Ez nem áldozat hibáztatás. Ez lustaság (nem akarják üzemeltetni az eszközöket), tudás hiány (nem jártak utána, hogy kell mobil eszközt üzemeltetni), anyagiasság (nem veszik meg a szükséges szoftvert).
De akkor hagy kérdezem meg. A gyártó hogy bizonyosodjon meg arról, hogy valóban azt iskoláé-e az iPad? Ha még az AppleID sem az iskolához tartozik mi alapján azonosítsa be a gyártó a kérés jogosságát? Mi a helyzet az adatvédelemmel?
A végfelhasználók lustaságát szerintem nem a gyártó megerőszakolásával kellene ellensúlyozni.
Több éve üzemeltetünk egy iskolának közel 200 db iPad-et, meg kb 100 db számítógépet, és szervereket. Soha nem volt ilyen problémánk, mert megveszik azokat a licenceket amik ehhez kellenek és meg vannak fogalmazva a konkrét üzemeltetési szabályok. (Eszköz aktiválása, tanár-diák profil, jogosultságok, applikáció lista, stb.)