üzenetek

hozzászólások


RedSwallow
(tag)

Nyugodj meg! Az aksik meg általában bonthatók, újrafelhasználhatók.


jUUh
(addikt)

Én szeretem az elektronyos' autókat, azt gondolom, hogy "ez a jövő", viszont ez nem népautó. Se nem elég olcsó, és ennyi pénzért nem elég kiforrott.


7Heads Drago
(veterán)

És pont Bog-nak írod hogy bogozon!? 😂🤣😄


L3zl13
(nagyúr)

Mindig ugyanezt az érvet hallom a villanyautó szkeptikusoktól, de még egyszer sem láttam tőlük számokat amivel alátámasztanák ezt.
Számomra logikusnak tűnik, hogy:
1. mivel az elekrtomos energia "mix"-nek csak egy részét teszik ki a hőerőművek, ezért azonos hatásfokot feltételezve a teljes rendszerre a károsanyag kibocsátás is arányosan kissebb lesz elektromos autóknál.
2. nagy méretekben könnyebb fenntartani az ideális hatásfokot és könnyebb megoldani a károsanyagok kiszűrését


7Heads Drago
(veterán)

+1
Meg mellete ott lesz egy 3000es nagy autó és zöldebb lesz a kert.


#16820480
(titán)

Ő elég jól összefoglalja: [link]
Érdekes az egész videó amúgy, de ez a rész foglalkozik konkrétan ezzel a kérdéssel.


Norb79
(őstag)

Ez akár igaz is lehetne, csak ugye az az apróság van, hogy nem az.
[link]
Itthon 12% a szén, az importált áramnál meg 5% körüli. Olajból előállított áram az jelentős az importban, kb mint a teljes hazai termelés. De hát olajat égetni jó, ezért is jár mindenki belső égésű motorral rendelkező autóval. De ha választani lehet akkor inkább Ukrajnában égessék az olajat, ne a mi utcánkban. :)


CSIPÁSKANDÚR
(tag)

Lehet a Totalcar oldalát nyitotta meg a gugli???


#16820480
(titán)

Ha megnézed, akkor kiszámolta egy olyan termelés esetén, ahol 80%-ot szénből állítanak elő, és még ott is az elektromos jön ki jobban életciklusra nézve (ráadásul nem is 20 éves életciklusra számolt, mint ami nálunk előfodulgat, hanem 7-8 éves amerikai átlagra.


#06658560
(félisten)
Blog

1. Csak éppen nem azonos már a szállítási veszteség sem, pláne hogy az is erőművek terheltsége függvényében is ingadozik, ahogy az áram frekvenciája is. A károsanyagkibocsátást egyébként a németek a helyi mix alapján szokták értékelni, és úgy azért messze nem olyan szép a helyzet náluk. Valamint hol jelentős a szénerőmű használat, ott a radioaktív szennyezés is megjelenik kibocsátás oldalon.
2. Papíron. Gyakorlatban meg az erőművek mindig a pillanatnyi fogyasztás mértékében kell termeljenek, a túltermelés nem jó a hálózatnak, így még az atomerőművek esetén is levárt a széles tartományban szabályozhatóság. És a hatásfok ott is romlik szépen.

#18 adamssss: 1. A gazdagok nem a nép?
2. Azon megy a rinya, hogy drága az elektromos autó, mert kevés emberrel kell megfizettetni. most meg azon, hogy sokkal akarják megfizettetni, miközben még mindig drága. Mert továbbra sem olcsó a technológia. Szóval akkor mi legyen?

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Pl az amit a tesla vagy a porche csinal. Egy uj technolgiat premium szegmensben vezetnek be. Nem probaljak meg “nepautonak” beallitani mert egyszeruen draga az uj technologia. Nezd meg anno a Toyotat. Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas.


Norb79
(őstag)

Igen, bocsánat, félreértettem a kommented.


GSP
(aktív tag)

Egyszerű halandónak ez még drága, különben már vettem volna. :(((


emvy
(nagyúr)

10 millios auto 'draga' abszolutertekben, de nem 'relative'. A 10 M-s elektromos auto TCO-ja nem tobb, mint egy par millioval olcsobb benzinese (alacsonyabb uzemeltetesi koltsegek, valoszinuleg jobb ertektartas).

Jelenleg egy dizel Skoda Octavia kozepes felszereltseggel 10 milliotol indul, ilyenek az arak. Es egy Octaviat a legjobb indulattal se lehet premiumnak nevezni.


adamssss
(veterán)
Blog

Jobb ertektartas? :D Te mondjuk mennyit adnal egy elso genercaios leaf-ert aminek az aksijaban van 100e km?
Apam autojaban most volt aksicsere. Megsugom a markaszerviz 1.2m-ert vegezte el.

Ezerszer vennek octaviat, amibe kenyelmesen elfer a csalad,+csomagok, kicsi a fogyasztas es 140-es tempoval egy tankolassal lent vagyok az Adrián 6-7 ora alatt.

Es ami a legfontosabb. De az abszolut erteket fizeted ki a kasszanal, nem a relativot. Mert ennyi erovel egy Ferrari sem draga hiszen relativa ad annyival nagyobb teljesitmenyt.


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Lehetne hogy nem megy el a topik az elektromos vs. benzines/dízel irányba?
Köszi!

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

1.2M az nem tunik soknak nekem, de ahogy latom, a mostani akksik azert joval tobbet mennek mar ennel.

> De az abszolut erteket fizeted ki a kasszanal, nem a relativot.

Valamit sulyosan felreertettel, olvasd ujra.


#10949376
(aktív tag)

+1

Ezek az elektromos autók is luxustermékek unatkozó gazdagoknak ,akik eleve a legszennyezőbben élnek ,teszik tönkre a földet pazarlással,rengeteg luxus terméket csak azért gyártunk le az unatkozó gazdagoknak ,hogy megtudják venni jó drágán azt ha megunják kuka ,vesznek mást,akik meg elvégzik a munkát amiből összeáll a termék örülnek ha kenyeret vesznek ,egy autóval évbe egyszer elmennek nyaralni szigorúan az országon belül.

sztem a pénz nem megfelelő elosztása teszi tönkre a földet leginkább ,és az ebből kifolyólag keletkező szennyezés gyártásnál ,szállításnál...ez a fajta elektromos autózás nonszensz környezetvédelem+ a napelemek sem a fán nőnek .

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Miért az Octaviában mennyibe kerül amúgy valamelyik főbb hajtási elem cseréje? Plusz hányszor kell 100 ezerig olajat cserélni, meg egyéb dolgokat javíttatni.

üzenetek