üzenetek

hozzászólások


LurkerSheik
(senior tag)

Szimplan mert az auto vasarlok almokat, vagyakat es presztizst vesznek nem racionalisan dontenek.


Vesa
(veterán)

Ez mivel nincs így? Ház, bútor, telefon, ruha, akármi...Ha mindent mindig racionális alapon vennénk, unalmas lenne az élet.


HThomas
(senior tag)
Blog

Én nem igazán szeretem a hangvezérlést, ráadásul soha nem is tudtam jól használni (pl magyar nevek tárcsázása a telefonkönyvből), aztán végül inkább feladtam, nem volt hozzá türelmem. De egy jól implementált rendszerhez valószínűleg hozzá tudnék szokni.

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Tényleg van akkor.
De ugh... ez nagy e-suv, ha sáros lenne, akkor azt hinném, hogy e-terepjáró.
Szubjektív, de borzasztóan néz ki. Árát már meg sem mertem nézni.

A témaindító id7 sokkal szebb; persze nem is 7 személyes.
Az szerencse, hogy már nem kell a 7 személyes, ha a mostanit lecseréljük, akkor ilyesmi lenne a cél (akár használt is szóba jöhetne), ha megüti a kényelmi szintet, amit az S-Max hoz.

#201LurkerSheik
vagyakat es presztizst vesznek nem racionalisan dontenek.
Azért vagyunk néhányan, akikre ez nem igaz, vagy nem teljesen igaz (ez utóbbi kategória az, amikor az asszonynak keres autót az itteni közönség ;) )


consono
(nagyúr)

Érdekes dolog ez, nálunk pont az asszony a végletekig realista, főleg az autó terén :)


Paxker315
(addikt)
Blog

amúgy még szívfájdalom, a nagyon is értelmes "városi kisegyterű" kategória elgáncsolása (Lancia Musa, Opel Meriva, Nissan Note pl...). Pedig ha "muszáj", ovijáratnak& commuternek azok értelmes választások voltak (~szub4méter hossz, magasabb építés, jó pakolhatóság, praktikum). De sajnos a piacnak követnie kell a nyájat. The customer is always right :(


Bdanyy
(addikt)

Igen, bár akkoriban azért félre lehetett menni a tájékozódás után is. Akkor volt az az időszak, hogy ne vegyél már pdtdit, a siemens pd elemek miatt, a cr már rendben lesz, hát nem jött össze. A benzineseket meg úgy ahogy van kerülje mindenki :) (mondjuk némelyik tsi-t meg is értem, hogy nem ajánlották)
Az octavianál meg még 10+ éve is mindenki le akart beszélni róla, hogy szivómotoros autót szabad csak venni, mert a turbó, kettőstömegű miatt szívok majd. Egyelőre a komplett fék, futómű, rozsda meg egyéb kopók (kuplungot is annak veszem 10+ év alatt) sokkal többet vitt el, mintha a turbóval lett volna bármi.

Nekem inkább az az ijesztő, hogy mennyire mereven betartják páran ezt a 6 havi bevételedből válassz autót. Egyrészt semennyire nincsen arra tekintettel, hogy a bevételed után mennyi szabadon elkölthető összeg marad, másrészt mivel jó eséllyel nem új autót fogsz venni, így nem csak fogyasztást kellene nézni. Tényleg a legtöbb ismerős akit nem érdekelnek az autók, csak az alacsony fogyasztást (meg kis köbcentit) keresi, meg hogy ne legyen 3f :D

[ Szerkesztve ]


LurkerSheik
(senior tag)

Nekem nincs bajom ezzel, erre epul az egesz eletunk marketing, agymosas, hit, rajongas, huseg, szepseg.
Ki jobban ki rosszabbul vagy gatlastalanul csinalja.

A hsz arrol szolt miert nem csak jo konstrukcioju autokat veszenek az emberek.
ui.:
#204cappa72
kivetel mindig van pozitiv iranyba, akit nem hat meg a parasztvakitas hanem sajat igenyeihez merten keres vagy muszajbol (penzugyi keret) vagy celorientaltan stb.

[ Szerkesztve ]


HThomas
(senior tag)
Blog

Ha nekem most kéne 7 személyes kocsi, akkor vennék egy KIA Sorentot, a hibridet, vagy esetleg a PHEV-et ha épp jól jön ki a matek a napelem miatt, bár annak az elektromos hatótávja erősen limitált.

Az EV9 valóban nem szép, de élőben azért jobban néz ki, mondjuk a beltér elég furcsa, talán az újrahasznosított műanyagok miatt.

[ Szerkesztve ]


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Nálunk is, én kombit szerettem volne de a feleségem lebeszélt hogy legyen 5 ajtós, elég az. Így lett a 4,4 méteres szedán utódja egy 4 méteres kisebb 5 ajtós. Pedig a két gyerek csak utána jött. :)


consono
(nagyúr)

Nálunk pont fordítva van, én 5 ajtost szeretnék, ő pushol a kombi felé, hogy rendesen elférjünk a két kölökkel meg a kutyával :)


Vesa
(veterán)

"A hsz arrol szolt miert nem csak jo konstrukcioju autokat veszenek az emberek."

Igen, de ez egy összetett kérdés. Hanszáltautónál már van esély arra, hogy konstrukció-hibás autót el tudjuk kerülni, mert pár év alatt kiderülnek a tervezési hibák. De új, vagy nagyon fiatal autónál -hacsak nincs már sok éve gyártásban- ezt még ha akarja sem tudja senki kideríteni.


forumpista
(aktív tag)

Meg mert nem is lehetseges kiszurni sokszor ezt.

en speciel szinte barmelyik 10 evnek fiatalabb (belsoegesu) autonak olvasok utana, szinte mindig az van hogy sz@r az egesz ne vegyel ilyet.
Ne vegyel ecoboost motoru autot, ne vegyel purtech motoru autot, ne vegyel tsi motort. Jo akkor veszek mazdat az meg szivobenzin. Ne vegyel mazdat mert szetrohad es nincs hozza alkatresz. Jo akkor veszek hyundai/kiat. Ne vegyel mert a gdi motor 100k kmnel kilyukad a hengerfeje.
Jo akkor veszek toyotat. Ne vegyel toyotat mert ha nem 0w-20 olajat tettek bele akkor motorgeneralozni kell.

egyszeruen nem tudsz nekem olyat autot mondani az elmult 10 evbol amihez ne tudnek hozni egy rakas olyan velemenyt hogy az az auto sz@r es arra kell figyelni hogy olyan autot ne vegyel…
Persze megkerdezheted a szereloket is. De jo esellyel ott is csak abban lesz egyetertes hogy 2010 utan mindegy mit veszel mind sz@r lesz.

a valosag pedig meg ennel is rosszabb, mert az euro 5 es 6 motorok mar annyira erzekenyek a felhasznalasra es a karbantartasra, hogy valojaban meg ha amugy jo konstrukcio is az auto ha betartottak a gyari 30-50e km (…) olajcsereperiodust, meg varosban hasznaltak sokat, akkor akkor is gatya a kocsi ha amugy elfutna akar 500k kilometert is.

De vmi autot csak kell venni, igy a vegen az ember azt veszi ami neki tetszik. Mert h mar mind szar akkor legalabb tetszen az a szar.


consono
(nagyúr)

Ez ellen csak egy megoldás van (de az sem tökéletes): új autót kell venni és pár évente cserélgetni :D Mire kijönne bármilyen hiba, már nem érint. Ja, hogy ezen meg rengeteget bukik az ember?


HThomas
(senior tag)
Blog

Pont ma jött ki erről egy cikk a Totalcaron.
Arra pedig minden használt autót vásárló készüljön, hogy egy autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz.


LurkerSheik
(senior tag)

Rengetegen rendszerint nem racionalisan dontenek, erre epul az egesz divat ipar, hogy a legnagyobbat említsem es sok mas terulet is.
Erzelmekkel lehet kinyitni a penztarcat igazan nem szaraz tenyekkel.

Hiaba mondod hogy ne vegyen bmw1-et benzines prince motorral neki akkor is csak az kell mert az tetszik es az a szerelme, lesz ami lesz, nala ugy sem megy tonkre, meg keveset is hasznalja stb stb.
Vagy ne vegyen nagy dizelt varosba mert nem szereti a rovid tavokat, csak a baj lesz vele es ha bmw meg fel is gyullad megfelelo prevencio hijan (n47 es tarsai ugye)

Hiaba van kevesbe markas Bőr táska, megveszi a markasabb Mubor/poliuretan taskat tobb tizezerert, holott mindenki tudja az elejetol kezdve milyen ocska minoseg a poliuretan a Bőrhöz képest.
Napokig lehet sorolni az irracionalis dolgokat.

Uj autonal pedig atlag vasaralo nem fogja tudni hogy bmw-nel maradva a 2007-tol gyarott nem tul jo hiru N motorok nem csak az E90 3-asban hanem az utana levo generacioban (F30) is benne vannak.
Persze be lehet vallalni, kerdes megeri e az illetonek es ha igen milyen aron a kockazatot.

Ha meg valoban mindenki a masik (hulyere) vagy tesztelore varna hogy kideritse jo vagy rossz igazabol a termek amit o is venni akar, megallna az elet es az ipar.

Az ujtol sokan felnek (regen minden jobb vót’)
Holott korantsem igy van mindig.
Statisztika is mutatja mennyivel nott a nagyjavitas nelkul megtett km az autóiparban valami tobbszorosere.
Azzal egyutt is hogy elso es masodik ranezesre is hitvanyabb anyagu minden.
Persze nem a regi magyar autopiacbol kell kiindulni.
A JSZP ota szerintem tisztul a kep es oszintebbek a km orak is, realisabban araz a piac.

A fizetett tesztelokrol influencerekrol akik hamis konkluziot adnak meg ne is beszeljunk.
Kinek hiszel, es miert pont neki ugye :)

[ Szerkesztve ]


HThomas
(senior tag)
Blog

Azért nem triviális, hogy rengeteget buksz... van egy értékvesztés az elején, viszont cserébe tervezhetsz azzal, hogy az első pár évben jóformán semmit sem kell költened rá, illetve jó eséllyel mindig rendelkezésre áll. A kérdés, hogy ez kinek mennyit ér meg.

A használtnál már a kiválasztással és a vásárlással elmegy egy csomó időd, ami szintén pénz, illetve ha utána a szervízbe rohangálsz vele, akkor az is kiesett idő, pénz, főleg, ha saját költségen kell csereautót intézni.

Egyébként meg nem az új autó vásárlása és a pár évenkénti csere éri meg igazán, hanem akkor már a céges lízing...

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Egész jó összefoglaló volt.

Talán az autós topikban írtak másik oldali megközelítést (a tiéd negatív oldalú), mely szerint olyat kell (érdemes) venni, aminek már ismertek a tipushibái.
Pl. gdi motor 100k kmnel kilyukad a hengerfeje. Tehát 99k km-nél magadtól vigyed megelőző felújítás-karbantartásra.
Pl. TSi motornál emlegetik a motórkódokat, hogy ez meg az már vehető xy évjárattól.

S ezek után jöhet az, hogy a vizuális vizsgán átmegy-e. ;)

(Mi is a fórumos tapasztalatok alapján vettünk egy 2013-as autót, ráadásul olasz, és egy éve szaladgál hibamentesen, pedig 200k km van már benne. Ettől még gyűjtögetünk, és tudjuk, hogy ha történik valami, akkor biza' meg kell csináltatni)

@#215HThomas
hogy egy autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz.
👍


LurkerSheik
(senior tag)

Ujnal ott a kotelezo szerviz hogy a garid valid legyen, ami nem garantalja hogy nem kell majd szervizbe szaladgalni.
Joval magasabb kgfb, casco dij.

Termeszetesen az uj kisebb riziko osszessegeben, de nem 0.
Akkor kezdetnek megfizeti a szalonban, ha ez a prio1 valakinek.


HThomas
(senior tag)
Blog

Persze, de egy nagyobb értékű, nem túl régi használtra ugyanúgy kötsz cascot és ugyanúgy viszed évente átnézetni. És csak addig olcsóbb, amíg nem jön az első váratlan kiadás. Na, ez az újnál jóval kevesebb eséllyel történik meg.

De nyilván drágább az új, ez nem kérdés, csak azt akarom érzékeltetni, hogy ez nem kidobott pénz, hanem kényelmet kapsz érte cserébe.

üzenetek