni. Előbb apróbb, később komolyabb fejlesztésekkel idővel már sokkal jobb és megbízhatóbb kocsikat tudtak gyártani, mint a nagy amerikai cégek. Ebből nőtt ki a Toyota is, az USA-ban több kocsit ad el, mint maguk az amerikai gyárak.
Ez várható most Európában is. Mire a németek észbe kapnak, már mindenki kínai elektromos kocsival fog furikázni. Nincs ezzel semmi baj egyébként. Az árak szépen mérséklődni fognak és a benzines vagy az alá esnek belátható időn belül.


_Smooth
(senior tag)

*szerviz


Avicularia
(veterán)

Nem tudom a Teslánál hogy van, de nálam egy 2023-as Honda Civic hibridnél 4 fokozatban lehet állítani a rekuperációt a kormányon lévő karokkal.
Elég jelentős lassulást lehet elérni a negyedik fokozatban és nem gyullad ki mellé a féklámpa. Csak ha fékezek.


bitpork
(veterán)
Blog

A 2023-s accordban max rekuperációnál felkapcsolja a féket tecső videók alapján. Szerintem kötelező egy lassulási g érték felett, de a híreket olvasva ez a kérdés most van terítéken az usában is.

üzenetek