Rise of the Ronin (PS5) - Konzol játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


melega
(őstag)

A legjobb befejezés kész.
51/31 trófea.
Platinát akarok, két küldetés van Edoban ami nem megy, az egyikben a legjobb ninját kell legyőzni loyalty side mission, a másikban a csempészbarátomat.
Visszavettem dawnra, de akkor sem.

Valakinek sikerült?

[ Szerkesztve ]


spleenszuru
(őstag)

Ez a játék topikja, miért írsz offban? :)

Miféle küldetések lehetnek, amik easyn sem mennek le, damn...
Én is CH2-ben vagyok, így mostmár nagyon kíváncsi lettem, melyek lesznek ezek a küldik.


Kai_Rong
(senior tag)

Mi a két küldetés neve?


melega
(őstag)

Majd hétvégén írom, most a DD 2 őt nyomom, de hétvégén lesz időm belenézni. Az egyik azt hiszem loyalty friend vagy friends.


Kai_Rong
(senior tag)

Ja vágom, az a mission a Saito-s duel. Találj valami jobb polearmot, és a felsőfogásos stance-ben gyorsan meg kellene pusztulnia.


spleenszuru
(őstag)

Te/ti amúgy használsz nem kék stancet is az ellenfelek ellen?
Én olvasom sok helyen, hogy katana Tatsumi stancevel mennek, mert abban könnyebb a parry, meg amúgy van úgymond "távolsági" Ki támadása.
Ill. baromi jól is néz ki, de természetesen ez sokszor piros vagy neutral egyes enemyknél, szóval én mindig váltok, hogy kék legyen.


spleenszuru
(őstag)

Foglalkoznak a játékkal, komoly patchnek tűnik:
[link]


Kai_Rong
(senior tag)

Nyilván a kék stance a legjobb az egyes szituációkban, de ha valamelyik kék stance-ben nem érzem komfortosnak a countersparkot és nehezen tudok openinget nyitni, akkor átváltok a Hayabusha katana stance-re, aztán max. lassabban verem le a ki-jét, de legalább konzisztensen tudok countersparkolni :D


spleenszuru
(őstag)

Patch utáni tapasztalatod jó?
Elvileg csökkentették a counterspark input delayét is.


Kai_Rong
(senior tag)

Tegnap este játszogattam, Midnighton haladtam az első fejezettel. Nekem az tűnt fel a tegnapi játékban, hogy a countersparkokat azért rontom el, mert túl hamar nyomom le a háromszöget, és nem adja be az animációt. Szóval lehet, hogy tényleg hozzányúltak a timinghoz.

Illetve most már valóban többféle kutya és ronin mászkál a világban, RIP Zesty Bacon Bits :(


spleenszuru
(őstag)

Én megint visszatettem mediumra, patch után.
Az Eddigi 50 órám kb 35 óra easy, 15 óra medium.

Easyn imádom a játékot, mediumon már legszívesebben kivágnám a fenébe.
Dojoban szinte MINDEN piros támadást lecsúszok/vagy túl hamar nyomok, egyetlen harcot sem tudok novice fölé vinni, vagy épp meghalok.
Egyszerűen képtelen vagyok rá.
A méregdobáló, stb. ellenfelek meg szintén csak rontanak az élményemen.

Ilyenkor kajak nem tudom, hogy ezek a játékok tényleg csak szimplán nem nekem valók, vagy mi van, de így ebből nem lesz Wo Long, ha képtelen vagyok még közepes nehézségen is eredményeket elérni itt.

Minden egyes piros támadás mediumon már olyan, mintha egyszerűen időm sem lenne lenyomni a parryt, annyira gyorsan érkeznek.
Kevesebb esetben meg olyan későn, annyira késleltetett, hogy akkor meg az a baj ....

Mentem most harcokat a fegyvertelen Monk ellen, Rutherford, a mérgező vörös csaj ellen, meg egy odachis csávó ellen, akit párszor eleinte még névtelenül kellett leverni asszem.
Annyira borzasztóan ment mind, hogy most megint teljesen elment a kedvem az egésztől. :D

Magától értetődik, hogy mivel ennyire balfasz vagyok, így violent gale és flash attack még egyetlen egy sem érkezett tőlem az 50 óra alatt, ami gondolom szintén nem segít.


Kai_Rong
(senior tag)

Szerintem ne stresszelj rá, a Wo Long egy tök más játék, nyilván vannak transzferálható skillek, de nem hiszem, hogy erősen determinálná a Wo Long végigjátszását a Roninos teljesítményed. Nekem az első TN játékom a Nioh volt, és nehéz volt, kellett idő, amíg beleszoktam. A második bossnál ha 60-szor nem haltam meg, egyszer sem :D de ha eltökélt vagy és tanulsz a hibákból, akkor menni fog, és egy idő után ráérzel a flow-ra.


Kai_Rong
(senior tag)

Én közben haladgattam a Midnight móddal. Nem gondoltam volna, hogy ennyire rá fogok függeni, de be kell valljam, eléggé addiktív :D A midnightos chapter 1 küldik már teljesen készen vannak, a térképet is újra lepucoltam ("komoly" rewardot adott érte, 5 Book of Five Ringset, lol), chapter 2-ből még a nice to have küldetéseket meg kell csinálnom, de már Kyoto is unlockolva lett. Itt az utolsó chapterben azért már nagyon izzadósak a bond és a fő missionök is, egyrészt majdnem minden pálya végén két Shinsengumi tesó van, akik "jó dizájn" címszó alatt minden move-jukra superarmort kaptak, illetve hiperaggró stílusban, jó hosszú kombókkal ütnek, és simán le tudnak gangbangelni. Sokadik TN játékom, mindegyikben gyűlölöm a többszemélyes bossfightokat. Még a Nioh 1 csak-csak okés volt, de amióta a Nioh 2-ben behozták az unblockable piros támadásokat, azóta kicsit unfairnek érzem, hogy beraknak ellened két bosst. Miközben az egyiket próbálod lenyesni, addig a másik simán hátulról megrak egy unblockable támadással...

A hiperaggrós és gyors bossok önmagukban is komoly kihívást tudnak okozni, ha látom, hogy a public ordernél az egyik field boss egy Shinsengumi tag, vagy Izo, vagy Gensui, akkor kicsit lélekben mindig meghalok :D Tök random egyébként rájöttem, hogy ebbe a játékba is áthozták a Nioh 2-s / Wo Longos confusion / discord mechanikát. Ha rá tudod rakni az ellenfélre a burnt és a poisont egyszerre, akkor lilás fekete aura lesz körülötte, és baromi gyorsan olvad a Ki-je - ha valaki midnightban nagyon kemény dió, akkor ezt szoktam bevetni cheese gyanánt.

Normál módban amúgy a sima mezei ellenfelek váltogatják a fegyvereiket? Ez is most tűnt csak fel. A ninják simán váltogatnak dual sword és katana között, hogy countereljék a stance-edet, de szamurájoktól is láttam már odachi és spear swapot, nagyon menő


spleenszuru
(őstag)

Láttam már pár helyen igen, hogy ne féljek a Wo Longtól Roninhoz hasonlítva, mert még veterán Nioh és Wo Long playerek is azt mondják, a Ronin parry rendszere unfair/nem jól van kivitelezve.

Azóta is erőltetem a mediumot, és oké, maga a halál nem sokszor ér el, de zavar, hogy ennyi poti kell, meg stb.
Rápróbáltam a híres Tatsumi stancera Katanaval, mert azt mondják, hosszabb a parry ablaka.
Talán igaz, talán nem, nem vagyok benne 100% biztos. Illetve hiába megyek ezzel mindig, mert ha pirosra válik az ellenféllel szemben, akkor nem bénulnak le sikeres parry esetén, tehát azonnal támad tovább.
Egyébként a nagyobb, lassabb fegyveres embereket egész jól parryzem, kivéve mikor végtelenségig chargingolja a támadását, és túl hamar nyomom le a háromszöget, ami elég sokszor előfordul.
Amúgy rájöttem, összességében nem lekésem a parryt, hanem elsietem.
Mondjuk olyan enemy is egyre több van, akik sorozatban 2-3 piros támadást engednek rám.
Dojoban tegnap nyitottam megint vagy 10 embert, egyiket sem tudom novice fölé vinni, akkor sem, mikor egész jónak érzem a parryt és a martial skillek használatát, mert a damage pontjaim béka segge alatt vannak.
Redditen amúgy azt írták, a damage összetevője a dojonak az én bekapott sebzésem alapján van, nem az, hogy én mennyit sebzek.

#73
Én még Edoban vagyok, de annak szerintem végén már, és jah, a dupla bossok szimplán unfairek.
1 ellenféllel szemben is nagyon nehéz fenntartani a Ki-t, nemhogy többel.

Szerintem mediumon a sima kis egy nyilas ellenfelek nem váltanak fegyvert, csak a bossok/dojo tagok, ilyenek.


Kai_Rong
(senior tag)

A dojós pontszámodat döntő többségében három dolog befolyásolja: mennyi idő alatt vered le az ellenfelet, mennyi sebzést okoznak neked és hány sikeres countersparkod volt. Ha másfél életcsíkodat veszi le az ellenfél, az még bőven a Master kategória. Kék stance-ben gyorsan le tudod ütni az ellenfeleket.


Kai_Rong
(senior tag)

Tegnap este végeztem az összes Bond missionnel midnight módban, már csak a chapter 3-ból van egy-két fő mission.

Legnagyobb meglepetésemre a "tripla" boss fightos bond mission másodjára sikerült, pedig ezek a korábbi TN játékokban mindig nagy mumusok voltak (a Wo Longos tripla boss fightos missionra gondolva máig előjön a PTSD-m). Cserébe Saitónál rendesen elidőztem, hihetetlenül idegesítő attack patternje van, ha a kezdő piros támadásának a countersparkját elrontottam, akkor már tölthettem is újra az állást a zászlónál, mert fixen lekaszabolt :D

A crafting rendszer lehetne kicsit optimalizáltabb a játékban, a hasznos cuccok (remedy-k, healing medicine, arrowhead oil) ugyanarra az egy crafting materialra épülnek (Red Nuts), annyira megcsappant már mindenből a készletem, hogy kénytelen voltam az open worldbe gyűjtögetni az alapanyagot hozzá. Vagy az is segítene, ha mondjuk lenne olyan árus, akinél kifogyhatatlan mennyiség van a cuccokból, nem pedig félóránként tölti újra a stockot. 5 millió pénzem van, de semmi értelmesre nem tudom költeni a fegyverupgrade-en kívül.


Kai_Rong
(senior tag)

És most már tényleg kész vagyok mindennel, lepucoltam minden térképet midnight módban is. Arra még nem sikerült rájönnöm, hogy a random ronin betörések és public order helyreállítások milyen időközönként spawnolnak, de jelenleg most azok sincsenek, se Edoban, se Kyotóban. Bondok, harci stílusok és fegyverjártasságok kimaxolva, minden title megszerezve, dojo-horseback archery-gliding-firearm trainingek masterre húzva. Az elején aggódtam, hogy van-e elég skill pont a játékban arra, hogy a breakthrough skillfát is fullra ki lehessen rakni, de sima ügy. Még talonban is maradt kb 50 normál skill pont, skill típusonként 4-5 specifikus pont, plusz a skill pontokat adó különféle Treatise-ek.

Tegnap végre az online coopot is megnéztem, a lvl 100-as boss gauntlet ally missiont is megcsináltuk így, köszönet a csapattársaknak, hogy carry-ztek, ide a játéktudás mellé azért kell a specifikus build, ami segít a túlélésben. A végén mikor Ryoma mellé berakta a Veiled Twint már konkrétan nulla consumable-lel rohangáltam, és csak arra fókuszáltam, hogy el ne találjon egy random one shotolós piros támadás :DDD Jó cuccokat (level 108-110 közötti masterworkök) dobáltak a bossok, de azért annyira nem volt jó móka, hogy cuccokat itt farmoljak non-stop. Természetesen a community már összerakott rá solo buildet, ezen meg sem lepődöm :D

Így 91 óra játék után nagyon remélem, hogy lesz hozzá DLC a közeljövőben, szívesen játszanék még vele. A Nioh 2 óta nem szórakoztam ilyen jól Team Ninja játékkal, a Strangers of Paradise szerintem orbitálisan rossz volt, a Wo Longgal elvoltam, de aztán nem éreztem az ösztönzőt arra, hogy NG++ cycle után is játsszak vele. A Ronin csinált most egy jó egyensúlyt, a sima első végigjátszás alapján voltak fenntartásaim, de a Midnight kárpótolt és felhúzta a játékot a Nioh-ban kedvelt nehézségi szintre.

És persze várom azt is, hogy mit jelent be a Team Ninja a következő dobásként.


vanŠcore
(csendes tag)

Jó látni, hogy valaki ennyire jól elszórakozott a játékkal. Én 50+ óra után bőven elégnek tartottam.

Nagy reményekkel ugrottam neki, de nekem az egész több sebből vérzett. Egyáltalán nem a grafika a legnagyobb gond. A megteremtette világ unalmas, szürke. Harcok elmentek, egy idő után kiszámítható és nem nyújt szórakozást. Bond-nak semmi értelmét nem láttam. Egyik percbe vállvetve harcolunk együtt, aztán ő az egyik boss a "pálya" végén. Ahelyett, hogy döntetni lehetett volna egyáltalán harcolni akarok-e vele, megküzdünk, legyőzöm, liheg egy kicsit, kis párbeszéd, elsétál és megy minden tovább, mintha semmi sem történt volna. Az AI butácska.

A játék közepétől a Story-ra fókuszáltam igazán, hátha ez mindenért kárpótol majd. Tévednem kellett, nem volt hűha faktor és könnyen felejthető.

Karakterből van sok, de üresek, Ryoma volt az egyetlen, akit úgy tálaltak, hogy érdekes is maradjon számomra. Azon kifejezetten nevettem, mikor a "Gumicukor" klántagok legyőzését követően, Kondo érvel, hogy de még is álljak át hozzájuk. :U
A Twin Blade a végére már irritált. Összesen nem tudom hányszor kellett megküzdenem vele. Az első még okés volt, aztán ménél többször jött elő, győztem le és futott el, kezdtem forgatni a szemem. Az utolsó harc alkalmával már annyira untam, hogy alig vártam felkínálja mikor ölhetem meg, nem is érdekelt a következménye.

Lootrendszer borzalom. Semmit nem lehetett igazán értékelni, amit megszereztél.

Úgy gondolom az egészből sokkal többet ki lehetett volna hozni. Csalódtam.


Kai_Rong
(senior tag)

A sztori sutaságával én sem vagyok kibékülve - ugye a teljes sztori egy az egyben követi a történelmet, pár olyan apróságban van eltérés, ami a big picture-t nem befolyásolja. Ahhoz képest, hogy a marketingben rommá lett nyomatva a "choose your own path and forge destiny" és hasonló lózungok, semmit nem lehetett a kerettörténetben érdemben csinálni. A választásnak csak az illúziója volt meg. Ebbe a helyzetbe beleerőszakolni azt, hogy mi igazából a pártatlan, külső szemlélő rónin vagyunk, aki a mérleg nyelveként ahhoz az oldalhoz húz, ahova akar, megismerve mindkét oldal érveit a történelmi nagy eseményeknél, óriási nagy narratív baklövés, pont azok miatt is, amit írtál :D Szó mi szó, az NPC-k valós történelmi személyiségei is igazi ringlispílt műveltek az oldalak között, mivel a korszak ténylegesen komplex volt, és nem fekete-fehér, de az alkotóknak azt fel kellett volna mérnie, hogy ez játék sztoriként nem működik. A régebbi Assassin's Creedek ezt jól tudták hozni, mivel ott railroad szerkezetű sztorimesélés volt, amitól valósabb motivációkkal rendelkezett a karakterünk. A sztori nekem összességében még annak fényében is csalódás volt, hogy a Team Ninja sose erről volt híres (a Nioh 1-2, a Wo Long és a Strangers of Paradise "sztorijai" is megérnek egy misét).

A harc szerintem iszonyatosan fun volt, ha laposnak érezted, akkor valószínűleg nem a megfelelő nehézségi szinten játszottad (az állítható nehézség amennyire casual baráttá teszi a játékot, legalább annyira rontja is az élményt a hardcore-abb rétegnek).

A lootrendszer is tipikus Team Ninja, valóban semminek nincs értéke, azaz semminek sem tudsz igazán örülni, főleg nem az első végigjátszás során, ami arról szól, hogy amint esik egy jobb stattal rendelkező darab, azonnal cseréled is :D Amikor buildet akarsz építeni az endgame-ben, ott lesz jelentősége a lootnak, addig felesleges pepecselés - és egyébként teljesen jogos a kritika, a Soulslike-okkal összehasonlítva a Team Ninja megmaradt valahol a 2000-es években, ahol ez a lootömlés divat volt, de ráférne némi újragondolás a rendszerre. Feltételezem azért nem nyúltak hozzá eddig, mert a keménymag fandom viszont pont ezt szereti a rendszerben, két réteget pedig nehéz egyszerre plízelni.

Az AI g.cibuta :D Kedvenceim a kiszabadított roninok a public order restoration eventeknél, akik nagyon hálásak azért, hogy kiszabadítottad őket, de még véletlenül se ütnének bele az ellenfelekbe. Midnight módban ugye minden public order restoration eventnél az egyik formidable fieldboss fixen egy rendes sztori boss - Kondo, Genzui, Ryoma, Sana, stb., és azért 90+ szinten van egy pár, akivel nem esik jól harcolni. Kiszabadítottam a rónin haveromat a táborban, kiirtottam mindenkit, már csak a fieldboss volt hátra, levertem az életét addig, hogy ténylegesen egy ütés kellett volna csak bele, healing itemem meg távolsági fegyverbe ammo már nem maradt, és percekig fogócskáztam a bossal, tesztelve, hogy a haverom vajon beleüti-e azt az utolsót, amíg a boss velem van elfoglalva. Plot twist: nem ütötte bele.

Mindezek mellett egyébként a játék jól fogyott, hét elején volt Koei Tecmo menedzsment beszámoló, eladott példányszámban állításuk szerint a játék felülmúlta a Nioh sorozatot, és a játékosok általi fogadtatással is elégedett a kiadó. Ezek alapján azért lehet bízni abban, hogy foglalkoznak majd a játék foltozgatásával, illetve talán egy DLC is jön majd hozzá.


spleenszuru
(őstag)

Genzui Kusaka-t románcoztátok? Én mindenkit is, hogy megkapjam a speciális itemjeiket.
Viszont Genzui szívás, szétolvastam már redditet, de végleges megoldás úgy fest, nincs.
Nektek sikerült? Én shógun pártot választottam ch3 elején, azt éreztem jónak, ami nyilván Genzuinak nem kedvez. Viszont már mindezek előtt maxon állt a favor csíkja.

üzenetek