Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Füleske
(őstag)

Van akinek/amire soha sem lesz ideális egy villanyautó. De az emberek többsége nem heti szinten megy Madridba meg vissza. Aki meg igen az dízelt vegyen, esetleg hibridet (csak ne lágyat mert az semmire se jó).

Ja a 19 - es hsz - em bambano - nak szól.

[ Szerkesztve ]


BlueDeath
(senior tag)

Ne törődj a fanyalgókkal!
Nekem egy 500E-m van fél éve.
Érzelmi döntés volt, racionálisan nem magyarázható. Kipróbáltam, beleszerettem, kellett.
Imádom!


Füleske
(őstag)

Amiről fogalmad sincs azt ne terjeszd.


nevemfel
(tag)

Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.

a csomagtartó igen kicsi, alig fér bele sok minden, szinte biztosan nem elég, ha egy nagy nyaralásra pakolunk.

Erre mi a megoldás? Bérelt autó? Gondolom a családi nyaralásról nem akartok leszokni.


UnA
(Korrektor)
Blog

Kevesebb holmi, ilyen egyszerű ;)


Nemonddmá
(kezdő)
Blog

_mindig_ az a csomagtartó lesz tele, ami éppen van. ergo ha nagy az autó és a csomagtér, sok felesleges dolog kis belekerül. anno hogy élt túl annyi ember/család Trabantban meg másfél szobás panelban?


Stanlee
(senior tag)
Blog

Eloszor is koszonom forumtarsnak, hogy feltette az irasat. Maga a tema megoszto, rengeteg pro es kontra felhozhato az elektromos autoval kapcsolatban.

1 gyerek szallitmanyozasara ilyen kis tavon szerintem felesleges. Egy elektromos bicikli meg a regi diesel boven eleg lenne. Ismeretsegi korben van egy hasznalt Zoe, ott 3 gyerek szallitmanyozasat oldjak meg, 2 iskola es 1 ovoda kozott, plusz programok, tehat ott megertem. De ez egy szubjektiv velemeny, remelem nem veszi Vitya rossz neven. Amugy meg a Zoe az tenyleg nagyon puritan belulrol es egy muanyag kupac, tul sok idot nekem se lenne kedvem eltolteni benne.


Somatom
(őstag)
Blog

Fogalmam sincs? Nem tudom, hogy mennyi idős vagy. Én megéltem ezeket az olaj, gáz, villany beetetős lehúzásokat.
Vettem egy telket, kértem rá bővítést 3X16A -re. Én még megkaptam, de akik utánam vásároltak telket, azokkal közölték, hogy ennyi volt, ha több áramot akarnak, akkor be kell szállniuk a hálózat fejlesztésébe.
Most is azért kevés a villámtöltős oszlop, mert nem tudják megtáplálni. Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz? Ráadásul ezek területileg a városokban koncentrálódnak, időszakilag pedig éjszaka töltődnek. Ne mondd nekem, hogy a jelenlegi elektromos hálózatunk elbír egy ekkora terhelésnövekedést. A fejlesztést valakikkel ki fogják fizettetni. Vajon kikkel?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(őstag)

Igen, bérelt autó, mondjuk anno P126 - al meg 120L - el is elmentünk hárman sátorozni 2-3 hétre.


nevemfel
(tag)

A tapasztalat az, hogy családi nyaralásnál egész egyszerűen nincs elég nagy csomagtartó. Szóval a kérdés továbbra is áll: Nyaralni mivel, és hogyan?

Sajnos az i3 az elektromos autók közt is meglehetősen szűk csomagtérrel rendelkezik.


-vitya-
(senior tag)
Blog

Teszteltük, pont most voltunk 500km távolságban, Ybbs menti bicikli túrán. Hármasban simán befértünk, a gyerek melletti ülést lehajtottuk, és úgy már értelmezhető volt a csomagtartó. Persze a vonóhorog hiányzik, hogy a bicikliket ne apósék vigyék utánunk :), de horog feltehető erre is, épp csak vontatni tilos vele: a kerékpár szállító feltehető.

Még nincs pontos terv, mikor tetetjük fel a horgot, de ha fent lesz, akkor már nem lesz gondunk többé ezzel.

(úgy tűnik, nem szükséges nekünk 700 l csomagtér ;-) )


8th
(őstag)
Blog

A hozzászólásomban legfeljebb az aprócska kirakat matchbox kifejezésbe lehetne belekötni de igazából abba sem nagyon merthogy tényleg az. Van egy jó barátom aki az 30d X5-e mellé második autónak vett anno i3-at amikor megjelent. Felült a hype-nak. Elgurult megmutatni áradozott ott nekem róla csillogó szemekkel de amikor kinyögte, hogy egy fővárosi kétszobás lakás árának megfelelő pénzt rakott le a pultra ezért az autópótló kis budiért jól kiröhögtem.


Füleske
(őstag)

A hálózati töltő 10 A - es. Ennyit erről.


nevemfel
(tag)

Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.

Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.

A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.


-vitya-
(senior tag)
Blog

Az aktuális görbe alapján, ha éjjel töltöd a villanyautódat, akkor nem tudsz problémát okozni az energia ellátó rendszernek:

Szóval nem kell túlzásba esni, nem kell azt hinni, hogy problémát okozok neked, vagy bármikor is akadályozlak majd a megszokott életedben.
Nem a villanyautósok miatt lesz a következő áramkimaradásod.


Nemonddmá
(kezdő)
Blog

én abba kötök bele, hogy miért kötsz bele? neked miért nem mindegy, hogy vagy az x5-ös barátod, vagy a fórumtárs mit vesz?
ilyen alapon én süssem el, hogy tuti egy kopasz zsírnyakú tetkós "vállalkozó" a haverod, aki sose indexel, mer ikszötös béemvés, és mindenhol 210-zel megy? ugye, hogy hülyeség lenne.


-vitya-
(senior tag)
Blog

"A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás."

Eddig mi is ezek miatt paráztunk legtöbbet, így ha 100km alá ment a hatótáv, akkor töltöttük (éjjel, itthon).
Remélem el tudjuk kerülni a megoldhatatlan problémákat ezzel a felhasználási móddal. Az tény, hogy az i3 akkumulátora csak 200-240 km hatótávra elég. Így 3-5 naponta mindig töltjük.


-vitya-
(senior tag)
Blog

Elhiszem, hogy kirakat matchboxnak érzed. Nekem is volt ilyen érzésem ;-)
Az utastér ebben a kirakat kisvacakban nagyobb, mint:
Alfa 156
Alfa 159
Alfa Giulietta
Fiat 500
(utóbbi években ilyen autóink voltak)

Szóval bent, nagy hely van, ebben a furi kis autóban.
A csomagtartó az egyedüli, ami vicc kategória.


Somatom
(őstag)
Blog

Az én életemben nem tudsz problémát okozni, mert az évnek több, mint a felét külföldön töltöm, ahol saját áramtermelő generátort használok. Otthon pedig minimális az áramigényem. Fűtés, melegvíz gázzal, mosógépem, klímám nincs, az összes számtech eszközöm ARM, csak ledes izzó van a lakásban.
De, az a görbe nagyon másképp fog kinézni, ha elszaporodnak az elektromos autók. 220 Volton a 10 Amper, az durván egy 2KW -os fogyasztó. Ha 100 háztartásra jut egy trafóház, az 200KW plusz terhelést jelent.

[ Szerkesztve ]


b.
(nagyúr)
Blog

Jó írás én tényleg irigyellek nagyon tetszenek az elektromos autók :)
Ez amit vettél meg különösen vagány és egyedi kis kocsi remélem sok örömötök lesz benne :)

nekem már a sokadik céges kocsim van, most egy K Astra ebben sem szól a hátsó hangszóró de bele van építve.. nem lehet hogy tied is céges volt és csak ki van kötve? mert kb 10 perc visszakötni, ha megnézeted.

üzenetek