Mi volt az Spectrum?
A C64 az tudott már 320x200-at bár csak 2 színnel. Több színnel csak 160x200.
[Re:] [zarayg:] PC-s árlista 1993-ból - BLOGOUT fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/own/ghoosty.gif)
Ghoosty
(őstag)
Igen, Spectrumos voltam
A C64 320x200-ban ugyanúgy tudott 16 színt, de ugyanazokkal a korlátozásokkal, mint a Spectrum: egy 8x8 pixelet (egy karakter) mezőben csak két színt használhatott. Egyet a háttérnek és egyet az "írásnak".
A felezett felbontásban (160x200 px) egy karakternyi mezőben (ami ilyenkor 4x8 px) négy színt tudott használni. Ezért készültek a C64 játékok nagy része erre a felbontásra.
Hogy mire kell i13? A szarul optimalizált játékokra, hogy biztosan vigye
Az nem szarul optimalizált, az direkt. Elég izgalmas játék a real life néha. Az igen nagy grafikán megy.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/speaker.gif)
Trailblazer
(addikt)
Ó, '93... Akkor még Amiga 500-am volt, '94-ben jött az A1200. Ezek az árlisták meg jók voltak szörnyűlködni.
Én a kezdetek kezdetén a ZX-81-nek is örültem. Főként amikor már volt hozzá 16k-s bővítő. Színek? Ugyanmár....
>Színek? Ugyanmár....
Feleslegesek voltak a színek, hisz fekete-fehér kistévén használtam a gépet
![](/dl/faces/own/snecy20.gif)
snecy20
(veterán)
Hol volt még akkor a 10Bit, meg az 1 milliárd szín.
Tridend 8900CL. Szuper, 24 bit színmélység. Persze csak 640x480-ban és az ISA busz miatt maximum állóképeknél volt értelme, de 92-ben már létezett.
Az árlistához:
kb. ebben 92 vége, 93 elején sikerült az XT-t 386SX40-re upgradelni. Nem emlékszem pontosan csak arra, hogy valami gyártási nehézség miatt az 1MB-os SIMM 2500-ról 4000Ft fölé drágult. Így lett öszvér gépem: 386SX40, (48MHz-re tuningolva) 2MB RAM, 8900CL és mellé egy 20MB-os MFM vinyó.
Szerintem a kolléga a ZX81-es kommenttel inkább 1981-re gondolt a nagy színmélységre, nem 92-re
81-ben legfeljebb a Cray XM-P volt képes 1 milliárd színre, amivel pl. az Utolsó csillagharcos film űrjeleneteit renderelték.