Toyota Prius / Prius + / Prius Plugin - Technika, hobbi, otthon fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


adrian14
(tag)

Szuper, köszi :)


kenguru99
(aktív tag)

"hűtőköz tisztítás kimaradt"
Az egyik, ha nem a legfontosabb!
Főleg nyáron. Most takarítottam ki egy 2010-es 243 ezret futott autónál. Rengeteg kosz, szösz volt a hűtők között.

[ Szerkesztve ]


adrian14
(tag)

Szerencsére úgy kaptam meg tegnap a kocsit, hogy már a napokban kitakarították a hűtőközt.
Annyi kérdésem lenne még, hogy olajból 5w30 vagy 0w20-asat használtok?
Nektek mióta van Priusotok, milyen véleménnyel vagytok róla?
Nekem eddig nagyon tetszik. Nem nagy, nem kicsi, nem túl gyenge, nem túl erős. Pont megfelelő arra amire kell. Remélem a megfelelő karbantartás mellett kiszolgál jó pár évig csalódásmentesen.

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Összeszedtem gyorsan egy ajánlott 0w-20-as (Prius 3-tól) motorolaj listát:
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról Magyarországra senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
Eneos Sustina 0W-20 API SN/RC ILSAC GF-5
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Toyota Motor Oil 0W-20 API SN Plus
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Motul Hybrid 0W-20
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Meg egy csomó fajta Valvoline Magyarországon nem elérhető


kenguru99
(aktív tag)

Ahogy Dluinet kolléga is írta, szigorúan 0W-20. Megbízható helyról vásárolva.
"Nektek mióta van Priusotok, milyen véleménnyel vagytok róla?"
2017 óta. Nekem instant szerelem. Közlekedni, A-ból B-be szerintem a legjobb autó.


adrian14
(tag)

Köszi a részletes választ. :R


adrian14
(tag)

Sziasztok!
Még az a kérdés merült fel bennem ( a kézikönyv olvasgatása közben). Sebváltó "folyadékot" kell e cserélni és ha igen, milyen időközönként?
Múlt héten voltam a szegedi Toyota szervizben és elvileg mindent kicseréltek amit fent írtam (175k volt. Csak azért írom le, hogy az utókornak megmaradjon). Még gumikat kell rá vennem és az ablaktörlő mechanika egy része törött, de megragasztották az aluminiumot. Abból majd bontottat veszek, ha menthetetlen. Új ára 100ezer ft körül mozog úgy tudom. Plusz a híbrid checknél kapott az akksi egy P3000-es hibát, de azt mondták, hogy nem kell vele foglalkoznom. Ez mondjuk fura.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

90000km vagy 5 év a bolygómű (nyomatékelosztó) folyadék csere periodus.

Bontott alkatrész: Kubisch Bence 70 88378782 

P3000 hiba esetén felkeresni: CHECK HYBRID SYSTEM Budapest 1037 Vadóc utca 92. 06209558510
kb 2 hónap a sorra kerülés idő, ezért ezzel igyekezni kell


adrian14
(tag)

Köszi. Jó kérdés, hogy mikor volt benne utoljára cserélve a bolygómű folyadék. Ha még nem volt és 240 000-nél cseréltetek benne, akkor nem vághatja tönkre a rendszert? Pl ha egy automataváltóban nem volt cserélve az olaj soha és az "új" tulaj cserél benne 200k felett, akkor ott már elképzelhető, hogy elromlik a váltó. Itt a Toyota hybrid rendszerénél az elméletet annyira nem ismerem.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Érdemes cserélni, ha nem tudod, hogy mikor volt cserélve.
Nem fog elromlani a cserétől, mert nincs benne folyadékos kuplung.
A cseréje annyira egyszerű, mint egy manuális váltónál.
A hagyományos automata váltoknál bonyolult és nehézkes az olajcsere.


adrian14
(tag)

Lenne még egy kérdésem. 235 304km-nél cseréltettem bele gyári 0W20-as olajat a Toyotában. Most 236 600km van benne és a nívópálca 1/4-éig van most az olajszint. A 22 éves BMW-nél nem tapasztaltam ilyet. Szerintem ez sem normális. Autópályán tettem meg ezt az 1300 kilométert és 110-el mentem végig, előzéskor 135-140 (de az ritka volt).
Ha szerintetek sem normális ez, felhívom Jenőt hétfőn. Szavatosságot ilyenkor lehet érvényesíteni szerintetek, vagy besz..tam? :F


kenguru99
(aktív tag)

Előfordulhat, hogy eszi az olajat de azért ez nagyon sok lenne. Biztos maxon volt a szint az olajcsere után? Ellenőrízted?

[ Szerkesztve ]


adrian14
(tag)

Nem ellenőriztem sajnos :( Gondoltam, hogy nem annyira hülyék a márkaszervizben, hogy ne tudnák megcsinálni normálisan. Jenőnél néztük 2-3 hete, akkor tele volt és kiderült, hogy a következő szerviznek 237 000-nél kellene lennie (vagy 2021 májusában). Szóval a km intervallumban tuti bent voltam (annyi, hogy augban lett csere a május helyett). Utána rá egy hét múlva cseréltettem a szegedi Toyotában. Ez most kicsit nehéz kérdés. Csak, ha a Toyota cseszte el, akkor bennem van, hogy mire fizettem 175ezer ft-ot, ha trehányul végezték a munkájukat.


kenguru99
(aktív tag)

Első körben töltsd maxra azzal az olajjal amit a toyota belerakott. Jegyezd fel a kilométeróraállást és akkor ki fog derülni a valóság.


adrian14
(tag)

Pont ezen agyaltam, hogy jövő héten bemegyek és töltsenek rá. Lefényképezem/videózom a pálcát és a kilométert.
Az még gyanús volt nekem, hogy az ablaktörlő mechanikára azt mondták, hogy törött (és hogy azt megragasztották), de Pestről hazafelé jövet tökéletesen működött minden az első úton.
Előző kocsimmal is így jártam. Minél többször vittem szerelőhöz, annál rosszabb lett. :(


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Leragadt olajlehúzógyűrű.

Megoldás


kenguru99
(aktív tag)

Lehet. De lehet az olajcserét végző szerviz hanyagsága is.

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Inkább a 15 ezres olajcsere.
250 üzemóránlént kell cserélni az olajat.
Az városi használatban 5000 km.


adrian14
(tag)

Sajnos a történetét nem tudom az autónak. Átvételkor volt egy papír benne, amin rajta volt hollandul, hogy 237nél kell a következő szervizt elvégezni. Olajat hamarabb cseréltettem és Jenőék úgy adták át, hogy tele volt a kocsi olajjal. Ezek a tények. A következő lépés a tesztelgetés.
Köszi a tippeket ismét :R . Ha minden rendben lesz, akkor átállok a max 10ezres cserére.


adrian14
(tag)

Úgy néz ki, hogy a motor nem eszi az olajat. Eddig minden rendben vele. (Kop-kop)
Lenne még egy hülye kérdésem. Ha az autó nagyon meredek emelkedőre menne fel álló helyzetből és (nem nyomok gázt egyből de D-ben van) a kocsi pár centit visszagurul majd rányomok a gázra szépen egyenletesen... Azaz automata váltónak rossz lehet, vagy elektronikusan ilyenre is fel van készítve?

üzenetek