Toyota Prius / Prius + / Prius Plugin - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Vismajor01
(addikt)

Szia

Jenő eléggé selejtet arul es vastagon fog a ceruzaja. Persze kilehet fogni, de en nem ajanlom. Toycar szinten, 3x jartam naluk auto ugyben es mindharomszor ugy jottem el h tobbet nem megyek oda. (Ertekesites, a szerelés teljesen rendben volt)

En Prius klubtarsak hirdeteseit neztem es onnan vettem, ezt tudom ajanlani.

P3at akkor vegyel ha megvan ra a 3m egy szep peldanyra. P2 alapvetoen jobb konstrukcio(bar p3 sztem is iobban nez ki) nem zorgosek a muanyagok, inverter tul van meretezve ezert alig romlik el p2ben, p3ban vizpumpa is vagy elromlott vagy elfog romlani.

En is p3ban gondolkoztam de Zsuffa Bela lebeszelt rola mrg amugyis 2.5 volt a max. Igy 1.8ert lett egy gyönyörű p2.

[ Szerkesztve ]


hhenry
(őstag)
Blog

A jenős dologgal részben egyetértek,rengeteg eladó autója van ami nagyon levetett szarnak néz ki (nem azok általában),de igazából a Prius clubbosok akkora reklámot csinálnak neki,hogy nyugodtan hozhat szarabb esztétikai állapotú autókat. Én is szoktam őt ajánlani,de inkább második,harmadik lehetőségként.

Nálam az Auto329+ToyCar kombó a nyerő.

Mi volt a gond a ToyCarral?


Vismajor01
(addikt)

1. Elmentem keringtem vagy 10 percet a krva melegbe, kutya sem szolt hozzam. Bent se volt senki, meguntam

2. Hahun talaltam hirdetve egy p3at, elmentem megint, varattak 20 percet, kiderült h szentendren van az auto, nem kísértek el, ott a szerelo az autóról semmit se mondott


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Nehéz megítélni, de Jenőnél nincsenek rohadó darabok, és motorjuk akkujuk rendben van.
Klubtárstól venni és Jenőnél átnézetni az egyik lehetséges opció.

Amikor néztem az autókat, voltak szebb példányok is, kevesebb kilométerrel, mint Jenőnél.
De vagy szét volt rohadva az aljuk, vagy az akku a végét járta, vagy annyi olajat evett, hogy a katalizátor sem húzna tovább fél évnél.
Nyilván ezeket is be lehet vállalni, csak akkor ezeket a félmilliós téttelekkel is számolni kell.


Kovi1987
(tag)

"p3ban vizpumpa is vagy elromlott vagy elfog romlani." Elárulnád, hogy ez miért hiba? A vízpumpa egy P2ben is eltud romlani. A különbség, hogy egy P3-ban drágább a csere. Mellesleg Jenőtől vásárolt P3-m van, fele se igaz, amit leírsz róla :D


Vismajor01
(addikt)

Eltud, de sokkal kevesbe valoszinu mint egy p3ban.

Az lehet, hogy nem ertesz egyet, szived joga. :)


Kovi1987
(tag)

Csak szólok, hogy egy P2ben állandóan jár a vízpumpa, amikor a benzinmotor jár. A P3ban csak akkor jár a vízpumpa, mikor a motorvezérlés úgy gondolja, hogy mennie kell. Mire egy P2 és egy P3 eléri mondjuk a 200 000 km fut
ásteljesítményt, üzemidőben sokkal több van a P2 pumpájában :) A Prius Clubbot eléggé követem, többet foglalkoznak a P2 tulajok a vízpumpával, mint a P3 tulajok. Utóbbiak, mint például én is, csak Techstreammel csekkolják az állapotát. Az enyém még jó, pedig 360 000nél járok. :P

[ Szerkesztve ]


Vismajor01
(addikt)

Hát ez nem tudom, hogy jött ki. Én is nagyrészt onnan tájékozódom. Nekem az jött le, hogy P3-ban a Vizpumpa és az inverter az ami elromolhat. P2-ben nem tudok ilyenről, inkább az istállószag és akku venti tisztitás szokott szembe jönni. Ha nem lennék lusta akkor előbányásznám a 300 ezret futott p2-m szervizkönyvét h volt e vizpumpa csere de szerintem még nem :R


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Ezt itt hagyom:

Szerintem ezt imádni fogjátok.
Most találtam a leveleim közt. Még 2011-ben írta a műsoromba egy hallgató, amikor az egyik adásban az Egyesült Államokból behozott Priusról volt szó. Az elképzelt sztori az USÁ-ban játszódik.
ÜLJ ÁT!
Csendes vasárnap délután van. Egy V8-as pickup mellett állok meg a lámpánál. Az óriási, krómozott felnik a Priusom kilincséig érnek. A négy kipufogócső úgy gurgulázik, akár egy komphajó motorja. „Nem semmi!” - gondolom. Egy baseball-sapkás krapi rágózik bent. Ő Joe.
Joe nemrég szerelte föl a gallytörőt és nagyon büszke rá, mert így már bárkinek nekimehet, anélkül, hogy összekarcolná a fényezést. Az ajtón egy "God bless America" matrica árulja el, hogy Joe szeretné, ha Isten megáldaná. A lámpánál várva azon bosszankodik éppen, hogy a kék-piros mini USA-zászlójának tapadókorongja miért nem tapad az utóbbi napokban rendesen. Ahogy melléérek, végignéz a Priuson. Szemeiben egy szardíniás doboz villan fel. Mosoly ül az arcára és azon töpreng, hogy megmutassa-e nekem a három ujját, jelezvén, hogy ő akár három mosógépet tud egyszerre vinni a platójan. "Te kis tetű" - gondolja Joe - "Úgy bepörkölök neked zöldnél, hogy leég a szőröd!".
Zöldre vált a lámpa. Joe pickupja iszonyatos hörgéssel lő ki, és úgy húz el, mint egy rakéta. Autó rajongóként és technika szerető emberként nem mondhatom, hogy nem szép zene egy V8-ast gyorsulni hallani. A visszapillantótükrében Joe figyeli, ahogy a Prius két fényszórója lassan egyre közeledik egymáshoz. Élvezi. Büszkén markolja meg a kormányt száguldás közben és extra nagyokat rág rágóján. "Ezaz vazze!" - kiabálja és mégföljebb tekeri a zenét a kocsiban. Pezseg a vére. Röpül. Mivel az Alfa még két évvel ezelőtt hasonló élményekkel kényeztetett, őszintén magamba nézve átérzem Joe örömét. Gyorsulások szép emlékei lassított felvételként folynak le szemeim előtt. Romantikus, halk zene szól, a néző a könnycseppkicsordulás határára ér...
... mikor hirtelen elsötétül a vászon, elhallgat a zene és drámai hatással bombaként robban be a fordulópont, mintegy fölrázva a nézőt az álomból: már megint egy piros.
Joe pickupjának fékei sikítanak, az öv megszorít és a monstrum megáll. A helyzetet hátulról követve, egy fújtató, kanos tapír rohama ugrott be, aminek hirtelen egy véletlenül útbaejtett vastag fatönk véget vet. Joe összehúzott szemöldökkel figyeli visszapillantótükrében, ahogy a Priusszal lassan újra beérem. A Hupikék Törpikék zenéjét hallom füleimben, ahogy pár másodperc múlva elegánsan becsorgok Joe mellé a lámpánál az akkumulátor egyre följebb ugráló töltöttségjelzőjére pillantgatván. A Priusszal fékezni olyan, mint mikor az ablakot kinyitva az ember friss levegőbe szippant. Szinte érezni, amint a generátor az akksinak ajándékozza a mozgási energiát. Ebben a pillanatban úgy érzem, ha lenne rágóm, most én is jó nagyokat rágnék rajta. Joe újra megnéz. "Kis geci már megin’ itt vagy?" - kérdezi tekintetével. Idegesen tolja üresbe a váltót és lép a gázra, megremegtetve a környék ablakait. Megint végignéz a Priuson, a szeme a "Hybrid Synergy Drive"-on egy villanásnyira megáll, de erőszakkal elkapja pillantását.
Zöld. Újra kilő. Mint az őrült, elviharzik előlem, teljes padlógázzal karcol. A Prius hangtalanul, indul meg utána. Joe kőkeményen repeszti az aszfaltot és jólesően sóhajtgat. Nagyon szereti az érzést, ahogy 3 tonna a lábfeje legkisebb mozdulatai szerint ugrik. A pickupjában ő a főnök, ő uralkodik, arra megy és akkor, amikor akar. Aszfalt, szántóföld, erdő, szikla, hó, mocsár, vagy homok, az ő pickupja bármit leigáz, magaalá gyűri a legmakacsabb földi akadályokat, bár valószínűleg más bolygókon is jól elboldogulna. A szabadság ízét érzi. Joe lenyitja a kesztyűtartóját, hogy egy elégedett pillantást vessen 9mm-es Colt-jára. Biztonságban érzi magát, hiszen nem csak hogy bárkinek nekimehet új gallytörőjével ha kell, és nem csak hogy bárkit le tud lőni ha kell (legyen az aszfalton, szántóföldön, erdőben, havon, sziklán, homokban, vagy mocsárban), hanem egyre jobban megy neki az oldalbukfenc is. Büszke.
Nem tart sokaig, míg Joe pickupjának féklámpája újra felvillan előttem. A következő pirosnál ismét begurulok mellé csendben. A V8 ismét dühösen dübörög mellettem. Várja, hogy aszfalt, szántóföld, erdő, hó, szikla, homok, vagy mocsár jön-e, vagy esetleg egy hídról kell-e leugratni. A TV-Maci zenéjét dúdolom. A fogyasztásmérőm nullát mutat. Joe nem örül. Már nagyon lerázna. Mérgesen hajít ki az ablakon egy kólásdobozt. Újra ránéz a Priusra, ezúttal a felnit vizsgálgatja. Soha nem vallaná be, de igazából tetszik neki a sportosan elegáns, áramvonalas forma. Ideges. Eszébe jut, hogy épp a múlt héten vett a szomszédja is egy ilyen kis szardíniás dobozt, aki büszkén újságolta Joe-nak, hogy évi kétezer Dollárt spórol a Priusával az előző autójához képest. Ez azért csattanósan felbizsergette Joe mellbimbóit, mert az utóbbi időben egyre inkább fáj neki megállni a kútnál. Eszébe jut az is, ahogy a szomszédja próbált neki magyarázni valami ökológiai lábnyomról, meg fenntarthatóságról, bár azt nem vágta, hogy ehhez neki mi köze. Sőt, a szomszéd arról is mesélt Joe-nak, hogy amióta Priusa van, antiterror dzsihádot hirdet, hiszen rájött, hogy minden tankolással Bin Laden kasszájába penget. Ez különösen mélyen megkavarta Joe-t.
Joe hurrikánként zúz át a következő piros lámpához. Minden sejtje tiltakozik, prüsszög, köhög, köpköd. Utálja a Priust. Utálja a szardíniát, utálja az alacsony fogyasztást, utálja az antiterrort, utálja az ökológiai lábnyomot, utálja a fenntarthatóságot, és utálja a szomszédját. Joe úgy érzi, az egész világ összeesküvőben van ellene, és a szabadságára kezd törni. Az nem lehet, hogy egész életében azért tekert, hogy hat másodperc alatt elérje a százat és bármilyen terepet leigázhasson (legyen az aszfalt, szántóföld, erdő, szikla, hó, mocsár, vagy homok), erre most kezdenek szaporodni ezek a kis idegesítő paraziták és azt mesélik, hogy ez mind nem kell és őmiatta lesz armageddon!?!?
Üvöltő gumikkal indul meg újra a V8 négykerékmeghajtás, tűzforró benzingőzt okádva a kipufogócsöveken. Joe siet. Nagyon.
Az egész városon így megyünk végig. Számtalan lámpánál játsszuk el ugyanezt, egészen addig, míg a város vége tábla végre föloldja a feszültséget. Ott aztán Joe dühében komolyan a lovak közé csap. Még látom, ahogy a horizonton eltűnik a pickup. Újra romantikus zene kezd halkan szólni, tekintetem elmered es felelevenedik az Alfa sebességmutatója kitakarván a 200-as feliratot. A néző kezd újra elérzékenyülni és már keresgéli a zsebkendőjet, mikor pár perc múlva egyszer csak újra megpillantom a pickupot és mellette Joe-t. Egy kútnál babrál idegesen a tanksapkájával es közben Istennel tárgyal a matricájára mutogatva.
Mielőtt elsuhanok mellette, letekerem az ablakot, és berakom csutkára a "Mint a mókus fenn a fán"-t.
Ember. Ülj át!
Először fejben.


kenguru99
(aktív tag)

Csakhogy a P2 ékszíjjal hajtott vízpumpája egy egyszerű, olcsó, mechanikus szerkezet. A P3-é pedig villanymotor hajtású és drága. Kifejezetten alattomosan szokott megpusztulni. Mire az autó kigyújtja a túlmelegedést jelző piros lámpát a műszerfalon, addigra 99%, hogy hengerfejes az autó. A sokat futó autóknál (pl. taxi, nagyon gyakori hiba).


Acapulco
(csendes tag)

Nekem p2 van,190.000 km-nél volt csere az előző tulajnál. De ha p3-am lenne,biztos kivezetnék egy víz hőmérséket jelzőt a műszerfalra.


Acapulco
(csendes tag)

P2-nél az első kerekek elött kopatók vannak,vagy azok sárfogó gumik? Sokszor felakadok vele járdára. A bal oldali már el is veszett valamikor. Gondoltam leveszem a jobb oldalit is. Vagy inkább pótoljam a bal oldalit? Van valami fontos funkciója?


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Nem is tudtam mire gondolsz.
Kimentem megnéztem, és tényleg van ilyen az autón.
Funkcióját nem ismerem.

Facebook-on a Prius Club Hungary csoportban biztos tudják.


Kovi1987
(tag)

Csakhogy a P2nél meg a szíj tud elszakadni és a túlmelegedéstől az is tud hengerfejes lenni. Ilyenre is volt példa. Olyan nagy alattomosságot nem véltem felfedezni a P3 vízpumpa tönkremenetelében. Techstreammel rá kell nézni, ha a valós fordulatszám mondjuk több, mint 10%al nagyobb, mint a Target, az egy előjel, hogy cserés lesz lassan. Időnként rá kell nézni/nézetni. Abban tudok legfeljebb egyetérteni, hogy a vízpumpa P3nál drágább, 80-100e Ft. Én ezt belekalkuláltam az üzemeltetésbe, ahogy az időnkénti EGR tisztíttatást is.

[ Szerkesztve ]


kenguru99
(aktív tag)

Ez így van, de szemrevételezéssel is bármikor ellenőrizhető a szíj állapota vagy az esetleges hűtőfolyadék szivárgás. Nem kell hozzá techstream. Nem beszélve, hogy sokkal olcsóbb a csere mint a P3-nál.


Ereshkigal
(őstag)

Üdv!

P2-ben felvettem pár hangot (bocs, kaka a minőség), ezekről kérdeznék:
Indításnál egy hosszú, majd két rövid csipogás. Ezek jelentenek valamit? [link]
Néha hallani egy zizegést, gondolom a villanymotorhoz van köze, ez így ok? [link]
Elindulásnál, mindegy, hogy hátra, vagy előre, ha a féket lassan engedem ki, ezt hallom. Először a karosszériára gondoltam, hogy itt-ott ropog, de lehet, hogy mégis a fékhez van köze? [link]

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Első: gyújtás és ready hangok (normális)
Második: elektromos fékrásegítés felépül vagy leállítás után kienged (normális)
Harmadik: fék, dobfék (normális, vagy tisztítani kell)

A fékpedál nincs összeköttetésben a fékekkel (csak a rögzítőfék a hátsóval), csak egy potmétert nyomogatsz.


Ereshkigal
(őstag)

Köszi!

Olvastam több helyen (tőled is), hogy lehet próbálkozni injektor tisztító adalékkal. Van annak reális esélye, hogy valahol valamit leold, ami nem tud távozni, és problémát okoz, pl. üzemanyagszűrőnél?
100-as benzinre is van értelme ráönteni ezt, vagy abban úgyis van elég adalék, és inkább öntsem majd bele akkor, ha 95-öst tankolok?


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Évente egyszer, hosszú út előtt, Xado Atomex benzines (ez a legjobb, ha nem volt még, akkor elsőnek mehet bele)

Negyedévente Mannol Injector Cleaner (filléres tétel, olcsóbb mint a prémium üzemanyag felár)

Közvetlenül a tankolás előtt az adalékot felrázni és beletölteni a tankba, majd rá az benzin.

Mehet bele a 95-ös. Az adalékok is a sima 95-öshöz használd.
100-ast csak akkor érdemes, ha nem autózol el 2 hónap alatt egy tank benzint.

Tankolj mindig tele, de csak egy kattanásig (túltöltés tönkre-teszi/teheti a karbon kanisztert), és két csík alá ne enged a tankot, vagyis ne autózd ki mindig üresre a tankot, mert az üzemanyag szivattyú károsodik.


kenguru99
(aktív tag)

Amúgy van valami probléma az autóval, hogy tisztítani akarod az injektorokat?

üzenetek