Hívószám-hamisítás - Üzlet és Szolgáltatások fórum

üzenetek

hozzászólások


Zsanka83
(friss újonc)

Sziasztok egy pár hete engem is hívtak először 1:30-as csörgetett utána egy 20-asról hívott egy idősebb házaspár mondván hogy erről a számról volt nem fogadott hívások a mai nap folyamán pedig egy húszas hívott hogy jó lenne ha nem hívogatnám és hogy tudom-e hogy az én telefonszámom ami egy 70-es és kb 15 éve használom előfizetőként egy csaló telefonszám és hogy fejezzem be az aklatást erre mondtam neki hogy fogalmam sincs hogy miről beszél hívtam a vodafone központot jeleztem a problémát ahol annyit mondtak nem én vagyok az első és cserélhetek telefonszámot ha gondolom de egy pár hét múlva lehet hogy pont azt az új számot fogják csalószámként hívogatni vagy menjek be a rendőrségre ott sem fognak tudni semmit tenni felhívtam a rendőrséget közölték hogy tehetek feljelentést ismeretlen csaló ellen de nem fognak tudni semmit tenni ők sem


ledgeri
(nagyúr)

Picit több mondatot, mint 0, majd legközelebb ;] !

Akkor a topik lakóti felhívom a lakosság tájékoztatására afelől, hogy ha épp valakinek a visszahívását elkapják, mondják el, hogy mi a helyzet, hogy s mint működik az egész (VoIP, külföld, miegymás), és miért nem igazán lehet ellene tenni! Legalább az akit felhívtak -így lehet, hogy célpont, sőt az eredeti-, is tanul a jelenlegi, és topik alapján elmondható általános helyzetről, és hátha utána néz, hátha tovább adja. Legalább random hívásokból ennyi globális pozitívum legyen! :R

Napi hippi pillanat letudva


4Grider
(nagyúr)

Én el szoktam nekik mondani (ha hagyják), hogy ha személyes adatokat adtak meg, akkor számítsanak rá, hogy azokkal vissza fognak élni. Ha bankkártya adatokat adtak meg, gondoskodjanak az azonnali letiltásról. Ha hagytak a gépükre telepíteni valamit, gondoskodjanak annak eltávolításáról, ha szükséges, vigyék szakértőhöz a gépet. Ha valamire rábeszélték őket, az valószínűleg lehúzás lesz, ha még nem fizettek érte, ne is tegyék.


ledgeri
(nagyúr)

:C

Én csak a telefonos mizériára, és nem a csalós részre gondoltam, de na, akkor ha újból belekeveredem, akkor kapnak egy full tutoriált! ;]


pn4hvq
(senior tag)

Én a konkrét jótanácsoktól azért ódzkodnék, mert ha valamit kihagynék, utána nehogy felmerüljön a delikvensben, hogy "dehát a telefonszám, amit felhívtam, ezt nem mondta".
Igyekeznék rövidrezárni (zanzásítva írom): voip, nem én voltam, nem tudok segíteni, az adataira figyeljen, visszhall.


4Grider
(nagyúr)

Hivatkozási alapja max. akkor lehet, ha fizetett a tanácsokért, egyébként elmehet a sóhivatalba.


pn4hvq
(senior tag)

Azért írtam, hogy én nem futnék felesleges köröket. A jószándék érthető, de előbb-utóbb valamelyik károsult idióta lesz és miután begőzölt, mindenképp vissza akarja kapni az elveszett pénzét. Az egyetlen információ, amivel rendelkezik, a telefonszám: a tiéd. Utána pedig nekem kellene magyarázkodni. Én igyekezném megspórolni magamnak.


ledgeri
(nagyúr)

Ez a topik alap probléma esetén is fennáll, és ha valaki visszahív, hogy "pedig a te számodról", az nem invalidizálja, amit te adsz valós infót ezzel kapcsolatban. A szolgáltatói log ugyanúgy kijelzi, hogy nem te hívtad.


lomposfarkas
(tag)

Újabb érv a hívásrögzítés mellett.


pn4hvq
(senior tag)

Nekem működik ;)


ggabor02
(aktív tag)

Szerintem hasraütésre is mehet. Nekem volt korábban két ilyen hívásom, mely egy olyan Yetteles számról jött, mely számmező akkor még (tudtommal azóta sincs) kiadva +36 20 143 xxxx.


mezis
(nagyúr)

A drótos telefonoknál volt szokás üzenetrögzítőt használni. "Felvette" a telefont, lejátszotta a tulaj rövid üzenetét, melynek a vége az volt, hogy a sípszó után hagyhat üzenetet. A telefon ilyenkor kihangosítva volt, ha a készülék mellett volt a tulajdonos akár fel is vehette a telefont és élőben (bocsánat, On Line :D ) mehetett a folytatás.
Hasonló programot applikációt keresek Androidra. Hangrögzítőt, hívásrögzítőket találtam bőven, de úgy néztem hogy ezeknél nekem kellene felvennem a telefont és üzenetrögzítőt játszanom.
A zsivány kupecek ellen gondoltam bevetni, miközben a csomagküldő hívását meg felvenném.
Van ilyen applikáció?


4Grider
(nagyúr)

Ha én futár lennék, és üzenetrögzítő szerű szöveget hallanék, garantáltan kinyomnám, hiszen az számomra nem jelent azonnali kontakt lehetőséget a címzettel.


mezis
(nagyúr)

Kezdetben igen, de amikor ez egyre gyakrabban kapnád az üzenetrögzítőt, talán szakítasz rá annyi időt mint amennyit egyébként is eltelefonáltál volna és röviden bemondod, hogy 10 perc múlva ott vagyok.


ledgeri
(nagyúr)

Az on line nem egyenlő az élővel.
Egyébként meg a legújjabb pixelekben vannak olyan (talán még regionális blokkolás alatt álló) funkciók, hogy válaszol a hívásra, vagy egy másik, hogy amit mondanak, azt szövegként kiírja a kijelzőre.
De nem kell erre app. minden szolgáltatónál fut ez valamilyen néven, mint szolgáltatás.

Bármelyik is, ez nem megoldás arra, hogy a te számodat használja fel valaki más!

#74 mezis ..mert a "10 perc mólva ott vagyok"-üzenet egyenlő a "-10 perc múlva ott vagyok; -értettem, várom!"- beszélgetés meglétével?


mezis
(nagyúr)

A csomagkihordóknak meg van az útvonaluk. Ha nincs aki átvegye, akkor kitölt egy papírt és bedobja a leveles ládába, vagy küld e-mail-t a telefon számával.

Egyébként nem túl régen volt egy csomagküldő szolgálattal furcsa tapasztalatom. E-bay-ről rendeltem egy apróságot. A közismert szolgálat azt adta le, hogy nem voltam otthon. Otthon voltam. Másnap délelőtt telefonált, hogy van itt egy nyitott, üres boríték, mit várok én. Maszkot? Mert az van itt mellette. Mondtam neki, hogy nem maszkot rendeltem, jöjjön, itthon vagyok, felvesszük a jegyzőkönyvet. Nem jött.
Ezeket az információkat az e-bay és az eladó is megkapta. Pénzt visszakaptam.
Nem sokkal később olvastam az interneten hogy kirúgtak a cégtől pár zsiványt. értékes elektronikai dolgokat loptak.
Az eladó az én olcsó kütyümet már csalinak adta. Csekély értéke mellett nyomkövetéssel adták fel. Az eset után már nem szerepelt az ajánlatukban az én kis kütyüm, csak több nagyságrenddel drágább műszerek. Valószínű azokból sem érkezett meg mindegyik a vevőhöz...


EmberXY
(addikt)

Sziasztok!

Én is csatlakozom az érintettek sorához, engem is szívatnak ezzel már hónapok óta, sorban hívnak vissza vadidegenek, hogy miért kerestem őket.
Szolgáltatónak is jeleztem, végül feljelentést is tettem, amit természetesen elutasítottak ( [link] ), így már nem nagyon van ötletem, hogy mit lehetne tenni.
A Telekom topikból jöttem át, korábban oda írtam a témában, nem tudtam, hogy van ez a topik.

[ Szerkesztve ]


4Grider
(nagyúr)

Van nekünk egy hívószám gazdálkodással megbízott hivatalunk, aki elvileg az ilyen ügyekben eljár a külföldi társszerveknél. Gyakorlatilag meg egy voip szolgáltatás egyik pillanatból a másikra egyik országból a másikba költöztethető egy teljesen más infrastruktúrára. Márpedig az a voip szolgáltató, ahol nem ellenőrzik megfelelően (minimum sms-el vagy visszahívással és kód megadásával) a hívószám feletti rendelkezést, na az a szolgáltató bármire képes lehet.


EmberXY
(addikt)

De én már ott leragadok a logikámmal, hogy beérkezik egy hívás hívóazonosítóval együtt, majd az adott hívóazonosító visszahívásával nem ugyanoda jutunk, mint aki az eredeti hívást indította.
Szerintem indítsunk egy ilyen szolgáltatást, mi bajunk lehetne belőle? ;]


mezis
(nagyúr)

Sok zsivány előfizető -> dőlni fog a pénz -> elfelejtesz adózni-> NAV -> börtön. ;] :D

üzenetek