Toyota topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


lenox
(veterán)
Blog

Toyota Land Cruiser. Legkirajabb. Kevesebbet fogyaszt, mint a tobbi 3 literes dizel terepes, tobb benne a hely, es nem romlik el. Nagyot rohogtem pl. a H2-n, amikor beneztem, hogy abba mekkora helyre kell kucorodni. Esetleg a Disco3-ban van tobb hely, de az nekem nem volt kenyelmes (a labamba belog az ajtora epitett irat es italtarto). Legkozelebb is ezt vennek, meg utana is.


Satan_Claus
(senior tag)

Budakeszi Mayernél vettem és is a Corollámat ;)


Geller72
(veterán)

Írd meg az alvázszámot és a motorszámot PÜ-be, meg, hogy mit kell szerválni. Van egy ismim, nála kaptam gázos telókat 38k/db helyett 20k/db-áron.
Üdv:
Geller


Omni
(aktív tag)

Mi éppen októberben vettünk egy 2000-res facelift Corollát :) Vagy 25 Corollát néztem meg a nyáron, és közülök egyedül Rá mondtam, hogy igen - ez az egy autó tetszett :) Nálam fő szempont hogy törésmentes legyen. Sajnos a 25-ből kb 20 javított-sérült volt (az olcsóbbak)....

De végre rábukkantam a Sedan Corollánkra. :D 40e km, végig vezetett szervizkönyv, Toyota márkakereskedésbe számították be egy új Corollába. 1.4 VVT-i, LineaTerra. Az autóval azóta 1200Km-t mentünk, olyan mint egy új. :) 5.7 az átlagfogyasztása vidéki utakon. Igaz én nem hajtom...minek. Minél később érünk oda, annál többet vagyunk a Corollában :B

A csótányt (Liftback), a helyedben elfelejteném. Ugyanis azok már angliai gyártásúak, szemben a sedanokkal amik még eredeti japánok (alvázszáma JT-vel kezdődik a japánnak(Japan Toyota, a japán Honda: JH, a japán Suzuki JS :) ). Sokan esküsznek arra, hogy japán autót japánból, talán nem véletlen.. Számos különbség is mutatkozik egyébként az angliai és japán gyártás között, erre a kézikönyv részletesen kitér. Pl.: angliai gyártás esetén a kilóméterszámláló digitális, japán gyártás esetén pedig a hagyományos analóg.(erről mondjuk könnyű elsőre megállapítani származását) De még 1000-nyi különbség van, ami elsőre fel se tünik.

A miénkben nincs ABS. Nálunk hátul dobfék van. Lehet hogy az ABS-el szerelt modellekben 4 tárcsafék van? Ennek még utána kéne járni..

egyébként a belinkelt zöld Corollát is láttam, össsze vissza van festegetve, egy idős bácsié volt, aki minden részén meghúzta az autót, s az apró sérüléseket maga javította... meg is látszik a karosszérián, csupa "pötty" :( (a képen persze nem...csak élőben)


mcmike
(őstag)

Köszi szépen az infót a zöld-ről, így akkor megspóroltam 1 kört, hála neked... :R

Sajnos az a baj, h nekem csak a Liftback jön be, a sedan nem. Tudom furcsa, de nekem az tetszik... :B

Megnéztem a Mayer-nél lévő ezüst színűt, kicsit vegyesek az érzések:
- Volt már egy-két helyen festve, de mindegyik szakszerű (festékrétegmérővel ellenőrizve)
- Komolyabban törve nem volt, csak kisebb kocc vagy húzások voltak javítva.
- A belseje jó is meg nem is...a középső box-ban vagy rágó vagy cukor olvadt meg, sztem takarítható. A csomagtartó az patika! A pótkereket még sztem soha nem is használták. A belső tér egyben van, nincs lelakva. Sofőrülés sincs kiülve, de azért látszik hogy használt. Olyan egészségesen látszik hogy egy 7 éves használt autóról beszélünk.
- A motor kicsit gondolkodott hidegen, gázadásra. Ez egy kicsit aggaszt. Lehet h a légszűrő? Elfelejtettem megnézni... :(
- A motortér nem volt lemosva, úgy ahogy annak lennie is kell. Természetes poros valójában, semmit sem takargatva. Olajfoltot nem láttam, a csavarok sem nagyon voltak bántva. Az olajszint viszont alsó nívó alatt volt. Nem jó jel!
- Vezetett szervizkönyv, bár a 105.000 és 135.000 nincs beütve. Lehet h ezért fuldoklik nyomorult? Kellett volna már légszűrőt cserélni rajta... :K

Egyelőre nem tudom, készíttetek egy komplett állapotfelmérő lapot, + még egyszer alaposan átnézem + próbakör aztán döntök. Igazából meg is venném meg nem is... :F

UI: Igen, az ABS-esekben hátul is tárcsaflk van... ;)

[ Szerkesztve ]


Omni
(aktív tag)

Megnéztem a linket, szerintem a váltózár is jó dolog ha van, bár állítólag csak motortérzárral hatásos..

Jó pont továbbá, hogy márkakereskedőtől van, ők általában nem szórakoznak motormosással, szilikonozással, mint a nepperek. Nepperektől én sose vennék autót...

Próbálj ki minden elektromos dolgot amit lehet (elektromos tükör mozgatása), rádió(magnó), figyeld a légzsák visszajelzőt (kézikönyv szerint kb 6 másodperc alatt el kell aludnia)...stbstb.

Az is elképzelhető, hogy eszi az olajat, ez a VVT-i motoroknál elég gyakori. Sokan(márkaszervizek is!) a gyári 5w30 ajánlás helyett 10w-t töltenek, igy már nem eszi a szerencsétlen...

A sedanon az antennát ki kell húzni, kicsit macerás, én nem szoktam kihuzni. Jó hogy a liftbacken középen van, így nem kell vele szórakozni.


Omni
(aktív tag)

[1997-es Corolla reklám] :D

Használt autó vásárlásról (Skodás, de vannak benne általános dolgok) [link]


mcmike
(őstag)

Köszi a linket, tényleg hasznos! :R

"Az egyéb elemeken szétszórtan felfedezhető javítási nyomok a legtöbb esetben nem adnak okot komoly aggodalomra: egy önmagában javított hátsó oldalajtó például valóban lehet parkolói sérülés áldozata, ami az autó használati értékét nem befolyásolja, ugyanakkor komoly alkualap lehet."

Azt hiszem, pont ez lesz ami megnyugtat egy picit. Az egyik hátsó ajtónál + a hátulján 2 helyen volt egy kicsit több a mért festékréteg értéke, de csak elszórtan és csak kicsivel több mint a többi helyen. Ezeken a javított helyeken 180-190-max 210 micront mért a műszer. Az akkor elég szakszerű javításnak minősül, ráadásul elemcsere nélkül. A kereskedő egyébként végig is mutogatta az autón h hol vannak a ponthegesztések, mivel azok gyáriak, maga az elem nem lett cserélve. A csomagtartó + ajtók patikán záródnak, ez is egy jó pont... :U


Satan_Claus
(senior tag)

Nem tudod, a facelift kombik melyen gyártásúak?


Omni
(aktív tag)

Úgy rémlik, hogy Japán. Ha JT-s az alvázszáma akkor biztos.


Geller72
(veterán)

..egy ilyen hilux nálunk még 2 milla..másrészt kiheréltem volna őket legszívesebben, a szívem szakadt meg, ahogy néztem..mondjuk kiváncsi lettem volna, hogy ezt egy Dacia Logan hogyan éli meg.. :DDD ..today..tomorrow...TOYOTA...


qdak
(addikt)
Blog

azt nem tudom de mikor a házzal robbantották szegényt majd utána beindult, hát könyes lett a szemem :R


Satan_Claus
(senior tag)

:DD

Szegény :Y

Futóműve hogy bírta ki :F


mcmike
(őstag)

Asszem inkább HILUX-ot veszek, nem Corolla-t. Ezek a dolgok nálam mindennaposak... :DDD :C :Y


lsc
(nagyúr)

Hali
Én is beszállok 2 Corollával, egy 92-es 3 ajtóssal és egy 94-es 4 ajtóssal, mindkettö 1.3-as,88 lovas.


mcmike
(őstag)

Megnézettem a Mayer Toyotánál lévő Liftback-et egy másik szerelővel, azt mondta h semmi komoly baja nincsen. Ajánlja az autót. :))
Ma megyünk megnézzük még1X kipróbáljuk, aztán lerakjuk a foglalót. :C

Asszem eldőlt a meccs, úgyhogy ténylegesen klubtag leszek...

1.4 VVT-i-be olajat mit írnak elő gyárilag?
Mert egyből ezekkel kezdem majd:
- olaj / olajszűrő csere
- légszűrő csere
- benzinszűrő csere
- esetleg gyertyák is...

Mi az amit még érdemes cserélni megvételkor? :F


lsc
(nagyúr)

Hali
Van szervizkönyve a kocsinak? A kezelési könyvében az értékek /olajminőség,gyertya tipusa/ benne vannak, a márkát már Te és a pénztárcád dönti majd el :) .


mcmike
(őstag)

Igen van szervizkönyv, és a használati útmutató is megvan (csak egy kicsit elébe akartam menni a dolgoknak... :) ). Asszem 5W-40 a gyári ajánlás, de sokan emlegették hogy jobb választás lehet a 10W-40. Ezt nem eszi annyira...
A márka meg azt hiszem Castrol lesz, eddíg azokkal meg voltam elégedve. :U

[ Szerkesztve ]


lsc
(nagyúr)

Hali
Azért kérdeztem a szervizkönyvet, mert ha hiteles, akkor vezérműszíjat csak akkor cserélj, ha kell.A Castrol amúgy jó és megfizethető márka.Km. mennyi van a kocsiban?

üzenetek