Rise of the Ronin (PS5) - Konzol játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


spleenszuru
(őstag)

Köszi, újabb noob kérdés, mert nem vagyok biztos benne mit nevezel annak:
Mi az idő sík, melyik menüt hívod így?


KoNZoLik@
(veterán)

A házban ahol le ülsz egy tag mellé,ott lehet ugye online opciót is választani, ott van lehetőség erre, hogy vissza menjél a régebbi régiókba, ott található az újra játszás is, egy ilyen idősíkos megoldás keretein belül! Ki lehet választani a chaptereket/bond küldiket/még a videókat is😁

melega- Végig játszás után megnyílik a midnight mód, na a hardot szorozd fel 5-el, ott gyakorlatilag egy sima ellenfél kinyír 1mp alatt ha nem figyelsz, viszont ott dobálja a játék a legjobb ultimate fegyvereket és ruhákat 👍 Ez olyan mint a NioH -ba ami volt végigjátszás után, nem véletlenül gondolom😁 Bementem lvl67-es szinten egy 60-as falupucolos misszióba, nos nem tudtam megcsinálni 😳 Az a jó, hogy írja a szinteket mindenhol, szégyen szemre egy 54-est tudtam csak meg csinálni, de azt is éppen hogy... szóval aki ilyen NioH fan, az itt ebben is megtalálja a számításait, mert tartalom bőven van még végigjátszás után is :K

[ Szerkesztve ]


melega
(őstag)

Én is vegére értem a játéknak best ending.
Megtanultam miután a japán csaszart megöltem. Jobban jártam volna ha életben hagyom.

Spoiler
A vége tetszett a csempészből amerikai diplomata.
Francia barátaim és más barátaim hajóztak vissza az Usába japánok is mentek.

Mindenkit életben hagytam a császár lefejezése után.

Ami nem ment Ryonin legyőzése meg a loyality friend küldetés hiába vettem vissza dawnra, mintha veteránon nyomná őket a játék.

A trófeák 31/51.

Remélem ha lesz Nioh 3, kapunk a Team Ninjától egy Rise of the Roninhoz hasonló játékot választható nehézséggel.
Le a kalappal előttük a Nioh 1,2 miatt is.
Látszik hogy a harcaival foglalkozók a ninjutsu és a szanurájkardvívas szakemberei is.
Nem az eszetlen csapkodás mint mas soulslike játékban.

[ Szerkesztve ]


KoNZoLik@
(veterán)

Igen, én a Ninja Gaiden óta vagyok Team Ninja hívő (azokra a platina trófeákra vagyok a legbüszkébb, mert bármelyik Souls játéknál nehezebb, bárki bármit mond, sőt meg merem kockáztatni, hogy a későbbiekben kiadott Souls játékok belőlük inspirálódtak, mert a NG1 előbb(2004) volt mint a legelső DS (2011)😳), imádom minden játékukat, független attól, hogy vannak hibáik, de melyik játéknak nincsenek?🤔 Mindegy, mert nem vagyunk egyformák, én is minden percét élveztem, és szerintem ez a lényeg...

[ Szerkesztve ]


melega
(őstag)

Szerintem is, bár a Ninja Gaiden szerintem könnyebb mint a Nioh 1,2.
Legjobb japán fejlesztőcsapat a Team Ninja.


KoNZoLik@
(veterán)

Ja hát persze ha easyn játsza az ember akkor igen, de ultimate ninja fokozaton, nem sok ember vitte végig 😂 Habár hozzáteszem, hogy sok ember még easyn sem tudta végig játszani... NioH 1-2 nagyon lightos játékok a NG-hez képest, most a platinázásról beszélek!

[ Szerkesztve ]


spleenszuru
(őstag)

16 óránál járok, azt hiszem, és most volt az első olyan sztori küldetés, ahol rájöttem, ha nem easy-n játszanék, kb. soha nem nyomtam volna le, hiába volt 2 társ.
Mivel nincs spoiler ebben a topikban, nem írom le, visszatérő vendég ellen ment a harc.

Amúgy lenne egy zöld-lila haladás kérdésem. Amennyiben zöld szeretnék lenni, akkor is tolhatom a lila küldetéseket is?
Ha folyamatosan zöld irányba megyek majd, akkor a lila karakterekkel a kapcsolatom romlik/nem halad majd felfelé, stb.? Esetleg hamarabb is halhatnak meg olyankor a lila személyek?


spleenszuru
(őstag)

Token szerzés trükk Gambling játékkal:
[link]


melega
(őstag)

Ja amúgy Milla Jovovoch néven nyomtam megpróbáltam olyan karaktert szerkeszteni aki hasonlít rá, a, a Wo long tot pedig alicia vikander néven nyomtam hasonló karaktert próbáltam szerkeszteni(új Tomb Raider film, Az Uncle embere)


spleenszuru
(őstag)

Tegnap szaroztam vele vagy 45 percet, működik.
Mivel RNG alapú, idegesítő tud lenni a sok save-load, de tényleg jó, már sok cuccot meg is vettem a gamblingos shopban.


Kai_Rong
(senior tag)

Nem nagyon volt időm játszani, szóval még csak most megyek a harmadik térképre. Eléggé hullámzó a játék: az open worldös felfedezősdit meglepő módon élvezem - bár azért nem fogok a kardomba dőlni, ha a maradék 25 macskát is összeszedem végre :D.
Nyilván kicsit szegény ember open worldje érzete van, sok ismétlődő elemmel, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy pl. a Tsushima se volt tele túlságosan érdekes dolgokkal. Ha open worldről van szó, továbbra is a Witcher 3 az etalon nálam.
A harc egy felvizezett Nioh+Wo Long kombinációra hajaz, elég sokat cserélgetek fegyvert meg stance-t, így nem untam még rá. Közepes fokozaton játszom, de túl könnyűnek érződik az egész, hardon viszont két ütésből meghalok, ami meg nem fun, szóval maradok ezen a szinten. A sztori kicsit meh, a pro- és anti-shogunate rendszer egy ilyen narratív jellegű játékban szerintem kevésbé tud jól működni.

Nem nagyon sikerült infót találnom arról, hogy DLC lesz-e, már az is furcsa volt, hogy ellentétben a Nioh / Strangers of Paradise / Wo Long által lefektetett hagyományokkal, megjelenéskor nem lehetett Season Pass-szal megvenni a játékot. Ha lesz is bármi kiegészítés a játékhoz, akkor max egy nagyobb sztori DLC-t tudok elképzelni, hasonlóan a Tsushimához.


spleenszuru
(őstag)

Én 26 óránál járok, és még mindig csak az első mapon vagyok.. :DDD
Amit tudok maxolok mielőtt megyek máshová, beleértve a bondokat is.
Bár még a küldetések is csak első mapon jönnek.


Kai_Rong
(senior tag)

Tegnap este, cirka 48 óra után a játék végére értem. Továbbra is felemás érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. Rossznak egyáltalán nem mondanám, mert eléggé a képernyő elé tudott szegezni, ami nálam elég ritkán fordul elő. Az open world miatt mindig volt mivel bíbelődni, bár amikor a chapter 3-ban a már felfedezett térképrészeken megint public order helyreállítást várt tőlem a játék, ott azért már nem volt teljesen őszinte a mosolyom :D

Nézzük szép sorjában.

Negatívumok:

- A történet. A Team Ninja rajongóknak ez nem lesz különösebben újdonság, ugyanis a csapat által fejlesztett játékok sosem az erős sztoriról voltak híresek, de ez itt végképp az agyf.sz kategória. A sztori fő építőköveit illetően teljes mértékben ragaszkodtak a történelmi hűséghez, az egész koncepció ugye arra fut ki, hogy mi vagyunk a "wildcard", csapódhatunk ide vagy oda, de egy ennyire narratív jellegű játékban ez inkább áldás, mint átok. Én jómagam még a történelmi események és játékban szereplő karakterek 80%-ának ismeretében is néha vakartam a fejemet, hogy mégis akkor mi történik, meg hogy ez meg az miért kellett. A Yakuza Ishinből pl. sokkal jobban össze lehetett rakni a sztorit, mint ebből, ami azért nagy szó :D Tudom, nem a Tsushimához kell ezt hasonlítani, de mégis nehéz ignorálni azt a tényt, hogy annak a játéknak a történeti egyszerűsége sokkal jobban illeszkedett a grandiózus narratív-vezérelt koncepcióba, amit itt is szeretett volna a dizájnercsapat megvalósítani. A kevesebb néha több...

- A döntéseinknek nincs súlya. Mármint persze, bizonyos döntések bond missionöket és hasonlókat unlockolnak, de lényegi döntés nincs a sztorira. Nekem valamiért a minimál marketing miatt, amit a játékról nyomtak, az volt a várakozásom, hogy újra tudjuk írni a történelmet, ehhez képest ugyanarra fut ki a játék, függetlenül attól, hogy mit döntesz. Egy fontos NPC kapcsán van egyedül beleszólásunk a történelem alakulásába, egyébként full railroad a sztori. Ez azért elég nagy turnoff egy immerzív RPG-nek szánt játékban.

- Open world formátum. Nem is maga a formátum, inkább annak a kezelési módja. Nagyon élettelen az egész, és sajnos érezni rajta, hogy időhúzás céljából lett berakva. Ha a ronin és bond questek meg a különálló miniküldik Nioh vagy Wo Long módra missionként lettek volna berakva a játékba, akkor ez egy nettó 20-25 órás cím lenne, a maradékot az open world tette hozzá.

- Unalmas főküldetések. Egyrészt kifejezetten rövid mapokat sikerült összerakni (aminek valószínűsíthető oka részben a fentebbi open worldös pontban lett kifejtve), másrészt mindegyik egy kaptafára épül. Máig nem teljesen értem, hogy ezek az "optional" küldielemek milyen rewardot hoztak pluszban, de a végére már teljesen belefáradtam a "Defeat X formidable foes" névre hallgató fillerfeladatba, szóval megpróbáltam ignorálni a harmadik fejezetben, de annyira nem voltak elrejtve ezek az ellenfelek, hogy komolyabb koncentrálás vagy ráfeszülés nélkül is simán teljesítettem ezt a "mellékes" szálat.

- Érdemi endgame hiánya: megnéztem a végén egy pár Midnight küldetést. Egyrészt nem érzem magam nagyon ösztönözve arra, hogy ezt végigjátsszam (magasabb szintű loot a jutalom, húha), másrészt mennyire jó dizájnkoncepció az, hogy hizlaljuk fel az ellenfelek HP csíkját és sebezzenek kétszer akkorát, mint Twilighton? Konkrétan a chapter 1-es küldik Midnight módjában a mezei lándzsás ellenfelek három ütéssel ölik a 65-ös szintű karakteremet, akin a normál játék high-end gearje van. Cserébe nekem belekerül jópár countersparkba, hogy lemenjen a ki-je, és meg tudjam ölni. Nevesített ellenfeleknél, bossoknál, minibossoknál ennél jóval frusztrálóbb az élmény. A gearrel gondolom javul majd a helyzet, de nem tartom szórakoztatónak.

- Technikai issue-k: szerintem a látványvilága a játéknak kifejezetten szép, sok vélemény túlzásokba esik, és PS3-as színvonalnak hívja a játékot :D Attól azért messze van, de tény, hogy nem egy csillivilli current gen játékról van szó. Ettől függetlenül a térképen lévő dolgok jól néznek ki, tetszett a különböző évszakok megjelenítése, az egyes "kerületek" egyedisége. Ami viszont megbocsáthatatlan, az a technikai színvonal. FPS dropok (főleg harc közben, különösen, ha láng és poison effekt előkerült, egy-két harc diavetítés szintre került, plusz a hotkey lenyomásokat se regisztrálta a játék) és grafikai bugok (az úton a magaslati levegőben, azaz a semmiben ülő szamuráj, infinite esés animáció, amikor két rossz poligon közé ugrasz be). Ezeket nyilván ki fogják még patchelni, de azért bosszantó volt látni / tapasztalni.

Pozitívumok

- Bond-rendszer. Ez szerintem tök jól sikerült, a nevesített történelmi alakokat igyekezett a személyiségükkel felruházni a játék, kicsit közelebb hozni a játékosokhoz. Nyilván látszott, hogy akire több idő jutott, az jobban ki lett dolgozva, de azoknál a karaktereknél sincs hiányérzetem, akik nem kaptak külön bond missiont. Az is tetszett, hogy a bondok fejlesztése statokkal / harci stílusokkal járt együtt, jó allegóriája volt a történelmi korszaknak ("a többiek által leszek én is több").

- Harcrendszer sokszínűsége. Nálam még mindig a Nioh 2 harcrendszere a number 1, de becsülendő az a próbálkozás, hogy ezt megpróbálták vegyíteni a Wo Longéval, megtartva mindkét harcrendszer erősségeit, illetve hogy ezt le tudták fordítani egy difficulty-based játékra. Nem vállaltam nagy kockázatot a közepes nehézséggel, szerintem minimális odafigyeléssel ezen a nehézségen bárki végig tudja játszani a játékot (a legkönnyebb fokozaton elég a négyzetet spammelni, és akkor se halsz meg :)), viszont iszonyatosan nagy fun volt ráérezni a counterspark-blokk-dodge hármas megfelelő arányára, vegyítve a fegyverek és stílusok kombinációival. A naginata nagy kedvenc lett a végére, nagyon dualsword párti voltam a Nioh 1 óta, de a katana + naginata kombó gyakorlatilag minden ellenfélt végig tud aprítani.

- Hátteret adó korszak. A sztorivezetés nehézsége ellenére tök pozitív, hogy végre kaptunk egy Bakumatsu időszakban játszódó játékot. A Sengoku periódus ugye agyon van már használva, unalomig ismert minden eleme, ez a korszak azonban ritkán szerepel játékokban (volt egy Way of the Samurai meg egy Yakuza Ishin, aztán csókolom). Bízom benne, hogy elég szép lesz az eladott példányszám ahhoz, hogy ehhez a témakörhöz még más stúdiók is hozzá merjenek nyúlni.

- Meglepi special bossok. Biztosan nem találtam még meg mindenkit, de amikor random William a.k.a. Blue Eyed Samurai jött szemben Edóban egy barlangban, azért önkénytelenül kitölt belőlem a kacagás :D

Kicsit több a negatívum az írásban, de azért összességében én jól szórakoztam ezzel a játékkal, és nem bántam meg a day 1 vásárlást. Nagyon mást már úgysem várok idén instant buyra (na jó, az Elden Ring DLC-t azért igen), szóval hozta azt, amit egy ilyen játéktól általában elvárok.

Továbbra is nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e DLC a játékhoz valamikor a közeljövőben. A lehető legpozitívabb endinget hoztam össze, ott két jelenet is volt, ami valamiféle folytatást / mini side-storyt sejtet, de sajnos összességében elég beszédes az, hogy nem season passal jelent meg a játék. Nem lenne bennem hiányérzet, ha nem kapnánk plusz tartalmat a játékhoz (csak a szokásos hibajavító patcheket), de hajlandó lennék fizetni a többlet contentért.


Kai_Rong
(senior tag)

Még egy dolgot elfelejtettem: a régi TN játékok azért komolyabb kihívást jelentettek a platina trófea terén, itt meg gyakorlatilag utánad vágják, nem is kell mindent megcsinálnod. Ez nem feltétlenül baj, nem vagyok a lélekölő felesleges grind híve, de azért meglepő, hogy igazából csak végig kell játszani a játékot, és hozzád dobják a trófeákat :D


spleenszuru
(őstag)

Jó kis összefoglaló. :)

Gondolom, te Nioh és/vagy Wo Long veterán vagy, így meg kell ezt a részt cáfoljam:
"......közepes nehézséggel, szerintem minimális odafigyeléssel ezen a nehézségen bárki végig tudja játszani a játékot (a legkönnyebb fokozaton elég a négyzetet spammelni, és akkor se halsz meg :))"

Mint első ilyen játéka valakinek, ez bizony nem igaz. A medium szerintem nehéz, néha lehetetlennek tűnik, vagy legalábbis a sikerélményt teljesen elveszi a rengeteg (majdnem mind) sikertelen counterspark. Baromi gyorsan fogy a HP és a Ki is.

Easyn tolom, miután visszatettem rá 10 óra mediumon kínlódás után, és szerintem ott sem elég csak négyzetet spammelni, úgy bizony a Ki nagyon hamar nullázódik, hiába a blade flash.
Nem beszélve arról, hogy pl. csak négyzet spammel, nem lehet master rankra nyomni a dojo-s gyakorló harcokat.

Gondolom ilyen sokat jelent a korábbi tapasztalatod, egy teljesen kezdővel szemben. :)


onkelz
(aktív tag)

Sziasztok

A jatek elejen vagyok a hajon.A Blue Demont ha nem olom meg kihatassal van a story?Nem nagyon birok vele, illetve a ket karakterem kozul valasztanom kell miutan pepper alazott.Ez akkor is igy lenne ha sikerulne legyoznom?


Kai_Rong
(senior tag)

Egy trófea járt érte, ha meg tudod ölni. De vissza tudsz jönni később is ide. A sztorin nem változtat, mindenképp választanod kell a két karaktered közül egyet.


Kai_Rong
(senior tag)

Veteránnak azért nem mondanám magam, bár a Soulsborne játékokban, a Niohban és a Wo Longban van együtt jó 1400 órám, de ez még azért rookie numbers a valódi veteránokhoz képest :D Nyilván van némi költői túlzás a négyzet spammelésében, de kíváncsiságból ismételtem néhány küldit a legalacsonyabb nehézségi szinten, és nagyon könnyen hullottak a bossok.
Amúgy a countersparkra nem kell nagyon ráfeszülni, nekem a játék végére lett tiszta, hogy igazából nem elvárás, hogy mindent countersparkolj, a dodge és a block legalább annyira integráns része a fluid harcnak. A legtöbb esetben azt díjazza a játék, ha az ellenfél chain attackját nagyjából blokkolod, majd az utolsó hitet countersparkolod, így csinálsz magadnak támadási lehetőséget.


spleenszuru
(őstag)

Utolsó mondatod már egyéb helyeken is olvastam, de nálam azzal az a baj, hogy a blokk kb. felénél elfogy a Ki a fenébe, szóval nincs már mit counterezni.. :DDD
Főleg egy pl. dual swordos ellenfél baromi hosszú kombója.


onkelz
(aktív tag)

Kōszi a segitséget

üzenetek