üzenetek

hozzászólások


.DLL
(veterán)
Blog

Csak FB az nem fórum, nehezen kereshető, a régebbi posztok mennek a hurkatöltőbe, stb. :\

(#179) axioma: Nem hittem volna (hisz PH-n mindenre van topik) de úgy látom eddig még nincs; te is így látod?
Nyitsz vagy nyissak én? :D

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Nem mellesleg face-t en ignoralom, pontosabban egy ures userem van ott csak a hackercup versenyukon reszvetel miatt.

Nyiss te, en me'g csak most tervezek villanyautossa valni... ha te mar benne vagy, biztos van legalabb par linked, hogy mit erdemes nezni. Hasznalt zold rendszamos vasarlasara pl. van-e jobb mod, mint a hasznaltauto.hu hirdetesfigyelese? De toltoterkep is nyoszog nalam (plugshare-t olvastam itt ki valamelyik cikkbol, nalam gp services frissitesen lehal). Koszi elore is!


.DLL
(veterán)
Blog

Nekem sincs még, gyűjtés van rá... mind anyagi, mind információs szempontból. De 1-1,5 éven belül szeretnék egy használt elektromost hajtani, a pénzen kívül minden adott hozzá, van garázs, csak városban megyek, gyerekek még nincsenek, úgyhogy szinte bármelyik megfelelne, persze a legjobb egy i3 lenne, az megy is, de még használtan is drága :( Az általad felvetett kérdések is jók!

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

[link]

[ Szerkesztve ]


dr.Mura
(tag)

A használt elektromos autók vásárlása is külön tudományág lassan. Sok ugyanis Ny-Európában a bérelt akkus konstrukcióban kiadott autó (pl. a Renault Zoé-k 90%-a így megy), és iparág lett, hogy behozzák a bérelt akkust, mint saját akkust eladják (a Renault Hungária nem vagy csak nagyon nehezen ad ki információt az akkuról, mert a francia Renault nm együttműködő) és aztán néhány hónap múlva hirtelen letilt az autóban a töltés (általában amikor először csatlakozik nagyobb töltő-hálózat töltőjéhez, ami lejelenti "haza"). Innentől aztán jön a rendőrség is, és lefoglalja az autót, mert lopott benne az akksi jogi szempontból.

Szintén probléma az átépített autók (pl. a Fiat 500e-ből készítettek Svédországban is átépített változatokat, nem csak az eredeti, kaliforniai típus van), ami nem tud zöld rendszámot kapni, mert az alvázszáma szerint benzines.

Sajnos már az akkuk kapacitásának "elektronikus optimalizálása" is kezd divatba jönni (pl. a Leaf-nél megpróbálják a műszerfalin kijelzett akku állapotjelző "pöcköket" manipulálni, és csak a következő tele töltésnél kalibrál újra az autó - akkor pedig az új tulaj csodálkozik.

Szintén érdekes, hogy az USA-beli Tesla nem tölthető EU-s Superchargerről, a Renault Zoé első szériái (2015-ig) pedig időnként "hisztisek" a magyar áramhálózat minősége miatt, és hajlamosak letiltani a töltést (mert egy érdekes megoldással vizsgálja, hogy milyen sebességű töltésre alkalmas a hálózat az ő maximális 22 kW teljesítményéből, és ha gyenge a hálózat, akkor akár teljesen meg is szakad a töltés.

Van tehát itt is dolog bőven amire figyelni kell.


Amarton
(tag)

E-Golf használati útmutatót honnan lehet letölteni?
Az sem baj, ha nem magyarul van (angol).


Core2duo6600
(veterán)
Blog

1.: A kúton a benzin és a gázolaj nagy mértékben az adók miatt kerül annyiba, amennyibe. Az ár több, mint fele a jövedéki adó, a KKKSz ("készletezési díj") és az Áfa. Amíg kevés az elektromos autó, polkorrektségből elnézi az állam, hogy ezt nem fizeti meg az elektromos autó tulajdonosa. De ahogy anno az LPG / CNG üzemanyagnál is történt, itt is előbb-utóbb bizony be kell jönni valami adófélének, különben nagyon sok adóbevételről kell(ene) az államnak lemondania. Amiről nem fog lemondani...

Elég gusztustalan lépés volt, különösen a cng megadoztatása, de még ezzel együtt is kb 1/3 ad árban van egy átlagos kocsi cng autozásának az üzemanyag költsége a benzineshez képst.

Max a villámtőket tudja megadóztatni a töltőket üzemeltető cégen keresztül, mert azt, hogy otthon bedugd a konnektorba egyszerűen képtelenség, ellenőrizhetetlen.

2
Az elektromos autó annyira környezetbarát, amennyire az elektromos hálózatba pumpált elektromos energia. Itthon ez főleg atomenergiát és fosszilis erőműveket (szén, földgáz) jelent, a megújuló energia szerény szelete csak a tortának. Csakhogy már így is alsó hangon importra szorul az ország, és bár optimisták az előrejelzések, de ha jelentősen nőni fog az elektromos autózás, akkor bizony kis hazánk tartós energia-importra rendezkedhet be. Plusz lehet építeni Paks3-at is egyből...

A jelenlegi mix esetében is kb 50 % al kevesebb a kibocsátás az erőműveknél , mint belsőégésű motor használata esetében, mivel az erőművek jobb hatásfokkal működnem mint a mindenféle korosodó kopótt félben lévő motorok, + nem a városban pöfékel, ami elég nagy előny.

3.
Ami nagyon kellemetlen lehet még a hazai elektromos hálózatra, csak gondoljunk bele, hogy a "sima" 230V-os hálózaton mondjuk 10kW-ot...


Sima 230 as konnektoron max 16 ambert tud felvenni, így nem lesz az elektromos hálózatodnak semmi baja.
Azt is kibirja a hálózat, amikorn a porszívó, mossogép műkődik, esetleg a klíma, nos az elektromos autó töltés sem fogyaszt többet, amit ráadásul éjszaka töltesz, mivel relative sok idő.

üzenetek