Steam Deck - Notebookok fórum

üzenetek

hozzászólások


Sefneni
(őstag)

A sima LCD modell amúgy milyen akksi teljesítménnyel rendelkezik? :))


koncsik
(MODERÁTOR)
Blog

:B :K titokban Switch 2-nek hívom ;)
(már régóta nézegettem, adódott egy lehetőség... alap 64GB+gyors 512 kártya, tok, töltő)
Még erősen ismerkedünk, eddig tetszik.


Šolaire
(veterán)

Nekem nagyon bejön, azóta be se kapcsoltam az asztalit. :)


tl-x
(őstag)

Szuper gratula! Sajnos szerintem a Switch 2 gyengébb lesz. Én se bírtam rá várni. :R


berzebub
(aktív tag)
Blog

Játék és beállítás függő. Tdp limit nélkül másfél óra CP2077. De pl Stellaris a múltkor majdnem 3 és fél órát ment. Lecsavarva szerintem 4 is lenne.


yodee_
(őstag)

Nekem pl a Tomb Raider 1-2-3 örök élet :D 6-8 óra simán


Cucuska2
(őstag)
Blog

Játéktól függ. 1 óra 30 perc és 6 óra között.

Én például Cyberpunkot és RDR2-t úgy játszottam, hogy mindkettő alatt 2 óra körüli volt az üzemidőm 40 fps-t tartva, de például Kingdom Come Deliverance-nál két és fél / 3 óra is volt az üzemidő.

Amikor pedig a nyugodt indie játékaimmal játszok (legyen Hades, Stardew Valley, Dredge, hogy néhányat említsek), akkor 4-6 óra az üzemidő.


30z.Samu
(félisten)

Játék és beállitás függő. Modernebb játékoknál 2-2,5 órát bír, régebbieknél simán megvan az 5-6 óra is.


Sefneni
(őstag)

Köszi srácok! :) Akkor végülis indie játékokkal (pl Stardew Valley) azért tudja hozni nagyjából egy Switch szintjét.


ripla
(őstag)

Nem tudom az mennyi, de nem energiaigényes játékokkal pl. az OLED simán megy akár 3-4 órát is.


koncsik
(MODERÁTOR)
Blog

Simán :K


-Nándesz-
(tag)

Itt van egy videó, összehasonlítva a (pc-s) handheld-ek üzemidejét, többféle scenarioval.
Egyébként az Lcd VS oled esetén 2x üzemidőről van szó.

[link]


JSaN
(addikt)

Böven hozza az elmult evek jatekait is, en pl Death Strandinget decken vittem at. 40fps stabil lockal. Diablo 4 et is joforman mar csak decken tolom fix 50 fps-el. Falloutokat tolom most ujra decken, Fallout 4 high 50-60 fps, ma kiprobalom az uj patchel is. Illetve a masik kedvencem most a Fallout New Vegas, nagyon beszippantott.
A 2D rogue like, indie cuccok pedig eleve decken a leg elvezetesebb.
Több mint 2 eve jelent meg a deck, en meg most is csak azt vennek.


Sefneni
(őstag)

Félig off, de aki esetleg billegett a Steam Deck és a ROG Ally között, az meg tudná mondani hogy végül hogy-hogy a Deck mellett döntött? :) Az OLED modell és az Ally nagyjából egy árkategóriában mozognak, viszont mindegyikről találni pro-kontra érveket.
A Decket sajnos nem tudtam megtapizni, mert nincs az ismerősi körömben. :(

Vagy pl. ha "csak" a sima modellre ruházok be, sokmindenből kimaradok? :)


Skynet258
(veterán)

Nekem külsőre pl az Ally jobban tetszett volna de egyértelműen a szoftveres háttér miatt döntöttem a Steam mellett. :K


koncsik
(MODERÁTOR)
Blog

Én is a Steam OS/optimalizáltság miatt választottam a Deck-et. :K


boost
(addikt)

ugyanezt a kérdést majd a ROG Ally csoportba is tedd fel. :D


nincsnév007
(őstag)

én azért vettem steam decket, mert amikot vettem akkor csak ez volt :D de amúgy most is ezt venném. steam os miatt, meg még soha nem használtam linuxot.


ripla
(őstag)

Nagyon egyszerű. Bekapcsolom, elindítom a játékot, megy. Ellenben az Ally Windowsos rendszerével, ami nem igazán játékra van kitalálva. A Deck Linuxos rendszerének minden bitje azt szolgálja, hogy a játékok és a hozzá körítésként használt oprendszer tökéletes szinkronban legyen a kiszolgált igényekkel. Az egész felület egy játékra kitalált webshop+játékkönyvtár+csevegő és barátlista elegye, ami tökéletesen működik.

Aztán még az is az OLED mellett szól, hogy gyakorlatilag szinte majdnem mindent kicseréltek benne az LCD verzióhoz képest:

- Az APU-t 6 nm-esre cseréltük a jobb hatékonyságért.
- A memóriát 6400 MT/s-re frissítettük a jobb késleltetésért és energiagazdálkodásért.
- Megnöveltük a hűtőmodul vastagságát és teljesítményét.
- 7,4"-re növeltük az aktív területet (7,0"-ről).
- 90 Hz-re növeltük a képfrissítést (60 Hz-ről).
- 1000 nitre javítottuk a maximális fényerőt.
- 180 Hz-re frissítettük az érintőképernyő lekérdezési gyakoriságát, javítva a késleltetést és a pontosságot.
- Fejlesztettük a Wi-Fi- és a Bluetooth-modult.
- Wi-Fi 6E támogatást adtunk hozzá.
- Bluetooth 5.3 támogatást adtunk hozzá, ami támogatja az újabb kodekeket, mint az aptX HD és aptX Low Latency.
- Hozzáadtunk egy harmadik antennát a készülék tetejénél a jobb Bluetooth-teljesítményért, dokkolt állapotban is.
- Támogatást adtunk a Bluetooth-játékvezérlőkön keresztüli felébresztéshez.
- Javított basszusvisszaadás az összességében laposabb hangprofilért.
- Támogatást adtunk a beépített mikrofontömb és a 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozó egyidejű használatához.
- Módosítottunk az analóg kar felső anyagán és alakján a jobb tapadásért és a porosodásgátlásért.
- Módosítottunk az analóg kar szárának anyagán az előlap interakciós érzetének javítására és az elhasználódás csökkentésére.
- Javítottunk az analóg kar érintésérzékelésének megbízhatóságán.
- Javítottunk a vállgombok kapcsolómechanizmusának reagálásán és tapintásán.
- Módosítottunk az iránygombok lenyomási érzetén és az átlós interakciókon.
- Újraterveztük a trackpadet a nagyobb pontosságért és a szélek jobb érzékeléséért.
- Jelentősen javítottunk az érintőpad tapintási visszajelzésén és pontosságán.
- Az akkumulátor kapacitását 40-ről 50 wattórára javítottuk.
- Fejlesztettünk az akkumulátor vegyi összetételén a gyorsabb töltésért: 20%-ról 80%-ra mindössze 45 perc alatt.
- WRGB-re cseréltük a töltési LED-et.
- Támogatást adtunk a kicsomagolás utáni felébresztéshez a bekapcsológomb hosszan lenyomásával, a tápegység csatlakoztatása helyett.
- A tápkábel hosszát 1,5 m-ről 2,5 m-re növeltük.
- Logót tettünk a tápegységre.
- A teljes tömeget kb. 640 g-ra csökkentettük, vagyis kb. 5%-kal kevesebbre, mint a Steam Deck.
- A hátlap csavarjai fémmenetbe csavarozódnak.
- A hátlap csavarfejeit Torx™ csavarokra cseréltük, valamint egyéb anyag- és geometriai finomításokat végeztünk a fejeken a roncsolás kockázatának csökkentésére.
- Készülékszerte csökkentettük a csavartípusok számát.
- Csökkentettük a gyakori javításokhoz szükséges lépések számát.
- Javítottunk a vállgomb kapcsolómechanizmusának kilengési megbízhatóságán.
- Áthelyeztük a vállgomb-kapcsolót az irányítókar-panelre a könnyebb javíthatóságért.
- Javítottunk a kijelző javíthatóságán/cserélhetőségén, hogy ne kelljen levenni a hátlapot.
- Jelentősen javítottunk a memória energiagazdálkodási firmware-jén.
- Előzetes támogatást adtunk a nyílt forráskódú BIOS-hoz és az EC firmware-hez.
- Nagyjából 30%-kal javítottunk a felébredési időn.

Akkor sem vennék Allyt ha féláron adnák, méghozzá azért, mert a Deck felhasználóbarát kialakítását mind hardver, mind szoftver oldalról tanítani kellene.

[ Szerkesztve ]


tsiga18
(tag)

Én most azzal küzdök az ally-n, hogy ami "pöcc-röff" volt decken irányítàs beállítás egy játéknál valahogy kiszenvedjem az allyból is.
A steam érzékeli a deck összes gombját (a deck hátulján lévőket is), az ally gombjait már nem, az Asus Armoury crate-e meg hol működik hol nem

üzenetek