iPon Computer - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


HUN]Repa
(aktív tag)

Az iPon megnyitotta discord szerverét, ahol gyors és minőségi ügyfél élményt kínálunk, legyen szó garanciális ügyintézésről, technikai segítségkérésről, vagy éppen az újdonságokról való értekezésről.

Csatlakozz te is: https://discord.gg/5xJSfWZBxs


bul07
(nagyúr)
Blog

Aha

Kíváncsiságból és talán jól jön majd alapon csatlakoztam, de kupon az sehol nem jött

Mindegy amúgy :) , de remélhetőleg esetleges ügyintézés nem ilyen elv mentén lesz kezelve ott

[ Szerkesztve ]


Jester01
(veterán)
Blog

Iponnál működik az ingyenes visszaküldés foxpost csomagautomatával? Több áruház is szállít ugyan foxpostba de a visszaküldés nem lehetséges.


Energie X
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Ipon Basic garanciával kapcsolatban merült fel kérdésem. Azt olvastam, hogy ez náluk azt jelenti hogy:
"Basic garancia: Ezen termékek esetén nem vehető igénybe a gyártó magyarországi megbízott szervizszolgáltatása. Az ügyintézés csak cégünkön keresztül kezdhető meg. Az ilyen felirattal megjelölt termékek nem vesznek részt a gyártók által meghirdetett promóciókban sem."

Viszont az nem jön le belőle, hogy miért Basic garancia? Használt termék? Felbontott termék? Csomagolássérült, vagy csomagolás nélküli termék? Vajon mi lehet? :F

Konkrétan óraszíjat néztem ajándéknak, jó lenne tudni miért jelentősen olcsóbb Basic garival...

[ Szerkesztve ]


Bélaaaa
(őstag)
Blog

A kérdésedre a válasz benne van a hozzászólásodban. :R


musicproo
(tag)

ha GYÁRI garanciát ír az oldal a terméknél, akkor az ipon garanciafutár nem érvényes az adott termékre?

Konkrétan egy Xbox Series X kontrollert néztem náluk. Érdekelne, hogy ha valami gáz van, hova kell küldeni a cuccot.

[ Szerkesztve ]


levi1911
(csendes újonc)

Sziasztok!
Ha valóban új és bontatlan a bővített termék, miért csak 2 év garancia vonatkozik rá, míg az “alap” verzióra 3?
https://ipon.hu/shop/termek/hp-pavilion-14-ec0012nh-474a7ea-kek-16gb500gb/2121414
https://ipon.hu/shop/termek/hp-pavilion-14-ec0012nh-474a7ea-kek/1947996

köszi! [kép] [kép] [kép]


Z-77
(tag)

Hát akkor jöjjek most én 3 garancia tapasztalattal az IPonnál:

1. Valamikor 2012 környéken egy 2 hónapja vásárolt AData SSD meghalt, cserét kértem más típusra. Még azon a héten kaptam egy kétszer akkora Kingstont. Még ha egy ugyanakkorát küldtek volna meg ilyen hamar, akkor is elégedett lettem volna, külön köszönet az akkori eljárásmenetért.

2. Egy 22 hónapos 8TB 3.5" külső merevlemez 2 év garival két évig teszi a dolgát fixen betéve a TV mögé egy kodi boxon, egyik nap egyszer csak elkezdett kattogni. Összes gyári alkatrészével kiegészítőjével gyári dobozában visszaküldöm, 20. Napon érdeklődöm mi van, gyártó vizsgálja. 38. napon kérem a cseréjét, de nincs a termék. Amúgy kb 40%-kal drágább lenne ha lehetne kapni, hát persze hogy nem volt. Jó, lesz.rom adjatok helyette Seagate 5tb kis külsőt és jár még vissza talán egy ezres, nem érdekel. Azt meg kiküldik úgy, hogy a futárnál fizetnem kell érte, holott a kosárba helyezéskor beírtam az RMA kódot. Ezt a nyomkövető infóban láttam a Gls honlapján. Írtam nekik, hogy ha sos nem utaljátok ki a 8tb árát, biztos nem veszem át fizetősen a csere 5tb-t. Ez tök hamar meg is történt, jött a futár, kifizettem. Kb 40 nap volt így a cucc nélkül de tudtam nélkülözni, nem volt olyan fontos. Meg gondoltam azért ez mégis csak egy mechanikát tartalmazó érzékeny dolog, biztos azért kell gyártóval bevizsgáltatni.

3. Ez az ami már az első garanciális ügyintézésemhez képest döbbenetes különbség, azért írtam azt is le. 2 hónapos M.2 SSD elhal de úgy, hogy 300-zal ír és kb 1200-zal olvas a 3500/2000 helyett. Írt adatmennyiség 1.7TB. Mikor megvettem, hozta a számokat. Jeleztem, szintén gyári dobozban küldtem vissza, beérkezett. Ugyan cserét kértem, de jeleztem, hogy ennek a gyártónak a terméke nem kell többet, megjelöltem egy másik gyártóét és jeleztem, hogy kész vagyok a 2000 ft különbözetet megfizetni rá. Jön a válasz ami a köszönés után így kezdődik:

"Tájékoztaom, hogy ez nem így működik!"

Már itt elgurult a gyógyszerem. Mi ez a hangnem? Szálljál le a földre ember! Kioktat, majd várjam meg amíg beküldik a gyártónak bevizsgáltatni, blablablabla. Visszaírtam neki, hogy tájékoztatom,hogy márpedig ez régen így működött de oké jó, 15 napot kivárom, 38-at biztos nem. Április 25-én megkapták, most május 13 van tegnap megvettem a laptopba az ssd-t máshol, mert az azért nem elvárható szerintem senkitől, hogy 38 napjg szétcsavarozva álljon a gépe emiatt. Úgyhogy részemről ennyi volt az IPon az biztos. Havernak is onnan vettem a gépéhez a cuccokat, szóltam neki, hogy minden este fohászkodjon Istenhez, hogy kibírja a garanciális időt minden, mert kb 38 napig nem lesz gépe ha nem.

Ja most már értem, hogy az IPon garanciával hirdetett termékeim miért kelnek el olyan nehezen a hardveraprón :D


bul07
(nagyúr)
Blog

Régen jó kis bolt volt ez de visszafelé fejlődik, egy tulaj váltás lehet jót tenne

Csak egy példa
Jön a hírlevél bene
Július 3-ig ingyenes a Packeta szállítás!

Oké tök jó nézzünk rá, rá is kattintok
Erre bedob a ipon.hu/shop oldalra

Aha csak én nem erre voltam kíváncsi hanem a részletekre, mert ez a szállítás módi még nem igazán felkapott, így azt se tudom mi a legközelebbi átvevő hely

Most komolyan olyan nehéz lett volna egy lapot létrehozni neki ahol minden részlet ott van, és esetleg egy átvevő hely kereső is, de ha nincs is integrálva akkor link hogy hé paraszt itt tudod kikeresni hol a legközelebbi hozzád

De nem
Én keressek rá, hát kösz nem, pár apróbb dolgot lehet rendeltem volna de ennyit nem ér


Jester01
(veterán)
Blog

Amennyi betűt ide beírtál abból meg is lett volna: https://www.packeta.hu/atvevohelyek


bul07
(nagyúr)
Blog

Nem ez a lényeg
Ha nincs igény a vezetőség részétől hogy rendesen csinálják akkor minek, mert kiadhatta volna az utászt hogy az ilyen dolgoknak igen is legyen egy külön lapja, hogy a paraszt ha akar egy kattintással találjon információt, de nem

Arról nem beszélve hogy néztem egy ventilátort
ipon 2690Ft
árúkereső 1820Ft-tól, és konkurens nagy boltba 2090Ft
Tehát már az árak se hú

[ Szerkesztve ]


fricz19
(őstag)
Blog

Nem hiszem, h a vezetőség fejleszt, és állítja össze az akciókat.
Jogos a kritika, de egy hiba miatt cég eladást javasolni kissé túlzó :)


bul07
(nagyúr)
Blog

Persze hogy nem
De ha vezetőnek igénye van rá és kiadja, azt akkor meg kell csinálni.

Miért lehetne más tulaj, akit érdekelne napi szinten és foglalkozna a dolgokkal, ha már nem érdekli a cége napi dolgai akkor miért csinálja, jó persze míg jön belőle haszon addig megéri neki, de előbb utóbb elfogy a hírnév és a vevők máshoz fognak menni, és nehéz helyzetbe fog kerülni az üzlet, akkor már nem is fog annyit érni

Régen(nagyon régen) azért jelentett valamit ha a aprós hirdetésbe bele lehetett írni hogy ipon-tól származik
Mára inkább meg se említik

De most tényleg, én sajnálom, mert szinte csak innen rendeltem régen, de az utolsó gép alkatrészeimet már nem innen vetem, mert olvasni nem jó történeteket garancia ügyben és az árak se olyanok hogy megérje kockáztatni hogy garanciáztatni kell bármit is

Fáj nézni hogy süllyed

Amúgy mintha az árúkeresőről is eltűnt volna az ipon nincs a boltok listájába, említett ventilátor esetén se volt ott a botlok listáján(bár elég a végére került volna az ár alapján)
[link]
(És lehetne még hozni példákat hogy ipon nincs a listába)

Na meg a dolgok nevei is
Aminek névbe nincs ott a pontos típus nem tudni a pontos típusát, nincs egy pontos model szám feltüntetve

[ Szerkesztve ]


bul07
(nagyúr)
Blog

Miért lehetne más tulaj,
Ez hibás

Így gondoltam

Miért ne lehetne más a tulaj,

[ Szerkesztve ]


papamaci791
(tag)

Sziasztok!

Vettem egy GIGABYTE B450 AORUS Elite V2 lapot. Meglévő, hibátlanul működő konfig alatt cseréltem, plus bővítőhelyek miatt.
Az új lappal random kékhalálozik a gép. Ipon szerint rendben van. Bár mikor bevittem és átvették, bólogattak, hogy nem egyedi eset vagyok..
Mit gondoltok, próbálkozzam más alkatrésszel pl. RAM vagy mit tudnák csinálni ilyen esetben?
Előre is köszönöm a válaszokat.


Minime55
(csendes tag)

Dettó ugyanez a lapom volt, 2 hét után megadta magát az egyik memória foglalat, híresen gagyi széria . Ha kifutottál a 14 napból akkor garancia újra , küldjék vissza a gyártónak.


Toyota Supra
(csendes tag)

Célszerű megnézni, hogy a RAM szerepel-e a kompatibilitási listában:
https://www.gigabyte.com/Motherboard/B450-AORUS-Elite-V2-rev-1x/support#support-doc
Keresd meg a CPU-d és a hozzá tartozó RAM modulokat. Pontos és mindegyik gyártói azonosítót nézz meg, ne csak az első 2-3 karaktert.
Tapasztalatom szerint sokszor ez okozza a kékhalálokat.
Ha van friss BIOS, célszerű feltenni, de az IPON-nál ha volt bevizsgáláson, akkor ők meg szokták csinálni...


Toyota Supra
(csendes tag)

Hali!
Első körben szerintem a gyártóhoz, vagyis a Microsoftnál kell lejelenteni, ők intézik. Ha valami miatt nem akarják, akkor a kapott levéllel együtt az IPON, aki ha jól tudom ilyenkor továbbitja a nagykerbe, ahol vették...
Szinte mindenre igaz, ha van gyártói szervizhálózat akkor első körben ott kell megkezdeni az ügyintézét. Ha elutasítják, akkor a vásárlás helyén a kapott elutasító ÍRÁSSAL!! Telefonos marhaságot ne fogadjon el senki, csak írást! Ez egy jótanács!
Nekem 4 szünetmentesem lett leadva az APC-nél...majd 8 hónap múlva kaptam meg a cserét! A lényeg, hogy a vásálási 2 év jócskán letelt, de a gyártó vállalta a 3 évet és küldött cseréket! Mégse kellett kikukázni több százezrtet...


Toyota Supra
(csendes tag)

...nos, erre igen nehéz úgy reagálni, hogy nagyon ne legyen megsértve senki...
Tény, hogy berakhattak volna egy linket...de úgy tudom létezik olyan hogy "google" aminek van egy "KERESŐ" funkciója...a pornón kívül számtalan egyéb okos és hasznos dolgot is meg lehet vele találni... :PP
De most komolyan...ennyire agyhalottnak kell lenni?
Ha van egy ilyen "probléma", akkor már megáll a világ? Ha a lustaság bicajt hajtani...kontrával mennél a Himalájára... :P


bul07
(nagyúr)
Blog

Persze Google
De akkor is erősen jellemzi egy oldal minőségét hogy mennyire felhasználóbarát
Az semennyire nem felhasználóbarát hogy hányjunk be az oldalra egy képet és akit érdekel majd Google segítségével kikeresi ha akarja

[ Szerkesztve ]


Toyota Supra
(csendes tag)

Vicces...ha a kb 12 évvel ezelőtti gariztatást összehasonlítod a mostanival...
Feltűnt, hogy azóta jópár jogszabály változás történt?
Pontosították a fogyasztó fogalmát, sávos lett a garancia idő, valamint maximalizálták az ügyintézési idő 38 napban...Nem az ipon, hanem a nagyonokos jogalkotók!
Több céggel állok kapcsolatban, de nakam mág mindoig az Iponnál a legkönnyebb garit intézni...Sok esetben mire megjön a cuccom, már vettem agyet az ügyfelemnek...de sok alkalommal megoldották, hogy visszavásároltatták a beszállítójukkal. Én meg megkaptam általában a teljes összeget. De olyan is volt, hogy nam a teljeset, hanem valmennyivel, 20-30-40%-kal kevesebbet. De akkor se rohadt rajtam olyan cucc, ami senki másnak nem kellett volna...


Toyota Supra
(csendes tag)

Szerintem kérdezz rá ...van asszem 2 email cím is ahol viszonylag gyorsan jön válasz...
rma@ipon.hu és az info@ipon.hu.
Elvileg az RMA csak a garis-elállás kérdésben illetékes, de azt tapasztaltam., hogy tökmindegy mivel "zaklatom" őket, jön korrekt válasz...jobbakat adnak, mint az infón...de lehet, hogy csak szerencsés vagyok.. :D


tlac
(nagyúr)

azt ugye látod, hogy több hónapos üzenetekre válaszolsz?


papamaci791
(tag)

Szia! Nem, de a támogattottal sem indult. Ők sem azzal tesztelték. - fura, nem hiszem, hogy nincs 2 genes amd procijuk.. Mindegy, kerítettem egy 3600x-t. Támogatott, nem támogatott memóriákkal is stabilan megy. Alaplapi LAN kártya viszont halott. Most újra ott van náluk gariba... :S


Toyota Supra
(csendes tag)

természetesen...de gondolom azért ez nem probléma neked... ? :D
Azért válaszoltam, mert általánosságban is használhatónak gondoltam a hozzászólásomat...


tlac
(nagyúr)

nekem nem, de ezek szerint neked sem, szóval minden oké :D


bobalazs
(nagyúr)
Blog

Van itt valaki Ipontól?
Meg tudjátok magyarázni hogy számbelileg milyen mennyiségű kártyára alapozzátok ezeket a hiba arányokat? Illetve hogy lehet a 6750 XTnél ekkora hibamennyiség?
SAPPHIRE 11318-01-20G Radeon RX 6750 XT 12GB GDDR6 NITRO+ Gaming OC PCIE + AMD RADEON - Starfield

Meghibásodási arány: 6,3%

Míg a SAPPHIRE 11306-01-20G Radeon RX 6700 XT 12GB GDDR6 NITRO+ PCIE
Meghibásodási arány: 1,3%


ripla
(őstag)

Üdv.
Iponnál megszűnt a Paypal fizetési lehetőség?


Bélaaaa
(őstag)
Blog

Mé'? Vót ilyen? Én sose találkoztam vele.


ripla
(őstag)

2 hete még volt.


-Rolika-
(senior tag)

Sziasztok!
Van nekem egy konfigom, amit iponnál vettem kb 4 hónapja és most el szeretném adni. Na ha én a vevőnek elküldöm a garancia papírt és esetleg valamelyik alkatrész bedöglene, akkor Ő ezzel a gari papírral tudja intézni a gariztatást?


Repsol600
(addikt)
Blog

Igen.


-Rolika-
(senior tag)

Szuper. Köszönöm szépen a választ:R


endib
(tag)

Nálam CPU van garanciális ügyintézésen, 5 hete.
Emailre nem reagálnak...

Mit lehet ilyenkor tenni...?...


bul07
(nagyúr)
Blog

Ha szemét akarok lenni akkor azt lehetni írni hogy
Hibából tanulni és máshol vásárolni ahol lehet normális a garanciáztatás. ;] :P

[ Szerkesztve ]


Leone743
(tag)

dehát nekem hozták a csere proceszort amikor átveték a hibásat


endib
(tag)

Ha tudtam volna…

üzenetek