Toyota Prius / Prius + / Prius Plugin - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


hhenry
(őstag)
Blog

:Y na ez érdekes,róla még nem hallotam rosszat mondjuk nekem alapból nem szimpatikus úgyhogy nem is jött se a P2-nél se a P3 Plug-Innál


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Pedig Juhász Jenőre köpködnek, hogy nem 100%-os autókat hozz be. De ő legalább mindent elmond az autóról, ha rossz azt is, és vásárlás után fel lehet hívni.
Jenő biztos szeret nyugodtan aludni.
Maszlag Nándort pedig istenítik, hogy ő aztán tényleg csak a jót hozza.

Én Jenőtől vettem, és 0 gondom volt eddig vele.
Szélvédőn van karc, a magnézium felnik karcosak, beltérben is van 3 karcos rész, a könyöklő is újrahúzva, de rondán és elég kopott gumikkal kaptam. Plusz hiányzik a motortérben ködlámpa reléjének a dobozának a fedele és a motorháztető belső zajcsillapítása.
Ezekkel együtt tudok élni, mert az akku jó, motor nem eszi az olajat, csendes és keveset fogyaszt. Rozsda pedig nincs, a most már 13 éves autón.

Emberek megállítanak, parkolóban futnak utánam, hogy kérdezzenek a Priusról. Közeli és rohadt távoli ismerősök felhívnak, hogy kipróbálhassák.
Rendőr nem állít meg.
Elég érdekes érzés.


hhenry
(őstag)
Blog

Ezeknek egy része vagy hasonló jelentéktelen dolgok nálam is voltak P3-nál Auto329-nél,de ezek egy Priusnál nem nevezhetőek hibának szerintem


hhenry
(őstag)
Blog

Teljesen elérhetetlen volt? :U


huan
(őstag)

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni 215/50 R17-es nyári gumi vásárlásában egy Prius+ -ra.
Sok helyen olvasom, hogy az XL-es jelölésű abroncsok sokkal kevésbé komfortosabbak, nehezebek és jobban rázzák az autót. Van ennek valós alapja?
A legfontosabb számomra a fogyasztás és a gördülési zaj lenne (meg hogy ne rázza szét a kocsit), ezért melyik típust ajánlanátok?
Vagy egészen mást?

Bridgestone Turanza T001
Goodyear EfficientGrip Performance
Pirelli Cinturato P7 Blue EcoImpact XL
Continental PremiumContact 6 XL
Michelin Primacy 4 XL
Dunlop SP Sport Blue Response XL
Pirelli Cinturato P1 Verde EcoImpact XL
Continental EcoContact 6

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]


hhenry
(őstag)
Blog

Helló! Nekünk P2-n efficientgrip volt és most a P3-n is az van,szóval én azt ajánlanám
Annyi,hogy a téli 15 szetthez képest nőtt a gördülési zaj,de ugye nyárra felmentek a 17esek

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

XL-től nem kell féli. Nyugodtan meg lehet venni.
Nem lesz hangosabb, komfortra ugyanaz, súlyban pedig nagyobb eltérés van a különböző gyártok abroncsai között, mint az XL és az XL nélküli között.
Ebben a méretben max 2% lehet a súly különbség.
Vannak típusok/méretek amiből nem is gyártanak XL nélkülit.

Az lenne a gond, ha XL előírás helyett, XL nélkülit raksz fel.

A fogyasztás miatt az első kerekeket 3,2BAR, a hátsókat 3BAR-ra fújom, mert ez hozza a legtöbbet fogyasztás csökkentésben. De nem kell követni a példámat.
Az enyémen is XL-es van, mert nincs belőle XL nélküli.
Hangerő a gumi márkájától/típusától, az autó külső hangszigetelésétől, és felfüggesztés hangtovábbításától függ, nem az XL-től.

A gyártok a gumi külső hangját adják meg, nem azt amit bent fogsz hallani.
Lehet hogy kívülről halk, és autón belül hangos, vagy kívülről hangos, autón belül meg halk.

[ Szerkesztve ]


hhenry
(őstag)
Blog

[ Toyota hybrid ]

[ Szerkesztve ]


parkasz
(senior tag)

Sziasztok!
Hát végül sikerült a prius 2 projekt!
Azt gondolom sikerült egy szép példányt kifogni, seaside pearl színben.
107ezer km futással. Ezt azóta a toyota márkaszervíz is megerősítette. Tavaly októberben volt az utolsó németországi szervize 103ezernél.
Icipici esztétikai hiba.
Van benne szinte minden, na jó lbl hifi nem, van ülésfűtés.
Szóval öröm, boldogság! Remélem sokáig velünk marad. Még egyszer köszi a tanácsokat!

[ Szerkesztve ]


hhenry
(őstag)
Blog

kép?

:C :K

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Alánéztél?
Németeknél sóznak télen.


parkasz
(senior tag)

Alá, minden okés volt. A szervízben is átvizsgálták. A vízpumpa és a gyertyák cseréje volt időszerű.
Egy idős orvos házaspáré volt. Kb. alig használták 13 év alatt 107ezer km. Teljes szerviztörténettel.

hhenry teszek fel képet hamarosan :R

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Gondtalan kilométereket!
-Félévente olajcsere (akárki, akármit mond).
-Indítás után az első két percben csak óvatosan adagold neki.
-EV gombot ne piszkáld.
-Minden negyedik tankoláskor, vagy hosszabb út előtt ezt öntsed bele a tankba, csodákat művel. Nálad meg megelőzi a bajt. Van drágább is, más márkában, de felesleges.
-Különben használd úgy, mint más autót.

Ha így teszel, akkor az 1 millió kilométer is simán meglesz.


parkasz
(senior tag)

Nagyon köszi a tanácsokat :R
Egy gyors kérdés. Te milyen benzin tankolsz bele?


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Amiket írtam, az előző tulaj nem csináltam meg, ezért 100-as EVOplust tankolok, de csak a plusz tisztító adalék miatt kell nekem.
Az injektorok nagyon koszosak voltak, és rengeteg olajsár és kokszlerakódás van a motorban.
Most minden tankoláskor öntök még bele az injektor tisztítóból, így már az 5 tankolás után már szépen csendben jár a motor.
Tavaly július óta 2× cseréltem benne olajat.

A motor, bontás nélkül helyrerázódott.

Ebben a videóban láthatod hogy néz ki belűről a motor, a gyári csereperiódus betartása miatt.
De van még videó: 1 2

[ Szerkesztve ]


Acapulco
(csendes tag)

Sziasztok!
Használ valaki 4 évszakos gumit? P2-em van.
Mennyire kopnak a 4 évszakosak? Városi közlekedésre gondoltam,kb 15.000 km/év.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

nexen n blue 4 season 195/55 r16

Halkak, városban, takarékos vezettessél nem fognak elkopni.
2.8 BAR-ra lehet fújni.
Tavasszal és ősszel cserélni kell az elsőket hátra, a hátsókat előre, hogy egyenletesen kopjon.
Ha te nem tudod cserélgetni, akkor egy ismerős/szomszéd a parkolóban megtudja csinálni 4 sörért.

4 év (8 szezon) után valószínű, hogy kukázni kell, ha nem is koptak el. De ez minden mostani gumira érvényes.


Acapulco
(csendes tag)

Ok,köszönöm az infot !


Soulfly842
(addikt)

Beleszerelmesedtem én is a Prius témába, még egy kis gyűjtögetés van előtéren, de pár hónapon belül meg lesz nekem az első Priusom :)

Tekintve, hogy városban a ~45 helyett nekem 55-60 sok esetben az utazó tempóm városban és emellett főutak: ezért egy p3 lesz a kiszemelt (megjelenésben is szerintem már szebb valamelyest :) ).

Pálya nagyon ritkán van csak (rövidebb hébe hóba), 400-800 km párszor csak egy évben.

Általában 1-2 megyén belül autópálya mentesen lesz ingázgatás.

Kérdés:

Mennyire jelentős a fogyasztás beli eltérés 90-es utazótempóval, ill ~105-vel ? :)

Kérdés 2:

Jenő alkuképes egyébként minimálisan? :) Lehet Nyh-ról nem fogok Bp-re menni kocsit venni, de nem kizárt :)

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

83 feletti a sebességeken az ertenek (eretnekség) módban érdemes használni, angolul heretical mod. Ez a legkíméletesebb hajtásmódja. Nézd meg, ahogy 67-68-nál beesik 1100-as fordulatra.

Télen kicsi lesz az eltérés, nyáron nagyobb.
Nem a fél liter különbségen érdemes spórolni, amúgy is rengeteget spórolsz a javítási költségeken.

Látod hogy pörög ez a topik is.
Max azt beszélhetjük meg, hogy milyen extra illatosítót vettünk az autóba ebben a hónapban.

üzenetek