üzenetek

hozzászólások


Chaser
(titán)

miiiiiiiiiicsoda? árcsökkentés? instant harakiri ;]


Duck663
(őstag)

Erről van szó, nem működik, nem skálázódik jól, úgy ahogy elgondolták, hogy az jó lesz. De valahol el kell kezdeni. Talán azt gondolták, az addigi ismereteik birtokában meg tudják csinálni, de mégsem működik. Nagyot nem kockáztattak, mert a GPU-k így is eladhatók egyedül, csak x tranzisztor foglalja a helyet. Nem gondolom, hogy a IF-on keresztül kommunikálna, azt talán majd arra fogják használni, hogyha CPU mellé odaépítenek egy tokozáson belül egy GPU-t is. Ahogy a nagyobb Ryzeneknél is két egység van. De lehet épp az a baj, hogy IF-on keresztül kommunikálnak, és pont az a baj, ahogy írod is, hogy lassú.

Nem időpazarlás ez, mert ha már működni fog és több GPU-val, akkor elég lesz 1 GPU-t tervezni és gyártani, azzal a belépőszinttől a csúcsig le tudnak majd fedni mindent. Tervezés olcsóbb, több pénz mehet aztán fejlesztésre, a gyártás meg hamarabb fog megtérülni, és nagyobb profittal. Jó ez az út, csak ki kell taposni. Már ezzel is majdnem, ha működne, közép és felsőház lefedhető lenne 1 GPU-val/és egy duallal. Egy kisebbel meg a belépő szint, plusz tokozható lenne CPU mellé. (Ez még meg is történhet.) 8 mag + egy Navi 12 mondjuk egy tokon belül.

RT, igen az AMD vizsgálja, illetve azt mondták, hogy akkor szeretnének RT-et, ha azt a teljes termékskálán elérhetővé és használhatóvá tudják tenni, RTX2060-on hiába van, ha bekapcsolod, nézed a diavetítést. De ez nem azt jelenti, hogy tegnap kezdték el vizsgálni. Így nem is jelentheti azt, hogy ne jöhetne, egyszerűen csak nem dumálnak ki előre dolgokat. Az élesítésről, az Anti-lagról sem tudtunk semmit. Ez pont ugyanilyen meglepetésként jöhet. Nem miattunk, hanem a konkurencia miatt. Ott van még a 2xxx széria, most elkezdték a Super-t is hozzá gyártani, duzzad szépen a raktárkészlet, majd jön az AMD és azt mondja, hogy oké lehet csak középkategóriában, és kicsit máshogy, de itt a RT, ami ráadásul nem is okoz olyan teljesítményvesztést. Én egészen biztosan ezt csinálnám, abban a helyzetben amiben az AMD van. Az utolsó pillanatig kivárni, és jöhet a "bomba". A hozzáadott érték az látszik, legalábbis tükröződéseknél, az árnyékoknál viszont felesleges erőforrás pazarlás, nincs akkora különbség. ( Szerintem, de ki mit lát meg?! :) )

Élesítés, persze tudunk, de arról nem, hogy hány játékba került már be, mert már benne van, már elérhető, régebbi Radeonokon is működik. Engem legalábbis meglepett, hogy hopp, itt is, hopp, ott is elérhető. Nehéz tetten érni, de az összképen látszik.


Cifu
(félisten)
Blog

de itt a RT, ami ráadásul nem is okoz olyan teljesítményvesztést.

Én továbbra sem értem, miért várják annyian el, hogy minimális teljesítményvesztéssel hozzák el a Ray-tracinget a játékokba. Ez egy plusz effekt, hasonlóan, mint az élsimítás, erőforrásigénye van. Lehet játszani mindenféle trükkökkel, de azok végül is arról szólnak, hogy bizonyos mennyiségű minőséget feláldozol a teljesítmény oltárán. De ha élvezni akarod, akkor az erőforrásba, más szóval FPS-be fog kerülni.

Az RT is teljesen jól működő dolog az RTX kártyákon, csak a népek bután bambulnak az FPS számlálóra, mert nem tudják elfogadni, hogy az új effektek erőforrásba kerülnek.

Semmi gond nincs az RT-vel és az RTX-el, csak egyszerűen fel kéne idézni, hajdan mi ment - ugyan ez pepitában. Amikor kijött az élsimitás, mindenki oda meg vissza volt, hogy ki fogja ezt bekapcsolni, ha felére esik az FPS-ed? Hol is tartunk ma? Ha valakinek FPS kell, kikapcsolja az élsimitást, vagy valami trükkös megoldást kapcsol be. Ha valaki a képminőséget tartja szem előtt, akkor pedig bekapcsolja.

Ez megy most az RT kapcsán is. Illetve megy, de sokan mégis tévhitben élnek, és azt hiszik, hogy az ilyesmi "ingyen" jár nekik...


Duck663
(őstag)

Azt gondolod, hogy én ezt várom? Nem várom el, de azért azon amit az nv kártyáin okoz teljesítményvesztést, azon biztos lehet javítani, és valószínűleg ez is a cél. Az AMD-re, előtte ATI-ra mindig is jellemző volt, hogy okos megoldásokkal próbálkoznak, nem erőből oldják meg és ha a memória sávszélességre is gondolunk, akkor lehet ez a jobb megoldás.

Ki írt "ingyenességről"? Most mondjuk 40% a teljesítményvesztés, ha ezt redukálni tudják 20%-ra az nem előrelépés? Ettől még nem lesz az ingyen, csak kisebb veszteséget okoz.

Én eleve Win7-en vagyok, ott nem lesz DXR, 100 év múlva sem. :)

AA, én boldogan kapcsolgatnék be AA-t, ha lenne, de nincs, az MSAA-t kiűzték mindenhonnan, az FX és társai, azon nem AA-k, hanem pacagyárak. Élmény megnézni egy-egy régebbi játékot 4xMSAA-val, aztán egy mai játékot és felmerül a kérdés, mégis hol van itt a fejlődés?


QwErTy42
(addikt)

Az RT is teljesen jól működő dolog az RTX kártyákon, csak a népek bután bambulnak az FPS számlálóra, mert nem tudják elfogadni, hogy az új effektek erőforrásba kerülnek.

Hát a kompromisszumot szerintem 25-30 százalékos veszteségig lehetne értelmezni. 40-50%-nál meg dadogó diavetítésnél már problémáról beszélünk. A 2070-80 és társai kártyákon még vállalható lehet még ilyen durva lassulás mellett is, viszont 2060 mellé berakni ezt a feature-t nettó szopatásnak érzem. Kb. a hozott is ajándékot meg nem is esete.
Én kiegyeznék azzal is, hogy csak a felsőház kiváltsága az RT amíg ennyire teljesítményigényes.


Cifu
(félisten)
Blog

Az AMD-re, előtte ATI-ra mindig is jellemző volt, hogy okos megoldásokkal próbálkoznak, nem erőből oldják meg és ha a memória sávszélességre is gondolunk,

Radeon 9700?

Az, hogy feláldozol egy adag szilikont, és célfeladatokra szánt modulokat helyezel el benne (RT cores) akkor most erőből való megoldás, vagy okos megoldás? :F

Ki írt "ingyenességről"? Most mondjuk 40% a teljesítményvesztés, ha ezt redukálni tudják 20%-ra az nem előrelépés? Ettől még nem lesz az ingyen, csak kisebb veszteséget okoz.

Most had ne keressem elő a hozzászólásokat, de a lényeg az, hogy az RT-t nem lehet teljesítményvesztés nélkül, vagy alacsony teljesítményvesztéssel elérni. Ez sajnos ilyen business... :)


Cifu
(félisten)
Blog

A lehetőség adott, hogy használod-e vagy sem, már rajtad áll.

De kétségkívül egy érdekes innováció, az 1990-es évektől kezdve mindig csak hallottuk, hogy na, jön majd a Ray Tracing a játékokba, jön majd a Ray Tracing. Aztán nem jött. Az nVidia (és a Microsoft) elhozta. Nem morogni kellene miatta, hanem örülni neki, hogy van innováció. A választás lehetősége pedig továbbra is adott. Ha úgy véled, hogy a 2060 esetében felesleges az RT, akkor vehetsz 1660-at...


opr
(veterán)

Abu, vagy barki mas, aki illetekes, kapott a PH! tesztelnivalot az AMD-tol?
Lesz teszt kirakva az uj Ryzen-ekrol, es/vagy Radeon-okrol ma, ha lejart az NDA? :B


Cifu
(félisten)
Blog

Ragnar_
(addikt)

Én is azt mondom, hogy elég bátor lépés volt az Nvidiától így bevállalni a RT-et. A kártyák drágák, a tech. kb. első iterációja, de megvan a lehetősége annak akit érdekel, hogy RT-et kapcsoljon olyan játékokban amelyek támogatják. Nyilván van még hová fejlődni, és pont a grafikánál van, ahogy említetted is, hogy egyegy új feature gyakran felezi az FPS-t. (Én az anizotrop filteringre emlékszem többek között, mikor mint új feature megjelent bekapcsoltam, és eléggé észrevefetően leesett az FPS szám, manapság meg kb. 0 befolyással van az FPS-re ha bekapcsoljuk..) De nagyon valószínű, hogy a RT a videojáték grafika jövője..

[ Szerkesztve ]


hokuszpk
(nagyúr)

kezenfekvonek tunik, hogy az AMD tol a Navi melle egy RT chipet a fabriccal osszedrotozva, ha epp nem kell, teljesen le lehet kapcsolni ; ha meg arravagyik a t. user, akkor uccu neki +100W fogyi, mindenki boldog.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Ezek szerint rossz topikban kerestem, ezert nem talaltam, koszonom! :R

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

ikább' ez


Duck663
(őstag)

Igen pl a 9700-as is tele volt okos megoldásokkal, bár nekem 9600-as és 9800-asom volt. A 9600-as egy különösen jó GPU volt.

Rossz oldalról közelíted meg, nem az RT magok felől kellene, hanem a memória sávszélesség felől. Ugyanis a fő limitáció ott keletkezik. Attól válik valami okossá, hogy a fő limitációt okozó tényezőt "iktatja ki", vagy legalábbis csökkenti. Az nv megoldása azért erőből való megoldás, mert nem törődik ezzel hardver szinten, csak szoftveresen, ott is igazából csak csalással, elcsalja a RT felbontását 75%-ra.

Mint írtam, én nem írtam teljesítmény veszteség nélküli RT-ről, csak arról, hogy esetleg megoldhatják valahogy másképp, ami KISEBB!!! teljesítményvesztést okoz, ugyanúgy, ahogy az AA-nál is, ahogy láthatod az általand linkelt tesztnél is, 4xAA itt is ott is, de más teljesítményveszteséggel jár itt is és ott is. Úgyhogy más hozzászólását ne keverd az enyémmel, címezd annak aki írta. :) Egy példa a kisebb teljesítményveszteségű RT-re: [link]

(#153) Chaser: Én is ezt csináltam volna. Így kell ellenszélben h....ozni... :)

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

az 5700XT a 2070 ellenfele, nem..? :U (teljesítményben...)


TTomax
(nagyúr)

Volt,de a 2070EOL...


b.
(félisten)
Blog

Itt is leírom mint már sokszor megtettem...ez DX raytracing. Nem nvidia. Ez ennyit tud ezek a követelmények ekkora erőforrásba kerül. Akkor lehet ezen változtatni, ha a Microsoft változtat a Dx12 RT-n és kiszélesíti a támogatást, mert akkor Nvidia is tud hozni más megoldást, lehet használni hibrid RT-t mint a köv gen konzolokban is lesz. EZ a pure RT ennyibe kerül teljesítményben, és ráadásul amit itt RT-nek nevezünk kb csak a felszíne annak amit a raytracing eljárás valóban tud és takar. Tehát az AMD hiába hoz megoldást amíg a Microsoft nem ad lehetőséget másfajta Raytracing eljárásra esetleg nem kezdi el támogatni a subgroupokat.. EZ egy szabvány amit a Windosban így lehet támogatni és gyorsítani...

jelenleg amit értelmes megoldásnak el tudnék képzelni, egy RT gyorsító kártya NVLINK kel, amit nem kellene cserélned a VGA val ha nem akarod.

Ráadásul a következő hozzászólásodban kevered az RT-t a DLSS sel.. ez két különböző dolog nem függ össze a felbontás csökkentés az RT vel, egymástól független eljárások...
A sávszéligényt meg nem kell feltétlenül benyelni.

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Lesz.


opr
(veterán)

Koszonom szepen, illetve mindenki masnak is, aki valaszolt! :R


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A dedikált gyorsító külön az nem valami nagy ötlet, mert ugyan egy ideális hétszintű BVH ~80 bájt, de azt sugaranként betölteni igényel egy bő 5-6 TB/s-os sávszélt a GPU és a gyorsító között.

Az erőforrásigény csökkentését másképp kell megoldani. Én ugyan nem láttam még az új specifikációkat, de két lehetőség van. Egyrészt egy olyan egység, amely megpróbálja csoportosítani a sugarakat a jobb koherencia érdekében, másrészt pedig egy olyan specifikáció, ami nem csak háromszögeket kezel. Ez akár együtt is jöhetne, és akkor sokat lehetne nyerni, mindkettő sokkal kevesebb sávszél melletti optimális működést tenne lehetővé.

[ Szerkesztve ]

üzenetek